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Madrid
1.736Auditor/a Interno/a IT
10 sept.SACYR
Madrid, ES
Auditor/a Interno/a IT
SACYR · Madrid, ES
Somos un grupo global del Ibex 35 donde desarrollamos proyectos de concesiones, ingeniería y servicios, innovadores de alto valor, en los más de 20 países donde estamos presentes.
Buscamos una persona como tú, que se sume a nuestro #RumboSacyr y nos ayude a seguir mejorando la vida de las personas.
Funciones y responsabilidades del puesto:
- Analizar y revisar la documentación financiera y operativa de la empresa para asegurarse de que cumpla con las políticas internas y las normativas externas.
- Participar en la planificación de auditorías internas de sistemas del Grupo, incluyendo la identificación de áreas de riesgo y la definición de los objetivos de la auditoría.
- Recoger y analizar datos relevantes para la auditoría del Grupo, utilizando herramientas y técnicas de análisis para identificar tendencias, anomalías o áreas de riesgo.
- Contribuir a la redacción de informes de auditoría que resuman los hallazgos, conclusiones y recomendaciones.
- Adecuación a las normativas y regulaciones aplicables, así como con las políticas internas establecidas.
- Participación en el proceso de auditoría IT externa.
- Dar apoyo en trabajos de auditoría al resto de Dirección.
- Graduado en Ingeniería Informática o Ingeniería Informática y Administración y Dirección de Empresas.
- Experiencia de 7 años en Big Four o Auditoría Interna de empresa
- Disponibilidad para viajar (60 días al año)
- Imprescindible conocimientos contables y de auditoría externa o interna.
- Beneficios sociales (seguro médico, tickets restaurante, cheques guardería), políticas de conciliación, retribución flexible, diversidad y reconocimiento.
- Desarrollo personal y laboral a través de programas de formación continua, oportunidades de movilidad interna e internacional, voluntariado y hábitos de vida saludable.
- Formar parte de un entorno de trabajo dinámico donde nos guiamos por 3 coordenadas: la inteligencia colaborativa, la excelencia y la responsabilidad social integral.
Nos aventuramos a innovar, a vivir experiencias, a estar unidos y a apostar por tu talento, siempre en la mejor compañía y con nuestra actitud de superación. Juntos somos más fuertes.
Pon rumbo a tu futuro, pon #RumboSacyr.
Group Internal Auditor
8 sept.Astrum Search
Group Internal Auditor
Astrum Search · Madrid, ES
Teletrabajo Office
Group Internal Auditor
Locations: Madrid, Barcelona, Porto or Lisbon available
Salary: Circa 62,000 Euros + Bonus
Fully remote when not travelling with the business.
International travel is up to 60%.
Astrum Search is working exclusively with a market-leading international manufacturing group to recruit a Group Internal Auditor. This is an excellent opportunity to join a respected, high-performing audit team with significant exposure across the global business and strong long-term progression opportunities—either within the department or into wider commercial roles.
Key Responsibilities
- Plan, execute, and report on a variety of internal audits as assigned by the Group Head of Internal Audit & Compliance.
- Evaluate financial, IT, operational, and risk management controls using professional auditing standards.
- Build strong working relationships with divisional teams and Head Office to encourage process improvements and promote the value of internal audit.
- Collaborate with external auditors and regulators where appropriate.
- Support continuous improvement initiatives within the audit function.
Experience Required
- Extensive experience in Internal and/or External Audit, ideally within a manufacturing or industrial environment.
- Background in a Big 4 accounting firm or experience with listed/public companies is highly desirable.
- Strong understanding of risk-based auditing, internal controls (including IT General Controls), and data-driven audit techniques.
- Prior international exposure and experience working across multiple jurisdictions is advantageous.
- Native-level Spanish with fluent English is essential; knowledge of Portuguese or French is a plus.
- Fully qualified accountant (e.g. ACCA, ACA, CPA or equivalent).
What’s on Offer
- A truly global role with a high degree of autonomy and variety.
- Extensive travel to over 225 locations worldwide.
- A respected internal audit function with excellent visibility and development opportunities.
- Clear pathway for progression within audit or into wider business functions.
IT AUDITOR
5 sept.BNP Paribas
Madrid, ES
IT AUDITOR
BNP Paribas · Madrid, ES
Cloud Coumputing LESS
GROUP BNP PARIBAS
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
CIB
BNP Paribas Corporate & Institutional Banking provides large companies, multinationals and financial institutions with various solutions in the areas of advisory, financing, transactional banking, capital markets, settlement, clearing and custody of securities, asset and fund management services and solutions for corporate issuers. It has 620 professionals in Spain with offices in Madrid, Barcelona, Bilbao and Coruña. The entity has a network present in 56 countries.
