¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraInformática e IT
168Comercial y Ventas
150Transporte y Logística
141Adminstración y Secretariado
106Desarrollo de Software
97Ver más categorías
Derecho y Legal
90Educación y Formación
62Marketing y Negocio
62Comercio y Venta al Detalle
54Diseño y Usabilidad
48Ingeniería y Mecánica
46Industria Manufacturera
45Instalación y Mantenimiento
32Sanidad y Salud
26Publicidad y Comunicación
24Arte, Moda y Diseño
21Contabilidad y Finanzas
19Producto
19Atención al cliente
18Artes y Oficios
15Recursos Humanos
15Alimentación
9Turismo y Entretenimiento
9Construcción
8Farmacéutica
7Hostelería
7Cuidados y Servicios Personales
6Inmobiliaria
6Banca
5Energía y Minería
4Seguros
2Social y Voluntariado
2Deporte y Entrenamiento
1Telecomunicaciones
1Agricultura
0Ciencia e Investigación
0Editorial y Medios
0Seguridad
0Top Zonas
Barcelona
864CaixaBank
Barcelona, ES
GESTOR/A SENIOR DIGITAL DATA ANALYST
CaixaBank · Barcelona, ES
TSQL Google Analytics
Palabra clave
Ubicación
Borrar
Seleccione la frecuencia (en días) para recibir una alerta:
Seleccione la frecuencia (en días) para recibir una alerta:
Enviar candidatura ahora »
- Iniciar la solicitud con LinkedIn
- Enviar candidatura ahora
- Espere...
Ubicación
BARCELONA, B, ES, 08014
CaixaBank es un grupo financiero con un modelo de banca universal socialmente responsable con visión a largo plazo, basado en la calidad, la cercanía y la especialización, que ofrece una propuesta de valor de productos y servicios adaptada para cada segmento, asumiendo la innovación como un reto estratégico y un rasgo diferencial de su cultura, y cuyo posicionamiento líder en banca minorista en España y Portugal le permite tener un rol clave en la contribución al crecimiento económico sostenible.
¿Qué proyectos desarrollamos?
Desde el equipo de Digital Data buscamos generar insights que permitan a CaixaBank impulsar la venta digital y la mejora de la experiencia de cliente. Actualmente estamos buscando un Senior Data Analyst que nos ayude a administrar y analizar las diferentes fuentes de información, permitiendo a CaixaBank mejorar la Web/App de CaixaBank mediante un test-and-learn continuado.
Las Principales Responsabilidades Serán
- Colaborar con equipos multidisciplinares y clientes internos para comprender sus necesidades de datos y proporcionar recomendaciones estratégicas basadas en el análisis de datos.
- Desarrollar análisis cuantitativos y cualitativos para impulsar decisiones y estrategias comerciales y de productos, extrayendo información útil y resolviendo problemas comerciales complejos.
- Utilizar técnicas de análisis avanzadas para analizar conjuntos de datos grandes y complejos, identificando patrones, tendencias y correlaciones.
- Realizar análisis de impacto en cambios de Producto / App, con visión integral desde conversión hasta impacto en métricas de Negocio
- Garantizar el cumplimiento, la gobernanza y la calidad de los datos.
- Limpiar y preprocesar datos para garantizar su integridad y facilidad de uso con fines de análisis y modelado.
- Licenciatura o máster en un grado STEM (ingeniería, estadística, matemáticas, física, …)
- Más de 5 años de experiencia laboral relevante como analista de datos, data scientist o puesto similar.
- Fuertes habilidades para resolver problemas, con capacidad de pensamiento analítico y crítico.
- Orientación a impacto en Negocio y Experiencia Cliente.
- Excelentes dotes de comunicación y presentación, con capacidad para explicar conceptos complejos de forma clara y concisa.
- Gran dominio de SQL y experiencia en la preparación, consolidación y normalización de datos.
- Dominio de herramientas de analítica web (e.g. Adobe Analytics, Google Analytics, Amplitude, …)
- Demostrada capacidad analítica y de resolución de problemas.
- Flexibilidad para trabajar con autonomía con calendarios ajustados.
- Orientación al detalle y con capacidad de priorización y coordinación de varios proyectos.
