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2Assegurances
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1Telecomunicacions
1Agricultura
0Ciència i Investigació
0Editorial i Mitjans
0Top Zones
Barcelona
945Atlantis Internacional
Hospitalet de Llobregat, L', ES
International Sales Manager
Atlantis Internacional · Hospitalet de Llobregat, L', ES
Office
Job Summary:
Estamos en búsqueda de un profesional de la venta en el sector electrónica de consumo, con experiencia contrastada en el canal, Nacional e Internacional, y con capacidad de mantener la cartera actual, así como de abrir nuevos mercados, principalmente en Europa.
Responsabilidades:
Identificar y desarrollar oportunidades de negocio en los diferentes mercados vinculados a la posición
Mantener y consolidar la relación con los clientes internacionales que gestione
Preparar propuestas personalizadas para cada mercado
Negociar contratos de distribución
Coordinar con los diferentes equipos (marketing, logística, financiero) la gestión de cada cliente
Presencia en ferias y actividades de los clientes
Reportar a dirección Global Comercial
Requisitos:
Experiencia mínima de 3 años en la venta de productos relacionados con la electrónica de consumo.
Alto conocimiento del negocio internacional
Idioma Inglés nivel avanzado; se valorará conocimiento de otros idiomas
Disponibilidad para viajar
Dominio de herramientas Office
Catenon
Granollers, ES
Junior Export Sales Manager
Catenon · Granollers, ES
Working closely with a leading textile company dedicated to industrial webbings, personal protection equipments, among others. We are looking for an Areas Sales Manager. The position will be based in Granollers.
We are seeking a motivated and dynamic Area Sales Manager to join the Industrial Textile Webbing / Harnesses & Accessories Business Unit working full-time on-site (Granollers).
The Area Sales Manager will report to the Business Unit Director and will be responsible for actively finding new customers and new sales opportunities, driving revenue growth, and developing initiatives to expand our market share.
The ideal candidate will possess the ability to work independently in market research and preferably a proven track record in B2B sales.
Responsibilities:
- Build and maintain strong relationships with existing clients to ensure customer satisfaction and retention
- Identify new business opportunities and develop relationships with prospective clients
- Analyse sales data and market trends to identify areas for growth and improvement
- Implement strategic sales plans to expand market reach
- Collaborate with product development teams to align sales strategies with company objectives
- Provide regular reports and updates to senior management on sales performance and market insights
Requirements:
- Bachelor's degree preferably in Engineering or Scientific, Business Administration, Marketing, or a related field
- Experience in B2B sales management
- Availability for travelling 50% of the time
- Ability to identify and prospect potential clients, build strong relationships and close sales opportunities
- Excellent communication and negotiation skills
- Strong analytical and problem-solving skills
- Ability to work independently as well as collaboratively with a team
- Ability to collaborate with R&D Department to identify and help developing new products
- Fluency in Spanish and English language
- French will be very valuable
- Experience in the industry and knowledge of PPE relevant products is a plus
- Experience in Textile industry is valuable
Sales Manager
25 d’abr.Publicis Groupe España
Barcelona, ES
Sales Manager
Publicis Groupe España · Barcelona, ES
Company Description
3dids.com es tu consultora estratégica de negocios especializada en aportar soluciones de venta en cualquier canal de contacto con tu cliente B2C o B2B
Con más de 20 años de experiencia en los que hemos trabajado en más de 400 proyectos y con 90 marcas internacionalizadas.
15 sectores, más de 40 personas, somos tu equipo experto y motivado que dará el 100% para conseguir los mejores resultados. Junto con tu equipo . Haremos que suceda
Overview
Buscamos ampliar equipo comercial al realizar una expansión . Buscamos un/a profesional con sólida experiencia en el sector Ecommerce para liderar el crecimiento de nuevo negocio en áreas estratégicas como Ecommerce Shopify, CRO, Consultoría de Marketing Digital, Performance y Estrategias Omnicanal. El candidato ideal será responsable de identificar, desarrollar y cerrar oportunidades de negocio, así como de posicionar nuestros servicios en el mercado.
Responsibilities
- Desarrollo de Negocio: Identificar y generar nuevas oportunidades comerciales en el ámbito digital y de ecommerce creando.
- Estrategia Comercial: Diseñar, implementar y supervisar estrategias y propuestas de ventas orientadas a resultados y crecimiento sostenible.
