¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraAdminstración y Secretariado
9Transporte y Logística
8Comercial y Ventas
4Comercio y Venta al Detalle
3Desarrollo de Software
3Ver más categorías
Informática e IT
3Ingeniería y Mecánica
3Educación y Formación
2Industria Manufacturera
2Instalación y Mantenimiento
2Arte, Moda y Diseño
1Atención al cliente
1Contabilidad y Finanzas
1Cuidados y Servicios Personales
1Agricultura
0Alimentación
0Artes y Oficios
0Banca
0Ciencia e Investigación
0Construcción
0Deporte y Entrenamiento
0Derecho y Legal
0Diseño y Usabilidad
0Editorial y Medios
0Energía y Minería
0Farmacéutica
0Hostelería
0Inmobiliaria
0Marketing y Negocio
0Producto
0Publicidad y Comunicación
0Recursos Humanos
0Sanidad y Salud
0Seguridad
0Seguros
0Social y Voluntariado
0Telecomunicaciones
0Turismo y Entretenimiento
0Top Zonas
León
16NA
Santovenia de la Valdoncina, ES
Repartidores/as Furgonetas Carnet B León
NA · Santovenia de la Valdoncina, ES
Desde Adecco León, buscamos incorporar a repartidores/as con carnet B, para empresa dedicada a la logística y la distribución. Se trata de una empresa joven y dinámica que da soporte a la más importante distribuidora logística.
La empresa busca incorporar trabajadores/as para realizar reparto de paquetería a particulares en León. Todo el reparto se realizaría en las principales ciudades de León, y la carga de la paquetería se realizaría en la plataforma central en la zona centro leonesa.
En esta posición olvídate de estar siempre en un mismo sitio, ya que como repartidor/a te permitirá desplazarte y ver múltiples zonas, y de hacer de tu día a día algo diferente. En esta posición, podrás tener autonomía.
La empresa ofrece un trabajo temporal , un horario de lunes a domingo con dos días de descanso rotativos. Además, ofrece furgoneta para realizar el reparto.
Si buscas una empresa con valores, cuyo funcionamiento en su día a día es la superación, eficiencia, innovación, excelencia, equipo y actitud ¡Te esperamos!
En Adecco creemos en la igualdad de oportunidades y apostamos por el Talento Sin Etiquetas
Requisitos
-disponer de carnet de conducir tipo b y tener en vigencia minimo 8 puntos del carnet de conducir.
-residir en santovenia de la valdoncina (león) o alrededores.
-poder trabajar de lunes a domingos de 11:00 a 20:00 con dos días descanso rotativos.
¿Qué ofrecemos?
La empresa ofrece un trabajo temporal inicialmente de un mes con posibilidades de continuidad, un horario de lunes a domingo con dos días de descanso rotativos. Además, ofrece furgoneta para realizar el reparto,
-Contrato inicial de 1 mes con posibilidades de continuidad.
-Salario: 1506,91 euros/bruto mes a 40 horas semanales.
NA
Almanza, ES
Carretillero/a para bodega en León
NA · Almanza, ES
¿Buscas empleo en León capital que te evite los desplazamientos? ¿Estás en búsqueda de una oportunidad laboral estable? ¿Quieres trabajar de lunes a viernes en horario de mañana? ¿Te apasiona la logística y quieres seguir aprendiendo a la vez que aportas tus conocimientos en un almacén?
Si la respuesta es afirmativa para alguna de estas preguntas sigue leyendo, quizá esto te pueda interesar.
Desde Adecco en León buscamos un/a carretillero/a para trabajar en una bodega en León capital.
Funciones:
-Carga y descarga de mercancía.
-Colocación de mercancía en almacén.
-Movimiento de mercancía.
-Uso de carretilla y transpaleta manual y eléctrica.
Requisitos
-Carné de carretillas en vigor
-Experiencia en el manejo de carretilla, tanspaleta eléctrica y manual.
-Conocimientos de logística
¿Qué ofrecemos?
