No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araInformàtica i IT
333Comercial i Vendes
266Transport i Logística
244Administració i Secretariat
199Desenvolupament de Programari
133Veure més categories
Màrqueting i Negoci
107Enginyeria i Mecànica
103Dret i Legal
98Educació i Formació
82Comerç i Venda al Detall
74Publicitat i Comunicació
52Instal·lació i Manteniment
45Art, Moda i Disseny
44Indústria Manufacturera
42Disseny i Usabilitat
39Recursos Humans
29Sanitat i Salut
24Comptabilitat i Finances
22Hostaleria
21Arts i Oficis
20Construcció
17Banca
14Producte
12Farmacèutica
11Atenció al client
10Energia i Mineria
8Immobiliària
7Alimentació
6Cures i Serveis Personals
4Seguretat
3Esport i Entrenament
2Telecomunicacions
2Turisme i Entreteniment
2Assegurances
1Agricultura
0Ciència i Investigació
0Editorial i Mitjans
0Social i Voluntariat
0Top Zones
Madrid
1.359Universidad Internacional de La Rioja (UNIR)
Pozuelo de Alarcón, ES
Product Marketing Manager
Universidad Internacional de La Rioja (UNIR) · Pozuelo de Alarcón, ES
🚀 ¡Únete a nuestro equipo como Product Marketing Manager y haz que tus ideas impulsen el éxito de nuestras estrategias de marketing!
🌟 En PROEDUCA, valoramos la creatividad y la colaboración, donde tus ideas no solo son bienvenidas, ¡son la fuerza motriz detrás de nuestras innovadoras estrategias de marketing!
💼 ¿Qué harás?
- Dirigirás la estrategia de marketing para tu vertical de títulos, definiendo precios, productos y tácticas de ventas.
- Identificarás continuamente nuevas oportunidades de negocio y colaborarás en el lanzamiento de nuevas titulaciones.
- Diseñarás y ejecutarás planes de marketing de productos, utilizando tu creatividad para cautivar a nuevos clientes.
- Monitorizarás el rendimiento de tu vertical y tomarás medidas proactivas para optimizar los resultados.
- Ampliarás la percepción de nuestra marca a través de colaboraciones con influencers y colectivos.
- Brindarás apoyo al equipo de atención al cliente, ofreciendo formación y solucionando problemas de manera efectiva.
- Estabilidad laboral en un entorno dinámico y estimulante, con un salario competitivo más bonificaciones.
- Flexibilidad horaria para lograr un equilibrio entre trabajo y vida personal.
- Modelo de trabajo híbrido que combina trabajo presencial y remoto.
- Beneficios extras como retribución flexible y descuentos en nuestras titulaciones educativas.
- Imprescindible Nivel alto de inglés (C1)
- Más de 3 años de experiencia en roles similares, preferiblemente en sectores como tecnología, telecomunicaciones, distribución o medios.
- Experiencia demostrable en la definición y ejecución de estrategias de marketing.
- Habilidades analíticas sólidas y capacidad para tomar decisiones basadas en datos.
- Formación académica en Marketing, Empresa, Publicidad o campos relacionados.
- Personalidad dinámica, proactiva y orientada a resultados, con habilidades de liderazgo y comunicación excepcionales.
En el GRUPO EDUCATIVO se valora la diversidad como fuente de talento y por ello trabajamos para impulsar un entorno inclusivo en el que se promueve el respeto, la pertenencia y el compromiso de forma que todas las personas puedan participar en igualdad de oportunidades. Invitamos a todas las personas a inscribirse con independencia del origen, circunstancias, bagaje o condición.
Thermo Fisher Scientific
Senior Director, Marketing (Digital & eCommerce)
Thermo Fisher Scientific · Madrid, ES
Teletreball Big Data
When you’re part of Thermo Fisher Scientific, you’ll do challenging work, and join a team that values performance, quality and innovation. As part of a successful, growing global organization you will be encouraged to perform at your best. With revenues of more than $40 billion and the largest investment in R&D in the industry, we give our people the resources and chances to create significant contributions to the world.
