No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araInformàtica i IT
162Comercial i Vendes
156Transport i Logística
111Desenvolupament de Programari
94Administració i Secretariat
75Veure més categories
Màrqueting i Negoci
74Dret i Legal
73Educació i Formació
52Comerç i Venda al Detall
48Indústria Manufacturera
39Art, Moda i Disseny
36Enginyeria i Mecànica
33Publicitat i Comunicació
31Disseny i Usabilitat
28Instal·lació i Manteniment
28Sanitat i Salut
28Recursos Humans
26Cures i Serveis Personals
15Atenció al client
14Construcció
13Producte
13Comptabilitat i Finances
12Turisme i Entreteniment
12Arts i Oficis
9Hostaleria
8Alimentació
6Energia i Mineria
5Immobiliària
5Banca
4Farmacèutica
2Social i Voluntariat
2Telecomunicacions
2Ciència i Investigació
1Editorial i Mitjans
1Agricultura
0Assegurances
0Esport i Entrenament
0Seguretat
0Top Zones
Barcelona
800Director financiero
NovaHUB BY TOVAR
Barcelona, ES
Director financiero
HUB BY TOVAR · Barcelona, ES
ERP
Buscamos Director/a Financiero/a para empresa industrial situada en los alrededores de Barcelona.
En dependencia de la Dirección General e integrado/a en el Comité de Dirección de la Compañía sus principales responsabilidades serán:
- Planificación financiera a corto, medio y largo plazo: elaboración de presupuestos, proyecciones y estrategias para alcanzar los objetivos económicos de la compañía.
- Gestión de Tesorería: gestionar la liquidez, controlar flujos de caja y asegurar los fondos necesarios para las operaciones diarias e inversiones.
- Análisis Financiero: Realización de los estados financieros, costes, márgenes y rentabilidad de productos y líneas de negocio, como soporte a la toma de decisiones.
- Control y Cumplimiento: Supervisión del Cumplimiento de las normativas financieras, fiscales y contables, asegurando que la empresa opera dentro del marco legal y ético.
- Gestión de Riesgos: Identificación de riesgos financieros como fluctuaciones en los precios de materias primas, tasas de interés, etc.
- Relaciones con Inversionistas y Financiamiento: relaciones bancarias y otras instituciones financieras, informando continuamente a los stakeholders.
- Supervisión de Contabilidad y Auditoría.
- Apoyo a la toma de decisiones estratégicas, como inversiones en nuevos proyectos, adquisiciones o expansión en operaciones. Reporting.
- Sistemas de Información: con el apoyo de proveedores promover la implementación de tecnologías y procesos que optimicen la gestión.
- Dirigir y liderar el equipo a su cargo para la consecución de un buen clima de trabajo y obtener la mejor motivación y desempeño de sus miembros.
Perfil que buscamos:
- Al tratarse de una empresa industrial debe entender en profundidad los procesos y costes de producción, gestión de inventarios y logística, etc.
- Formación universitaria en la rama económico-financiera, siendo valorable el complemento con un Master o Postgrado en dicha área.
- Imprescindible procedencia de entornos industriales y con operaciones internacionales, así como dominio del idioma inglés. Experiencia trabajando con ERP.
- Capacidad para el análisis, planificación e implementación financiera. Debe ser un partner de la DG y Consejo de Administración para su orientación y ayuda a la toma de decisiones sobre estudios fiables y bien interpretados.
- Asumir altos potenciales de crecimiento por el proceso de expansión de la compañía.
- Competencias en la dirección de equipos: establecimiento de objeticos escucha activa, apoyo, propiciar el trabajo en equipo, etc.
FC Barcelona
Barcelona, ES
Junior Business Analyst - Barça Licensing & Merchandising
FC Barcelona · Barcelona, ES
Excel Power BI Tableau PowerPoint
Al Barça som MÉS QUE UN CLUB perquè tenim un ferm propòsit: volem transformar el món a través de la nostra manera d’entendre l’esport, amb la nostra essència Barça, i amb el nostre compromís social.
Quina és la nostra essència?
- Tenim un estil propi... quan juguem volem guanyar, però sobretot volem jugar sense renunciar al nostre estil.
- Creiem en les diferents disciplines, per això competim amb 5 esports professionals diferents.
