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Madrid
1.307Product Marketing Manager
7 de maigUniversidad Internacional de La Rioja (UNIR)
Pozuelo de Alarcón, ES
Product Marketing Manager
Universidad Internacional de La Rioja (UNIR) · Pozuelo de Alarcón, ES
🚀 ¡Únete a nuestro equipo como Product Marketing Manager y haz que tus ideas impulsen el éxito de nuestras estrategias de marketing!
🌟 En PROEDUCA, valoramos la creatividad y la colaboración, donde tus ideas no solo son bienvenidas, ¡son la fuerza motriz detrás de nuestras innovadoras estrategias de marketing!
💼 ¿Qué harás?
- Dirigirás la estrategia de marketing para tu vertical de títulos, definiendo precios, productos y tácticas de ventas.
- Identificarás continuamente nuevas oportunidades de negocio y colaborarás en el lanzamiento de nuevas titulaciones.
- Diseñarás y ejecutarás planes de marketing de productos, utilizando tu creatividad para cautivar a nuevos clientes.
- Monitorizarás el rendimiento de tu vertical y tomarás medidas proactivas para optimizar los resultados.
- Ampliarás la percepción de nuestra marca a través de colaboraciones con influencers y colectivos.
- Brindarás apoyo al equipo de atención al cliente, ofreciendo formación y solucionando problemas de manera efectiva.
- Estabilidad laboral en un entorno dinámico y estimulante, con un salario competitivo más bonificaciones.
- Flexibilidad horaria para lograr un equilibrio entre trabajo y vida personal.
- Modelo de trabajo híbrido que combina trabajo presencial y remoto.
- Beneficios extras como retribución flexible y descuentos en nuestras titulaciones educativas.
- Imprescindible Nivel alto de inglés (C1)
- Más de 3 años de experiencia en roles similares, preferiblemente en sectores como tecnología, telecomunicaciones, distribución o medios.
- Experiencia demostrable en la definición y ejecución de estrategias de marketing.
- Habilidades analíticas sólidas y capacidad para tomar decisiones basadas en datos.
- Formación académica en Marketing, Empresa, Publicidad o campos relacionados.
- Personalidad dinámica, proactiva y orientada a resultados, con habilidades de liderazgo y comunicación excepcionales.
En el GRUPO EDUCATIVO se valora la diversidad como fuente de talento y por ello trabajamos para impulsar un entorno inclusivo en el que se promueve el respeto, la pertenencia y el compromiso de forma que todas las personas puedan participar en igualdad de oportunidades. Invitamos a todas las personas a inscribirse con independencia del origen, circunstancias, bagaje o condición.
Michael Page
Digital Marketing Manager - Global hospitality firm
Michael Page · Madrid, ES
Teletreball Google Ads Google Analytics UX/UI Salesforce SEM CMS Word
¿Dónde vas a trabajar?
Multinacional del sector hospitality.
¿Qué harás en tu nuevo puesto?
- Liderazgo del equipo de Marketing Digital con la ejemplaridad propia de la posición de responsabilidad que ocupa.
- Definición y ejecución de plan de marketing digital para cada una de las marcas del grupo.
- Trabajo en equipo y agilidad operativa siempre buscando la conversión, resultados de negocio y satisfacción del usuario.
- Medir y reportar la evolución de todas las campañas de marketing digital, persiguiendo los objetivos marcados (ROI and KPIs). Creación de cuadro de mandos.
- Planificar, ejecutar y medir test de conversión.
- Gestión de los activos digitales propios, experiencia de usuario y conversión.
- Gestión de la relación con las distintas agencias/medios.Identificación de proveedores y soluciones de conversión.
- Activación de nuevas landings y optimización continua de los activos digitales.
- Definición y optimización de las campañas de growth hacking.
- Definición de promociones: selección de campaña y definición de la comunicación.
- Gestión operativa de SEM, Display y Paid Media.
- Proponer acciones innovadoras para asegurar la conversión de los usuarios.
- Desarrollo y actualización continua de las Webs del grupo.
- Desarrollo y monitorización continua del performance motor de reservas
- Participación proactiva en la estrategia de comunicación de la compañía aportando valor en la parte de comunicación digital.
- Diseño, ejecución y mantenimiento de estrategia digital de Human Capital de la compañía (sección web del área, rrss, captación digital de perfiles)
- Participación proactiva en lo relativo a la Tecnología enfocada a la mejora de la experiencia del huésped (Innovacion, gadgets...).
- Participación proactiva en la creación, mejora y mantenimiento de Apps del Grupo.
- Alineamiento con la cultura de empresa así como cumplimiento de las políticas corporativas.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
- Al menos 10 años de experiencia liderando con éxito labores similares preferentemente en sector Luxury Hospitality.