- Relación con Clientes: Establecer y mantener relaciones sólidas con clientes potenciales y actuales, ofreciendo soluciones integrales adaptadas a sus necesidades.
- Representación de la Marca: Dar charlas, participar en eventos del sector y actuar co
- mo embajador de la marca, transmitiendo nuestros valores y propuestas de valor.
- Colaboración Interna: Trabajar de forma coordinada con los equipos de marketing, producto y atención al cliente para alinear estrategias y maximizar oportunidades.
- Gestión de Viajes: Desplazamientos por toda España para reuniones, presentaciones y participación en eventos sectoriales.
Requisitos
- Experiencia Contrastada: Mínimo 3-5 años de experiencia en roles similares dentro del sector digital y ecommerce o marketing digital
- Conocimiento Técnico: Dominio de las herramientas y plataformas relacionadas con Ecommerce Shopify, técnicas de CRO y estrategias omnicanal.
- Habilidades Comunicativas: Capacidad para comunicar de forma efectiva, tanto en presentaciones y charlas como en reuniones comerciales.
- Orientación a Resultados: Fuerte capacidad de negociación y cierre de ventas, con un enfoque claro en el cumplimiento de objetivos.
- Disponibilidad para Viajar: Flexibilidad para desplazarse por toda España y asistir a eventos nacionales.
- Formación: Titulación en Marketing, Ventas, Administración de Empresas o áreas afines. Se valorarán certificaciones o cursos relacionados con el ámbito digital.
- Salario Competitivo: Remuneración acorde a la experiencia y resultados obtenidos, con sistema de bonificaciones e incentivos.
- Oportunidades de Desarrollo: Plan de carrera y formación continua en un entorno dinámico y en constante evolución.
- Ambiente de Trabajo: Integración en un equipo multidisciplinar y colaborativo, enfocado en la innovación y la excelencia.
- Flexibilidad y Autonomía: Libertad para implementar estrategias y gestionar el territorio comercial de manera autónoma.
- Ubicación: Trabajo con movilidad a nivel nacional,(viajes frecuentes por toda España y Portugal).
- Inicio: Incorporación inmediata.
Usar Pipedrive como herramienta de trabajo diaria, contactar con clientes, generar reuniones y propuestas y cerrar proyectos y presupuestos. Hacer seguimiento de oportunidades y de pagos de clientes asignados.
Requisitos
Excelentes dotes de comunicación, persuasión y ventas , hablar inglés o portugués.
Si cuentas con la experiencia y pasión por el crecimiento comercial en el ámbito digital, ¡queremos conocerte! Envíanos tu CV y carta de presentación a [email protected] indicando en el asunto “Sales Manager - Nuevo Negocio”.
Additional Information
All employees are committed to complying with obligations regarding Information Security and Technologies, obligations related to the use of Artificial Intelligence, obligations stemming from the Quality and Environmental Management System, as well as obligations derived from the Integrity Management System, Corruption Prevention, and the Anti-Bribery and Anti-Corruption Policy. Furthermore, all employees are required to complete mandatory training courses, declarations, and compliance commitments in these areas.
Sales Manager - Spain
19 d’abr.Booksy Spain
Barcelona, ES
Sales Manager - Spain
Booksy Spain · Barcelona, ES
SaaS
Your career as a Sales Manager at Booksy, you will have the exciting opportunity to lead our sales team in the booming SaaS sector, driving revenue growth and building lasting relationships with our customers.
Your experience will shape our sales strategies and expand our customer base, making a real impact on Booksy's success.
In this role you will develop and implement effective sales strategies to achieve revenue and growth targets.
You will manage, mentor and motivate team leaders to achieve and exceed sales targets.
You will also identify new business opportunities and expand the customer portfolio - building and maintaining strong customer relationships to ensure long-term partnerships will also be a key part of your role.
Essentially, to ensure you succeed in this role you're going to need… A Bachelor's degree in Business, Marketing, or a related field.Demonstrable and repeated experience and success in leading a team of cold door salespeople and driving revenue growth.Strong leadership and team management skills.Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills.Experience with CRM software and sales automation tools.Ability to analyze sales data and market trends to drive strategic decisions.Highly motivated, results-oriented, and customer-focused.Fluency in English.
Why?