- Som un Club format per més de 144.000 socis i sòcies que prenen grans decisions democràticament.
- Treballem per garantir la igualtat d’oportunitats, lliures de prejudicis i la no discriminació per raons d'origen, gènere, discapacitat o edat, i fomentem la inclusió de la diversitat de manera equitativa entre totes les persones del nostre entorn.
Què busquem?
Barça Licensing & Merchandising necessita incorporar una persona a la posició d’Analista de negoci Junior, aquest serà responsable de donar suport a l’equip comercial de llicències mitjançant la preparació i anàlisi d’informes de vendes, la identificació de noves oportunitats de negoci i la gestió dels primers contactes amb potencials clients. La seva tasca serà clau per optimitzar la presa de decisions comercials i impulsar el creixement del negoci.
Funcions principals:
1.Anàlisi i reporting
- Analitzar informes de vendes de les principals comptes (Key Accounts)
- Analitzar tendències de mercat i el rendiment dels clients clau
- Identificar oportunitats de millora basades en dades comercials
- Preparar informes mensuals i trimestrals per a l’equip de vendes i responsable de departament
- Supervisar i analitzar indicadors de rendiment (KPIs) comercials.
- Ajudar en la creació de dashboards i eines de visualització de dades per facilitar la presa de decisions.
2.Prospecció i generació de leads
- Realitzar prospecció activa de noves oportunitats de negoci
- Investigar i segmentar potencials clients alineats amb l’estratègia de llicències
- Mantenir i actualitzar la base de dades de leads i oportunitats comercials
- Gestió del primer contacte amb clients potencials
- Qualificar leads per assegurar que compleixen els requisits establerts per la direcció comercials
- Preparar materials de presentació i documents de suport per a les primeres reunions comercials i fires
Formació:
- Llicenciat o Grau en ADE, Economia o enginyeria
- Màster en Comercial i Ventes o disciplines afins (valorable)
Experiència prèvia:
- Entre 2-3 anys d’experiència d’analista o analista de vendes.
- Experiència Auditoria o Consultoria (valorable)
Eines i habilitats:
- Experiència en eines de BI i reporting (Excel avançat, Power BI, Tableau, etc.)
- Anàlisi de dades i interpretació de KPIs comercials
- Recerca i Anàlisi de dades i mercats
- Elaboració de presentacions comercials (PowerPoint, Google Slides)
- Pensament analític i orientació a resultats
- Capacitat d’organització i gestió del temps
- Habilitats comunicatives i de negociació
- Proactivitat i iniciativa per identificar oportunitats de millora
- Adaptabilitat a entorns dinàmics i canviants
- Atenció al detall i rigor en l’anàlisi d’informació
- Treball en equip i col·laboració amb diferents departaments
- Idiomes: Anglès Nivell C1 o Bilingüe, Català Nadiu o C1 i Castellà Nivell C1
IT Business Analyst
13 d’ag.Nestle
Barcelona, ES
IT Business Analyst
Nestle · Barcelona, ES
Power BI
We are looking for an IT Business Analyst - Service Management to be part of our IT Workforce 360 team.
Position Snapshot
- Location: Barcelona
- Type of Contract: Permanent
- Stream: IT Workforce 360
- Type of work: Hybrid
- Work Language: Fluent Business English
The role
Do you thrive on problem-solving, have strong analytical and communication skills, and enjoy working in a fast-paced, collaborative environment?
As an IT Business Analyst - Service Management in our team, you´ll work closely with the Product Owners for Problem Management and Major Incident Management, supporting the continuous improvement and evolution of processes, tools and best practices used daily by hundreds of users, including Senior Leaders. You´ll bridge stakeholder needs and technical solutions by gathering and refining requirements, analyzing data, and helping deliver impactful, user-centered products.
What you´ll do
- Analyze and document process flows, system logic, and requirements to improve Problem and Major Incident Management.
- Create and deliver training materials for end users, deployment, and support teams.
- Support investigation and resolution of complex solution issues (third level sustain).
- Design use cases and scenarios for new features and process changes.
- Define Minimum Viable Products with Product Managers and gathers early feedback to ensure value delivery.
- Identify gaps, improvement areas, and automation opportunities within existing solutions.
