¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraTransporte y Logística
202Informática e IT
162Adminstración y Secretariado
145Comercial y Ventas
140Desarrollo de Software
122Ver más categorías
Derecho y Legal
90Marketing y Negocio
71Industria Manufacturera
69Comercio y Venta al Detalle
64Educación y Formación
64Ingeniería y Mecánica
55Diseño y Usabilidad
39Instalación y Mantenimiento
31Arte, Moda y Diseño
25Sanidad y Salud
24Recursos Humanos
20Alimentación
19Publicidad y Comunicación
19Turismo y Entretenimiento
17Atención al cliente
15Construcción
15Contabilidad y Finanzas
14Cuidados y Servicios Personales
13Hostelería
12Producto
10Inmobiliaria
8Artes y Oficios
6Banca
5Social y Voluntariado
5Farmacéutica
4Energía y Minería
3Seguridad
3Ciencia e Investigación
2Seguros
1Telecomunicaciones
1Agricultura
0Deporte y Entrenamiento
0Editorial y Medios
0Top Zonas
Barcelona
868Data Analyst
14 jun.Capitole
Barcelona, ES
Data Analyst
Capitole · Barcelona, ES
Python TSQL R Tableau
🔵 En CAPITOLE, ¡seguimos creciendo y queremos hacerlo contigo!
Buscamos un/a Data Analyst con al menos 3 años de experiencia para unirse a un proyecto internacional de gran impacto. La posición es híbrida, 1 vez por semana a oficina en los alrededores de Barcelona.
💻 ¿Qué perfil estamos buscando?
- 3+ años de experiencia en análisis de datos o roles similares.
- Dominio avanzado de Tableau y de SQL para consultas complejas y manipulación de grandes conjuntos de datos.
- Conocimientos sólidos sobre estructuras de datos, bases de datos relacionales y procesos ETL.
- Se valora experiencia con Python o R.
- Disponibilidad para ir 1 día a la semana a oficinas por la zona de Barcelona.
- Inglés alto.
🥳 ¿Por qué CAPITOLE?
- Presupuesto de formación de €1,200 para que lo gastes en lo que desees (eventos de tecnología, libros, cursos, certificaciones, ¡lo que quieras!). 📚
- Reuniones mensuales con tu equipo para asegurar una retroalimentación continua. 🔄
- Seguro médico privado cubierto en su totalidad por Capitole. 🏥
- Compensación flexible (vales de restaurante, transporte y/o guardería). 🍽️🚇
- Acceso a Wellhub (Gympass). 🏋️♀️
- Descuentos exclusivos en marcas top (Club Capitole). 🛍️
¿Aún no nos conoces? ¡Descúbrenos! 👀
¡No dudes en enviarnos tu perfil; estamos ansiosos por conocerte!
#CAPITOLECONSULTING
El empleado/a se adherirá a las políticas de seguridad de la información:
- Tendrá acceso a la información confidencial relativa a Capitole y al proyecto en el que trabaja.
- Tendrá que cumplir las políticas de seguridad y las políticas internas de la empresa y cliente.
- Tendrá que firmar un NDA.
HP
Barcelona, ES
Graduate Business Intelligence Data Analyst
HP · Barcelona, ES
Python TSQL Cloud Coumputing AWS Machine Learning Power BI Tableau
HP’s Industrial Business (IP) works to deliver large scale cloud solutions that enable on demand manufacturing of personalized goods around the world. Our products lead the market with a strong focus on technology, scalability, and security. We are working to disrupt industries such as publishing, by bringing to physical world, personalized content that today only exist in a digital way. As part of this disruption, we help Print Service Providers streamline the manufacture of books, business cards, packaging, photos, posters, signage and almost anything else that can be printed.
At HP, Business Intelligence activity, plays a critical role in enabling the right data to support business decisions and operations management.
We are looking for a Graduate Business Intelligence Data Analyst to support the WW Industrial Print Services organization (IPCS).
As a BI Developer and Data Analyst you will design, build, and maintain reports and dashboards to monitor company, product, and business performance and KPI's.