ABOUT THE JOB
MISSION
The Inspection Générale (IG) is the internal audit function of the group. It carries out audits on all the activities of the Group in France and worldwide, relying either on generalists or specialists auditors, either through central or local teams.
The Iberian Peninsula IG Hub is a team of auditors covering BNP Paribas Group entities operating in Spain and in Portugal, countries where BNP Paribas develops both domestic business activities and large outsourced service centers. The hub intends to develop a practice for auditing IT activities operated in the Iberian Peninsula and from time to time, for supporting other IT audits over the EMEA region.
In this respect, the Iberian Peninsula IG Hub looks for an IT Auditor with a strong IT knowledge and experience in order to participate to IT audit assignments. Knowledge in the fields of Cybersecurity and IT Audit will represent an additional advantage.
The IT Auditor will report directly to the Head of IT Assignment and will be functionally part of the worldwide IT Audit Line.
RESPONSIBILITIES
n Participate in the audit team assignments and special reviews (when required by regulators, business lines, or senior management):
• Contribute to the planning and preparation of the assignment e.g. understanding the methodology to be applied, acquiring a deep knowledge of theactivities to be covered, understanding the detailed technologies, gathering relevant key figures, etc.
• Develop a thorough understanding of the activities within the scope of the assignment, its strategy and governance, and the related risks.
• Evaluate the overall setup and identify the main areas of risk (including a comprehensive assessment of the management actions).
• Execute detailed investigations leveraging on a strong technical knowledge in various IT systems (Databases, Operating systems Linux/Windows,Cybersecurity/Network security, Virtualization, containerization, Cloud Computing and related risks).
• Leverage on adequate programming languages and scripting to perform efficient investigations by automating analysis.
• Ensure the adequate learning and understanding of the standard IT solutions used in the IT infrastructure and production, Cybersecurity managementin order to analyze adequately their configuration and be able to identify and raise potential risks.
• Recommend appropriate actions to the management in order to remediate the identified weaknesses.
• Formalize the results of the assignment investigations and contribute to the production of the assignment deliverables.
• Present the conclusions of the assignment fieldwork to the senior management.
n Review the implementation of the Inspection Générale IT recommendations:
• Review and challenge the actions defined to remediate the weaknesses identified by the audit team through its assignments.
• Ensure the adequacy of the answers to address permanently the gaps following accurately the recommended actions.
• Perform relevant control testing to ensure the proper implementation of the actions.
n Contribute to the periodic risk assessment of IT activities and planning:
• Perform a periodic and comprehensive risk assessment of the IT activities as per the Group guidelines.
• Keep abreast of change/new development of regulatory requirements that are relevant to IT activities and related functions.
• Assist in the elaboration of the IT audit planning following a risk-based approach.
• Contributing Responsibilities
• Contribute to the improvement of the Inspection Générale practices through the elaboration and update of our methodologies.
REQUIREMENTS
- Studies
• Possess a Bachelor´s / Master´s Degree in Information Technology/ Management Information System / Computer Science and related discipline;
• Professional Qualification/Certificate in Audit, e.g. CISA, CISSP, CISM, CCSP is a plus.
- Experience
Not less than 3 years of experience in external auditing / internal auditing / IT / risk / compliance / internal control / operations in the financial services industry.
- Languages
- English (fluent);
- Spanish (sufficient level or one to be necessarily acquired);
- French or Portuguese (if possible).
SKILLS
- Technical
- IT Audit practices;
- Strong technical background in IT activities notably IT Development and Maintenance, IT Security and namely Cybersecurity, and IT Continuity;
- Transversal & Behavioral
- Analytical skills;
- Ability to synthetize and present things in a way understandable to non-IT readers;
- Ability to promote a constructive, cooperative teamwork environment.
BENEFITS
• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
• Flexible compensation plan.
• Hybrid telecommuting model (50%).
• 32 vacation days.
Diversity and inclusion commitment
BNPParibas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
NA
Auditor/a ISO (Fuenlabrada, 100% teletrabajo)
NA · Fuenlabrada, ES
Teletrabajo
¿Tienes experiencia como Auditor/a ISO? ¿Te interesa una posición estable con 100% teletrabajo? ¡Sigue Leyendo!
Desde Adecco estamos colaborando con una reconocida empresa dedicada a la asesoría de calidad ubicada en Fuenlabrada (Madrid) que necesita incorporar un/a auditor/a ISO que haya trabajado con 9.001, 14.001, 45.001 y 27.001.
Se ofrece:
· 100% teletrabajo.
