No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araTransport i Logística
1.062Comercial i Vendes
838Informàtica i IT
779Administració i Secretariat
708Enginyeria i Mecànica
443Veure més categories
Indústria Manufacturera
399Desenvolupament de Programari
311Instal·lació i Manteniment
304Comerç i Venda al Detall
303Educació i Formació
299Dret i Legal
264Màrqueting i Negoci
231Art, Moda i Disseny
165Arts i Oficis
159Disseny i Usabilitat
157Sanitat i Salut
131Hostaleria
122Construcció
105Alimentació
96Publicitat i Comunicació
96Recursos Humans
77Comptabilitat i Finances
69Atenció al client
45Producte
35Banca
34Farmacèutica
33Cures i Serveis Personals
30Energia i Mineria
28Seguretat
23Turisme i Entreteniment
21Immobiliària
20Telecomunicacions
9Social i Voluntariat
8Assegurances
3Esport i Entrenament
3Ciència i Investigació
2Agricultura
1Editorial i Mitjans
0PhD Candidate Position
2 de maigBEONCHIP
Zaragoza, ES
PhD Candidate Position
BEONCHIP · Zaragoza, ES
Estadística Biología molecular Animación tradicional Tecnología EDGE Cultivos celulares Motivación para mejora de rendimiento
Description
The field of organ-on-a-chip is rapidly expanding, marking it as a dynamic sector with significant growth opportunities. Each year, more researchers and biotechnology firms are harnessing this innovative technology to create advanced in vitro regulatory models.
Beonchip stands at the forefront of this movement, embodying innovation in the European biomedical tech scene. The year 2024 will see us embark on an ambitious research initiative aimed at producing state-of-the-art microfluidic devices for pharmaceutical testing. This project is a collaboration with over 30 tech companies. We're excited to invite a motivated and dynamic PhD student to pursue their thesis in our industry-centric setting. The student's research will be a key part of this European Research initiative. They will have the chance to work part-time at Beonchip and at the TME lab (Universidad de Zaragoza).
This new position offers a fantastic opportunity to be part of a great team at Beonchip (Zaragoza, Spain) and make important contribution to develop new organ on chip models to reduce animal testing.
Requirements/Qualifications
- Master Degree in Bioengineering, Mechanical Engineering, Industrial Engineering, Design Engineering.
- High English level
- High Spanish level will be desirable
- Excellent communication skills; ability to develop, implement, and clearly communicate to team, management and collaborators
- Availability to travel
- Medium/high experience in 2D-3D design (Solid Edge).
- Desirable: Experience in 3D printing, protyping.
Offered
- Immediate incorporation in a young and motivated working environment, in a company in full expansion.
- Good work environment, career plan, flexible schedule, balance of family and working life, etc.
- 4-year position in Zaragoza, Spain
- Salary: Negotiable individually according to value and experience provided
Data Analyst
30 d’abr.Habitissimo
Palma , ES
Data Analyst
Habitissimo · Palma , ES
Bases de datos Resolución de problemas Ciencia de datos Estadística Capacidad de análisis Análisis de datos Analítica Analítica de datos Modelado de datos Visualización de datos Python TSQL Machine Learning Tableau
Sobre nosotros
habitissimo es un marketplace que pone en contacto a personas que necesitan cualquier servicio en su hogar con los mejores profesionales del sector, operando en la actualidad en 4 países. Ya necesites una limpieza, una reparación eléctrica, un trabajo de fontanería o una reforma integral, en habitissimo encontrarás al profesional adecuado.
La presencia de habitissimo en el Sur de Europa ha permitido crear una red de más de 240.000 profesionales de la construcción. Desde su fundación en 2009, más de 14 millones de hogares han confiado en la plataforma para elevar su calidad de vida. Desde 2017, la compañía forma parte de la multinacional británica HomeServe, empresa líder internacional en cuidado y mantenimiento del hogar, con más de 25 años de experiencia.
En esta ocasión queremos incorporar a un/a Data Anlyst en nuestro equipo de Data
Inscríbete aquí! https://habitissimo.factorialhr.es/job_posting/84964
Tus funciones y responsabilidades serán:
- Extraer y analizar datos para proporcionar conclusiones aplicables al negocio.