- Understand IT Service Management practices and think outside of the box to promote solutions that are applicable to Nestlé´s IT environment.
We offer you
We offer more than just a job. We put people first and inspire you to become the best version of yourself:
- Great benefits including competitive salary and a comprehensive social benefits package. We have one of the most competitive pension plans on the market, as well as flexible remuneration with tax advantages: health insurance, restaurant card, mobility plan, etc.
- Personal and professional growth through ongoing training and constant career opportunities reflecting our conviction that people are our most important asset.
- Hybrid working environment with flexible working scheme. Our state-of-the-art campus is dog friendly and equipped with a medical center, canteen and areas to co-create network and chill!
- Recreation activities such as yoga, Zumba, etc. and a wide range of volunteering activities.
Minimum qualifications:
- Bachelor´s or Master´s degree in Computer Science, Information Systems, Business Administration or related field, or equivalent work experience.
- 3+ years of proven experience as Business Analyst, System Analyst, or in a similar role in IT or other industry.
- Demonstrated experience in establishing standard processes and managing performance to achieve key metrics.
- Exceptional written and verbal communication skills in English, with strong interpersonal abilities to foster productive business relationships, facilitate conversations and negotiations, and effectively communicate with Stakeholders.
Bonus Points if you:
- Experience designing and building reports in Power BI.
- Previously worked as Incident or Problem Manager.
- Have a passion for Automation and/or Artificial Intelligence.
Not a 100% match? No worries! Nestlé supports your personal growth with customized development solutions.
What you can expect in your application journey:
1. Hit apply and enter our job portal. 2. Submit your application with your CV.3. We will contact relevant applicants.4. Interviews (HR, Hiring team and stakeholders).
5. Feedback.
6. We make an offer.
7. Location dependent checks and pre-onboarding.
8. First working day.
Business Analyst BI
11 d’ag.Krell Consulting & Training
Barcelona, ES
Business Analyst BI
Krell Consulting & Training · Barcelona, ES
Azure Oracle Power BI
Descripción
En Krell Consulting & Training buscamos un/a Business Analyst con experiencia en entornos Business Intelligence para incorporarse a un proyecto estable en el sector tecnológico.
Funciones:
Definición funcional y técnica de sistemas analíticos.Colaborar con equipos de desarrollo y negocio para alinear requisitos y soluciones.Documentación de requerimientos y seguimiento de la implantación.
Requisitos:
Experiencia mínima de 1 año en definición funcional y técnica de sistemas analíticos.Titulación universitaria o ciclo formativo de grado superior en Tecnologías de la Información, Ingeniería o Ciencias.Conocimientos y experiencia en tecnologías BI: Oracle, PL-SQL, SAP Data Services, SAP BO, OLAP (procesamiento analítico en línea).Catalán imprescindible.Valorable: conocimientos en Azure (Fabric y Power BI).Residencia en Barcelona o disponibilidad para trabajar allí.
Condiciones:
Contrato indefinido 30 días naturales de vacaciones.Jornada completa.
Si tienes experiencia en entornos BI y quieres participar en proyectos innovadores, te estamos esperando.
Business Analyst Retail
8 d’ag.Antal International
Barcelona, ES
Business Analyst Retail
Antal International · Barcelona, ES
Excel Power BI
Desde Antal International buscamos un Business Analyst para una reconocida firma premium del sector retail.
La persona seleccionada será responsable de analizar datos clave del negocio y traducirlos en informes y recomendaciones estratégicas que impacten directamente en los resultados de la compañía.
Funciones principales:
- Elaboración de reportes y dashboards para distintos departamentos.
- Análisis de datos de ventas, inventario, clientes y rendimiento comercial.
- Presentación de informes y conclusiones al equipo directivo.
- Propuesta de acciones correctoras orientadas a la mejora continua, el incremento de ventas y la eficiencia operativa.
Requisitos:
- Experiencia previa en análisis de datos dentro del sector retail (imprescindible).
- Nivel avanzado de Excel y buen manejo de Power BI.
- Perfil analítico, resolutivo y orientado a resultados.
- Capacidad para trabajar de forma transversal con distintos equipos.
- Alta energía, proactividad y visión de negocio.
Se ofrece:
- Incorporación a una empresa sólida y en crecimiento, referente en su sector.
- Oportunidad real de desarrollo profesional.