- Titulación superior, especialización en Marketing Digital o Multimedia.
- Demostrable experiencia en SEO/SEM, afiliación, base de datos, emailing, redes sociales y campañas online.
- Alta creatividad con experiencia en identificar audiencias target y realizar campañas dirigidas a captarlas.
- Conocimiento y uso de redes sociales (Google, Meta, Twitter, Linkedin, Youtube...).
- Conocimiento sólido demostrable de las herramientas de analíticas web (Google Analytics).
- Experiencia en crear y optimizar campañas de Google Adwords (búsqueda y display).
- Experiencia en la implantación y gestión de herramientas líderes de CRM, datamining y gestores de campañas tipo Microsoft dynamics, Salesforce, Mailchimp, Hubspot.
- Manejo avanzado CMS / Word press.
- Fuertes capacidades analíticas, enfoque racional y orientado a datos y resultados.
- Idiomas: Español e Inglés nivel muy alto (oral y escrito).
¿Cuáles son tus beneficios?
- Contrato indefinido
- Un día de teletrabajo
- Oportunidad de desarrollarte profesionalmente en un entorno dinámico y en pleno crecimiento
Thermo Fisher Scientific
Senior Director, Marketing (Digital & eCommerce)
Thermo Fisher Scientific · Madrid, ES
Teletreball Big Data
When you’re part of Thermo Fisher Scientific, you’ll do challenging work, and join a team that values performance, quality and innovation. As part of a successful, growing global organization you will be encouraged to perform at your best. With revenues of more than $40 billion and the largest investment in R&D in the industry, we give our people the resources and chances to create significant contributions to the world.
The job:
Fisher Scientific Europe is looking for a new Sr Director, Marketing to lead their Marketing function in Europe. As Sr Director, you will have accountability for ensuring profitable growth, achieved through developing and implementing marketing strategies and tactics that drive growth, efficiency, operational excellence, and a continuously improving presence in the market. We need someone who will closely collaborate with Sales as well as Portfolio Management to align around our commercial goals. Scaling and automating of activities is a key part of the remit.
This is a role for an experienced Marketing leader, with a strong technical background in Digital Marketing and eCommerce, gained in a large international corporate environment.
The role is fully remote (working from home) and can be based anywhere in Europe. Some international travel will be required – up to 30% per annum, including overnight stays.
We look forward to receiving your application in English.
What will you do?
- Together with the leadership team, you will set the strategic direction for the division, deploying marketing teams to deliver on these commitments
- Take accountability for the marketing strategy, with an emphasis on digital marketing and demand generation, running clear metrics to support this deployment. Your team will be responsible for Fisher Scientific, Europe’s product master data
- Work closely with other divisions in the company, as well as external vendors, to build and deploy effective marketing tactics. They will use the strengths of a large-scale distributor, taking ownership to drive e-commerce initiatives that generate revenue growth.
- Use strong leadership skills to develop and identify talent to support business growth and lead your team of 5 direct reports (total org size c.80 ppl)
- A Life Sciences or Computer Sciences qualification preferred, combined with a strong background in marketing in a retail / distribution environment
- A detailed understanding of marketing tech stacks, experienced in creatively using big data to drive an innovative approach and tactics. Be ready to share examples of how you have used Data Science and Big Data when implementing marketing activity
- Expertise in e-commerce in a B2B environment, preferably gained through a wealth of career experiences, will position you for success in this role
- Strong capability in building and driving innovation into organizations, along with the possession of high levels of business and financial savvy
- Previous management experience gained in an international and matrixed environment, along with well-developed coaching, mentoring and people development skills are required. Validated leadership capabilities, ability to influence, encourage and lead change are also critical skills for the role
- Advanced level of English
- Competitive salary, plus annual incentive bonus and car allowance
- Full benefits package – may include pension, insurance, healthcare and LTI (specifics depend on country of hire)
Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. As one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.
myGwork
Senior Director, Marketing (Digital & eCommerce)
myGwork · Madrid, ES
Teletreball Big Data
This inclusive employer is a member of myGwork – the largest global platform for the LGBTQ+ business community.
Job Description
When you're part of Thermo Fisher Scientific, you'll do challenging work, and join a team that values performance, quality and innovation. As part of a successful, growing global organization you will be encouraged to perform at your best. With revenues of more than $40 billion and the largest investment in R&D in the industry, we give our people the resources and chances to create significant contributions to the world.
The Job
Fisher Scientific Europe is looking for a new Sr Director, Marketing to lead their Marketing function in Europe. As Sr Director, you will have accountability for ensuring profitable growth, achieved through developing and implementing marketing strategies and tactics that drive growth, efficiency, operational excellence, and a continuously improving presence in the market. We need someone who will closely collaborate with Sales as well as Portfolio Management to align around our commercial goals. Scaling and automating of activities is a key part of the remit.