It is the official language of our company and is used for all internal communications as we are a global team distributed in 5 countries, we want you to feel integrated and as a manager, share best practices with other markets.Fluency in Spanish, as you will be managing a local team.Nice to have: Experience selling B2B SaaS products.Familiarity with subscription-based revenue models.Knowledge of digital marketing and lead generation strategies.Some of the benefits we offer in Spain are: You will be part of a global team that values diversity, equity and inclusion.Competitive salary with commission and performance-based incentives.Medical + dental insurance paid for by the company.Your birthday off.50 € per month to use on Booksy services.Wellness platform where you can do daily activities of all kinds and redeem vouchers at clothing, home, music, cinema, games, experiences and travel shops.English platform to improve your English level.Psychologist sessions.Flexible remuneration: Personal income tax savings to use on restaurant card, transport, medical insurance, childcare, training and discounts on other services.A bit about Booksy: A career at Booksy means you're part of a global team focused on helping people around the world feel great about themselves, every day.
From empowering entrepreneurs to build successful businesses, to supporting their customers to arrange 'me time' moments, we're in the business of helping people thrive and feel fantastic.
Working in a rapidly growing, ever-changing scale-up comes with its own set of opportunities and challenges.
If you prefer a stable environment, with clear processes and structures then, we've got to be honest, you won't always find that here.
However, if you enjoy inventively solving problems with others, helping create clarity when things get confusing, and prioritising your own path within ambiguity, then the chances are that you'll love the opportunities available to grow your career at Booksy.
Our Diversity and Inclusion Commitment: We work in a highly creative and diverse industry so it goes without saying that we strive to create an inclusive environment for all.
We welcome people from all backgrounds and are committed to fair consideration in our hiring process.
If you have any accessibility needs or require reasonable adjustments during the interview process, please contact us at ******, so we can best support you.
#J-18808-Ljbffr
Sales Manager (aditivos químicos)
11 d’abr.Michael Page
Barcelona, ES
Sales Manager (aditivos químicos)
Michael Page · Barcelona, ES
- Empresa fabricante de aditivos químicos para diversos sectores
- Experiencia comercial con aditivos químicos
¿Dónde vas a trabajar?
Empresa fabricante de aditivos químicos para diversos sectores
Descripción
Gestión del equipo de ventas:
- Supervisar, motivar y entrenar a los KAM.
- Asignar tareas, proporcionar recursos y apoyar el desarrollo profesional.
Gestión del equipo de asistencia comercial:
- Asignar tareas, proporcionar recursos y apoyar el desarrollo profesional.
Desarrollo de estrategias de ventas:
- Diseñar y ejecutar estrategias adaptadas al mercado.
- Analizar tendencias, identificar oportunidades y establecer objetivos.
Relación con clientes:
- Mantener y desarrollar relaciones con clientes actuales y potenciales.
- Ser el punto de contacto principal para negociaciones y resolver dudas.
Negociación y cierre de ventas:
- Participar en la negociación de contratos y cierre de ventas importantes.
- Asegurar acuerdos favorables para la empresa.
Análisis de mercado:
- Estudiar la competencia y las necesidades del mercado.
- Ajustar estrategias de ventas basándose en estos datos.
Elaboración de presupuestos y pronósticos:
- Crear y gestionar presupuestos de ventas.
- Pronosticar ventas futuras basándose en datos históricos y tendencias.
Coordinación con otros departamentos:
- Trabajar con producción y logística para gestionar pedidos correctamente.
- Asegurar plazos de entrega y calidad del producto.
Seguimiento de resultados:
- Monitorear el rendimiento de ventas mediante KPIs.
- Ajustar estrategias para mejorar resultados.
Atención a clientes estratégicos:
- Asegurar trato prioritario y personalizado a grandes clientes.
- Mantener relaciones duraderas y rentables.
Innovación y adaptación:
- Estar al tanto de las últimas innovaciones en el sector.
- Integrar nuevas técnicas y productos en las ofertas comerciales.
Cumplimiento de objetivos de ventas:
- Alcanzar los objetivos de ventas establecidos.
- Organizar tiempo y recursos para cumplir con estos objetivos.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
Formación Académica:
- Formación superior en Química o similar.
Experiencia Profesional:
- Mínimo 5 años de experiencia comercial en la venta de aditivos para diferentes sectores.
Idiomas:
- Nivel alto de inglés.
- Se valorará conocimiento de francés.
Habilidades y Competencias:
- Visión estratégica y analítica.
- Clara vocación comercial y orientación al cliente.
- Pasión por asumir nuevos retos y realizar una intensa prospección de negocio.
¿Cuáles son tus beneficios?
Oportunidades de carrera y desarrollo profesional.
