¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraInformática e IT
390Comercial y Ventas
290Transporte y Logística
253Desarrollo de Software
236Adminstración y Secretariado
198Ver más categorías
Derecho y Legal
140Educación y Formación
119Marketing y Negocio
110Comercio y Venta al Detalle
105Ingeniería y Mecánica
100Publicidad y Comunicación
43Diseño y Usabilidad
39Instalación y Mantenimiento
39Industria Manufacturera
36Atención al cliente
33Sanidad y Salud
32Recursos Humanos
28Contabilidad y Finanzas
27Arte, Moda y Diseño
23Construcción
21Inmobiliaria
18Producto
17Hostelería
15Artes y Oficios
13Banca
10Turismo y Entretenimiento
9Farmacéutica
6Cuidados y Servicios Personales
5Energía y Minería
5Alimentación
3Seguros
2Telecomunicaciones
2Editorial y Medios
1Social y Voluntariado
1Agricultura
0Ciencia e Investigación
0Deporte y Entrenamiento
0Seguridad
0Top Zonas
Madrid
1.661Senior Demand Planner
25 abr.El Corte Inglés
Madrid, ES
Senior Demand Planner
El Corte Inglés · Madrid, ES
Power BI
¿CUÁL SERÁ TU MISIÓN? 📅
Junto a otras áreas, construirás el plan de venta y compra de la marca mujer RTW. Monitorearás los resultados, identificarás riesgos y oportunidades para el negocio, y pondrás en marcha planes de acción para maximizar ventas, beneficios y márgenes. Alinearás el proceso de planificación global con la estrategia acordada, para alcanzar o superar los objetivos financieros anuales
DENTRO DEL EQUIPO TUS PRINCIPALES FUNCIONES SERÁN📝
- Desarrollar la venta, el margen neto, el stock y el plan de entradas de la campaña, en alineación con la estrategia acordada.
- Desarrollar los planes de tiendas centrados en las ventas divididas por productos en diferentes ubicaciones.
- Establecer los parámetros para la planificación del surtido en estrecha colaboración con el comprador.
- Monitorizar y prever los resultados semanales mensuales y de campaña, destacando riesgos y oportunidades y proponiendo acciones correctivas.
- Gestionar las fases del stock y hacer seguimiento de su planificación para las distintas tiendas y categorías de producto.
- Gestionar el Open-to-buy de las previsiones, trabajando para fijar planes del sobrante.
- Gestionar el presupuesto de rebajas, usando los descuentos para promover o liquidar existencias, impulsar la venta o mejorar el margen neto
- Revisión y gestión de temas legales
NUESTRO PERFIL IDEAL🤝
- Grado Universitario o Licenciatura en ADE y Derecho
- Mínimo Nivel C1 inglés.
- Ofimática nivel experto.
- Conocimientos de SAP, POWER BI y MicroStrategy. (Deseable)
- Experiencia mínima de 2 años en puestos similares en empresas del sector retail.
QUÉ TE OFRECEMOS✅
- Contrato indefinido a jornada completa
- Salario competitivo acorde a la experiencia y al mercado.
- Beneficios sociales: Seguro de vida, descuentos y condiciones especiales de compras, plan de ventajas fiscales (trasporte público, guardería...)
- Formación continua a cargo de la empresa para potenciar las oportunidades de crecimiento dentro de la Compañía
Si cumples con los requisitos y te interesa formar parte de una organización líder y contribuir a su éxito, ¡te invitamos a aplicar a nuestra vacante!
Demand Planner Iberia and DACH
23 abr.Kimberly-Clark
Demand Planner Iberia and DACH
Kimberly-Clark · Madrid, ES
Teletrabajo REST Office
Job Description
Your Job
You’re not the person who will settle for just any role. Neither are we. Because we’re out to create Better Care for a Better World, and that takes a certain kind of person and teams who care about making a difference. Here, you’ll bring your professional expertise, talent, and drive to building and managing our portfolio of iconic, ground-breaking brands. In this role, you’ll help us deliver better care for billions of people around the world. It starts with YOU.
