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Getafe, ES
Cloud Infraestructure Services Consultant
Capgemini · Getafe, ES
. TSQL Azure Linux Cloud Coumputing Oracle AWS
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Sobre Nosotros
Cloud Infraestructure Services (CIS) somos una comunidad de profesionales apasionados. Nuestra misión es ayudar a nuestros clientes a construir, transformar y gestionar su infraestructura de TI en la nube con eficiencia, seguridad y escalabilidad. Nuestros valores fundamentales incluyen la innovación, la excelencia operativa y la confianza. Creemos firmemente en el poder del trabajo en equipo y en la importancia de cada persona que forma parte de nuestra unidad.
Propósito Del Programa De Referencias
Nuestros empleados/as son quienes mejor conocen nuestra cultura y valores. Cada referencia que se incorpora ayuda a construir un equipo más fuerte y cohesionado con personas que comparten nuestros valores y visión.
¿Cómo Funciona?
Si te han propuesto al programa es porque piensan que eres una persona talentosa y apasionada. Para que nuestros equipos de reclutamiento puedan contarte algo más de la vacante o posiciones que podemos tener abiertas debes aceptar esta referencia y nuestra RGPD.
Una vez hecho, el equipo revisará tu candidatura y te mantendrá informado/a durante el proceso.
Algunas de nuestras vacantes más recurrentes incluyen oportunidades tanto para perfiles junior como para profesionales con más experiencia:
- Perfiles junior: Suelen estar relacionados con la operación de sistemas 24x7, para personas con conocimientos en Linux y Windows, así como perfiles L1 en el SOC de ciberseguridad.
- Administración de sistemas (Linux y Windows).
- Administración de bases de datos, con foco en Oracle y SQL.
- Almacenamiento y backup.
- Administración de SAP con HANA.
- Redes y seguridad.
- Ciberseguridad, incluyendo analistas y consultores de ciberseguridad, así como muchas otras especializaciones dentro del ámbito de la seguridad informática.
- Cloud, con especial foco en Azure y AWS.
- Platform Engineer, para la automatización y optimización de infraestructuras.
- Workplace, enfocado en la gestión y evolución de entornos digitales de trabajo.
REESCRIBE TU FUTURO CON CAPGEMINI CIS España
Skills (competencies)
Universia España
Getafe, ES
Stress Engineer. (Derivatives, MRTT+)
Universia España · Getafe, ES
. Office
An opportunity for an Stress Engineer has arisen within Airbus Defence and Space, Getafe (Madrid).
The department is in charge of Airbus Derivatives and Medium and Light Programs (Spain) and Mission Platform Systems (Manching). he team is a multicultural Team and in contact with a multidisciplinary environment, as all the programs requires such a lanscape.
The jobholder will reinforce our Team, who will take part in the definition and implementation of complex systems in Derivative Programs, with the main focus on the MRTT+ Project.
Tasks
The jobholder will be responsible/ The main tasks of the jobholder will be:
- Size structural parts.
- Develop methodologies and analysis to support the certification/qualification of the structure.
- Create the support documentation required.
At Airbus we are focused on our employees and their welfare. Take a look at some of our social benefits:
- Vacation days plus additional days-off along the year.
- Attractive salary.
- Hybrid model of working when possible, promoting the work-life balance.
- Collective transport service in some sites.
- Benefits such as health insurance, employee stock options, retirement plan, or study grants.
- On-site facilities (among others): free canteen, kindergarten, medical office.
- Possibility to collaborate in different social and corporate social responsibility initiatives.
- Excellent upskilling opportunities and great development prospects in a multicultural environment.
- Special rates in products & benefits.
Airbus Defence and Space
Getafe, ES
A400M LMA Technician B1, B2, B1/B2 - Getafe
Airbus Defence and Space · Getafe, ES
. Retrofit Office
Job Description:
A new position has arisen as an Aircraft B1, B2, B1/B2 Maintenance Technician in Getafe for A400M MRO/Retrofit. Work based in Getafe and normally working on double shift.
Working as LMA part of an Airbus Defence & Space , will include the performance and certification of these tasks, including supervision and certification of unlicensed mechanics tasks.
