Aquesta figura serà responsable de la gestió laboral, l'organització interna, la selecció i el desenvolupament del personal, així com del desplegament del Pla d'Igualtat i altres polítiques de persones.
També actuarà com a interlocutor/a amb la representació legal dels treballadors, vetllant per unes relacions laborals respectuoses, equilibrades i ajustades al marc normatiu.
Col·laborarà estretament amb gerència i amb els diferents responsables departamentals per garantir un funcionament eficient, ordenat i alineat amb els objectius de l'empresa.
FUNCIONS PRINCIPALS DEL LLOC DE TREBALL:
El/la Responsable de Recursos Humans serà la persona encarregada de garantir el correcte funcionament dels processos relacionats amb la gestió de persones, assumint les funcions següents:
* Selecció i acollida
Detectar les necessitats de personal i gestionar processos complets de selecció de talent: publicació d'ofertes, cribatge, entrevistes i avaluació de candidats.
Participar en les entrevistes finals amb comandaments i gerència.
Dissenyar i implementar plans d'acollida i benvinguda per a nous treballadors (documentació, presentació, assignació de recursos).
* Administració laboral i relació amb la gestoria
Col·laborar amb l'elaboració de les nòmines mitjançant el control d'absències, baixes mèdiques (IT), vacances, permisos, primes, dietes i guàrdies.
Controlar el compliment de la normativa de registre horari: fitxatges, hores extres, jornades parcials i informes mensuals.
Gestionar horaris, torns de treball, sistemes de guàrdia i cobertures de serveis.
Coordinar els processos disciplinaris: avisos, sancions i acomiadaments.
Atendre les inspeccions de treball i preparar la documentació necessària.
* Relació amb el personal i representació legal
Ser el punt de referència per als treballadors en matèria de permisos, vacances, necessitats logístiques (telèfons, eines, vehicles, etc.) i benestar laboral.
Establir protocols interns clars i directrius operatives per millorar la comunicació i la gestió de persones.
Exercir d'interlocutor/a amb la representació legal dels treballadors i liderar la mediació en conflictes laborals.
* Formació, desenvolupament i cultura corporativa
Detectar necessitats formatives i gestionar el pla de formació anual.
Impulsar accions de retenció, reconeixement i compromís del talent.
Participar en la definició del model de carrera i desenvolupament professional dels treballadors.
* Normativa, igualtat i PRL
Coordinar i executar el Pla d'Igualtat, el registre retributiu i els protocols d'assetjament, en compliment amb LOI 3/2007, RD 901/2020 i 902/2020.
Vetllar pel compliment normatiu (compliance) en matèria laboral.
Fer seguiment dels casos d'accidents laborals i malalties professionals, en coordinació amb el Servei de Prevenció Aliè.
* Gestió documental i organitzativa
Supervisar i millorar els processos de gestió documental i ús de plataformes (signatura digital, expedients, permisos, etc.).
Fer el seguiment del dimensionament de plantilla segons la càrrega de treball, i proposar ajustos per garantir l'eficiència operativa.
Requisits mínims:
- Diplomatura o grau en Recursos Humans, Dret, ADE o Psicologia
-Experiència demostrable en empresa de 5 anys
Que oferim?
- Jornada completa
- Sou competitiu a valorar segons candidatura
- Formar part d'una empresa familiar referent al sector, amb més de 50 anys d'història i constant creixement.
Ver más
¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete Ahora