· Contrato indefinido con la empresa final.
· Jornada laboral de 40 horas semanales.
· Horario de L a J de 9.00h a 18.30h, V de 8.30h a 14.30h.
En julio y agosto, de 8.00h a 15.00h.
· Salario en función de valía y experiencia, de 26k en adelante +2.000€/año por objetivos.
Requisitos:
· Experiencia en consultoría.
· Formación en ISO (9.001,14.001, 45.001 y 27.001).
· Vehículo propio para visitar a los clientes (abono de combustible).
· Estudios relacionados con la posición.
Funciones:
· Mantenimiento y auditoría de clientes en cartera.
· Acompañamiento de los clientes a las auditorias.
· Creación de nueva cartera de clientes.
Si crees que puedes encajar en la empresa, ¡inscríbete!
En Adecco creemos en la igualdad de oportunidades y apostamos por el Talento Sin Etiquetas
Auditor/a Interno/a Senior
15 ago.SACYR
Madrid, ES
Auditor/a Interno/a Senior
SACYR · Madrid, ES
Somos un grupo global del Ibex 35 donde desarrollamos proyectos de concesiones, ingeniería y servicios, innovadores de alto valor, en los más de 20 países donde estamos presentes.
Buscamos una persona como tú, que se sume a nuestro #RumboSacyr y nos ayude a seguir mejorando la vida de las personas.
Funciones y responsabilidades del puesto:
- Analizar y revisar la documentación financiera y operativa de la empresa para asegurarse de que cumpla con las políticas internas y las normativas externas.
- Participar en la planificación de auditorías internas, incluyendo la identificación de áreas de riesgo y la definición de los objetivos de la auditoría.
- Recoger y analizar datos relevantes para la auditoría, utilizando herramientas y técnicas de análisis para identificar tendencias, anomalías o áreas de riesgo.
- Realizar entrevistas con el personal de diferentes departamentos para comprender los procesos y procedimientos, así como para obtener información sobre las operaciones de la empresa.
- Contribuir a la redacción de informes de auditoría que resuman los hallazgos, conclusiones y recomendaciones.
- Adecuación a las normativas y regulaciones aplicables, así como con las políticas internas establecidas.
- Graduado/a en ADE y Economía, deseable formación en informática.
- Experiencia de 4 años en Big Four o Auditoría Interna de empresa
- Disponibilidad de viajar 60 días al año.
- Valorable contar con conocimientos de auditoría (externa o interna) en empresa del sector
- Imprescindible nivel C1 inglés.
- Beneficios sociales (seguro médico, tickets restaurante, cheques guardería), políticas de conciliación, retribución flexible, diversidad y reconocimiento.
- Desarrollo personal y laboral a través de programas de formación continua, oportunidades de movilidad interna e internacional, voluntariado y hábitos de vida saludable.
- Formar parte de un entorno de trabajo dinámico donde nos guiamos por 3 coordenadas: la inteligencia colaborativa, la excelencia y la responsabilidad social integral.
Nos aventuramos a innovar, a vivir experiencias, a estar unidos y a apostar por tu talento, siempre en la mejor compañía y con nuestra actitud de superación. Juntos somos más fuertes.
Pon rumbo a tu futuro, pon #RumboSacyr.
Deutsche Bank
Validations - Lead Principal Auditor
Deutsche Bank · Madrid, ES
Teletrabajo Excel
Position Overview
As a global function of approximately 850 team members, Group Audit (GA) is the bank's 'Third Line of Defence' acting as an independent and forward-looking challenger and adviser to Senior Management. We are also strongly relied upon by local regulators. We closely partner and collaborate with all Group business and infrastructure areas. This includes the Investment Bank, Corporate Bank and International Private Bank businesses, and Technology, Anti-Financial Crime, Compliance, Risk, Finance and Operations infrastructure functions.
A diverse and inclusive culture is at the core of our team dynamic, with strong corporate and ethical governance as a driving philosophy. New joiners are supported with a structured and comprehensive career programme.
Details of the role and how it fits into the team
Join Deutsche Bank Global Internal Audit Team as a VP in the Validations team in Madrid. You will handle validations of complex Significant Findings across the team, for completion on time, on quality, and on budget. You will have oversight and provide guidance to other involved auditors including monitoring and acceptance of their documentation in order to present finalized and quality-assured results for sign-off.
Your Key Responsibilities
- You will lead by example and guide auditors in the processing of work packages. You act as a coach to further develop the experience and competence level of the whole team.
- You will assess complex finding validations by conducting walkthroughs, identify risks and controls, define test plan, and conclude on the test plan.