The BI developers work with other team members from across the world to develop BI solutions and provide support to the BI systems and ongoing analysis needs.
This includes understanding the data and where to get it, extracting the data, processing it, optimizations, and turning data into insights and graphical representation in the BI platform (Tableau/Power BI).
Job Responsibilities
- Dashboard Development: Effectively tells stories with the data using visualization tools (Power BI/Tableau is a must) to demonstrate insight impact and business value.
- Data Gathering and Analysis: Basic experience on working with multiple data sources and data transformation methods.
- Requirement Gathering: Collaborate with stakeholders to understand their business needs and translate requirements into dashboard designs.
- Dashboard Maintenance: Monitor dashboard performance and support with applying quality measures.
- Documentation: Document data sources, methodologies, and dashboard specifications to ensure transparency and reproducibility.
- Training and Support: Provide training and support to users on how to interpret and use dashboards effectively.
- Maintains proficiency within the Business Intelligence domain by keeping up with technology and trend shifts.
- Bachelor’s degree in Computer Science and/or Engineering, Information Systems, Statistics, or a related field.
- Experience with Data bases, SQL & Python for data extraction and manipulation.
- Experience with Power BI and Tableau (is a must).
- Knowledge on data mining, machine learning, and predictive analytics algorithms, methodologies, and approaches – is a plus
- Knowledge or experience with MS Excel- is a plus
- Experience with AWS and cloud-based solutions in general – is a plus
- Knowledge of data warehousing concepts and ETL processes.
- Excellent analytical and problem-solving skills.
- Excellent written and verbal communication skills, Fluent English is a must.
- Strong attention to detail and ability to deliver high-quality work under tight deadlines.
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with cross-functional teams.
- A self-motivated with the ability to learn quickly.
Data Analyst
13 jun.ORBIDI
Data Analyst
ORBIDI · Sant Cugat del Vallès, ES
Teletrabajo Python TSQL Azure Cloud Coumputing AWS R Big Data Machine Learning Power BI Tableau
Sobre nosotros:
En ORBIDI, somos pioneros en el uso de tecnología avanzada, inteligencia artificial y modelos predictivos para propulsar el crecimiento de las pequeñas y medianas empresas (PYMEs). Nuestra pasión por la innovación y el marketing nos motiva a buscar soluciones creativas que permitan a las empresas no solo competir, sino destacar en el mercado actual. Creemos firmemente en el poder de la digitalización y cómo esta puede transformar los negocios para mejor. Buscamos talentos creativos y estratégicos que compartan nuestra visión y deseo de hacer una diferencia tangible en el mundo empresarial.
El rol:
Estamos buscando un/a Data Analyst (con enfoque en Operaciones y Ventas) para unirse a nuestro equipo y liderar iniciativas clave en análisis avanzado, forecasting y visualización de datos.
Tu trabajo será fundamental para guiar decisiones estratégicas en operaciones y ventas, mediante el diseño de modelos predictivos, reporting inteligente y análisis profundo de datos.
¿Cuál será tu misión?
- Diseñar, implementar y optimizar modelos de aprendizaje automático enfocados en eficiencia operativa y predicción de ventas.
- Explorar y procesar grandes volúmenes de datos, garantizando su calidad e integridad.
- Crear dashboards interactivos y visualizaciones impactantes que ayuden a los equipos de operaciones y ventas a entender los datos y tomar mejores decisiones.
- Colaborar de forma transversal con equipos de producto, ingeniería, operaciones y ventas para entender sus retos y proponer soluciones basadas en datos.
- Aplicar técnicas estadísticas avanzadas como regresión, pruebas de hipótesis o análisis de series temporales para prever tendencias y mejorar procesos.
- Diseñar y analizar experimentos A/B para validar hipótesis y optimizar resultados.
- Trabajar con herramientas cloud (AWS, GCP, Azure) y tecnologías de Big Data para desarrollar soluciones escalables y eficientes.
- Contribuir al desarrollo de una cultura de datos sólida, participando en la definición de políticas de gobernanza y buenas prácticas.