About Us
Kleenex®. Huggies® Scottex®. You already know our legendary brands—and so does the rest of the world. In fact, millions of people use Kimberly-Clark products every day. We know these amazing Kimberly-Clark products wouldn’t exist without talented professionals, like you.
At Kimberly-Clark, you’ll be part of the best team committed to driving innovation, growth and impact. We’re founded on more than 150 years of market leadership, and we’re always looking for new and better ways to perform – so there’s your open door of opportunity. It’s all here for you at Kimberly-Clark.
Led by Purpose. Driven by You.
About You
As the Demand Planner for Iberia and DACH Region (Germany, Austria and Switzerland), you will translate consumer / sales demand, promotions, product introduction/delisting and rollover plans into an agreed forecast of market requirements on an on-going 24 month rolling basis. You will also include the short-term management and coordination of the execution of plans, communication of changes, issues and shortages, avoidance of obsolete products and stock run outs. Furthermore, this role will support Cost Transformation and inventory optimization, as well as continuous improvements on Demand Planning systems, meetings and processes. On top of that, in this role you will sometimes support UK for Supply Planning and you will have the chance to work closely with the Country Leadership Team, Sales, Finance, Customer Order Management, European Supply Chain Services and Logistics.
You will report to the Demand Planning Leader Western Central Europe and will be an individual (no direct reports).
Location: we can offer a remote model for candidates already based in Spain, ideally in Madrid Area, as there will be regular visits to the Madrid Office.
Your Key Accountabilities
- Lead and continuously drive improvements in process and outputs of demand forecast (like Forecast Reconciliation and MBO sign off release process)
- Develop and maintain a monthly demand schedule by maintaining a 18 month rolling forecast at invoice SKU + location level
- Ensure an accurate up to date view of market demand by maintaining a robust rolling forecast at the agreed level and time horizons required for planning and commercial decision making
- Ensure the utilization of statistical demand planning system capabilities and drive system usage improvements
- Manage the monthly MBO sign off / Demand Review forecast release process
- Drive improvements in forecast accuracy and bias
- Manage forecast locations splits, roll-overs and allocation rules to optimize service and reduce obsolescence / slow movers and cost exposure as well as DIO targets
- Understand and communicate supply chain impacts and solutions (when appropriate) of category-specific business plans as well as recommendation of SKU optimization
- Work closely with Supply Chain and S&OP colleagues in support of tactical execution which meets business objectives
- Short-term management/coordination of the execution of plans, communication of changes, issues and shortages, avoidance of obsolete products and stock run outs
- Provide forecast insights and recommendations for quarterly financial & budget process, plus 4 year business plans, and category specific projects, innovation and strategies Short-term management/coordination of the execution of plans, communication of changes, issues and shortages, avoidance of obsolete products and stock run outs
- Effectively utilize independent analysis of available data streams and information (category sales history, past promotional/event history, customer sales & inventory data, customer collaboration & insights etc) in order to drive forecast improvements
- Support implementation of demand management best practices/strategies across EM WCE organization
- Bachelors Degree (BA, BSc) or equivalent is desirable;
- Previous experience in forecasting or Sales and Operations Planning (S&OP) environment or with a proven track record in Supply Chain;
- First class analytical skills including data manipulation;
- Experience within supply chain forecasting and EPOS tracking or similar;
- Experience of SAP ECC, APO, Prevail 10, MS EXCEL®, BW or similar systems desirable;
- Self-motivated, flexible and independent; able to deal with ambiguity
- Excellent collaboration, communication and influencing skills
- Fluent in English & Spanish
Here are just a few of the benefits you’d enjoy working in this role for Kimberly-Clark. For a complete overview, see www.mykcbenefits.com.