The job:
Fisher Scientific Europe is looking for a new Sr Director, Marketing to lead their Marketing function in Europe. As Sr Director, you will have accountability for ensuring profitable growth, achieved through developing and implementing marketing strategies and tactics that drive growth, efficiency, operational excellence, and a continuously improving presence in the market. We need someone who will closely collaborate with Sales as well as Portfolio Management to align around our commercial goals. Scaling and automating of activities is a key part of the remit.
This is a role for an experienced Marketing leader, with a strong technical background in Digital Marketing and eCommerce, gained in a large international corporate environment.
The role is fully remote (working from home) and can be based anywhere in Europe. Some international travel will be required – up to 30% per annum, including overnight stays.
We look forward to receiving your application in English.
What will you do?
- Together with the leadership team, you will set the strategic direction for the division, deploying marketing teams to deliver on these commitments
- Take accountability for the marketing strategy, with an emphasis on digital marketing and demand generation, running clear metrics to support this deployment. Your team will be responsible for Fisher Scientific, Europe’s product master data
- Work closely with other divisions in the company, as well as external vendors, to build and deploy effective marketing tactics. They will use the strengths of a large-scale distributor, taking ownership to drive e-commerce initiatives that generate revenue growth.
- Use strong leadership skills to develop and identify talent to support business growth and lead your team of 5 direct reports (total org size c.80 ppl)
- A Life Sciences or Computer Sciences qualification preferred, combined with a strong background in marketing in a retail / distribution environment
- A detailed understanding of marketing tech stacks, experienced in creatively using big data to drive an innovative approach and tactics. Be ready to share examples of how you have used Data Science and Big Data when implementing marketing activity
- Expertise in e-commerce in a B2B environment, preferably gained through a wealth of career experiences, will position you for success in this role
- Strong capability in building and driving innovation into organizations, along with the possession of high levels of business and financial savvy
- Previous management experience gained in an international and matrixed environment, along with well-developed coaching, mentoring and people development skills are required. Validated leadership capabilities, ability to influence, encourage and lead change are also critical skills for the role
- Advanced level of English
- Competitive salary, plus annual incentive bonus and car allowance
- Full benefits package – may include pension, insurance, healthcare and LTI (specifics depend on country of hire)
Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. As one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.
myGwork
Senior Director, Marketing (Digital & eCommerce)
myGwork · Madrid, ES
Teletreball Big Data
This inclusive employer is a member of myGwork – the largest global platform for the LGBTQ+ business community.
Job Description
When you're part of Thermo Fisher Scientific, you'll do challenging work, and join a team that values performance, quality and innovation. As part of a successful, growing global organization you will be encouraged to perform at your best. With revenues of more than $40 billion and the largest investment in R&D in the industry, we give our people the resources and chances to create significant contributions to the world.
The Job
Fisher Scientific Europe is looking for a new Sr Director, Marketing to lead their Marketing function in Europe. As Sr Director, you will have accountability for ensuring profitable growth, achieved through developing and implementing marketing strategies and tactics that drive growth, efficiency, operational excellence, and a continuously improving presence in the market. We need someone who will closely collaborate with Sales as well as Portfolio Management to align around our commercial goals. Scaling and automating of activities is a key part of the remit.
This is a role for an experienced Marketing leader, with a strong technical background in Digital Marketing and eCommerce, gained in a large international corporate environment.
The role is fully remote (working from home) and can be based anywhere in Europe. Some international travel will be required - up to 30% per annum, including overnight stays.
We look forward to receiving your application in English.
What will you do?
- Together with the leadership team, you will set the strategic direction for the division, deploying marketing teams to deliver on these commitments
- Take accountability for the marketing strategy, with an emphasis on digital marketing and demand generation, running clear metrics to support this deployment. Your team will be responsible for Fisher Scientific, Europe's product master data
- Work closely with other divisions in the company, as well as external vendors, to build and deploy effective marketing tactics. They will use the strengths of a large-scale distributor, taking ownership to drive e-commerce initiatives that generate revenue growth.