Lo que te hará triunfar:
- +2 años de experiencia en ciencia de datos, análisis o machine learning, preferiblemente aplicados a operaciones y ventas.
- Dominio de Python o R, junto con bibliotecas como Pandas, NumPy, Scikit-learn.
- Conocimiento sólido en SQL y experiencia consultando bases de datos complejas.
- Experiencia utilizando herramientas de visualización como Tableau, Power BI o matplotlib.
- Familiaridad con plataformas cloud (AWS, GCP, Azure).
- Habilidad para traducir resultados técnicos en mensajes claros y accionables para stakeholders no técnicos.
- Mentalidad proactiva, enfoque en la colaboración y pasión por resolver problemas complejos.
Beneficios:
- 🕑Flexibilidad horaria
- 💎Oficinas modernas en Sant Cugat, frente a la estación de FGC de Mirasol.
- 💰Salario competitivo y contrato indefinido
- 🤑Bonus basado en el cumplimiento de objetivos de tu equipo
- 🌴23 días laborales de vacaciones + 🎂día de cumpleaños
- 🏠Formato Híbrido/ Remoto
- 😍Jornada intensiva todos los viernes del año.
- 📅Agosto flexible
- 🥳Actividades de teambuilding y celebraciones y off-sites
- 🤩Referral Program
- 🤸🏻♀️Descuento en gimnasio
- 🍎Fruta en oficina
Si tienes una pasión por el marketing digital, la creación de contenido y el diseño, y buscas un rol donde puedas dejar tu huella y contribuir al éxito de las PYMEs, ¡ORBIDI es el lugar para ti!
CaixaBank
Barcelona, ES
ANALISTA DE DATOS PARA ESTRATEGIA OPERATIVA (BARCELONA/MADRID)
CaixaBank · Barcelona, ES
SharePoint Excel Power BI PowerPoint
Descripción del puesto:
¿Qué proyectos desarrollamos?
La posición que recoge esta solicitud es para liderar el cuarto eje estratégico, la visión global del dato en Medios. El principal objetivo de la función es evolucionar el reporting corporativo, mejorar los sistemas de monitorización e incorporar todas las fuentes de datos que afectan al entorno de Medios. Analizar, comparar y cruzar todos los datos disponibles para anticiparnos, hacer diagnosis y planes de acción para la mejora continua de la dirección de Medios.
Algunos de los proyectos que asumirá en su posición serán:
- Evolucionar los sistemas de reporting hacia modelos más ligeros que nos permitan hacer un análisis de la producción, la agilidad, la calidad, etc.
- Mejorar los sistemas de monitorización y anticipación.
- Evolucionar el Medios Now en función de las necesidades y objetivos de la dirección de Medios.
- Establecer mecanismos que permitan comparar datos y hacer diagnosis a través del análisis de todos los datos disponibles.
- Colaborar en las funciones de calidad del dato en Medios, así como su gobierno y control.
- Industrialización de los indicadores definidos, automatización en la obtención del dato en data pool y representación en las herramientas de reporting corporativas
- Licenciatura universitaria. Se valorará ingeniería.
- Visión de negocio/funcional
- Imprescindible experiencia en la gestión de proyectos con interlocuciones complejas.
- Imprescindible experiencia previa en áreas relacionadas con el análisis avanzado de datos.
- Imprescindible conocimiento y manejo de herramientas O365 (Excel, PowerPoint, Sharepoint, Teams…)
Se valorarán;
- Conocimientos de análisis estadístico y matemático
- Habilidades para extraer, limpiar, comparar y estructurar datos
- Habilidades para visualizar datos con herramientas como Qlik o Power BI
- Conocimientos de bases de datos.
- Visión global/transversal y visión estratégica
- Rigor y compromiso con la calidad.
- Actitud proactiva, autonomía y capacidad de trabajo.
- Actitud colaborativa y orientación al cliente.
- Flexibilidad y facilitador del cambio para responder a las necesidades de mejorar la percepción de nuestros clientes.
- Eficiencia y orientación a resultados optimizando recursos, mejorando resultados y buscando sinergias con todos los equipos.