To Be Considered
Click the Apply button and complete the online application process. A member of our recruiting team will review your application and follow up if you seem like a great fit for this role.
Please submit your CV in English as it will be considered by English speakers.
In the meantime, please check out the careers website.
And finally, the fine print….
For Kimberly-Clark to grow and prosper, we must be an inclusive organization that applies the diverse experiences and passions of its team members to brands that make life better for people all around the world. We actively seek to build a workforce that reflects the experiences of our consumers. When you bring your original thinking to Kimberly-Clark, you fuel the continued success of our enterprise. We are a committed equal opportunity employer, and all qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, disability status, protected veteran status, sexual orientation, gender identity, age, pregnancy, genetic information, citizenship status, or any other characteristic protected by law.
The statements above are intended to describe the general nature and level of work performed by employees assigned to this classification. Statements are not intended to be construed as an exhaustive list of all duties, responsibilities and skills required for this position.
This role is available for local candidates already authorized to work in the role’s country only. Kimberly-Clark will not provide relocation and immigration visas support for this role.
Primary Location
No K-C Work Site - Spain
Additional Locations
Worker Type
Employee
Worker Sub-Type
Regular
Time Type
Full time
IZZON Lab
San Fernando de Henares, ES
Demand Planner - Sector cosmético
IZZON Lab · San Fernando de Henares, ES
ERP Excel
En IZZON Lab, redefinimos la excelencia en el desarrollo y fabricación de productos de cuidado personal, formando parte del prestigioso Grupo Ubesol.
Ubicación: San Fernando de Henares, Madrid
Departamento: Supply chain
Reporta a: Supply chain Manager
Objetivo del Puesto: Su principal responsabilidad es asegurar que la empresa pueda satisfacer esta demanda sin incurrir en excesos de inventario o faltantes de productos
Principales Funciones:
▪ Análisis de datos: Una de las principales funciones del demand planner es el análisis de datos suministrados por el cliente, interacción con el mismo para optimizar la eficiencia de la planta, asegurando el suministro de producto en tiempo y en forma para el cliente al menor coste posible.
▪ Colaboración interdepartamental: El demand planner trabaja estrechamente con otros departamentos como marketing, ventas, producción y finanzas. Esta colaboración asegura que todas las áreas de la empresa estén alineadas con las previsiones de demanda, facilitando la toma de decisiones informadas y coherentes.
▪ Planificación de inventarios: una correcta planificación de inventarios es crucial para evitar tanto el exceso como la escasez de productos
▪ Monitoreo y ajuste continuo: nuestro cliente necesita un servicio de agilidad y proximidad dado por el mercado en el que se encuentra, por lo que el demand planner debe estar constantemente monitoreando los cambios y ajustando sus producciones en consecuencia. Este proceso continuo de revisión y ajuste es vital para mantener el nivel de servicio que se requiere.
▪ Servicio de apoyo al cliente: El candidato deberá establecer y mantener relaciones sólidas con los clientes, así como abordar y resolver consultas y quejas de los clientes. Para tener éxito en este rol, el individuo debe ser un excelente comunicador y tener excelentes habilidades para resolver problemas .
Requisitos:
▪ Titulación universitaria, preferiblemente técnica. También se considerarán adecuadas personas con otras titulaciones: comercio internacional ADE o similar, administrativo con experiencia en compras técnicas, seguimiento de pedidos y procesos de facturación.
▪ 5 años de experiencia profesional, preferentemente en compañías de cosmética o personal care
Conocimientos técnicos:
▪ Idiomas: nivel medio inglés
▪ Nivel medio-alto en manejo de ERP.
▪ Excel avanzado.
Competencias Claves:
- Capacidad organizativa
- Capacidad analítica
- Trabajo en equipo
- Iniciativa
Condiciones laborales y beneficios:
Contrato a tiempo completo.
Beneficios sociales y oportunidad de desarrollo profesional en un entorno dinámico y con posibilidad de crecimiento.