- Support the Audit Manager in coordinating (scheduling, staffing, monitoring timely execution) validations as part of the annual audit plan, in close cooperation with audit teams.
- You will communicate openly with stakeholders in the various locations, and partner with the audit teams responsible for auditing business processes and controls.
- You will proactively build and maintain professional working relationships with colleagues, other parts of the business and respective support areas. This also includes experience-based support in the further development of methodological approaches.
- Relevant work experience, with professional/industry recognized qualifications; related qualifications would be beneficial.
- Significant and relevant in-depth knowledge of risks, controls and associated regulatory developments.
- Excellent verbal and written communication skills, with the ability to articulate complex issues/data simply and clearly.
- Extensive audit experience within internal audit and / or the wider financial services industry.
- Ability to lead and coordinate several audit projects in parallel, including oversight over scope completion and quality of work.
- Emotionally and mentally balanced: We support you in dealing with life crises, maintaining stability through illness, and maintaining good mental health. Benefit from initiatives such as counseling and support in difficult life situations and a culture where you can openly speak about mental health.
- Physically thriving: We support you managing your physical health by taking appropriate preventive measures and providing a workplace that helps you thrive. For example, discount in gyms, annual medical check up's, standing desks, ...
- Socially connected: We strongly believe in collaboration, inclusion and feeling connected to open up new perspectives and strengthen our self confidence and well being. Benefits vary from different types of paid and unpaid leave, hybrid model of remote working
- Financially secure: We support you to meet personal financial goals during your active career and for the future. Benefit from meal allowance, pension contribution plans, banking services for employees, flex compensation program...
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.
KPMG España
Rocket Program Madrid - Prácticas Auditoría ESG - Octubre 2025
KPMG España · Madrid, ES
Teletrabajo
Ubicación:
Madrid, ES, 28046
Fecha de publicación: 31 ago 2025
¿Te defines por tu talento y tu visión?
Entonces, tú también puedes marcar la diferencia. Únete a un entorno profesional que contribuye a la transformación de empresas y sociedad. Alcanza tus metas, supera tus límites y únete a una firma que va más allá de los servicios profesionales.
Porque marcar la diferencia no es solo algo que decimos. Es lo que hacemos.
Desarrolla tu carrera con nosotros.
¿Qué podrás hacer?
- Dar apoyo al equipo de trabajo en tareas de investigación.
- Revisión de la información no financiera reportada por diversas compañías en su Estado de Información No Financiera para cumplir con la Ley 11/2018 o en su Sustainability Statement para cumplir con la Corporate Sustainability Reporting Directive.
- Revisión de la información no financiera reportada por diversas compañías en su Memoria de Sostenibilidad según los Estándares GRI.
- Análisis de materialidad para determinar los asuntos más relevantes en el ámbito de la sostenibilidad, tanto ambientales, sociales como económicos.
- Estar cursando últimos años de ADE, Derecho, Economía, Finanzas, Banca, Seguros, Ingenierías y/o similares.
- Estar cursando un Máster, Posgrado o Curso de Sostenibilidad o algún grado relacionado con la sostenibilidad.
- Es indispensable poder firmar convenio de prácticas con Universidad/centro de estudios.
- Pensamiento analítico y estratégico, capacidad de resolución de problemas y diligencia, autonomía y proactividad.
- Apoyo al equipo de trabajo en tareas de investigación.
- Análisis de materialidad para determinar los asuntos más relevantes en el ámbito de la sostenibilidad, tanto ambientales, sociales como económicos.Revisión de la información no financiera reportada por distintas compañías en su Memoria de Sostenibilidad según los Estándares GRI.
- Y sobre todo, ganas, ilusión y pasión por crear impacto y mejorar el mundo con tu trabajo.
- Un gran ambiente de trabajo, tanto dentro como fuera de la oficina
- Oportunidades internacionales y red de contactos global
- Formacióncontinuay plan de carrera a tu medida
- Salario competitivo y plan de remuneración flexible
- 31 días laborables de vacaciones
- La tarde de tu cumpleaños libre
- Flexibilidad y posibilidad de teletrabajo
- Acceso a Kteam, nuestra plataforma de bienestar, servicios, solidaridad y promociones
- Los beneficios pueden variar para programas de becas y/o prácticas
Nuestros valores marcan la diferencia. Marca la diferencia, impulsa tu talento.
Auditor/a IT Senior
17 may.KPMG España
Auditor/a IT Senior
KPMG España · Madrid, ES
Teletrabajo
Ubicación:
Madrid, ES, 28046
Fecha de publicación: 18 ago 2025
¿Te defines por tu talento y tu visión?