- Orientación a la mejora continua y a la excelencia proponiendo nuevas formas de actuar.
- Equilibrio, capacidad de organización, priorización y adaptación al cambio.
- Capacidad para el análisis, conceptualización y resolución de problemas.
- Habilidades de comunicación y negociación, predisposición para alcanzar acuerdos.
- Responsabilidad, discreción y confidencialidad.
- Formar parte del Banco más innovador en Europa Occidental 2021 según los premios The Innovators de la revista estadounidense Global Finance.
- Desarrollar una carrera profesional interna.
- Programa de onboarding y seguimiento de desarrollo profesional, con evaluaciones individuales.
- Programa de desarrollo formativo individualizado. Acceso a nuestra plataforma online de formación con un amplio catálogo autoformativo, para que tu aprendizaje sea continúo.
- Atractivo paquete de beneficios sociales: seguro de salud, plan de pensiones, ayuda de estudios y condiciones financieras preferentes.
- Retribución flexible aplicada a transporte, formación, idiomas, entre otros.
- Medidas de flexibilidad
Analista de datos
10 jun.Rubix Iberia
Font-rubí, ES
Analista de datos
Rubix Iberia · Font-rubí, ES
Scrum Agile ERP Excel Kanban Power BI Office
Posición: Back Office Controller – Especialista en Análisis de datos
Enmarcado dentro del departamento de Movilización de RUBIX
Funciones:
- Recopilar y depurar datos de distintas fuentes internas (ERP, CRM, hojas de cálculo, bases de datos).
- Gestionar y trabajar los datos para definir oportunidades de venta y consolidación.
- Diseñar, implementar y mantener informes y dashboards (Excel, PowerBI)
- Automatizar procesos rutinarios y detectar cuellos de botella.
- Colaborar con equipos y operaciones para identificar oportunidades de optimización de procesos.
- Participar en proyectos de implantación y captación de negocio.
- Realizar análisis y presentarlos de forma clara para tomar decisiones.
- Crear bases de datos, con la información generada en proyectos.
Conocimientos/Experiencia:
- Perfil ingeniería / Data analyst / Administración.
- Ofimatia – Excel , Power Bi y/o herramientas de análisis de datos.
- Capacidad analítica y orientación a resolución de problemas.
- Experiencia en entornos de ERP.
- Experiencia en gestión de proyectos y metodologías ágiles (Scrum, Kanban).
En Rubix estamos comprometidos con una sociedad mas inclusiva y donde todos los colectivos tengan un sitio desde el que aporten valor con su trabajo. Es por eso que creemos que Rubix es una empresa donde colectivos infrarrepresentados pueden desarrollarse profesional y humanamente por lo que animamos a que personas con discapacidad a que apliquen a nuestros puestos de trabajo. En el Grupo Rubix trabajamos cada día para garantizar la igualdad de oportunidades y la política de reclutamiento contempla medidas para fomentar la diversidad en nuestra organización.
Data Analyst / Engineer Jr
9 jun.Vibia
Gavà, ES
Data Analyst / Engineer Jr
Vibia · Gavà, ES
TSQL Azure Jira Agile Power BI
La empresa:
En VIBIA trabajamos para mejorar la vida de las personas, ayudándoles a crear y disfrutar de mejores espacios donde vivir o trabajar: “Better spaces, better lives”.
Aspiramos a liderar la nueva iluminación, que va más allá de la luz. Una iluminación que tiene como objetivo crear espacios y atmósferas que generen emociones y sensaciones y que tengan un impacto positivo en las personas. “Design beyond light”.
Pretendemos ser promotores del talento creativo y de la sostenibilidad.y... ¡Nos encanta la tecnología!
Estamos buscando a alguien para nuestra área de IT, apasionado por ayudar a la organización hacer que las partes interesadas vean y entiendan el verdadero poder y valor de los DATOS.
¿Cuáles serán tus funciones?
- Colaborar en la obtención de requerimientos y necesidades de los stakeholders.
- Crear visualizaciones de datos para permitir que los stakeholders exploten la información utilizando Power BI.