This position will require a security clearance or will require being eligible for clearance by the recognized authorities.
Responsibilities
- Execution of modification embodiment or repair working party, managing complex, high value and cross-functional projects compliant with EASA/FAR Part 145 airworthiness regulation.
- Conduct upgrades embodiment activities on external customer aircraft.
- Perform major and complex repair projects.
- Performing and certification of both scheduled and unscheduled tasks previously agreed with the customer.
The candidate may be required to coordinate small groups of non-licensed mechanics in the performance of maintenance activities.
Skills
- EASA or EMAR Part 66 License B1, B2 or B1/B2
- Type rating included will be a plus
- Experience in MRO or/and retrofit would be desirable
- Experienced working according SB and AMM documentation
- Mechanical and structural knowledge shall be taken into account. Bite test, functional test and troubleshooting skills
- Perform checks, inspections, removal and installation of components, and systems adjustment
- Study technical manuals and engineering drawings
- Provide assistance to aircraft technicians and mechanics on various tasks
- Remove and disassemble defective parts of the aircraft
- Experience as a team manager
- Strong interpersonal and communication skills
- Ability to work in a multicultural environment
- Independent user in English and Spanish
At Airbus we are focused on our employees and their welfare. Take a look at some of our social benefits:
- Vacation days plus additional days-off along the year.
- Attractive salary.
- Hybrid model of working when possible, promoting the work-life balance.
- Collective transport service in some sites.
- Benefits such as health insurance, employee stock options, retirement plan, or study grants.
- On-site facilities (among others): free canteen, kindergarten, medical office.
- Possibility to collaborate in different social and corporate social responsibility initiatives.
- Excellent upskilling opportunities and great development prospects in a multicultural environment.
- Special rates in products & benefits.
Airbus is a leader in designing, manufacturing and delivering aerospace products, services and solutions to customers on a worldwide scale, pioneering sustainable aerospace for a safe and united world.
With around 130,000 employees and as the largest aeronautics and space company in Europe and a worldwide leader, Airbus is at the forefront of the aviation industry, connecting people and places via air and space.
At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.
Last but not least, the company has been awarded with the “ Top Employers Spain 2023 ” certification and " Top Employers Europe 2023 " by Top Employers Institute.
This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company’s success, reputation and sustainable growth.
Company:
Airbus Defence and Space SAU
Employment Type:
Permanent
Experience Level:
Professional
Job Family:
Production means/Maintenance
By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.
Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to [email protected] .
At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.
#YESPOST
Electrical Design Engineer
18 oct.Sécheron Hasler Group
Getafe, ES
Electrical Design Engineer
Sécheron Hasler Group · Getafe, ES
. Office
Sécheron Hasler Group continues the Swiss tradition of more than 140 years in the field of railway technology. We are one of the world's leading suppliers of electrical and electronic safety components and solutions and traction power supply systems for the railway industry, and also offer solutions for renewable energies, DC networks and other industrial systems. The name Sécheron Hasler Group is synonymous worldwide with Swiss quality and represents a leading reference for state-of-the-art products supplied to the market.
With more than 1300 employees worldwide, we are where our customers are, supplying approved products in our customers' countries or markets and providing supply chain and customer services locally.
For our office in Madrid, we are currently looking for an Electrical Design Engineer.
Main Tasks
- Active participation in technical discussions on projects.
- Study of client specifications and preparation of technical solutions for functional and detailed diagrams.
- Preparation of functional logic diagrams.
- Design and drawing of wiring diagrams for electrical cabinets.
- Technical support for the project manager.
- Design and drawing of wiring diagrams for DC traction substations.
- Technical degree in electrical and automation industrial field or equivalent.
- CAD design (Schemelect, Eplan, SEE Electrical Expert, AutoCAD Electrical…)
- Knowledge of automation and functional logic.
- Successful experience as similar position (in the railway is a plus).
- Knowledge and proficiency of principles of Electrical distribution and their associated protection systems.
- Production of electrical diagrams of systems.
- English B2 or higher.
- Occasional travelling requested (a few days once every 2 months in average).
- Team player, autonomous, solutions oriented, problem solver, able to take technical responsibilities.