- Buenas condiciones laborales.
- Modelo híbrido de trabajo: tres días presenciales y dos en remoto.
Si estás buscando un nuevo reto en una compañía premium y cumples con los requisitos, estaremos encantados de conocerte.
IT Business Analyst
6 d’ag.Michael Page
Barcelona, ES
IT Business Analyst
Michael Page · Barcelona, ES
Perfil buscado (Hombre/Mujer)
• Analyze and document business requirements to align with SAP system capabilities.
• Collaborate with stakeholders to identify and implement process improvements.
• Support SAP system configuration, customization, and testing activities.
• Provide technical guidance and training to end-users on SAP functionalities.
• Ensure data integrity and system compliance with industry standards.
• Act as a point of contact for troubleshooting and resolving SAP-related issues.
• Coordinate with cross-functional teams to deliver project milestones on time.
• Prepare documentation and reports to support decision-making processes.
• SAP Project Manager
• SAP MM - SAP PP
A successful IT Business Analyst - SAP should have:
• Strong knowledge of SAP modules and their application within the Industrial / Manufacturing industry.
• Proven experience in business analysis and process optimization.
• Ability to translate business requirements into technical solutions effectively.
• Excellent problem-solving and communication skills.
• Familiarity with project management tools and methodologies.
• A degree in Information Technology, Business Administration, or a related field.
The employer is a medium-sized company operating in the Industrial / Manufacturing sector, recognized for its strong presence in Santa Perpètua De Mogoda. The organization is committed to leveraging technology to enhance operational efficiency and support strategic growth.
• Permanent contract with opportunities for career growth.
• Comprehensive benefits package tailored to employee needs.
• Work in an engaging environment in Santa Perpètua De Mogoda.
• Exposure to cutting-edge SAP technologies and projects.
• A supportive company culture emphasizing innovation and collaboration.
Business Analyst Intern
3 d’ag.eDreams ODIGEO
Barcelona, ES
Business Analyst Intern
eDreams ODIGEO · Barcelona, ES
Agile TSQL Excel PowerPoint
Business Analyst Intern - Competition Insights (Hybrid)
As you contemplate your future, you might be asking yourself, what's the next step? Start your journey with us!
The Competition Insights team aims to add visibility as to how market conditions and competition strategies influence our KPI’s in terms of trading, market share and price/content competitiveness.
We're seeking a Competition Insights Intern to be part of our Competition Insights Team based in Barcelona. If you're ready to soar, we're ready to take you there.
Why eDreams ODIGEO
Join the world's leading travel subscription platform and one of the largest e-commerce businesses in Europe.
Millions of customers every year across 44 markets – 5 brands – 7M members in Prime
More than 100 million searches per day - Up to 6 billion daily AI predictions[e1]
Over 1,600 employees – More than 60 different nationalities from all continents – 99% permanent contracts - 36 average age
We're the world’s leading travel subscription platform and one of the largest e-commerce businesses in Europe. We are a tech company revolutionising the travel booking experience through our consumer insight, innovative technology, market leadership, and Prime, the world's first travel subscription program.
What you will do:
The Role's Key Responsibilities and Tasks
As an eDOer, you will have clear objectives, great challenges and a clear overview of how your work contributes to the global company project and its customers. As a Competition Insights Intern you will be making use of our current capabilities to build solid expertise and proactively provide quantitative and qualitative insights that can help the business make the right decisions. This could involve building a new report with rich data and insights or executing an ad-hoc analysis that may require manual exploration. Also, you will be in charge of:
- Dealing with complex data sets to drive valuable insights
- Visualizing those conclusions on Excel or Looker Studio (Google Data Studio)
- Synthesizing insights on a PowerPoint and presenting to broader audiences
- Complementing analysis with qualitative sources of data and / or manual investigation
- Liaising with stakeholders to understand and anticipate their needs
- Alerting stakeholders on any changes in market conditions or competition strategies
- Sharing relevant information during trading or business meetings
- Ensuring data consumed by the team is accurate by following in house processes as well as proposing new quality checks based on your own thinking
- Build new reports and maintain current ones on Looker Studio (Google Data Studio) by using SQL coding
Job Requirements
Bring your unique perspective, speak up, and offer disruptive solutions. You'll have the opportunity to learn and grow while making a real impact on our team. Here's what you need to succeed:
- Analytical mindset (problem solving, basic statistics, attention to detail)
- Knowledge of SQL and Looker Studio desired but not mandatory
- English proficiency
- Proactive and autonomous
The best talent deserves the best benefits
At eDO, we want you to be a part of our success story and great culture.