-Contrato temporal con incorporación a plantilla a lo 3 o 4 meses.
-Jornada de lunes a viernes
-Horario de 8 a 16
Ingeniero/a de proyectos senior
30 jul.CPQ Ingenieros
León, ES
Ingeniero/a de proyectos senior
CPQ Ingenieros · León, ES
CPQ-EKIUM somos una ingeniería química con más de 40 años de experiencia en el diseño y ejecución de proyectos para sectores como el químico, farmacéutico, cosmético y alimentación, estamos buscando profesionales con ganas de crecer y formar parte de nuestra empresa. Con sede en Barcelona y Madrid, somos parte del grupo internacional EKIUM, que forma parte del grupo SNEF, presente en más de 23 países. Si quieres ser parte de un equipo dinámico y trabajar en proyectos innovadores que abarcan todas las fases de la ingeniería, desde el diseño hasta la puesta en marcha, esta es tu oportunidad. ¡Descubre todo lo que podemos lograr juntos!
¿Qué buscamos?
Estamos en búsqueda de un/a Ingeniero/a de Proyectos Senior para trabajar en uno de nuestros clientes del sector farmacéutico, cuyos sites están ubicados en León. Que quiera incorporarse en una empresa dinámica, con buen ambiente de trabajo, formación continua, buenos profesionales con amplia experiencia en el sector y gran variedad de proyectos, en los cuales podrás potenciar tus competencias profesionales y tener una carrera profesional interna.
¿Cuáles serán tus funciones?
- Elaboración de listas de equipos y realización de inspecciones de los mismos.
- Delineación de planos técnicos conforme a especificaciones de diseño.
- Diseño y desarrollo de equipos o proyectos según los requisitos del cliente.
- Redacción de especificaciones de requisitos de usuario (URS).
- Selección y evaluación de proveedores adecuados para el suministro de equipos y materiales.
- Supervisión y gestión de obras, garantizando el cumplimiento de plazos y calidad.
- Coordinación y ejecución de puestas en marcha de equipos e instalaciones.
- Realización de cálculos de procesos y revisión de los mismos para asegurar su conformidad con las normativas y requisitos técnicos.
- Estabilidad y crecimiento.
- Jornada de 40 horas semanales.
- Formación y desarrollo: Acceso a formaciones especializadas, programas de idiomas y oportunidades constantes de aprendizaje para mantenerte siempre actualizado/a.
- Proyectos emocionantes: Participarás en proyectos con clientes de renombre en sectores como el químico y farmacéutico, enfrentándote a retos técnicos de alto nivel.
- Oportunidades de desarrollo: Tendrás acceso a diversas oportunidades para avanzar en tu carrera dentro de una empresa en constante expansión.
Requisitos Del Candidato/a
- Formación: Grado en Ingeniería Eléctrico. Se valorará también Ingeniería Química, Mecánico o Industrial, si existe base solida que permita aportar valor en proyectos de electricidad.
- Experiencia de al menos 4 años de experiencia como ingeniero/a de procesos y/o proyectos, idealmente en sectores como el farmacéutico.
- Persona metódica, con capacidad para gestionar múltiples tareas de forma eficiente.
- Saber transmitir ideas y coordinarte con diferentes equipos y clientes.
- Se valora positivamente tener carnet de conducir para desplazarte cuando sea necesario a instalaciones del cliente.
Responsable de operaciones
29 jul.divain.TEAM SL
San Justo de la Vega, ES
Responsable de operaciones
divain.TEAM SL · San Justo de la Vega, ES
ERP Excel
En DIVAIN TEAM SL, buscamos a una persona con cualificación y capacidad para estructurar con rigor, protocolizar procesos y asegurar que lo que funciona se sistematiza y escala dentro del departamento de OPERACIONES, incluyendo las áreas de logística, compras y fabricación.