SALES MANAGER PREMIUM CATALONIA
18 de marçMeliá Hotels International
Barcelona, ES
SALES MANAGER PREMIUM CATALONIA
Meliá Hotels International · Barcelona, ES
Cloud Coumputing Office Salesforce
“El mundo es tuyo con Meliá”
Descubre un camino sin límites en Meliá, donde las oportunidades de crecimiento y desarrollo son infinitas. Sumérgete en un viaje que te llevará a trabajar en varios países y a formar parte de nuestra extensa familia global 🚀
Es realizar uno de los viajes más apasionantes de tu vida, un viaje en el que la inspiración y el crecimiento personal y profesional te acompañarán en cada paso.
Descubre algunos de los beneficios que ofrecemos:
- My MeliáRewards: Participa en nuestro programa de fidelidad exclusivo, disfrutando de beneficios y ventajas únicas.
- My MeliáBenefits: Aprovecha la compensación flexible y los descuentos exclusivos en una amplia variedad de productos y servicios, promoviendo un estilo de vida activo y saludable.
Misión:
Responsable de la generación de negocio a través de la planificación, implementación y ejecución de las estrategias y acciones descritas en Business Plan de los hoteles bajo su responsabilidad, con foco en los segmentos B2B con el fin de alcanzar los objetivos fijados. Capta, desarrolla y fideliza cuentas en los distintos mercados emisores potenciales para los hoteles, con un foco específico en el segmento Luxury/High End.
Los Hoteles bajo responsabilidad son actualmente los hoteles ME Barcelona, ME Sitges Terramar y Meliá Sitges.
Principales responsabilidades:
- Gestión Comercial y Desarrollo de Negocio:
- Identificar y captar nuevas cuentas en los segmentos MICE, Corporate, High-End y Leisure.
- Desarrollar relaciones estratégicas con agencias de lujo, redes de viajes (Virtuoso, Amex, Signature, etc.), TTOO y clientes corporativos.
- Detectar oportunidades de negocio en mercados tradicionales y emergentes.
- Negociar acuerdos comerciales, contratos TTOO y RFPs Corporativos.
- Realizar seguimiento y fidelización de cuentas clave.
- Representar a los hoteles en ferias y eventos comerciales.
- Estrategia y Planificación:
- Participar en la planificación y ejecución del Business Plan.
- Elaborar reportes y análisis de producción, mercado y competencia.
- Implementar acciones de cross-selling para maximizar ingresos.
- Asegurar que los hoteles estén incluidos en los planes de acción de los distintos segmentos.
- Ejecutar las acciones necesarias para superar los objetivos establecidos.
- Gestión Financiera y Rentabilidad:
- Velar por el cumplimiento de los objetivos financieros y presupuestarios.
- Analizar desviaciones y proponer acciones correctivas.
- Evaluar la rentabilidad de los segmentos y cuentas asignadas.
- Customer Experience y Comunicación:
- Gestionar solicitudes de clientes comerciales y coordinar respuestas.
- Garantizar una experiencia del cliente óptima y personalizada.
- Gestionar incidencias y coordinar soluciones con los equipos operativos.
- Mantener contacto con organismos turísticos y asociaciones clave.
- Asegurar la actualización y distribución de material promocional.
- Coordinar y atender los Fam Trips/Visitas de Inspección en los hoteles de la zona.
- Digitalización y Sostenibilidad:
- Participar en posibles acciones comerciales de forma virtual.
- Promover la sostenibilidad en las relaciones con clientes.
- Asegurar que la comunicación de sostenibilidad sea veraz y coherente.
- Grado en Turismo, Hostelería, Administración de Empresas o similar.
- Experiencia mínima de 2 años en ventas B2B en el sector hotelero de lujo
- Español e Inglés avanzado (valorable un tercer idioma, y catalán será valorado).
- Dominio de herramientas como PMS Opera Cloud, SalesForce y paquete Office.
- Conocimiento profundo del sector High-End Leisure, así como MICE y Corporate.
- Habilidades de comunicación, negociación y análisis de mercado.
- Disponibilidad para viajar y desplazarse entre los hoteles de Barcelona y Sitges.
- Pensamiento estratégico y capacidad de tomar decisiones informadas.
- Capacidad de delegar e involucrar al equipo.
- Habilidades en comunicación, negociación y análisis de mercado.
- Orientación al cliente, trabajo en equipo, capacidad de influencia y apertura al cambio.