- Crear pipelines de datos y llevarlos a producción utilizando Data Factory.
- Enriquecer el Data Warehouse de Vibia para satisfacer al máximo las necesidades del negocio mejorando la calidad del dato y su veracidad.
- Aplicar metodologías ágiles y participar en la mejora continua del equipo.
- Mantener la biblioteca de conocimiento actualizada.
¿Qué esperamos de ti?
- Pasión por los datos
- Buenas habilidades analíticas aplicadas a la definición y conceptualización de modelos de datos.
- Foco en Visualización y tratamiento de datos de negocio.
- Ganas de aprender y hacer transformaciones mediante procesos de ETL.
- Capacidad para convertir un report en datos visuales.
- Capacidad para comunicar ideas y soluciones a los grupos de interés.
- Motivación y mentalidad colaborativa.
Herramientas que sería genial que conocieras:
- Microsoft Azure (Data Factory) y Microsoft PowerBI
- Metodologías ágiles con JIRA
- Conocimientos en SQL, Phyton Databricks
- Bases de datos relacionales y no relacionales (Mongo db).
- Nice to have Power Automate, Fabric
Si no las conoces todas, ¡no te preocupes!, ¡con las ganas de aprender es suficiente para hacerlo bien!
Requisitos:
- Formación en matemáticas, ingeniería, estadística, economía o ADE.
- Nivel avanzado de inglés (B2)
¿Qué ofrecemos?
Ofrecemos la oportunidad de formarse en una empresa internacional, con un equipo de profesionales en el ámbito del marketing, la comunicación, el diseño y la decoración, líder en su mercado, con un producto de alta gama, reputación e imagen de marca.
¡Únete al equipo Vibia!
Data Analyst
9 jun.Aristocrat
Barcelona, ES
Data Analyst
Aristocrat · Barcelona, ES
Python TSQL Excel Office Word
We are growing our teams and this is an opportunity for you to join our Barcelona office as a Data Scientist / Analyst within the Analytics Performance Marketing team.
You will collaborate closely with Data Analysts, Data Scientists, UA Managers and other Marketing roles to analyse and interpret data that drives our marketing strategies.
Your insights will play a key role in shaping campaign optimization, identifying growth opportunities, and ultimately contributing to the company´s success in a competitive gaming market.
As a Data Scientist / Analyst you will have a key role in defining, extracting and actioning data from big and complex datasets from a variety of analytical solutions from simple to complex.
**Key Responsibilities:**
* Data Analysis & Reporting:
* Gather, clean, and analyze marketing data from multiple sources to provide actionable insights.
* Produce ad hoc analyses to support decision-making for campaigns and product launches.
* Monitor and evaluate the performance of marketing campaigns ( paid ads, organic TV, brand) and provide recommendations for optimisation.
* Develop actionable insights from user data that inform marketing targeting, acquisition and retention strategies.
* Data Modelling - Time Series forecasting, A/B Testing
* Collaboration:
* Collaborate with cross-functional teams including Data Science, Data Engineer, to integrate marketing data with overall product and business objectives.
* Communicate findings and insights to non-technical stakeholders through clear and concise visualizations and presentations.
* Data Quality & Governance:
* Ensure the accuracy and integrity of all marketing data through regular data audits and validation processes.
* Help set and maintain data tracking standards across marketing channels, ensuring consistency and reliability.
*What We´re Looking For*
**Required Qualifications:**
* 3 to 5 years of experience as a Data Analyst / Scientist or in a similar analytical role, preferably within the gaming / tech / financial industry.
* Strong proficiency in data analysis tools (SQL, Python, Excel, etc.).
* Experience with data modelling, time series analysis, A/B testing, Difference in Difference
* Ability to identify trends, extract insights, and communicate findings in a clear and actionable manner.
* Strong attention to detail and ability to work with large datasets.
* Ability to present complex data in an easy-to-understand format to both technical and non-technical stakeholders.
* Strong written and verbal communication skills.
**Nice-to-Have Skills:**
* Familiarity with game-related metrics, mobile apps such as daily active users (DAU), in-app purchases (IAPs), and retention/engagement metrics.