- Actitud proactiva y capacidad de trabajo en equipo y de forma transversal.
- Resiliencia y capacidad de adaptación a entornos cambiantes y de alta criticidad.
- Comunicación en español e inglés hablado y escrito
- Formar parte del Banco más innovador en Europa Occidental 2021 según los premios The Innovators de la revista estadounidense Global Finance.
- Desarrollar una carrera profesional interna.
- Programa de onboarding y seguimiento de desarrollo profesional, con evaluaciones individuales.
- Programa de desarrollo formativo individualizado. Acceso a nuestra plataforma online de formación con un amplio catálogo autoformativo, para que tu aprendizaje sea continúo.
- Atractivo paquete de beneficios sociales: seguro de salud, plan de pensiones, ayuda de estudios y condiciones financieras preferentes.
- Retribución flexible aplicada a transporte, formación, idiomas, entre otros.
- Medidas de flexibilidad
- Iniciar la solicitud con LinkedIn
- Enviar candidatura ahora
- Espere...
Talent Programs Young Management Program, Talent Programs Wonnow, Servicios Centrales (ES), Services, Movilidad Voluntaria (ES)
Data Analyst (SQL Coding Skills)
10 sept.Omnitel
Barcelona, ES
Data Analyst (SQL Coding Skills)
Omnitel · Barcelona, ES
TSQL Excel Power BI
For one of our main IT customers based in Sant Cugat del Valles (Barcelona), we are looking for a Data Analyst, with advanced SQL knowledge, project and data analyst management skills to develop the EMEA Omni Policy Data Management Coordinator role. The work language will be English.
General Data:
- Hours: 09:00 - 18:00h. (40 hours)
- Location: Barcelona (hybrid) / also possible Madrid (hybrid)
- Start Date: Immediate
- Salary range: 28K - 32K
Responsibilities:
- Global Omni Amplify online data management project coordinator: Data management flow, analytics, reporting and optimization.
- EMEA Omni Policy data management support coordinator : T1/T2 analytics, reporting and optimization.
Qualifications:
- Bachelor's degree or equivalent experience in Computer Science or related field.
- Development experience with programming languages.
- SQL skill is critical and required.
- Proficiency with data analysis tools: Excel, Power BI, Phyton.
Languages:
- English: Advanced Level (Minimun C1).
Please, attached your CV in English. Thank you!
Junior Data Analyst
10 sept.Shalion
Barcelona, ES
Junior Data Analyst
Shalion · Barcelona, ES
Python Resolución de problemas Ciencia de datos Estadística Capacidad de análisis Análisis de datos Analítica Analítica de datos Conocimientos comerciales Visualización TSQL R
Company Description
Shalion empowers ambitious brands by providing a unique, unified digital shelf and retail media insights solution. We help brands navigate their journey to digital shelf excellence with intelligence that powers new and next in eCommerce decision making.
Role Description
This is a full-time, on-site role located in Barcelona for a Junior Data Analyst. The Junior Data Analyst will be responsible for the analysis and visualization of large datasets. The role involves preparing reports, generating insights, and supporting decision-making processes. Daily tasks include data cleansing, data visualization, data quality checks, and collaborating with cross-functional teams to understand their data needs.
Qualifications
- Experience with data collection, processing, and analysis
- Familiarity in database management and data visualization tools
- Strong analytical and problem-solving skills
- Experience with data quality checks and data cleansing methods
- Ability to generate actionable insights from large datasets
- Excellent communication and teamwork skills
- Proficiency in using SQL, Python, or R
- Bachelor's degree in Data Science, Statistics, Computer Science, Engineering, or a related field
- Familiarity with eCommerce and retail data is a plus
Banco Sabadell
Barcelona, ES
Data Analyst para Financiación de Negocios y Autónomos
Banco Sabadell · Barcelona, ES
TSQL Office Power BI
Somos Banco Sabadell
Banco Sabadell es una de las principales entidades bancarias en España con más de 14.000 personas caracterizadas por nuestra implicación, espíritu de colaboración y dinamismo. Banco Sabadell ofrece sus servicios a más de 11 millones de clientes contando con una posición privilegiada en el segmento de empresas.