Entonces, tú también puedes marcar la diferencia. Únete a un entorno profesional que contribuye a la transformación de empresas y sociedad. Alcanza tus metas, supera tus límites y únete a una firma que va más allá de los servicios profesionales.
Porque marcar la diferencia no es solo algo que decimos. Es lo que hacemos.
Desarrolla tu carrera con nosotros.
En KPMG K-TIA (Tecnología e Innovación en Auditoría) contamos con un equipo excepcional, una amplia gama de servicios y de recursos tecnológicos adecuados, una potente red global y una clara estrategia para llegar al mercado. Por ello, nuestro equipo de Auditoría IT se encuentra en un proceso de expansión y captación de talento.
¿Qué podrás hacer?
- Entender el entorno de TI de las compañías que auditamos: Identificar la plataforma tecnológica (entornos, aplicaciones, bases de datos…) relacionada con los estados financieros de las empresas mediante entrevistas con los diferentes responsables del departamento de tecnología y análisis de la documentación proporcionada.
- Validar los controles existentes: Evaluar el diseño, implementación y efectividad de los controles establecidos para cubrir los riesgos existentes en el ámbito de la seguridad lógica, las comunicaciones, el desarrollo de aplicaciones, la explotación de los sistemas, los procesos de negocio y sus aplicaciones, etc.
- Realizar pruebas automatizadas: Verificar el funcionamiento, cálculos, integridad y consistencia de un determinado proceso de negocio mediante su simulación utilizando para ello CAAT (Computer Assisted Auditing Techniques) y herramientas informáticas de última generación
- Emitir recomendaciones de mejora: A partir de los resultados obtenidos, indicar a nuestros clientes como pueden subsanar sus debilidades y mejorar los controles de su plataforma tecnológica.
- Experiencia de al menos 2 años en las funciones descritas anteriormente.
- Formación: Ingeniería Informática, Telecomunicaciones, Matemáticas o industriales. Valorable MBA o formación financiera/administración de empresas.
- Idiomas: Nivel medio de Inglés.
- Perfil competencial: Se precisa persona muy responsable, con capacidad de comunicación, análisis y organización. Con iniciativa, espíritu crítico y ganas de aprender.
- Buen manejo de herramientas informáticas.
- Conocimientos de ERPs como SAP Hana o Navision.
- Certificado CISA (Certified Information Systems Auditor).
- Certificado CISM (Certified Information Security Management).
- Conocimientos de estándares y normas como COBIT, ISO/IEC 27001:2013 e ISO/IEC 27002:2013
- Un gran ambiente de trabajo, tanto dentro como fuera de la oficina
- Oportunidades internacionales y red de contactos global
- Formacióncontinuay plan de carrera a tu medida
- Salario competitivo y plan de remuneración flexible
- 31 días laborables de vacaciones
- La tarde de tu cumpleaños libre
- Flexibilidad y posibilidad de teletrabajo
- Acceso a Kteam, nuestra plataforma de bienestar, servicios, solidaridad y promociones
- Los beneficios pueden variar para programas de becas y/o prácticas
Nuestros valores marcan la diferencia. Marca la diferencia, impulsa tu talento.
Auditor/a Interno
10 feb.Indra
Madrid, ES
Auditor/a Interno
Indra · Madrid, ES
Desde Indra buscamos un Auditor/a Interno/a para incorporarse a nuestro equipo
Principales responsabilidades:
- Formar parte del equipo de auditoría para dar cumplimiento con el Plan de Auditoría
- Realizar el seguimiento de recomendaciones de las auditorías.
- Identificar mejoras de control en el entorno de procesos y operaciones basada en análisis de riesgos, así como proponer recomendaciones para subsanarlas o mitigarlas.
Requisitos:
- Graduado de uno de los siguientes grados universitarios: Administración y Dirección de Empresas, Economía, Contabilidad y Finanzas, Derecho y ADE y dobles titulaciones
- Profesional con experiencia de 5-7 años en auditoría interna o externa
- Alta capacidad analítica. Preparado para estudiar, analizar, comprender y proponer soluciones/mejoras a problemas en los procesos y/o operaciones auditadas.
- Proactivo, con capacidad de adaptación al cambio y acostumbrado a trabajar en entornos versátiles.
- Nivel de Inglés intermedio
Nuestro compromiso es promover ambientes de trabajo en los que se trate con respeto y dignidad a las personas, procurando el desarrollo profesional de la plantilla y garantizando la igualdad de oportunidades en su selección, formación y promoción ofreciendo un entorno de trabajo libre de cualquier discriminación por motivo de género, edad, discapacidad, orientación sexual, identidad o expresión de género, religión, etnia, estado civil o cualquier otra circunstancia personal o social