Además de liderar estas áreas, la persona seleccionada será responsable directa de ejecutar las compras estratégicas y operativas de la compañía, trabajando estrechamente con producción y aprovisionamiento para garantizar eficiencia, trazabilidad y control presupuestario.
Este puesto es clave en un entorno industrial y de fabricación, por lo que buscamos un perfil que haya vivido y liderado la operativa de primera mano: desde la planificación de demanda, la negociación con proveedores industriales, hasta la gestión del flujo de materiales y 3PL.
Responsabilidades
- Coordinar y optimizar la operativa en un entorno de fabricación, asegurando que la planificación de compras y logística responsa a los ritmos y necesidades del área productiva.
- Definir y ejecutar la estrategia de compras, incluyendo la selección y evaluación de proveedores, negociaciones y planificación de pedidos según la demanda.
- Establecer y protocolizar los procedimientos operativos en logística, almacén y compras: entradas/salidas, stock, trazabilidad, pedidos, recepción, transporte y aprovisionamiento.
- Implantar estándares de trabajo que aseguren la eficiencia, trazabilidad, orden y control a lo largo de toda la cadena operativa.
- Supervisar y optimizar las rutinas diarias, asegurando el cumplimiento de plazos, la calidad en la ejecución y el control presupuestario.
- Dirigir, coordinar y alinear a los equipos de los tres departamentos bajo un modelo común de trabajo profesionalizado.
- Garantizar la integración fluida entre compras, almacén y logística, asegurando un flujo continuo de materiales e información
- Medir y analizar KPIs operativos y de compras clave (rotación de stock, lead times, eficiencia de almacén, cumplimiento de proveedores, etc.) y proponer mejoras concretas.
- Asegurar el uso correcto de herramientas como ERP o WMS, con especial foco en la trazabilidad de compras y su integración en el proceso operativo.
- Mantener una cultura de orden, fiabilidad, disciplina operativa y mejora continua.
- Actuar como nexo operativo con Dirección, proponiendo mejoras basadas en datos, con foco en resultados.
- Gestión de proveedores y 3PLs internacionales, así como puntos B2B y planificación de demanda.
¿Qué perfil buscamos?
- Un perfil estructurador, que disfruta organizando lo complejo y creando orden donde hay desorden.
- Que sea ejecutor/a nato/a: se debe teorizar, pero lo más importante es hacer. Tomas decisiones con rapidez y firmeza.
- Capaz de sistematizar y profesionalizar, pero con pensamiento crítico: si hay que cambiar algo, se cambia.
- Que entiende la operativa desde dentro, porque la ha vivido y liderado.
- Que sea respetado/a por los equipos por su claridad, profesionalidad y sentido común.
- Tenga buena capacidad analítica aplicada a operaciones y compras (no para hacer dashboards bonitos, sino para tomar decisiones que impacten el negocio).
Requisitos clave
- Experiencia mínima de 3 años en gestión operativa, con responsabilidad directa sobre compras, logística y almacén.
- Experiencia demostrada en implantación de procesos estándar, manuales operativos, fichas de proceso e instrucciones de trabajo.
- Habilidad para liderar equipos, coordinar áreas transversales y negociar con proveedores nacionales e internacionales.
- Nivel de inglés avanzado. Se valorarán otros idiomas.
- Dominio de herramientas como Excel avanzado y conocimiento práctico de ERPs.
- Deseable experiencia con KPIs operativos y de compras, y capacidad de reporting útil para toma de decisiones.
- Alto nivel de organización, exigencia, criterio propio y autonomía en la toma de decisiones.
Controller Financiero
29 jul.divain.TEAM SL
San Justo de la Vega, ES
Controller Financiero
divain.TEAM SL · San Justo de la Vega, ES
Office ERP Excel Power BI
Buscamos un/a Controller Financiero proactivo/a y con visión estratégica para unirse a nuestro equipo en San Justo de la Vega.
Serás una pieza clave en la gestión financiera de la compañía, asegurando el control, la eficiencia y la toma de decisiones basadas en datos. Tu rol será fundamental para analizar el impacto financiero de las decisiones estratégicas, optimizar procesos y liderar proyectos transversales que impulsen el crecimiento de DIVAIN TEAM SL.