- Apertura al cambio: Capacidad de adaptarse y trabajar eficientemente en diferentes situaciones.
- Visión estratégica: Identificar patrones y relaciones, y aportar soluciones creativas.
- Orientación al logro: Enfoque en superar estándares y alcanzar objetivos de rendimiento.
- Iniciativa: Capacidad para actuar proactivamente ante oportunidades y problemas.
- Orientación al cliente: Entender y satisfacer las necesidades del cliente, tanto interno como externo.
- Capacidad de influencia: Persuadir a otros para alcanzar objetivos y generar impacto positivo.
- Trabajo en equipo: Capacidad de colaborar y cooperar con otros, desarrollando proyectos comunes.
Grandes profesionales que hacen el día a día más fácil y excepcional. Desde el recién llegado hasta el más veterano, tod@s ell@s reúnen unas cualidades únicas e importantes que hacen que trabajar en Meliá sea una oportunidad de crecimiento constante y un pasaporte para crear tu futuro donde quieras.
Nuestra calidez, cercanía y pasión por lo que hacemos, hace que trabajar en Melia sea una experiencia inolvidable, llena de momentos emotivos y siempre con la sensación que perteneces a una gran familia en la que contamos con gente como tú, gente VIP.
En Meliá Hotels International apostamos por la igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres en el ámbito laboral, contando con el compromiso de la dirección y con los principios contenidos en las políticas de Recursos Humanos. Asimismo, nos importa la difusión entre toda la plantilla de una cultura empresarial comprometida con la igualdad efectiva, y la sensibilización de sobre la necesidad de actuar conjunta y globalmente.
Impulsamos nuestro compromiso con la igualdad y la diversidad, evitando cualquier tipo de discriminación, especialmente, la relacionada con motivos de discapacidad, raza, religión, género o edad. Creemos que la diversidad y la inclusión entre nuestras personas trabajadoras es fundamental para nuestro éxito como compañía global.
Además, apostamos por el crecimiento sostenible de nuestro sector a través de un gran equipo humano socialmente responsable. En este sentido, nuestro lema es “Hacia un futuro sostenible, desde un presente responsable” Gracias a todos/as los colaboradores/as lo hacemos posible.
Para protegerte y evitar fraudes en los procesos de selección, te invitamos a consultar nuestras recomendaciones en la página "Protege tu candidatura".
Si quieres ser “Very Inspiring People“, síguenos en:
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SALES MANAGER
18 de febr.Hyatt
Barcelona, ES
SALES MANAGER
Hyatt · Barcelona, ES
Word Excel
The ideal candidate for the Sales Manager role has a vast experience in the sales processes and functions of a hotel. We are seeking for a career sales professional and top producer within hotel sales who has demonstrated through performance a commitment and expertise in direct sales. Reporting to the Associate Director of Sales, the Sales Manager is responsible for managing group inquiries (ranging from 10 to 465 rooms per night) within the assigned geographic market. The role involves understanding client needs, responding to group inquiries in line with the hotel’s policies, negotiating and closing deals to achieve departmental sales objectives, and fostering strong client loyalty.
Key Responsibilities
Lead Generation and Client Engagement
- Identify and qualify potential leads, ensuring alignment with the hotel’s sales strategy.
- Develop and maintain strong relationships with key clients, including meeting planners, organizations, corporate businesses as well as Hyatt Sales Force, Convention Bureaus and other key strategic partners.
- Identify new business opportunities and foster key relationships.
- Understand client needs and provide customized solutions aligned with departmental objectives.
- Input information into de system, prepare compelling proposals and presentations showcasing the hotel’s facilities, services, and promotions.
- Monitor group status, assess competition, and adjust offers accordingly.
- Maintain accurate booking records within the internal system.
- Foster a collaborative and supportive work environment within the sales department.
- Organize and manage site inspections, ensuring a seamless experience.
- Ensure inspections align with departmental standards to enhance client experience.
- Close group bookings, negotiate contracts, and oversee deposit payments before handover to the coordination team.
- Work closely with events planners and hotel operations teams to ensure the flawless handover and execution of group bookings.
- Coordinate cross-departmental efforts to enhance the guest experience.
- Collaborate with marketing team to create promotional strategies.
- Respond promptly to guest inquiries within a 6-hour timeframe, adhering to luxury standards.
- Follow up on client satisfaction and resolve concerns efficiently.
- Gather guest feedback to enhance service and product offerings.
