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NuevaMTS Globe
Palma , ES
Junior Account Manager
MTS Globe · Palma , ES
We are looking for a Junior Account Manager to join our Commercial team based in Palma de Mallorca. As our team continues to grow, we’re seeking a proactive and curious individual who is eager to develop their professional career within a dynamic commercial environment.
Main Responsibilities
- Support in analyzing and understanding our destinations and clients, including their business models and specific needs.
- Learn and develop a strong understanding of our products and services to assist in upselling and cross-selling opportunities.
- Collaborate in managing customer accounts, including assisting in contract preparation and negotiation processes.
- Help educate clients on product features and functionalities, and how they can support their business goals.
- Participate in the acquisition process of new clients, including initial research and basic risk assessments.
- Assist in market research and analysis to identify commercial opportunities and contribute to business planning.
- Monitor and interpret performance reports with guidance, proposing basic actions in coordination with senior team members.
- Work closely with cross-functional teams across different countries to support client needs and internal processes.
- Act as a supportive point of contact for clients and internal stakeholders, ensuring smooth communication and follow-up.
Benefits
- Access to our Wellness Programme, supporting emotional and mental health, with free legal and financial advice.
- Enjoy refreshing beverages and fresh fruit available daily to promote a healthy lifestyle.
- Advance your career with language training and technology certifications.
- Celebrate with us during annual events and festive holidays like Easter, Halloween, and Thanksgiving.
- Join one of our sports communities and enjoy your favorite activities with great company.
- Benefit from special health insurance rates.
Requirements
- Prior experience in a commercial, product department or any other working experience will be very valued.
- Excellent negotiation, communication, and presentation skills.
- Self-starter, able to work with autonomy and self-management skills within a team.
- Solutions-oriented, looking for innovative solutions to overcome challenges in a fast-paced environment.
- Goal oriented with solid analytical skills and a strong strategic mindset.
- Ability to work in a multinational & continuous changing environment and interact with different nationalities.
- Willing to travel on a regular basis.
- Spanish and English fluent or native speaker, other languages will be an advantage.
Junior Account Manager
6 sept.Pinmar Yacht Supply
Palma , ES
Junior Account Manager
Pinmar Yacht Supply · Palma , ES
Office ERP Excel Word
Pinmar Yacht Supply es uno de los mayores proveedores europeos de productos náuticos a través de nuestras tiendas y equipos de suministro. Actualmente estamos buscando un Junior Account Manager for Trade Accounts en nuestras oficinas en Palma de Mallorca.
Buscamos una persona extrovertida, proactiva y adaptable con dotes de comunicación, así como con ganas de trabajar en una empresa líder en la industria, que brinda a sus clientes los más altos niveles de calidad.
Únete a nuestro equipo y sé parte de un proyecto donde podrás desarrollar tus habilidades entre embarcaciones de renombre y comunicarte con personas de todo el mundo. Si cumples con estos requisitos ¡te esperamos!
Experiencia:
- No requerida en el sector marino pero valorada, con experiencia previa en puestos con trato directo con el cliente en entornos exigentes.
- Se valorará también positivamente experiencia con sistemas ERP.
Funciones:
- Contactar y atender a los clientes de la división comercial mediante visitas presenciales, teléfono, correo electrónico u otros canales de comunicación establecidos y facilitados por la empresa, garantizando el más alto nivel de servicio y atención.
- Fomentar la fidelización de clientes, manteniendo la cartera actual y ampliándola conforme a los objetivos de la compañía.
- Gestionar los pedidos de los clientes en estrecha colaboración con otros account managers y con el departamento de demanda de cliente (operaciones).
- Generar presupuestos y pedidos contactando directamente con los clientes, ya sea por teléfono, correo electrónico, whatsapp o en persona.
- Atender solicitudes, incidencias y devoluciones de los clientes de manera eficaz y oportuna.
- Colaborar con otros departamentos y con la dirección para asegurar la disponibilidad de stock y la entrega puntual de los pedidos, así como informar sobre el movimiento de ventas.
- Participar en formaciones continuas sobre el portafolio de productos.
- Realizar el seguimiento y reclamación de los cobros pendientes de los clientes de la cartera asignada.
- Acudir a eventos y ferias en representación a la marca.
Requisitos:
- Inglés B2.
- Carnet b de conducir.
- Paquete office (word y excel).