- Desarrollar visualizaciones que faciliten la toma de decisiones.
- Colaborar con diferentes equipos (negocio, tecnología y producto…) para extraer y recoger datos que permitan comprender y predecir el comportamiento de los usuarios.
- Asesorar a stakeholders de distintas áreas en la toma de decisiones en base a la evidencia.
- Medir el impacto de las distintas acciones tomadas sobre el producto y detectar oportunidades de mejora.
- Defender una cultura de empresa basada en los datos. Implantar y promover buenas prácticas en el análisis de los datos.
Por eso buscamos a alguien como tú:
- Formación mínima necesaria: Titulación universitaria en análisis de datos, ingeniería, estadística, matemáticas, física, economía, informática o similar.
- Experiencia mínima necesaria: 2 años en departamentos de data, business intelligence o similar.
- Buen manejo de herramientas y sistemas informáticos.
- Conocimientos avanzados de SQL.
- Nivel alto de conocimiento de estadística y visualización de datos.
- Nivel medio de inglés.
Nos encantará tu perfil si...
- Experiencia en herramientas automatizadas de visualización de datos, como Tableau o similares.
- Experiencia trabajando con Python aplicado al análisis de datos.
- Conocimientos de Machine Learning
¿Qué ofrecemos?
- Contrato indefinido.
- Modelo de trabajo híbrido, con base en nuestras oficinas de Palma o Madrid.
- Al año tendrás 24 días laborables de vacaciones + el día de tu cumpleaños libre + 24 y 31 de diciembre libres.
- Gozar de una jornada intensiva con entrada flexible de 8.00h a 9.00h y salida entre las 16.30h y las 17.30h de lunes a jueves y entre las 14.00 hs y las 15.00 hs los viernes. Flexibilidad para adaptar el horario a las reuniones con clientes
- Seguro médico incluido para ti. Descuento para hijos/as y cónyuges/convivientes.
- Y gozarás de un buen ambiente de trabajo en una empresa certificada como Great Place to Work 2023-2024 que apuesta por el talento diverso.
Inscríbete aquí! https://habitissimo.factorialhr.es/job_posting/84964
Economista
29 d’abr.J3B3 Consulting
Barcelona, ES
Economista
J3B3 Consulting · Barcelona, ES
Estadística Economía Finanzas Macroeconomía Relaciones internacionales VBA para Excel Investigación económica Economía del desarrollo Econometría Política económica
🌟 Oportunitat per economistes! 🌟
Posició: Economista en consultoria d'administració pública i privada
Ubicació: Barcelona
Descripció de l'empresa: Som una consultoria especialitzada en desenvolupament local i gestió econòmica, compromesos a proporcionar solucions innovadores tant al sector públic com al privat. Amb un equip dinàmic i en creixement, busquem incorporar un economista experimentat que comparteixi la nostra passió pel desenvolupament local i la prosperitat de persones i empreses.
Requisits:
- Titulació en Economia o Administració i Direcció d'Empreses (ADE).
- Màster relacionat amb Economia, Finances, Administració pública o Desenvolupament Local.
- Mínim 4 anys d'experiència en consultoria relacionada amb l'administració pública i/o experiència directa en l'administració.
- Coneixement del funcionament de les hisendes locals i capacitat per realitzar càlculs d'impacte econòmic.
- Experiència o coneixement en finances dins del sector empresarial serà altament valorat.
- Excel·lent habilitat numèrica i forta capacitat analítica.
- Interès i experiència en desenvolupament local.
Tasques:
- Realització de càlculs d'impacte econòmic d'esdeveniments.
- Estudi de pressupostos municipals, incloent la classificació econòmica i per programes.
- Anàlisi dels costos efectius dels serveis municipals.
- Realització d'estudis de viabilitat econòmica per a equipaments i serveis.
- Càlcul per a la determinació de taxes i preus públics.
- Realització d'estudis de mercat per a empreses.
- Assessorament empresarial.