Nuestra razón de ser es ayudar a personas y empresas a hacer realidad sus proyectos, anticipándonos y ocupándonos de que tomen las mejores decisiones económicas, a través de nuestros valores: el compromiso, no conformismo, profesionalidad, eficacia, empatía y franqueza.
Y además, lo hacemos mediante una gestión responsable y comprometida con el medio ambiente.
¡Únete a nosotros!
¿Qué estamos buscando?
Actualmente buscamos un perfil con capacidad analítica y proactividad, con buenas dotes relacionales y que pueda adaptarse con facilidad a funciones diversas, para integrarse en equipo de Analistas para Financiación de Negocios y Autónomos.
Hablemos del proyecto…
Tu misión principal se centrará en promover y gestionar el uso eficiente de modelos de concesión de riesgo en la actividad comercial con el fin de orientar y aumentar las ventas de acuerdo al apetito de riesgo del banco. Participarás también en la configuración del pricing de las iniciativas comerciales, haciendo seguimiento e identificación de mejoras en la tasa de conversión de ventas y la generación de valor.
Entre tus responsabilidades principales se encontrarán:
- Impulsarás el uso de herramientas de concesión por modelos, tanto en autoservicio como en Red (preconcedidos, algoritmo asesor, scorings-ratings…).
- Identificarás y cuantificarás palancas para cumplir con las expectativas del banco en coste del riesgo y ventas.
- Definirás, valorarás y optimizarás targets comerciales.
- Colaborarás en la implementación de journeys digitales de contratación.
- Desarrollarás y analizarás el funnel de contratación/renovación de financiación en todos los canales, productos e implementarás mejoras que aumenten la tasa de conversión y la generación de valor (rentabilidad ajustada a riesgo).
- Harás análisis y configuración segmentada del pricing de financiación considerando sus diferentes drivers (costes, entorno, riesgo, canal, valor…).
- Harás seguimiento/análisis de NPS y benchmarks.
¿Qué valoramos de tu candidatura?
- Que tengas estudios superiores en Matemáticas, Estadística, Ingeniería, Física o, en su defecto, Economía o ADE con orientación analítica – cuantitativa.
- Que aportes un mínimo de 1-2 años de experiencia en funciones analíticas en entorno financiero – banca. Se valorará de forma muy positiva conocimiento de productos bancarios en segmento de Negocios y Autónomos.
- Nivel avanzado en paquete Office, con conocimientos de SQL / SAS para la extracción y estructuración de datos. Valoraremos conocimientos de Power BI.
- Valoraremos que aportes un buen nivel de Inglés.
Banco Sabadell está comprometido en promover ambientes de trabajo en los que se trate con respeto y dignidad a las personas, procurando el desarrollo profesional de la plantilla y garantizando la igualdad de oportunidades en su selección, formación y promoción ofreciendo un entorno de trabajo libre de cualquier discriminación por motivo de género, edad, orientación sexual, religión, etnia o cualquier otra circunstancia personal o social.
Banco Sabadell forma parte de la red de empresas con el distintivo de “Igualdad en la Empresa” otorgado por el Ministerio de Igualdad.
Operations Response Data Analyst
7 sept.dLocal
Operations Response Data Analyst
dLocal · Barcelona, ES
Teletrabajo Jira Swift Excel Fintech Office
Why should you join dLocal?
dLocal enables the biggest companies in the world to collect payments in 40 countries in emerging markets. Global brands rely on us to increase conversion rates and simplify payment expansion effortlessly. As both a payments processor and a merchant of record where we operate, we make it possible for our merchants to make inroads into the world’s fastest-growing, emerging markets.
By joining us you will be a part of an amazing global team that makes it all happen, in a flexible, remote-first dynamic culture with travel, health and learning benefits, among others. Being a part of dLocal means working with 1000+ teammates from 30+ different nationalities and developing an international career that impacts millions of people’s daily lives. We are builders, we never run from a challenge, we are customer-centric, and if this sounds like you, we know you will thrive in our team.
What's the opportunity?
As our Payins Operations Data Analyst you will be responsible for analyzing the incidents reported to the Operations payins team, through Jira and other tools, developing detailed reports to provide visibility into operational performance at various levels, and generating insights on the data collected to identify systemic solutions that will reduce the number of incidents. This role is critical in ensuring smooth running of the Jira tool across multiple countries, ensuring compliance with internal SLAs.