Funciones Principales:
Como Controller Financiero, tus responsabilidades incluirán:
- Analizar las decisiones estratégicas de la compañía y su impacto financiero, preparando informes ejecutivos y propuestas de acción.
- Controlar financieramente las empresas del grupo, gestionando operaciones de contabilidad, facturación, cuentas por cobrar/pagar, libro mayor y contabilidad de costes.
- Coordinar y dirigir la elaboración del presupuesto anual y las previsiones financieras, informando sobre variaciones y detectando oportunidades de mejora.
- Garantizar la calidad de las transacciones financieras y los informes, cumpliendo con los requisitos de presentación y declaraciones fiscales.
- Desarrollar, documentar e implementar procesos comerciales y políticas contables para fortalecer los controles internos.
- Liderar la gestión de proyectos estratégicos transversales (lanzamientos, expansiones, mejoras de procesos).
- Optimizar procesos operativos, identificando cuellos de botella y proponiendo soluciones de simplificación o automatización.
- Fomentar una cultura de transparencia, responsabilidad y mejora continua en el equipo financiero.
¿Qué Buscamos? (Requisitos):
- Formación: Licenciatura en Economía, Contabilidad o Finanzas.
- Experiencia: Más de 5 años en planificación financiera, contabilidad, fiscalidad y análisis financiero. Experiencia previa en liderazgo de equipos.
Conocimientos Técnicos:
- Dominio avanzado del Paquete Office (especialmente Excel).
- Experiencia con sistemas ERP y manejo de Bases de Datos.
- Valorable conocimiento de PowerBI y Business Central.
- Idiomas: Inglés nivel medio
Competencias Clave:
- Visión estratégica y orientación a resultados.
- Excelentes habilidades de comunicación y relaciones interpersonales.
- Capacidad de toma de decisiones y resolución de conflictos.
- Alta responsabilidad, honestidad y compromiso.
- Curiosidad, proactividad y capacidad de trabajo en equipo.
- Atención al detalle y habilidades de planificación y análisis.
¿Qué Ofrecemos?:
- Contrato: Indefinido
- Jornada: Completa.
- Modalidad: Presencial en nuestras oficinas de San Justo de la Vega, León.
- Incorporación: Inmediata.
- Oportunidad de desarrollo profesional en una empresa en crecimiento.
- Un ambiente de trabajo dinámico y colaborativo.
- Café y fruta como beneficio diario.
- Horario: Lunes-jueves de 8:00 a 17:00 con media hora para comer. Los viernes jornada reducida de 8:00 a 14:00.
SGS
Antigua, La, ES
Auxiliar administrativo/a ITV (Fuerteventura)
SGS · Antigua, La, ES
Descripción de la empresa
En SGS nuestra misión es aportar valor a la sociedad, proporcionando un entorno sostenible.
Con nuestro trabajo garantizamos la seguridad y calidad, aportando confianza a todos los ámbitos de la sociedad, incluso en aquellos que no son visibles.
Contamos con las y los profesionales mejor cualificados, trabajando como un gran equipo en más de 140 países cada día, lo que nos hace ser líderes del sector.
Te animamos a formar parte de este equipo humano, donde te formarás y desarrollarás, en un ambiente de compañerismo, flexibilidad, respeto e igualdad.
En SGS encontrarás: La oportunidad de marcar la diferencia.
Un lugar para poder aportar tu valor a la sociedad. Un entorno internacional de espíritu innovador, lleno de retos donde podrás compartir y aprender con los mejores.
¡Tu nos defines, tú haces SGS!
Descripción del empleo
Nos esforzamos por contratar a los/as mejores profesionales y valoramos la integridad, la curiosidad, la excelencia, el respeto, la inclusión y la colaboración. Lo que es especial en SGS, entre otras cosas, es nuestra cultura. ¿Te apetece formar parte de una compañía líder en su sector?