Here's what we offer:
- Prime Plus membership! 💥 We can benefit from direct discounts on any booking we do through eDreams platforms. Your Well-being is our Priority.
- Embrace Freedom and Flexibility! 💙 At eDO, we value flexibility, employee care, and transparency. We offer a hybrid home-office model focused on outcome, not time-in-seat. You'll be able to find the right work-personal life balance that suits you best.
- Work hard, party hard! We believe in having fun and connecting with colleagues! 🎉 Join eDO for after-work events, padel tournaments, parties, and more. Create communities based on your passions, like sports and music. Come to work as you are, with no dress code, and enjoy free fruit, coffee, and tea at our offices.
- Enjoy a dynamic and healthy environment! 💫 Be innovative, take risks, and share your ideas. Our diverse and open-minded teams support high performance, learning, and growth. You'll work in an Agile Mindset environment with recognition at our core.
If you are ready for a career opportunity with unmatched benefits, continuous learning, and a supportive work-life balance, look no further! Take your career to new destinations by applying now and help our diverse, inclusive, and passionate team shape the future of travel.
Apply now!
We are an equal opportunity employer and value diversity at our company. We do not discriminate based on race, religion, colour, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status or disability status. Our people are the key to our success. Each one of them is unique in their own way and the respect for their uniqueness is and will always be a passion and motivation.
Business Analyst Intern
24 de junyHP
Barcelona, ES
Business Analyst Intern
HP · Barcelona, ES
Python TSQL R Excel Big Data
The intern will be part of the HP Large Format Printing Strategic Planning team within HP Large Format Printing Global Business Unit organization. This team supports HP Large Format Printing business directors on any business planning-related activity such as long-term forecasting, current business analysis, business case support and big data analysis. The team estimates market evolution, forecasts future printer sales and revenue worldwide, facilitates business diagnostic, and documents the business plan. To perform this task, the team analyzes continually market data, HP and competition sales performance, detects market trends and models future behavior of the market. This department interacts with product management teams, with large-format printing leadership team and with corporate teams for market analysis and planning and customer and market insights.
Responsibilities
- Supports data and business analyses to develop business plans.
- Supports the development of statistical and financial models for forecasting and reporting.
- Measures business performance and compares actual data to forecasted values.
- Executes market research projects and gathers intelligence on current industry, technology, and consumer trends.
- Works with cross-functional teams to support the data collection process.
- Supports the execution of priority projects with direction
- Supports the implementation of tools for internal productivity of the team: industry data capture automation; AI automation; programming of queries and macros to capture and organize information; report automation
Entering last year of Bachelor's or Master's degree studying Business Science, Economics, Business Administration or Engineering. No work experience required.
Knowledge And Skills
- Basic knowledge of research methodology.
- Demonstrated analytical thinking, technical analysis, and data manipulation skills.
- Ability to learn and draw on new analytical techniques.
- Demonstrated knowledge of Excel. Desired knowledge of SQL, Python, R, and data visualization tools
- Basic business acumen.
- Strong verbal and written communication skills.
- Curricular Internship agreement between university, company, student
- Flexible schedule for part time (4h/day) or full time (8h/day) for a 3 to12 months agreement
- A Young employee Network (YEN) which host fun events on a regular basis; such as “beer bust” Fridays at different venues including the beach in the summertime.
- We have an onsite Doctor and medical team for our employees, including services such as: nutrition, physiotherapy and general health
- Free daily printing Happy hour – from photographs, to large posters. And Hands-on workshops to print with the latest technology – from wall covers to 3D printed models
1202
KPMG España
Perfil Ingeniero Consultor Financiero - Septiembre 2025
KPMG España · Hospitalet de Llobregat, L', ES
Teletreball Python TSQL R OCR
Ubicación:
Barcelona L'Hospitalet de Llob, ES, 08908
Fecha de publicación: 12 ago 2025
¿Te defines por tu talento y tu visión?