What will I be doing?
- Manage and oversee all issues and requests reported by the to the Operations payins team
- Monitor and ensure compliance with internal SLAs, driving accountability across the teams
- Analyze reported issues to identify potential cross-country or partner impacts and work with relevant teams outside Ops to create preventive action plans
- Collaborate closely with country-specific and regional Operations Teams to ensure swift issue resolution
- Develop and maintain comprehensive reporting structures to provide operational visibility to management, including metrics by country, region, merchant, payment method, and more
- Act as the Operations and other dLocal team's liaison to ensure alignment and clear communication
- Experience working with global teams across various countries and managing time-sensitive tasks
- Experience in managing and driving operational processes, especially in a high-volume, fast-paced environment
- Ability to coordinate and prioritize multiple tasks, keeping teams on track with deadlines and SLAs
- Proven experience implementing process automation solutions and leveraging AI tools to optimize operations and increase efficiency
- Excellent analytical skills with the ability to spot trends, patterns, and root causes of recurring issues across countries or partners
- Experience developing and implementing preventive measures and improvements in operational workflows
- Advanced Microsoft Excel skills, including data analysis, pivot tables, and reporting
- Experience working with Jira
- Fluent Level of English and Spanish
Besides the tailored benefits we have for each country, dLocal will help you thrive and go that extra mile by offering you:
- Remote work: work from anywhere or one of our offices around the globe!*
- Flexibility: we have flexible schedules and we are driven by performance
- Fintech industry: work in a dynamic and ever-evolving environment, with plenty to build and boost your creativity
- Referral bonus program: our internal talents are the best recruiters - refer someone ideal for a role and get rewarded
- Learning & development: get access to a Premium Coursera subscription
- Language classes: we provide free English, Spanish, or Portuguese classes
- Social budget: you'll get a monthly budget to chill out with your team (in person or remotely) and deepen your connections!
- dLocal Houses: want to rent a house to spend one week anywhere in the world coworking with your team? We’ve got your back!
- For people based in Montevideo (Uruguay) applying to non-IT roles, 55% monthly attendance to the office is required
Our Talent Acquisition team is invested in creating the best candidate experience possible, so don’t worry, you will definitely hear from us. We will review your CV and keep you posted by email at every step of the process!
Also, you can check out our webpage, Linkedin, Instagram, and Youtube for more about dLocal!
Docplanner
Finance Data Analyst (100% remote-friendly within Europe)
Docplanner · Barcelona, ES
Teletrabajo Agile TSQL Oracle SaaS ERP Tableau Office Word
About Us
At Docplanner Group, we’re on a mission to help people live longer, healthier lives. As the world’s largest healthcare platform, each month, we connect 24 million patients with 280k doctors across 13 countries (through brands like ZnanyLekarz, Doctoralia, MioDottore, DoktorTakvimi, and jameda). Our marketplaces, SaaS and AI tools simplify daily tasks and help doctors, clinics and hospitals work more efficiently, so they can focus on what really matters: caring for their patients.
Learn more about our products here: pro.doctoralia.es
Why Join Us?
- 📊 Real impact – We help doctors help patients. Your work truly makes a difference.
- 📈 At scale, yet agile – 3,000+ employees, but still fast, flexible, and hands-on.
- 💰 Pre-IPO & growing – We’re backed by leading VC funds including One Peak Partners, Goldman Sachs Asset Management, and Point Nine Capital, raising a total of approx. €400m to date. Now, we’re focused on profitability and IPO preparation. It’s an exciting time to join us.
- ✨ Shape the future, sustain growth – Make a difference now *and* build for long-term success.
The new team member, working within the Financial Reporting team, will play a key role in supporting the evolution of financial reporting in a challenging and stimulating environment. You will help bridge the gap between finance and BI. Our primary objective is to assist the business in making decisions based on data, with a particular emphasis on producing reports as the primary and most reliable source of information.
A team of 12 experts provides support to various departments, including marketing, sales, customer success, finance, and people experience, for both short-term and long-term projects. Collaborating closely with stakeholders, we strive to develop reports, analyses, models, and recommendations that enable us to gain a deep understanding of how we can enhance the satisfaction of both doctors and patients.