En esta ocasión nos encontramos en la búsqueda de un/a Administrativo/a para nuestra ITV ubicada en Antigua - Fuerteventura.
Si te unos a nosotros/as, entre tus funciones principales se encontrarán:
- Gestión de cobros, cierres de caja, facturación en general
- Archivo de expedientes
- Actividades de administración.
- Trato al cliente.
- Llamadas telefónicas.
- Gestiones de ofimática.
- Formación de FP en administración.
- Valorable experiencia previa similar en el sector de ITV.
- Disponibilidad para trabajar los fines de semana.
¿Qué encontrarás en SGS?
- Somos una empresa multinacional líder en su sector, y que trabaja en prácticamente todos los sectores industriales.
- Lo más valorado por las personas trabajadoras de SGS es nuestro buen ambiente de trabajo
- Contamos con formación técnica y de habilidades para seguir creciendo profesionalmente.
- Somos una empresa Sostenible e involucrada en los problemas sociales
- Estamos comprometidos con la igualdad y diversidad de personas en nuestros equipos.
Bending Spoons
Software Engineer (relocate to Milan)
Bending Spoons · León, ES
Teletrabajo Python Docker Kubernetes Microservices REST gRPC Office
At Bending Spoons, we’re striving to build one of the all-time great companies. A company that serves a huge number of customers. A company where team members grow to their full potential. A company that functions at unparalleled levels of effectiveness and efficiency. A company that creates value for shareowners at an extraordinary rate. And a company that does so while adhering to high ethical standards.
To achieve this objective, we execute the following strategy: We acquire a digital business with untapped potential and make it as successful as we can by leveraging our platform—which comprises our expertise, technologies, data, brand, talents, and company culture. Then, we invest the proceeds into making our platform more powerful, and into acquiring new businesses. Thus, our strategy sees us combine an investor’s attention to capital allocation with the hands-on approach of an operator.
For a talented, driven, and collaborative individual, working at Bending Spoons is an opportunity to learn, make an impact, and progress their career at an exceptionally high rate. That’s our promise to such a candidate.
A few examples of your responsibilities
- Master your toolkit. By working across diverse tech stacks, you’ll refine your ability to choose the right tools for every challenge. From monolithic to microservices architectures, gRPC to REST APIs, Kubernetes to Docker, Python to Rust—you’ll show that true expertise isn’t about using the trendiest technologies, but about understanding their purpose to unleash their full potential.
- Build stuff that matters. Regardless of your seniority, you’ll enjoy plenty of autonomy and take full ownership of your work, from ideation to execution. You’ll have the unique opportunity to build software from the ground up and witness firsthand how your code evolves into a product used at scale.
- Simplify relentlessly. Is every component essential? Do we need this process? As a Bending Spoons engineer, your mission is to turn complexity into simplicity. Whether optimizing CI/CD pipelines, writing maintainable code, or crafting minimalist architectures, your drive to simplify will power scalable, future-proof solutions.
- Reasoning ability. Given the necessary knowledge, you can solve complex problems. You think from first principles, and structure your ideas sharply. You resist the influence of biases. You identify and take care of the details that matter.
- Drive. You’re extremely ambitious in everything you do—and your initiative, effort, and tenacity match the intensity of your ambition. You feel deeply responsible for your work. You hold yourself to a high—and rising—bar.
- Team spirit. You give generously and without the expectation of receiving in return. You support the best idea, not your idea. You're always happy to get your hands dirty to help your team. You’re reliable, honest, and transparent.
- Proficiency in English. You read, write, and speak proficiently in English.
- Incredibly talented, entrepreneurial teams. You’ll work in small, result-oriented, autonomous teams alongside some of the brightest people in your field.
- An exceptional opportunity for growth. We go to great lengths to hire individuals of outstanding potential—then, our priority is to put them in the ideal position to thrive. Spooners in their 20s lead products worth hundreds of millions of dollars. And if you’ve got what it takes, you’ll soon be playing an essential role in major projects, too.