- Use strong leadership skills to develop and identify talent to support business growth and lead your team of 5 direct reports (total org size c.80 ppl)
- A Life Sciences or Computer Sciences qualification preferred, combined with a strong background in marketing in a retail / distribution environment
- A detailed understanding of marketing tech stacks, experienced in creatively using big data to drive an innovative approach and tactics. Be ready to share examples of how you have used Data Science and Big Data when implementing marketing activity
- Expertise in e-commerce in a B2B environment, preferably gained through a wealth of career experiences, will position you for success in this role
- Strong capability in building and driving innovation into organizations, along with the possession of high levels of business and financial savvy
- Previous management experience gained in an international and matrixed environment, along with well-developed coaching, mentoring and people development skills are required. Validated leadership capabilities, ability to influence, encourage and lead change are also critical skills for the role
- Advanced level of English
- Competitive salary, plus annual incentive bonus and car allowance
- Full benefits package - may include pension, insurance, healthcare and LTI (specifics depend on country of hire)
Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. As one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.
Product Marketing Manager
29 d’abr.Berger-Levrault
Product Marketing Manager
Berger-Levrault · Sevilla la Nueva, ES
Teletreball Agile SaaS
Información general
Ubicación del puesto
Madrid, Barcelona, Sevilla, ESPAÑA
👉 Posibilidad de teletrabajo bajo la política de Berger-Levrault España.
¿Te gustaría desarrollar tus competencias dentro de una empresa que te impulsa a expresar tus ideas, dar rienda suelta a tu creatividad y compartir tus pasiones? ¡No lo dudes más y únete a Berger-Levrault como Product Marketing Manager !
¿Quiénes somos?
Es posible que no conozcas Berger-Levrault e incluso que no sepas cómo pronunciar nuestro nombre, pero te sorprenderá saber que tenemos una antigüedad de varios cientos de años y nos hemos ido adaptando a los tiempos.
Somos una empresa multinacional dedicada al desarrollo de software de gestión. Con él ayudamos a los profesionales de los sectores privado y público a agilizar su trabajo diario, mejorar su rendimiento y a transformar sus organizaciones.
Somos 2.000 personas repartidas por el mundo, aunque nos concentramos principalmente en Francia (lugar donde nació la empresa), Bélgica, Canadá, España, Italia, Marruecos y Suiza. Grandes profesionales orgullosos de trabajar al servicio de más de 50.000 clientes de las administraciones públicas locales, los centros sanitarios y médico-sociales, la industria y el mundo de la educación.
Además, estamos muy comprometidos con nuestro entorno: nuestra política de RSC, que hemos co-construido con nuestro ecosistema, forma parte del proyecto de transformación de la empresa y está diseñado para llevar a cabo una transformación sostenible. Y como parte de ella, destinamos el 25% de nuestras inversiones a I+D, situando la innovación en el centro de nuestra estrategia.
🎥 Para descubrirnos en vídeo, haz clic aquí .
Tu futuro equipo
¿Eres un líder visionario con pasión por transformar la administración pública? 🤩
¡Únete al equipo de Raquel y marca la diferencia! 🚀🚀 Ella te facilitará todos los medios para que aprendas y te sientas a gusto.
Además, le encanta que las personas de su equipo aporten ideas y opiniones para mejorar lo que ya tenemos. Por tanto, si tienes ganas de expresarte en un lugar donde se te escuche, ¡este es tu lugar!
¿Y cómo es su equipo?
Es un equipo apasionado y dinámico que trabajan en SaaS. Su metodología de trabajo está basada en Agile, poniendo en el foco al cliente.
Esperamos poder conocerte muy pronto. ❤️
Tus responsabilidades
Estamos en búsqueda 🧐 de una o un Product Marketing Manager especializada o especializado en SaaS, para liderar un proyecto de innovación destinado a revolucionar el mercado del Software en el sector de la Administración Pública Local.
Tu misión será llevar los requerimientos de nuestros clientes a nuestro nuevo software de gestión contable y catapultarlo al éxito.