Entonces, tú también puedes marcar la diferencia. Únete a un entorno profesional que contribuye a la transformación de empresas y sociedad. Alcanza tus metas, supera tus límites y únete a una firma que va más allá de los servicios profesionales.
Porque marcar la diferencia no es solo algo que decimos. Es lo que hacemos.
Desarrolla tu carrera con nosotros.
¿En qué consiste el KPMG Game On With AI?
KPMG Graduate Program es la experiencia de selección que realizamos para aquellos recién titulados que queráis incorporaros a nuestras diferentes áreas de tecnología.
¿Estas preparado para vivir un proceso de selección diferente? ¡Atrévete a vivir esta experiencia única y encuentra trabajo como nunca has visto! Se trata de una jornada de alto impacto, innovadora y en la que os llevaremos a un mundo paralelo, que os permitirá conocer, de primera mano, qué hacemos en las diferentes áreas de tecnología de la firma.
¿Terminas tus estudios este curso? ¿Te gustaría comenzar tu carrera profesional en KPMG? ¡Comenzamos nuestro programa de recién graduados dirigido a talento STEM para incorporación en septiembre 2025!
¿Quieres formar parte de un equipo joven, líder e innovador? ¿Eres de los que siempre quiere aprender más y te gusta aportar valor para ayudar a hacer las cosas mejor? ¡Entonces estamos encantados de que estés leyendo esta oferta porque en el área de Financial Services Consulting de KPMG Madrid buscamos gente como tú!
¿Cuándo y como se realizará el proceso de selección?
El proceso se realizará en formato presencial en los primeros meses de 2025. No te preocupes si no tienes finalizada la carrera en esas fechas, buscamos estudiantes que vayan a graduarse en el curso académico 2024/2025 y puedan incorporarse en septiembre 2025 a jornada completa con contrato indefinido.
¿Qué nos caracteriza como equipo?
- Trabajamos principalmente con empresas del sector financiero: bancos y aseguradoras.
- Nuestros equipos multidisciplinares combinan tanto perfiles técnicos (STEM) como funcionales.
- Trabajamos por proyectos, generalmente in situ, mano a mano con el cliente y en un ambiente muy dinámico.
- La confianza de nuestros clientes y nuestra especialización nos convierte en líderes del sector en consultoría de gestión de riesgos, regulación y Data & Analytics.
- Participarías en la elaboración de modelos internos analíticos de medición y calificación (cuantitativos y cualitativos).
- Diseño de estructuras organizativas.
- Modelos estratégicos de gestión de riesgos, procesos, circuitos y políticas tanto de riesgos como financieras o de negocio.
- Diagnóstico y diseño de la estrategia de transformación tecnológica y funcional.
- Implementación efectiva de nuevas soluciones, tales como RPA, OCR, NLP, AI, etc.
- Desarrollo de entornos de analítica avanzada y gestión de la información.
- Diseño de modelos de seguimiento y cuadros de mando interactivos.
¿Qué perfil estamos buscando?
- Formación: Graduados/as en Ingeniería Informática, Matemáticas, Estadística, Física, Ingeniería de Telecomunicaciones, así como Dobles Grado que impliquen algunas de las anteriores.
- Valorable Postgrado/Master en Data Science/Big Data/Analytics
- Idiomas: Nivel avanzado de inglés.
- Conocimientos avanzados en programación (SAS, SQL, VBA y otros lenguajes como R o Python).
- Buscamos personas con alta capacidad analítica y de resolución de problemas, habilidad para trabajar en equipo y por objetivos, y con buenas habilidades comunicativas. Iniciativa, flexibilidad y compromiso profesional son también características relevantes
- Un gran ambiente de trabajo, tanto dentro como fuera de la oficina
- Oportunidades internacionales y red de contactos global
- Formacióncontinuay plan de carrera a tu medida
- Salario competitivo y plan de remuneración flexible
- 31 días laborables de vacaciones
- La tarde de tu cumpleaños libre
- Flexibilidad y posibilidad de teletrabajo
- Acceso a Kteam, nuestra plataforma de bienestar, servicios, solidaridad y promociones
- Los beneficios pueden variar para programas de becas y/o prácticas
Nuestros valores marcan la diferencia. Marca la diferencia, impulsa tu talento.