- Competitive pay and access to equity in the company. Typically, we offer an individual at the start of their career a salary of £66,779 in the UK and €63,965 elsewhere. If they possess a few years of relevant experience, the salary on offer tends to be between £110,389 and £149,636 in the UK, and €105,737 and €143,330 elsewhere. Pay grows rapidly as you accumulate experience and translate it into greater impact. You can also receive some of your pay in company equity at a discounted price, thus participating in the value creation we achieve together. If relocating to Italy, you may enjoy a 50% tax cut.
- All. These. Benefits. Flexible hours, remote working, unlimited backing for learning and training, top-of-the-market health insurance, a rich relocation package, generous parental support, and a yearly retreat to a stunning location. We help each Spooner set up the conditions to do their best work.
Permanent or fixed-term. Full-time.
Location
Milan (Italy), London (UK) or remote.
Before you apply
Bending Spoons is a demanding environment: We’re extremely ambitious and we hold ourselves—and one another—to a high standard. While this tends to lead to extraordinary learning, achievement, and career growth, it also requires significant commitment.
To help you ramp up quickly and set yourself up for success, we recommend spending your first few months working from our Milan office, regardless of your long-term work location. It’s the best way to rapidly absorb our company culture and build trust with your new teammates. We’ll fully support you with generous travel and accommodation assistance.
After that, you’re welcome to work from our offices in Milan or London, or remotely from approved countries—depending on what we agree at the offer stage.
If the role speaks to you and you’re excited to give your best, we’d love to hear from you. Apply now—we can’t wait to meet you.
The selection process
If you pass our screening, we’ll ask you to take on a few tests that assess how you approach unfamiliar problems. If you’re successful with those, we’ll invite you to a series of interviews.
Bending Spoons is an equal opportunity and affirmative action employer. We consider for employment any applicant and we provide reasonable accommodations for an applicant with disabilities, which can be requested through this form.
Studies suggest that women tend not to apply for a job if their CV isn’t a perfect fit. Here, talent takes precedence over experience. So if you like the role and think you could be awesome at it in time, go ahead and apply.
Bending Spoons
Security Engineer Intern (remote)
Bending Spoons · León, ES
Teletrabajo Office
At Bending Spoons, we’re striving to build one of the all-time great companies. A company that serves a huge number of customers. A company where team members grow to their full potential. A company that functions at unparalleled levels of effectiveness and efficiency. A company that creates value for shareowners at an extraordinary rate. And a company that does so while adhering to high ethical standards.
To achieve this objective, we execute the following strategy: We acquire a digital business with untapped potential and make it as successful as we can by leveraging our platform—which comprises our expertise, technologies, data, brand, talents, and company culture. Then, we invest the proceeds into making our platform more powerful, and into acquiring new businesses. Thus, our strategy sees us combine an investor’s attention to capital allocation with the hands-on approach of an operator.
For a talented, driven, and collaborative individual, working at Bending Spoons is an opportunity to learn, make an impact, and progress their career at an exceptionally high rate. That’s our promise to such a candidate.
A few examples of your responsibilities
- Run security audits, identifying security loopholes and opportunities to enhance the effectiveness of security strategies.
- Perform internal vulnerability testing, uncovering any weaknesses in the systems and implementing countermeasures to ensure the integrity of all data.
- Identify company-wide security challenges. Design and implement solutions to strengthen protection and streamline security practices across IT and infrastructure areas.
- Collaborate closely with privacy experts to ensure the most robust and complete privacy compliance strategy possible, and to translate regulations into tech implementations.
- Stay up to date with security trends and threats. Share knowledge with Spooners to ensure data protection best practices and help foster a security-focused culture across the company.
- Reasoning ability. Given the necessary knowledge, you can solve complex problems. You think from first principles, and structure your ideas sharply. You resist the influence of biases. You identify and take care of the details that matter.