*Why **Product Madness**?*
As part of the Aristocrat family, we share their mission of bringing joy to life through the power of play, with a world-class team who creates top-grossing, leading titles in the social casino genre, including Heart of Vegas, Lightning Link, Cashman Casino.
With 800 team members across the globe, Product Madness is headquartered in London, with offices in Barcelona, Gdańsk, Lviv, Montreal and a remote team spanning the USA, making us a truly global powerhouse.
We live by our People First principle. Regardless of where, when, or how they work, our team members have opportunities to elevate their careers, and grow alongside us. We take pride in fostering an inclusive culture, where our people are encouraged to be their very best, every day.
But don’t just take our word for it. In 2024, we made the Global Inspiring Workplace Awards list, and won a bronze award at the Stevies for Great Employers in the ‘Employer of the Year - Media and Entertainment’ category.
So, what’s stopping you?
*Our Values*
* *People First*
We have the deepest respect for our people and their well being. We know they are exceptionally talented and will always have a choice. We want them to re-choose us every day. We are committed to building a culture where each person´s voice will always be heard and addressed.
* *MAD for More*
Always improving, innovating and never settling for the existing. We push all boundaries with courage and ambition to become the world’s best games company.
* *Champion Together *
We excel at what we do but yet remain humble and helpful to our teammates. We champion one another and hold each other to high standards without any egos.
* *Globally Inclusive*
We are all Equal - regardless of the language we speak, where we live, our gender, religion or culture we come from. We want to build a global home, where everyone has the equal opportunity to make an impact.
* *Customer Focused*
We always think from the customer´s perspective - be it players or internal customers.
Improving their experience and joy is what drives us. Every client´s success is our big win!
*Travel Expectations*
None*Additional Information*
At this time, we are unable to sponsor work visas for this position. Candidates must be authorized to work in the job posting location for this position on a full-time basis without the need for current or future visa sponsorship.
Data Analyst
9 jun.Factorial
Barcelona, ES
Data Analyst
Factorial · Barcelona, ES
TSQL SaaS Excel Power BI Office
Hello
Factorial is looking for a sharp, detail-oriented, and analytical Data Analyst to support our Data Entry Team during customer onboarding and historical data migrations.
Before digging into much details...
Factorial bets for potential and growth, so we currently evaluate all seniority levels; Junior, Mid & Senior, as we believe diversity and collaboration are the key for rocking the world!
If you seek a place to demonstrate and be accountable of your own success, but you don´t meet every point of this Job Description, please, apply anyway!
The Role
As a Data Analyst in the Data Entry Team, you will play a critical role in ensuring that all data imported into the Factorial platform is accurate, complete, and aligned with client expectations. You´ll focus on data validation, data quality checks, and analytics to support the onboarding process and improve operational efficiency.
This role bridges technical data handling with process improvement-helping teams and customers go live with confidence.
What will you be doing?
Data Preparation & Validation
- Perform data validation and cleansing to ensure accuracy before system uploads.
- Analyze client-provided data to identify inconsistencies, gaps, trends, and areas for improvement.
- Support historical data loading by analyzing legacy structures and transforming them accordingly.
Reporting & Process Improvement
- Generate reports on data quality, completeness, and integrity for the Data Management Lead and key stakeholders.
- Use statistical techniques to perform data analysis and provide insights to improve data onboarding processes.
- Work closely with Data Engineers to identify and support data entry automation opportunities.
Collaboration & Enablement
- Collaborate with the SaaS Implementation team to ensure imported data aligns with platform configuration settings.
- Assist in developing and maintaining data templates and submission guidelines for clients.
Your Profile
- Bachelor´s degree in Data Science, Statistics, Information Systems, or a related field.
- 2+ years of experience in data analysis, data validation, or similar roles.
- Strong proficiency in Excel, SQL, Google Sheets, and basic knowledge of Power BI or other BI tools.
- High attention to detail when working with large datasets.
- Understanding of data quality assurance techniques and processes.
- Strong problem-solving mindset, especially in structuring and cleaning data.