You will be an integral part of the Financial Reporting team, working closely with the Data Analytics team to support business decisions based on data.
How would you be impacting our mission
- Financial Reporting and Analysis: Track key financial metrics and KPIs, ensuring they align with organizational goals; Develop and maintain comprehensive financial dashboards using advanced BI tools; Provide detailed insights into financial performance, trends, and variances; Provide insights for long-term strategic decisions;
- Data Management and Integration: Ensure accurate and timely collection of financial data from systems like Oracle NetSuite; Integrate data from multiple sources for a unified financial view;
- Performance Measurement: Analyze profitability and cost efficiency to identify improvement areas;
- Regulatory and Compliance Reporting: Support audits and for regulatory documentation;
- Automation and Process Improvement: Automate repetitive financial tasks to improve efficiency; Implement process improvements to reduce manual efforts and errors;
- Enhanced Reporting and Visualization: Utilize BI tools like Tableau for dynamic, interactive reports and dashboards; Enhance report quality and accessibility beyond traditional spreadsheets.
What will help you thrive?
- Bachelor's degree in Economics, Statistics, Econometrics or a related field.
- Demonstrable experience in using SQL to derive actionable insights, either in commercial or academic setting (must have).
- Knowledge of Python/R and desire to expand your knowledge.
- Experience with statistical modeling and descriptive statistics.
- Experience in partnership with internal stakeholders.
- Experience in leading and executing end to end BI projects.
- Strong written and oral communication skills in English; proficiency in other languages such as German, Spanish, and Italian is a plus.
- Ability to gather, organize, analyze, and report large volumes of financial data with speed and accuracy.
- Strong attention to detail with the ability to provide high-quality work efficiently.
- Strong analytical and problem-solving skills.
- Ability to adapt and work in a quickly changing environment, managing competing demands.
- Master's degree in Economics, Statistics, Econometrics or a related field.
- Able to take a step back from the technicalities and examine them through a business lens.
- Open to cooperating with a lot of people from many teams in different countries.
- Like to see the instant effects of your work.
- Knowledge of ERP finance applications (Oracle, Oracle - NetSuite, SAP).
- Relevant experience in accounting and financial reporting.
What to Expect from Our Hiring Process
Role
We like to keep things transparent and efficient! Here’s what the process usually looks like (though it might vary slightly depending on the role):
1️⃣ Intro Chat – A first call with our Talent Acquisition Partner to explore mutual fit around relevant skills, value alignment, and motivation.
2️⃣ Hiring Manager Interview – A deeper dive into your experience and aspirations with your future manager, who you’ll be reporting to in this role. Take this chance to ask anything on your mind—it’s just as much about making sure we’re the right fit for you, too.
3️⃣ Second Hiring Manager Interview
4️⃣ Business Case Presentation & Team Meeting
Why You’ll Love It Here
💙 Global Benefits – No matter where you are, you’ll have access to:
- Healthcare insurance – so you can focus on what matters.
- Wellness that works for you – from gym memberships to mental health support, we’ve got you covered.
- Time off that counts – whether it’s a vacation, your birthday, or just a day to recharge, we believe in balance.
- ESOP (Employee Share Ownership Plan) after 6 months with us—because we believe in sharing our success!
🚀 Career Growth – We’re growing, and so can you! You’ll find lots of chances to learn, develop, and explore new paths—whether within your team or through cross-functional projects.
🌎 A Truly Global Team – Work with talented people from all over the world in a diverse and inclusive environment.
⏳ Flexibility That Works for You – Remote work and flexible hours aren’t just buzzwords here. While the extent of flexibility depends on your role and team, we value results over rigid schedules. Prefer an office setting? You're welcome at any of our hubs in Barcelona, Warsaw, Curitiba, Rio de Janeiro, Mexico City, Bogotá, Munich, Rome or Bologna.
Please note: At this time, we are not able to sponsor visas for this position. To apply, you must already have the legal right to work in your country of residence or the location of the role.
What We Believe In
At Docplanner, our values guide everything we do:
📊 Focus on results – we're here to make an impact.
🧠 Think like an owner – take responsibility, drive outcomes.