- Desenvolupament de plans d'emprenedoria.
- Assessorament a l'administració pública en diverses àrees econòmiques.
Oferim:
- Salari competitiu.
- Excel·lents condicions laborals amb possibilitats de conciliació de la vida laboral i personal, flexibilitat horària i incentius.
- Oportunitats de creixement professional i desenvolupament dins d'un equip líder en el sector.
- Treball híbrid: 2 dies teletreball i 3 dies a la nostra oficina al cor de Barcelona.
Mínim imprescindible:
- Titulació en Econòmiques o ADE.
- Català nivell C
- Carnet de conduir B1
Com aplicar: Si estàs interessat i compleixes amb els requisits, t'animem a enviar el teu currículum i una carta de presentació a través de: [email protected].
Explica'ns per què creus que ets el candidat ideal per aquesta posició!
Sense Making Expert and Researcher
21 d’abr.Fab Lab Barcelona
Barcelona, ES
Sense Making Expert and Researcher
Fab Lab Barcelona · Barcelona, ES
Python Git Estadística Trabajo en equipo Capacidad de análisis Análisis de datos IoT Sensores R
Fab Lab Barcelona is part of the Institute for Advanced Architecture of Catalonia, which supports different educational and research programs related to the multiple scales of the human habitat. It engages in European research across numerous lines of enquiry, including design, distributed manufacturing, cities and culture.
We seek the newest member of our small but effective team that will help us consolidate our growth:
- You think great projects aren’t the result of a single person but collaborative teamwork.
- You believe the strength of the team is each member and the power of each member is the team.
- You are not afraid to work in a constantly changing and evolving environment.
- You are a highly organised self-starter who enjoys teamwork but can work independently.
- You firmly believe in the power of collaborative creativity and knowledge sharing, driven by a mission to contribute to open-source projects.
- You’re looking to work with 30 passionate individuals on more than 20 meaningful projects and are a mission-driven, detail-oriented, and efficient administrator; our team is for you!
Specific project context
Given the context of engaging communities in open technologies and participatory practices, Fab Lab Barcelona launched the Smart Citizen in 2012 to empower communities to better understand their environment by offering an alternative to the centralised data production and management systems used by the large corporations that constitute the driving force behind the bright city concept. The project set the groundwork for the newly European Horizon-funded CitiObs, TwinAir and Elaborator projects.
- CitiObs is a community-driven project aimed at enhancing urban environments through participatory sensing and data collection, leveraging local knowledge to inform sustainable urban development.
- TwinAir project focuses on improving air quality monitoring through advanced sensor networks, fostering a collaborative approach between citizens, researchers, and policymakers to address environmental challenges.
- Elaborator will provide European pilot cities with tools to monitor innovative urban green infrastructure solutions.
Those projects are integral to Fab Lab Barcelona's mission at IAAC, demonstrating innovative uses of technology to empower communities and contribute to healthier, more sustainable cities.
Fab Lab Barcelona was the first Fab Lab founded in the European Union in 2007 and is a benchmark in the powerful network of over 2000 Fab Labs in over 100 countries. It supports the co-creation of circular solutions around specific challenges, creating safe spaces for citizens to express their needs, design, prototype and experiment with solutions that have a real and positive impact on their territories.
Main Responsibilities
- Overseeing the project's sensor deliveries, encompassing device testing, validation, and analysis of test data.
- Assisting in the assembly and manufacturing processes of sensor orders, including monitoring supply stock and facilitating purchasing.
- Providing support to the Smart Citizen community and partners, addressing specific needs related to the pre and post delivery of sensors.
- Creating tools to streamline the manufacturing and testing processes for sensor units.
- Engaging in additional internal initiatives aimed at designing, testing, and validating environmental sensing instruments.
Requirements
Skills/Qualifications
- Proficient understanding of sensors and monitoring devices, especially those related to environmental sensing in air and water quality.
- Solid foundation in embedded electronics and pertinent concepts.
- Proven track record in test-driven validation and analytical review of test data.
- Experience with Git, as well as Python or R programming languages is advantageous.
- Background in environmental sciences or related fields is beneficial.