This is a role for an experienced Marketing leader, with a strong technical background in Digital Marketing and eCommerce, gained in a large international corporate environment.
The role is fully remote (working from home) and can be based anywhere in Europe. Some international travel will be required - up to 30% per annum, including overnight stays.
We look forward to receiving your application in English.
What will you do?
- Together with the leadership team, you will set the strategic direction for the division, deploying marketing teams to deliver on these commitments
- Take accountability for the marketing strategy, with an emphasis on digital marketing and demand generation, running clear metrics to support this deployment. Your team will be responsible for Fisher Scientific, Europe's product master data
- Work closely with other divisions in the company, as well as external vendors, to build and deploy effective marketing tactics. They will use the strengths of a large-scale distributor, taking ownership to drive e-commerce initiatives that generate revenue growth.
- Use strong leadership skills to develop and identify talent to support business growth and lead your team of 5 direct reports (total org size c.80 ppl)
- A Life Sciences or Computer Sciences qualification preferred, combined with a strong background in marketing in a retail / distribution environment
- A detailed understanding of marketing tech stacks, experienced in creatively using big data to drive an innovative approach and tactics. Be ready to share examples of how you have used Data Science and Big Data when implementing marketing activity
- Expertise in e-commerce in a B2B environment, preferably gained through a wealth of career experiences, will position you for success in this role
- Strong capability in building and driving innovation into organizations, along with the possession of high levels of business and financial savvy
- Previous management experience gained in an international and matrixed environment, along with well-developed coaching, mentoring and people development skills are required. Validated leadership capabilities, ability to influence, encourage and lead change are also critical skills for the role
- Advanced level of English
- Competitive salary, plus annual incentive bonus and car allowance
- Full benefits package - may include pension, insurance, healthcare and LTI (specifics depend on country of hire)
Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. As one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.
Michael Page
Madrid, ES
Director/a de Marketing - Sector Educación
Michael Page · Madrid, ES
Office
¿Dónde vas a trabajar?
Escuela de estudios del sector audiovisual.
¿Qué harás en tu nuevo puesto?
Reportando al CEO/Director General deberás:
GESTIÓN DEL BRANDING:
- Planificar, encargar y medir el desempeño de campañas orientadas a fortalecer el posicionamiento de marca.
- Seguimiento y ejecución de estrategia web.
- Relaciones con los medios y búsquedas de partnerships.
- Elaborar y garantizar la óptima ejecución de las estrategias de comunicación corporativa, relaciones públicas y de medios de comunicación.
PERFORMANCE (CAPTACIÓN):
- Controlar el cumplimiento de los objetivos parciales de la captación de leads.
- Elaborar, controlar y gestionar el presupuesto del departamento.
- Medir y analizar la rentabilidad de las acciones de Marketing.
- Análisis de nuevos mercados y nuevas plataformas.
- Diseñar planes de contingencia.
MARKETING:
- Liderar, negociar y coordinar con medios y agencias de comunicación y diferentes proveedores.
- Liderar y coordinar las de estrategias de publicidad de los programas y la generación de tráfico para la captación de clientes y usuarios (SEO/SEM/, etc.)
- Liderar y dirigir las redes sociales, marketing de contenidos y marketing digital.
CRM:
- Análisis y plan de mejora en CRM con acciones de optimización de la BBDD (CRM Hubspot)
VENTAS:
- Análisis del proceso comercial y definición de la estrategia.
- Establecer planes de mejora. Optimización y nuevas herramientas y canales comerciales (Whatsapp)
- Coordinar las estrategias de precios y CRM de forma conjunta con el departamento de ventas, con el objetivo de maximizar los beneficios y la participación en el mercado.
- Optimizar los procesos de ventas y el uso de la tecnología inbound para maximizar los ratios de conversión y volumen de ventas. Análisis y mejoras en secuencias y contenidos.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
- Formación: Grado o Licenciatura en Publicidad, ADE, Periodismo o Marketing
- Formación Complementaria: Máster especializado en Marketing digital
- Experiencia: Al menos 5 años con experiencia liderando equipos de marketing (deseable de marketing y ventas)
- Competencias: Capacidad de síntesis, proactividad, liderazgo, capacidad de trabajo en equipo, capacidad de organización del trabajo, capacidad de resolución de problemas, autonomía.
Conocimientos específicos:
- Office, Hubspot, Herramientas de automatización e Inbound marketing
- Idiomas: Inglés B2 - C1
¿Cuáles son tus beneficios?
Posibilidad de desarrollo profesional en el corto plazo.