- Drive. You’re extremely ambitious in everything you do—and your initiative, effort, and tenacity match the intensity of your ambition. You feel deeply responsible for your work. You hold yourself to a high—and rising—bar.
- Team spirit. You give generously and without the expectation of receiving in return. You support the best idea, not your idea. You're always happy to get your hands dirty to help your team. You’re reliable, honest, and transparent.
- Proficiency in English. You read, write, and speak proficiently in English.
- Incredibly talented, entrepreneurial teams. You’ll work in small, result-oriented, autonomous teams alongside some of the brightest people in your field.
- An exceptional opportunity for growth. We go to great lengths to hire individuals of outstanding potential—then, our priority is to put them in the ideal position to thrive. Spooners in their 20s lead products worth hundreds of millions of dollars. And if you’ve got what it takes, you’ll soon be playing an essential role in major projects, too.
- Competitive pay and access to equity in the company. Typically, we offer an individual at the start of their career a salary of £66,779 in the UK and €63,965 elsewhere. If they possess a few years of relevant experience, the salary on offer tends to be between £110,389 and £149,636 in the UK, and €105,737 and €143,330 elsewhere. Pay grows rapidly as you accumulate experience and translate it into greater impact. You can also receive some of your pay in company equity at a discounted price, thus participating in the value creation we achieve together. If relocating to Italy, you may enjoy a 50% tax cut.
- All. These. Benefits. Flexible hours, remote working, unlimited backing for learning and training, top-of-the-market health insurance, a rich relocation package, generous parental support, and a yearly retreat to a stunning location. We help each Spooner set up the conditions to do their best work.
Internship. Full-time or part-time.
Location
Milan (Italy), London (UK).
Before you apply
Bending Spoons is a demanding environment: We’re extremely ambitious and we hold ourselves—and one another—to a high standard. While this tends to lead to extraordinary learning, achievement, and career growth, it also requires significant commitment.
To help you ramp up quickly and set yourself up for success, we recommend spending your first few months working from our Milan office, regardless of your long-term work location. It’s the best way to rapidly absorb our company culture and build trust with your new teammates. We’ll fully support you with generous travel and accommodation assistance.
After that, you’re welcome to work from our offices in Milan or London, or remotely from approved countries—depending on what we agree at the offer stage.
If the role speaks to you and you’re excited to give your best, we’d love to hear from you. Apply now—we can’t wait to meet you.
The selection process
If you pass our screening, we’ll ask you to take on a few tests that assess how you approach unfamiliar problems. If you’re successful with those, we’ll invite you to a series of interviews.
Bending Spoons is an equal opportunity and affirmative action employer. We consider for employment any applicant and we provide reasonable accommodations for an applicant with disabilities, which can be requested through this form.
Studies suggest that women tend not to apply for a job if their CV isn’t a perfect fit. Here, talent takes precedence over experience. So if you like the role and think you could be awesome at it in time, go ahead and apply.
Bending Spoons
Graduate Software Engineer (relocate to London)
Bending Spoons · León, ES
Teletrabajo Python Docker Kubernetes Microservices REST gRPC Office
At Bending Spoons, we’re striving to build one of the all-time great companies. A company that serves a huge number of customers. A company where team members grow to their full potential. A company that functions at unparalleled levels of effectiveness and efficiency. A company that creates value for shareowners at an extraordinary rate. And a company that does so while adhering to high ethical standards.
To achieve this objective, we execute the following strategy: We acquire a digital business with untapped potential and make it as successful as we can by leveraging our platform—which comprises our expertise, technologies, data, brand, talents, and company culture. Then, we invest the proceeds into making our platform more powerful, and into acquiring new businesses. Thus, our strategy sees us combine an investor’s attention to capital allocation with the hands-on approach of an operator.
For a talented, driven, and collaborative individual, working at Bending Spoons is an opportunity to learn, make an impact, and progress their career at an exceptionally high rate. That’s our promise to such a candidate.