- Strive to achieve personal and hotel revenue goals by capitalizing on optimal business opportunities.
- Stay updated on industry trends, market conditions, and competitor activities. Analyze data, and present findings to management.
- Develop and execute strategic sales plans to exceed revenue targets.
- Maintain expertise in Envision and Opera PMS, ensuring accurate and up-to-date booking information.
- Utilize tools such as H2H for cross-selling opportunities and maintain knowledge of Hyatt Rewards.
- Participate in ongoing sales training and contribute to team development.
- Assist in training and onboarding new team members and trainees when required.
- Bilingual Excellence – Fluent in Spanish and English; additional languages are a plus.
- Luxury Sales Experience – At least two years of proven success in luxury hotel sales, with a strong ability to build relationships and exceed client expectations.
- Communication & Negotiation Skills – A natural at engaging with clients, negotiating deals, and fostering meaningful connections that drive business success.
- Master of Organization – Skilled in prioritizing tasks, meeting deadlines, and proactively managing workload with efficiency.
- Strategic & Analytical Thinking – Strong data analysis and forecasting capabilities to support informed business decisions.
- Collaborative Spirit – Thrives in a team-oriented environment, bringing a positive attitude and a willingness to support colleagues.
- Tech-Savvy & Detail-Oriented – Proficient in Microsoft Word and Excel; experience with Opera PMS and Envision is a plus.
Care Connects Us - do our values speak to you?
At Hyatt, we care for people so they can be their best. Our values guide our behaviors to bring our purpose to life: Empathy, Integrity, Respect, Inclusion, Experimentation and Wellbeing.
What you will love about us!
- 12 complimentary nights a year across Hyatt Hotels worldwide
- Discounted hotel stays across Hyatt not just for you but also your family and friends from the day you start!
- 50% discount on food and beverages when you dine as a guest at selected Hyatt Hotels
- Employee cafeteria
- Complimentary access to a multifaceted Wellness Platform in the care of mental well-being inspiring human growth
- Continuous learning and development opportunities to provide you with a clear career path as well as job promotion opportunities across Hyatt Hotels worldwide
Join a team that is making travel more human. Connected. Sustainable. Here, everyone's role matters. Opportunities are yours to shape. Your individuality is celebrated. At the heart of Hyatt is our shared belief that hospitality is more than just a job – it’s a career for people who care.
Michael Page
Barcelona, ES
Sales Manager Iberia - Flexible Packaging Solutions
Michael Page · Barcelona, ES
- Business development opportunity in the Spanish market
- Opportunity to join a leading multinational company in the Packaging sector
¿Dónde vas a trabajar?
Leading multinational company in the manufacture of flexible and sustainable packaging solutions. It serves a wide range of industries, including food, consumer goods, and medical products.
Descripción
- Retain and profitably grow existing customers.
- Generate new business with existing and new customers within markets under his responsibility.
- Manage customer profitability to achieve the assigned profitability targets.
- Manage and implement price movements as required by the business to ensure the business sustains its targeted margin at all times.
- Preparing and presenting product and company presentations to customers and prospects.
- Manage and coordinate proper answers to customer claims in collaboration with the quality and commercial departments in the plants.
- Manage customer satisfaction in collaboration with the necessary departments.
- Attend price requests and tender/RFP process for assigned accounts.
- Manage the contract and SLA processes in conjunction with the Commercial team in the plants.
- Generate and maintain effective reporting according to the BU sales reporting policy.
- Manage and keep regularly updated the CRM tool and specially the business pipeline.
- Provide forecast and budgets of the business under his responsibility.
- Provide proper market knowledge, market potential, and keep the corresponding data bases up to date regularly.
- Ensure that proper market feedback is gathered and assessed regarding market news and competitor activities.
- Leverage Commercial Excellence capabilities, tools, and process.
- Channel ideas for product and service innovation to the company.
- Support and offer input for NPD process. Propose new products, innovations and technical developments to existing and new markets/customers.
- Participation in courses, trainings and other forms of professional development.
- Assistance and replacement of other employees of the department when needed.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
- Preferably completed degree (Economics, industrial engineering)
- At least 5 years of sales experience in a medium-sized or multinational company manufacturer of flexible Packaging products
- English and Spanish is a must.
- Skills: Ability to work in a team, Self-Initiative, Ability to analyze, Capability to strategically develop Accounts, Structured approach.
¿Cuáles son tus beneficios?
Oportunidades de carrera y desarrollo profesional.