Trabajarás en estrecha colaboración con Tecnología, Ventas y Marketing para desarrollar una estrategia de Go To Market que nos empuje a lo más alto. 🚀🚀
Concretamente, tu función sería la del desarrollo del Go To Market: tendrías que liderar la estrategia integral para llevar nuestras soluciones al mercado (segmentación e investigación, posicionamiento, distribución, marketing y comunicación, pricing, lanzamiento y coordinación con soporte al cliente).
Todo esto teniendo en cuenta que el cliente es el centro. Nuestra forma de trabajar es posicionando siempre al cliente en el corazón de todo lo que hacemos, investigamos con profundidad el sector público, deduciendo necesidades y desafíos para diseñar estrategias que resalten los superpoderes de nuestras soluciones.
¿No suena genial? 🤩🤩
Este puesto está hecho para ti si…
¡Tienes muchas ganas de aprender y demostrar tu potencial!⚡⚡
Sabemos que esto no es la carta a los Reyes Magos, pero sería ideal que contaras con:
➡️ Experiencia previa como Product Marketing Manager en el universo de la tecnología o software, con amplio bagaje en SaaS y Serverless e, idealmente, con un enfoque en el sector económico-financiero.
➡️ Licenciatura (y si vienes con un máster o postgrado bajo el brazo, ¡mejor aún!) en Marketing, Economía, Administración de Empresas, Ingeniería Informática o una disciplina relacionada.
➡️ Inglés: es imprescindible que tengas soltura en inglés para tratar temas con nuestros compañeros de otros países.
Y si quieres petarlo del todo 🤪, valoraríamos mucho que tuvieras conocimiento sobre la Administración Pública local en España.
A nivel de soft skills, sería importante que tuvieras buenas habilidades comunicativas de cara al equipo y a los clientes y que tuvieras la capacidad de ofrecer presentaciones que dejen huella en auditorios más extensos como charlas o conferencias. Además, necesitamos una persona con espíritu colaborativo capaz de trabajar en sintonía con equipos de diferentes disciplinas.
¿Por qué deberías unirte a Berger-Levrault?
- Porque somos una compañía en crecimiento y lo hemos estado haciendo durante más de 500 años (sí, ¡500 años!).
- Porque somos una empresa internacional pero seguimos conservando nuestro lado más humano.
- Porque contribuimos a una transformación digital responsable.
- Porque estamos comprometidos con la formación y el desarrollo de las personas que componen Berger-Levrault.
- Beneficios sociales Berger Levrault-España:
- Flexibilidad horaria
- Posibilidad de teletrabajo
- Mejoras en permisos retribuidos
- Jornada intensiva en verano y en Navidad; horario especial en Semana Santa.
- Plan de retribución flexible
- Revisión médica anual
- Acceso a plataforma e-learning
- Plan familia
- Acompañamiento a futuros padres y madres
- Cursos de capacitación y apoyo a nuestras metodologías y programas informáticos
- Una política de movilidad interna
- Posibilidades de evolucionar profesionalmente en España y los países donde estamos establecidos
Fija: * - * Euros (€ EUR)
Variable: *
¿Serás la persona que estamos buscando?
Haz clic en “Aplicar a través del área de candidatos” y sube tu CV (cuanto antes, ¡mejor! 😉).
Compromiso de nuestra compañía con la igualdad: Esta oferta de empleo ha sido elaborada con total imparcialidad y no discriminación por razón de sexo, raza, religión o cualquier otra condición personal o social.
El grado de integración corporativa con el valor de la igualdad, marca la dirección de políticas de recursos humanos y de selección de personal, respetando la normativa vigente relativa a la igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres en el empleo y la ocupación (Real Decreto- ley 6/2019).
Product Marketing Manager
25 d’abr.Michael Page
Madrid, ES
Product Marketing Manager
Michael Page · Madrid, ES
Perfil buscado (Hombre/Mujer)
Responsibilities under the direction of Google Manager
Build inclusive culture
Champion and engage in equitable and inclusive behaviors across all systems (e.g., hiring, perf, coaching). Create space in meetings, projects, events for everyone to collaborate and feel supported. Role model, acknowledge, and empower inclusive behavior and provide constructive feedback on disrespectful, non-inclusive behavior. Act as a diversity change agent, working to change processes, culture, or other barriers to inclusion.