A few examples of your responsibilities
- Master your toolkit. By working across diverse tech stacks, you’ll refine your ability to choose the right tools for every challenge. From monolithic to microservices architectures, gRPC to REST APIs, Kubernetes to Docker, Python to Rust—you’ll show that true expertise isn’t about using the trendiest technologies, but about understanding their purpose to unleash their full potential.
- Build stuff that matters. Regardless of your seniority, you’ll enjoy plenty of autonomy and take full ownership of your work, from ideation to execution. You’ll have the unique opportunity to build software from the ground up and witness firsthand how your code evolves into a product used at scale.
- Simplify relentlessly. Is every component essential? Do we need this process? As a Bending Spoons engineer, your mission is to turn complexity into simplicity. Whether optimizing CI/CD pipelines, writing maintainable code, or crafting minimalist architectures, your drive to simplify will power scalable, future-proof solutions.
- Reasoning ability. Given the necessary knowledge, you can solve complex problems. You think from first principles, and structure your ideas sharply. You resist the influence of biases. You identify and take care of the details that matter.
- Drive. You’re extremely ambitious in everything you do—and your initiative, effort, and tenacity match the intensity of your ambition. You feel deeply responsible for your work. You hold yourself to a high—and rising—bar.
- Team spirit. You give generously and without the expectation of receiving in return. You support the best idea, not your idea. You're always happy to get your hands dirty to help your team. You’re reliable, honest, and transparent.
- Proficiency in English. You read, write, and speak proficiently in English.
- Incredibly talented, entrepreneurial teams. You’ll work in small, result-oriented, autonomous teams alongside some of the brightest people in your field.
- An exceptional opportunity for growth. We go to great lengths to hire individuals of outstanding potential—then, our priority is to put them in the ideal position to thrive. Spooners in their 20s lead products worth hundreds of millions of dollars. And if you’ve got what it takes, you’ll soon be playing an essential role in major projects, too.
- Competitive pay and access to equity in the company. Typically, we offer an individual at the start of their career a salary of £66,779 in the UK and €63,965 elsewhere. If they possess a few years of relevant experience, the salary on offer tends to be between £110,389 and £149,636 in the UK, and €105,737 and €143,330 elsewhere. Pay grows rapidly as you accumulate experience and translate it into greater impact. You can also receive some of your pay in company equity at a discounted price, thus participating in the value creation we achieve together. If relocating to Italy, you may enjoy a 50% tax cut.
- All. These. Benefits. Flexible hours, remote working, unlimited backing for learning and training, top-of-the-market health insurance, a rich relocation package, generous parental support, and a yearly retreat to a stunning location. We help each Spooner set up the conditions to do their best work.
Permanent or fixed-term. Full-time.
Location
Milan (Italy), London (UK) or remote.
Before you apply
Bending Spoons is a demanding environment: We’re extremely ambitious and we hold ourselves—and one another—to a high standard. While this tends to lead to extraordinary learning, achievement, and career growth, it also requires significant commitment.
To help you ramp up quickly and set yourself up for success, we recommend spending your first few months working from our Milan office, regardless of your long-term work location. It’s the best way to rapidly absorb our company culture and build trust with your new teammates. We’ll fully support you with generous travel and accommodation assistance.
After that, you’re welcome to work from our offices in Milan or London, or remotely from approved countries—depending on what we agree at the offer stage.
If the role speaks to you and you’re excited to give your best, we’d love to hear from you. Apply now—we can’t wait to meet you.
The selection process
If you pass our screening, we’ll ask you to take on a few tests that assess how you approach unfamiliar problems. If you’re successful with those, we’ll invite you to a series of interviews.
Bending Spoons is an equal opportunity and affirmative action employer. We consider for employment any applicant and we provide reasonable accommodations for an applicant with disabilities, which can be requested through this form.
Studies suggest that women tend not to apply for a job if their CV isn’t a perfect fit. Here, talent takes precedence over experience. So if you like the role and think you could be awesome at it in time, go ahead and apply.