✂️ Keep it simple, keep it lean – smart solutions over complexity.
🔊 Be respectful and radically honest – openness builds trust.
📚 Learn and be curious – growth is part of the job.
Don’t just take our word for it—check out our Glassdoor to hear what our people say!
_________________________________________________________________________
We are committed to building a team that represents a variety of backgrounds, perspectives, and skills. We welcome applicants from all walks of life, regardless of gender, disability, or background, and are dedicated to fostering an inclusive workplace where everyone feels valued and empowered to contribute.
Data Analyst
26 abr.SDG Group España
Data Analyst
SDG Group España · Barcelona, ES
Teletrabajo Cloud Coumputing
¡Hola Data Lover! 💙
¿Estás en último curso o acabas de finalizar tus estudios en Ingeniería Informática, Telecomunicaciones, Ciencia de datos, Industriales u otra salida académica similar?
¿Quieres llevar tus habilidades en Data, Analytics & IA al siguiente nivel? 🚀.
Somos líderes globales, trabajamos con la mitad del IBEX-35 y no paramos de crecer desde 1994.
Si te apasionan los datos, ¡únete a nosotrxs! ✨📊
¿Cuál será tu misión?
Te involucrarás desde el principio en proyectos reales de Data, realizando tanto el análisis técnico, la transformación de datos y el desarrollo de cuadros de mando para los departamentos de negocio de nuestros clientes.
¿Cómo podrás hacerlo?
- Aprendiendo todo lo posible a nivel técnico y, poco a poco, te haremos ganar confianza en ti mismo e irás contando con la capacidad de gestionar tu propio tiempo y cada vez trabajar con mayor autonomía.
- Te encargarás también de la redacción de la documentación del proyecto en el que participes.
- Participarás en el análisis funcional de los proyectos, lo que te permitirá entender el negocio y tener una visión global y mayor conocimiento de los clientes.
- Irás ganando mayor conocimiento y responsabilidad lo que te permitirá participar en más fases de los distintos proyectos. Participarás en el diseño y desarrollo de cuadros de mando desde cero al igual que en el diseño y desarrollo de procesos de modelado de dato y transformación de datos con tecnologías y herramientas específicas de ETL on-premise y cloud.
- Te encargarás de la formación a usuarios de negocio con el fin de que el cliente sepa interpretar los datos de la mejor manera posible. Por ello, tendrás un mayor posicionamiento de cara al cliente con constante interlocución y dando soluciones a sus necesidades.
- Te mantendrás actualizado en las últimas tendencias tecnológicas en el ámbito de Data & Analytics para poder ofrecer las mejores soluciones a nuestros clientes.
🚀 ¿Qué nos hace únicxs?
Aquí no somos una empresa más... ¡somos un equipo que va a por todas! 💡✨
🔹 La tecnología y los datos son nuestra esencia. No solo trabajamos con lo último del mercado, sino que te formaremos para que domines las herramientas más innovadoras. Contamos con un área de innovación donde exploramos nuevas alianzas con gigantes tecnológicos y centros de I+D.
🔹 Tú marcas el ritmo. Olvídate de estructuras rígidas. Cada semestre, te sentarás con tu responsable para hablar de tus logros, nuevos retos y… ¡ajustes salariales en base a resultados!
🔹 Desde el minuto 1, serás parte de nuestra familia. Aquí nadie camina solx. Siempre habrá un compañerx dispuesto a ayudarte. 🤝😃
🔹 Aprenderás de lxs mejores. Te codearás con cracks del sector (tanto técnicos como de negocio), que estarán encantadxs de compartir su conocimiento y celebrar tu crecimiento. 📈🔥
🔹 Somos una empresa con propósito. Creemos en la diversidad y la inclusión como motores de la creatividad, lo que nos permite superar cualquier desafío. 🌍💜
📌 Y, por si fuera poco…
✅ Contrato indefinido (¡queremos que te quedes mucho tiempo!)
✅ Jornada intensiva en julio y agosto 🏖️
✅ Salario competitivo según tu formación y experiencia
✅ Apoyo económico para el teletrabajo 💻🏡
Si buscas un lugar donde crecer, innovar y sentirte parte de algo grande… ¡este es tu sitio! 🚀💥