- Able to take technical responsibilities.
We have flat hierarchies and direct communication between departments and management levels is encouraged. This allows us to make decisions quickly.
We give our employees full responsibility for their work tasks. All employees are encouraged to take initiative and contribute to the operational excellence of the company, and have ample opportunities to achieve their personal and professional growth goals.
The Sécheron Hasler Group is an equal opportunity employer and welcomes candidates from all backgrounds.
We look forward to receiving your application.
SILBON
Getafe, ES
Sales Assistant Corte Inglés Bercial
SILBON · Getafe, ES
.
SILBON, NOTHING IS CASUAL
¿Te apasiona la moda y quieres formar parte de un equipo dinámico en constante crecimiento?
En Silbon, la marca cordobesa de las dos raquetas estamos buscando talento para unirse a nuestro equipo.
Desde nuestros inicios en 2009, hemos tenido un propósito claro: conectar la marca con nuevos segmentos de clientes a través de nuestra esencia: el diseño y elegancia, la calidad, la normalidad y el compromiso social y medioambiental reforzado con una visión clara: la búsqueda constante de la diferenciación, sorprender para liderar.
Contamos con más de 130 tiendas y más de 500 colaboradores en la compañía entre España, Portugal, Francia y México.
Silbon es moda, pero también es pasión y estilo de vida.
Dress to live, dress to last.
Descripción de la oferta:
Buscamos diferentes perfiles de Sales Assistant de 24h para nuestra tienda ubicada en el Corte Inglés El Bercial.
Perfil profesional & responsabilidades:
- Ofrecer una excelente experiencia de compra a nuestros clientes y fidelizarlos.
- Actitud positiva, proactiva y entusiasta.
- Capacidad de adaptación y flexibilidad.
- Manejo de indicadores para ayudar a alcanzar los objetivos comerciales.
- Gusto por la moda, sobre todo el universo masculino y conocimiento de Sastrería.
- Vocación de servicio para ayudar a satisfacer las necesidades de nuestros clientes.
- Recepción de mercancía, colocación y visual merchandising.
- Valoramos experiencia en puesto similar
- Se valorará tu movilidad geográfica
- Desarrollo profesional con posibilidades de crecimiento profesional
- Un excelente entorno profesional en moda premium
- Salario acorde al nivel de responsabilidad
AvanJobs
Getafe, ES
Responsable Planta Cogeneración - Edar
AvanJobs · Getafe, ES
.
Buscamos un Responsable de Planta de Cogeneración para gestionar la operación de una planta que genera electricidad a partir de biogás, producido por aguas residuales para Edar situada en Getafe ( Madrid )
¿QUÉ SE OFRECE?
- Contrato indefinido
- Horario de 37 horas semanales. 3 dias de 8:00h a 15:00h dos dias de 9:00 a 17:00h Pero con disponibilidad para atender incidencias críticas.
- Salario entre 44.000 y 48.000€ brutos en función de experiencia y valía del candidato.
- Responsable de la planta de cogeneración que produce electricidad a partir de biogás.
- Mantener el funcionamiento óptimo de la planta, especialmente en la producción de energía, para evitar la compra de energía externa.
- Supervisar los equipos y gestionar subcontratistas para el mantenimiento de los equipos y operaciones reglamentarias.
- Supervisar el proceso de generación de gas mediante los digestores, el almacenamiento en gasómetros y la distribución de gas.
- Gestión de la planta de cogeneración (actualmente cuenta con 6 motogeneradores que aportan una potencia de 6,5 MW y auxiliares como la caldera y la línea de gas), incluyendo la supervisión del Mantenimiento (correctivo, preventivo, predictivo y reglamentario), Explotación, Seguridad y Salud, Mejoras y Administración (gestión de stocks, comparativos, ofertas, pedidos, repuestos, etc.).
- Utilización de un programa de mantenimiento y uso de partes de mantenimiento.
- Supervisión y liderazgo del mantenimiento general y especializado, minimizando los tiempos y costes de mantenimiento.
- Liderazgo de un grupo humano superior a 3 trabajadores.
- Gestión general de la Seguridad y Salud en los Trabajos, así como del cumplimiento de cualquier normativa legal aplicable.