Create product marketing content
Independently create marketing content to ensure that positioning of the product is aligned with the product strategy, drive efforts to iterate the content and design along with cross-functional teams based on content standards, styles, and format, and drive collaboration with the production team to publish the final marketing content for one or more teams.
Develop brand strategy
Drive product brand positioning, value propositions, and messaging strategy using Google voice and user insights, adapt nuances of specific product voice or goals to different communications (e.g., narratives, brand framework document).
Develop product marketing content strategy
Drive the framework development and rollout of strategies for product marketing content across channels. Define, identify, collect, and track appropriate product or business metrics, both quantitative and qualitative, for new or existing products or business ventures, as a key contributor
Generate user insights
Independently determine research needs, scope, manage, and guide user research by leveraging internal and external research partners.
Go-to-market strategy and planning
Validate the market size and opportunity (e.g., active users, revenue, market size, sales in units, growth, profit), as a key contributor. Use subject matter expertise in the field to identify opportunities in the market landscape. Collaborate with relevant teams to build supporting rationales, hypotheses, and visions. Understand the product and target audience, develop the positioning of the product to users and bring the products to the market, and develop and execute the go-to-market plan and messages for new products and features.
We offer an 11-month contract to cover a member of the team.
The work will be in hybrid format: 2 days off-site and 3 days on-site.
Michael Page
Madrid, ES
Director/a de Marketing - Sector Educación
Michael Page · Madrid, ES
Office
¿Dónde vas a trabajar?
Escuela de estudios del sector audiovisual.
¿Qué harás en tu nuevo puesto?
Reportando al CEO/Director General deberás:
GESTIÓN DEL BRANDING:
- Planificar, encargar y medir el desempeño de campañas orientadas a fortalecer el posicionamiento de marca.
- Seguimiento y ejecución de estrategia web.
- Relaciones con los medios y búsquedas de partnerships.
- Elaborar y garantizar la óptima ejecución de las estrategias de comunicación corporativa, relaciones públicas y de medios de comunicación.
PERFORMANCE (CAPTACIÓN):
- Controlar el cumplimiento de los objetivos parciales de la captación de leads.
- Elaborar, controlar y gestionar el presupuesto del departamento.
- Medir y analizar la rentabilidad de las acciones de Marketing.
- Análisis de nuevos mercados y nuevas plataformas.
- Diseñar planes de contingencia.
MARKETING:
- Liderar, negociar y coordinar con medios y agencias de comunicación y diferentes proveedores.
- Liderar y coordinar las de estrategias de publicidad de los programas y la generación de tráfico para la captación de clientes y usuarios (SEO/SEM/, etc.)
- Liderar y dirigir las redes sociales, marketing de contenidos y marketing digital.
CRM:
- Análisis y plan de mejora en CRM con acciones de optimización de la BBDD (CRM Hubspot)
VENTAS:
- Análisis del proceso comercial y definición de la estrategia.
- Establecer planes de mejora. Optimización y nuevas herramientas y canales comerciales (Whatsapp)
- Coordinar las estrategias de precios y CRM de forma conjunta con el departamento de ventas, con el objetivo de maximizar los beneficios y la participación en el mercado.
- Optimizar los procesos de ventas y el uso de la tecnología inbound para maximizar los ratios de conversión y volumen de ventas. Análisis y mejoras en secuencias y contenidos.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
- Formación: Grado o Licenciatura en Publicidad, ADE, Periodismo o Marketing
- Formación Complementaria: Máster especializado en Marketing digital
- Experiencia: Al menos 5 años con experiencia liderando equipos de marketing (deseable de marketing y ventas)
- Competencias: Capacidad de síntesis, proactividad, liderazgo, capacidad de trabajo en equipo, capacidad de organización del trabajo, capacidad de resolución de problemas, autonomía.
Conocimientos específicos:
- Office, Hubspot, Herramientas de automatización e Inbound marketing
- Idiomas: Inglés B2 - C1
¿Cuáles son tus beneficios?
Posibilidad de desarrollo profesional en el corto plazo.