Excel

Important corporation is seeking for a Finance Manager in Montcada i Reixac surroundings , if you have experiencie in this role this is your opportunity. Responsibilities Assure reliability and integrity of Budget and Forecasts processes and variances...

Important corporation is seeking for a Finance Manager in Montcada i Reixac surroundings , if you have experiencie in this role this is your opportunity.


Responsibilities

  • Assure reliability and integrity of Budget and Forecasts processes and variances analysis.
  • Lead asset, liability, and capital account entries by compiling and analyzing account information.
  • Lead local statutory bookings in compliance with local accounting rules.
  • Drive and manage Tax issues, Tax audits and ensure proper Tax treatments and declarations (VAT, local taxes, ecc..)
  • Support with a proactive approach, accurate financial data, analysis and recommendation to improve and focus on the key drivers of our businesses with a special focus on Revenues, Discounts, Margins, Warranty, SG&A, Inventory, Receivables.
  • Support ad hoc requests for market/finance management.
  • Make accurate recommendations for reducing costs, improving profit and minimizing inventory losses.
  • Assure correct booking of results.
  • Ensure the compliance of Iveco Group Finance Policy by stablishing internal controls.
  • Assure the adaptation and development of management reporting tools to meet expectations and requirements.
  • Manage the finance & accounting team.


Main Competences

  • Business Controlling
  • Taxes, Credit/risk management
  • Professional Accounting qualification
  • Strong knowledge in International Accounting Standard (IAS/IFRS) and full reliable on Local GAAP’s
  • Previous Experience in finance and accountancy
  • Strong PC and system skills (Excel, Access, SAP (MM, FI, CO), HFM Genius).
  • Strong problem solver with solid analytical skills
  • Good relational skills. The position requires permanent contacts with business units managers (Workshop, Sales, Parts) and with HQ stakeholders (Finance,Tax, DOP HQ team, Tax department).
  • Communication skills in order to highlight timely risks and opportunities to HQ management
  • Good level English required and valuable french.

¡No te pierdas nada!

Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo


Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam

Suscríbete Ahora

Últimas ofertas de empleo de Administrativo/a en Barcelona

Randstad España

Barcelona, ES

¿Tienes experiencia como administrativa de RRHH ?¿Tienes conocimientos en Excel? Si la respuesta es sí sigue leyendo!!...

Junta de Andalucía

Granada, La, ES

Gestoría Administrativa en Granada precisa, Personal administrativo para Departamento LABORAL. IMPRESCINDIBLE: Manejo...

ByDemes

Hospitalet de Llobregat, L', ES

En By Demes estamos en constante evolución y tu talento es la clave para llevar nuestro proyecto de ventas online al...

DICOM

Barcelona, ES

Somos DICOM. Una de las agencias de eventos de referencia a nivel internacional con un expertise de más 25 años...

PROLIANS Metalco

Prat de Llobregat, El, ES

Quiénes somos Prolians Metalco es una empresa líder en el sector de la distribución de Suministros Industriales, EPIs y...

Moventia

Sabadell, ES

¿Te motiva el mundo de la Automoción? ¿Quieres desarrollar tu carrera profesional en el ámbito administrativo del área...

Palex Medical

Sant Cugat del Vallès, ES

Grupo Palex es una empresa líder en el sector hospitalario y de sanidad que cuenta con un equipo humano formado por más...

EUDE Business School

Aiguafreda, ES

Descripción Propósito del cargo Responsable del control y gestión de la facturación, gastos generales y proveedores, así...

Generalitat de Catalunya

Barcelona, ES

Empresa de Pallejà necessita 1 administratiu/va comercial. Tasques a realitzar : Atenció telèfon, suport al equip...

Oxygen Sports Club Spain

Martorelles, ES

¡Estamos buscando cubrir una posición de administración y atención al público para formar parte de nuestro equipo en el...