- Seguimiento y cumplimiento de normativas y procedimientos establecidos de Calidad y Medioambiente asociadas a la instalación de cogeneración.
- Gestión documental propia de la empresa y solicitada por el cliente, así como utilización de los sistemas informáticos internos y del cliente.
- Supervisión y liderazgo de la operación y optimización de los procesos, minimizando la importación de energía eléctrica.
- Estudio y ejecución de mejoras e inversiones en las instalaciones y equipos.
- Titulación superior, preferentemente en Máquinas Navales o similar, debido a la experiencia necesaria en motores de cogeneración.
- Experiencia con motores de cogeneración de grandes potencias.
- Conocimiento en la gestión de subcontratistas para el mantenimiento especializado.
- Experiencia en plantas de cogeneración y/o mantenimiento de motogeneradores.
- Conocimientos en mecánica, con especialidad en motores térmicos, electricidad (baja tensión y alta tensión), electrónica.
- Conocimientos de mantenimiento general, autómatas programables y sistemas SCADA, instrumentación, actuaciones de mejora, administración y gestión de personal.
- Formación específica en gestión de mantenimiento industrial.
- Formación en Prevención de Riesgos Laborales, nivel Superior.
- Formación de cursos de prevención de diversa índole (trabajos en altura, espacios confinados, ATEX, etc.).
- Conocimiento de AutoCAD.
Fronius España
Auxiliar administrativa/o (Temporal)
Fronius España · Getafe, ES
Teletrabajo . ERP Office
We are hiring!
En Fronius España ofrecemos una oportunidad laboral de manera temporal (1 año) para el departamento de Inside Sales.
¿Cuáles serían tus funciones?
- Gestionar y mantener la base de datos de clientes en nuestro sistema ERP (BaaN) y CRM.
- Preparar cotizaciones de ventas y servicios en nuestro sistema CPQ.
- Procesar pedidos de ventas/servicios de clientes, incluyendo la coordinación de envíos, confirmación de pedidos y facturación.
- Gestión de reclamaciones (proceso de pedidos y compras de clientes).
- Gestión del proceso de compras (compras internas y externas).
- Punto de contacto para consultas de compras, logística y correspondencia con distribuidores y proveedores.
- Apoyo al personal de almacén (consultas, seguimiento de mercancías entrantes/salientes).
- Apoyo al personal de marketing y ventas para garantizar la satisfacción del cliente durante todo el proceso de ventas.
- Gestión con la empresa de transporte para entradas y salidas (VSPs).
- Otras tareas y requisitos.
Educación, habilidades y conocimientos
- Formación en administración (FPII).
- Mínimo 1 año de experiencia en departamento administrativo.
- Experiencia con sistemas ERP (BaanN o similar)
- Alto nivel de competencias informáticas (ERP/CRM, MS Office).
- Capacidad para trabajar en equipo.
- Fuertes habilidades organizativas.
- Actitud orientada al cliente.
- Flexibilidad.
- Habilidades de comunicación y competencias sociales.
- Apertura al cambio y al aprendizaje continuo..
- Castellano (nivel nativo)
- Inglés B2
Como parte de nuestro equipo, tendrás la oportunidad de trabajar en numerosos proyectos y poder desarrollar tus habilidades en un entorno multinacional, dinámico y estimulante. Sin dejar de perder un ambiente familiar y cercano.
Posición temporal de un año. Horario flexible y jornada continua en verano y todos los viernes del año.
Plan de acogida y seguimiento de tu desarrollo profesional.
Disfrutarás de la posibilidad de amplios beneficios sociales (como seguro médico privado, ticket restaurante, transporte y guardería, programas de formación continua…). Así como un salario competitivo en el sector.
Fruta en la oficina, posibilidades de teletrabajo según tipo de puesto, actividades de empresa. Así como amplias medidas de conciliación.
En Fronius España, valoramos y promovemos la diversidad en todas sus formas. Nos esforzamos por crear un ambiente inclusivo dentro de nuestra comunidad, fomentando un ambiente donde las personas son bienvenidas, respetadas y valoradas y cuentan con igualdad de oportunidades dentro de la empresa.