- Experience with digital fabrication methods, such as 3D modelling and printing, is an asset.
Specific Requirements
- A working permit for Spain
- English and Spanish
- Catalan is a plus – other languages are a bonus
Selection process
If this position interests you and you are in Barcelona, or you are interested in moving to Barcelona to work with us, please send your CV and Portfolio to [email protected]
Email subject should be: Sense Making Expert and Researcher – Job Application.
Website for additional job details: https://iaac.net/eu-projects-job-offer
Administrador de análisis de datos
20 d’abr.Auteide
Palmas de Gran Canaria, Las, ES
Administrador de análisis de datos
Auteide · Palmas de Gran Canaria, Las, ES
Trabajo en equipo Análisis de datos Negociación Dirección de equipos Análisis de datos estadísticos VBA para Excel Teradata
Buscamos Técnico en Gestión y Análisis de datos para trabajar en nuestras oficinas de Las Palmas de Gran Canaria a jornada completa.
Responsabilidades
- Analizar datos.
- Elaboración de estadísticas e informes.
- Reporting directo a Dirección.
Requisitos
- Ciclo Superior en Administración y Finanzas o similar.
- Experiencia de 2 años en puesto similar.
- Nivel avanzado de Excel.
- Habilidades informáticas.
NA
Abadiño, ES
Administrator /analista de datos estadísticos/as
NA · Abadiño, ES
R Office Excel Word
DESCRIPTION OF THE WORK/TASKS
Under the supervision of the survey coordinator and in close coordination with team members, the main function and duties will be the assistance to the project Workers´Exposure Survey:
· Prepare the survey data for sharing in a data repository for researchers:
- manage the different data files, in particular combine different data
files (sav and csv formats), using the relevant statistical software;
- reflect on a relevant and useful format and appropriate content for
sharing the dataset, in particular cleaning the dataset from information
that is not useful for the purpose, and considering the final size of the
dataset;
- draft a short document explaining how to use the dataset;
. Analyse the data applying relevant statistical methods and techniques:
- carry out statistical analyses according to the analysis plan defined by
the survey coordinator and team, with the view of supporting the drafting
of publications and communication outputs planned for 2024;
- raise and discuss the advantages, drawbacks and limitations of the
methods and techniques proposed;
- contribute to the revision of the analysis plan with the supervisor and
the team members.
We expect the temporary support to regularly present the results of the work to the supervisor (orally or in writing) and to document all the steps and programs in writing, so that they could be replicated at any moment after the temporary support has left. If R is used, the main steps will need to be transcripted into SPSS syntax, as it is the main software used by the team members.
Suggestions on statistical analyses are encouraged and welcome on an on-going basis.
En Adecco creemos en la igualdad de oportunidades y apostamos por el Talento Sin Etiquetas
Requisitos
REQUIREMENTS
EDUCATION:
· Degree in statistics or similar/ Grado en estadístico/a, estadístico/a
aplicada o similar.
ESSENTIAL:
· Very good statistical and data analysis skills.
· Very good proficiency of SPSS and/or R (or similar statistical software
or programming language).
· Experience in carrying out the tasks described above: preparing a dataset
for sharing with data users, statistical data analysis following a plan
and taking into account the output, explaining, arguing and discussing
different options for analysis, documenting the different steps carried
out.
· Detail- and quality-oriented person.
· Satisfactory knowledge of English (equivalent to B2 level).
· Capacity to work well in a team, and also independently.
· Good interpersonal skills, and adaptability skills (to different working
methods, people and areas of work).
· Proficiency in the use of Microsoft Office Suite particularly Excel and
Word.
ASSETS:
· Experience in health statistics, epidemiology, exposure data,
occupational safety and health.
· Experience of cross-country data analysis.
· Experience of an international/multicultural environment.
¿Qué ofrecemos?
PLACE OF WORK:
· Bilbao (Agency premises are in Miribilla)
· Teleworking is offered
Tendrás un contrato a través de Adecco de 4 meses de duración
Trabajarás de lunes a viernes en horario de jornada partida
Ganarás un salario de 25,95 euros brutos hora