- Elemental programming knowledge to run tools, scripts, or queries.
- Experience with SaaS platforms or HRIS systems is a plus!
Perks of being part of our team
- Save expenses with Cobee and get your salary in advance with Payflow
- TaxDown to simplify your taxes and maximize your savings!
- Healthy life with Gympass and Alan as private health insurance
- Language classes with Yolk Academy & Factorial Language exchange
- Syra and Apeteat discounts!
- Breakfast in the office, organic fruit and free caffeine and theine
- Flexible schedules , pet Friendly and no dress code!
Is this you?! Come rock the world with us!
Criteo
Barcelona, ES
Data Analyst, Solutions and Innovation
Criteo · Barcelona, ES
Python TSQL Git Hadoop Tableau
What You'll Do:
As a member of our AXSI team, you'll be at the forefront of measurement and experimentation. Your role will be crucial in helping our clients understand and maximise their return on investment while driving innovation in the rapidly evolving digital advertising landscape.
- Incrementality measurement: Enable advertisers to quantify and understand the true value of Criteo's solutions through sophisticated measurement methodologies
- Client Consultations: Partner with advertisers to deeply understand their business objectives and define meaningful success metrics for their advertising investments
- Experimentation Design: Craft and implement robust testing strategies tailored to each client's unique needs and business context
- Analysis & Communication: Transform complex experimental data into clear, actionable insights and recommendations for clients
- Measurement Innovation: Contribute to our suite of measurement tools, enabling teams across Criteo to evaluate and optimise their initiatives
- Data-Driven Innovation: Leverage cutting-edge tech like Hadoop, Vertica, Tableau, Git, Python, and SQL to transform complex business challenges into groundbreaking solutions
- Cross-Functional Collaboration: Work closely with commercial teams and clients to deliver insights that drive revenue and foster client success
- A problem-solver with a passion for analytics and a logical approach to challenges
- Solid foundation in statistical inference methodologies and experience in designing and analysing A/B tests
- Interested in solving data problems using Python & SQL, and enthusiastic about automating and scaling solutions
- Business-minded with a goal to turn data insights into actionable strategies
- Ability to synthesise complex information and present clear, actionable recommendations
- Team player who thrives in a collaborative, inclusive, and vibrant workspace
- Fluent in English and skilled at simplifying complex concepts for diverse audiences
- Eligible to work in Spain with no restrictions
Who We Are:
Criteo is the global commerce media company that enables marketers and media owners to deliver richer consumer experiences and drive better commerce outcomes through its industry leading Commerce Media Platform.
At Criteo, our culture is as unique as it is diverse. From our offices around the world or from home, our incredible team of 3,600 Criteos collaborates to develop an open and inclusive environment. We seek to ensure that all of our workers are treated equally, and we do not tolerate discrimination based on race, gender identity, gender, sexual orientation, color, national origin, religion, age, disability, political opinion, pregnancy, migrant status, ethnicity, marital or family status, or other protected characteristics at all stages of the employment lifecycle including how we attract and recruit, through promotions, pay decisions, benefits, career progression and development. We aim to ensure employment decisions and actions are based solely on business-related considerations and not on protected characteristics. As outlined in our Code of Business Conduct and Ethics, we strictly forbid any kind of discrimination, harassment, mistreatment or bullying towards colleagues, clients, suppliers, stakeholders, shareholders, or any visitors of Criteo. All of this supports us in our mission to power the world’s marketers with trusted and impactful advertising encouraging discovery, innovation and choice in an open internet.
Why Join Us:
At Criteo, we take pride in being a caring culture and are committed to providing our employees with valuable benefits that support their physical, emotional and financial wellbeing, their interests and the important life events. We aim to create a place where people can grow and learn from each other while having a meaningful impact. We want to set you up for success in your job, and an important part of that includes comprehensive perks & benefits. Benefits may vary depending on the country where you work and the nature of your employment with Criteo. When determining compensation, we carefully consider a wide range of job-related factors, including experience, knowledge, skills, education, and location. These factors can cause your compensation to vary.