Are you ready for Fronius? ¡Aplica ahora y forma parte de la familia Fronius!
Staff en Getafe
16 oct.Dia España
Getafe, ES
Staff en Getafe
Dia España · Getafe, ES
.
Requisitos
En Dia España queremos incorporar un/a Staff en la Delegación de Getafe. La persona seleccionada se incorporará en el equipo de la Delegación con el objetivo de ser soporte administrativo y ejecutivo de la dirección del área y apoyar en la coordinación de la puesta en marcha de los proyectos definidos por el centro o área. Sus funciones serán:
- Apoyar a la gestión del área, siendo el soporte ejecutivo en materia administrativa.
- Optimización de procesos y cierre de facturación de las empresas de transporte.
- Facturación, seguimiento y control de las rectificaciones y devoluciones de mercancías.
- Analizar y controlar la cuenta de explotación con objeto de detectar/evitar desviaciones.
- Contrato indefinido a jornada completa.
- Pertenecer a una de las empresas con Mejor Reputación Corporativa de España según el Ranking Merco Empresas 2025.
- Descuento en tus compras Dia.
- Acceso a nuestra plataforma formativa.
- Buen ambiente de trabajo.
- Se tendrá en cuenta la certificación de una discapacidad igual o superior al 33%.
Global Head of Sales
16 oct.Sécheron Hasler Group
Getafe, ES
Global Head of Sales
Sécheron Hasler Group · Getafe, ES
.
With over 140 years of Swiss engineering heritage, Sécheron Hasler Group is a global leader in high-power electrical and electronic equipment. Our solutions power railways, renewable energy, DC and AC networks, and industrial systems worldwide trusted for their precision, reliability, and innovation.
We’re seeking a strategic and energetic Head of Sales to lead our Electrical Safety Solutions Business Unit’s commercial activities across all international markets, managing around 15 to 20 sales professionals to support boosting sales. This role is ideal for someone who thrives in engineering environments, enjoys building momentum, and knows how to inspire a worldwide team toward ambitious goals.
Global Objectives
- Define the business unit's sales strategy and corresponding action plans, in close cooperation with the technical product line managers, the product marketing department, business development manager and in line with BU’s growth strategy.
- Develop and manage the sales team and all sales activities on new and existing products.
- Expand footprint of Electrical Safety Solutions products in existing and new industry sectors and regions.
- Support the product line managers and the marketing department in developing the product economics.
- Drive sales operations and develop sales strategies in line with top management approved budgets and BU action plans.
- Lead promotion, acquisition, and portfolio management efforts.
- Act as Key Account Manager for major clients or delegate as needed.
- Drive, develop, and energize the BU sales team.
- Develop and execute sales strategies and secure achievement of targets.
- Contract management.
- Monitor market trends and competitive landscape to take corresponding actions and adjust were required sales strategy.
- Collaborate closely with R&D, Product Management, Marketing, and Business Development.
- Contribute to product and service evolution through market feedback.
- Enhance continuous improvement in productivity, reliability, and transparency.
- Implement IT/ERP tools to enhance sales effectiveness.
Requirements
- Proven experience in international sales leadership and sales teams management in electrical equipment manufacturing or industrial B2B environments, with complex technical products.
- Excellent track record in sales growth.
- Technical degree in electrical engineering or in power electronics, ideally combined with additional commercial education.
- Strong knowledge of at least one of the following industry sectors: high voltage, medium voltage, railway traction systems, power transmission & distribution, renewable energy and e-mobility.
- Excellent team management skills that empowers his team.
- Strong technical acumen and ability to engage with cross-functional teams.
- Natural team motivator with a proactive, opportunity-driven mindset.
- Comfortable with frequent travel (Up to 60% of the time) and direct client engagement.
- Outstanding communication, presentation and communication skills.
- Ability to develop convincing communication strategies based on technical rationale.
- Interest and ability to understand DC and AC power systems and corresponding product needs.
- Excellent project management, organizational and problem-solving skills.
We foster flat hierarchies and direct communication, enabling quick decisions and strong collaboration across all levels. You’ll be trusted with real responsibility and encouraged to take initiative, with plenty of opportunities to grow both personally and professionally.