No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araTransport i Logística
1.342Comercial i Vendes
959Informàtica i IT
911Administració i Secretariat
806Desenvolupament de Programari
534Veure més categories
Comerç i Venda al Detall
509Indústria Manufacturera
462Enginyeria i Mecànica
435Dret i Legal
390Educació i Formació
341Instal·lació i Manteniment
300Màrqueting i Negoci
286Sanitat i Salut
214Disseny i Usabilitat
189Hostaleria
152Publicitat i Comunicació
133Art, Moda i Disseny
123Construcció
108Recursos Humans
105Alimentació
99Atenció al client
99Turisme i Entreteniment
95Comptabilitat i Finances
93Arts i Oficis
83Cures i Serveis Personals
61Banca
52Producte
51Farmacèutica
35Seguretat
34Immobiliària
30Energia i Mineria
15Social i Voluntariat
15Telecomunicacions
3Ciència i Investigació
2Editorial i Mitjans
2Assegurances
1Esport i Entrenament
1Agricultura
0Stock Manager
14 de junyGXO Logistics, Inc.
Marchamalo, ES
Stock Manager
GXO Logistics, Inc. · Marchamalo, ES
Office
Logistics at full potential.
En GXO, buscamos constantemente personas con talento en todos los niveles que puedan brindar el nivel de servicio que nuestra empresa requiere. Un ambiente de trabajo positivo crea empleados felices, lo que aumenta la productividad y la dedicación. En nuestro equipo, tendrás el apoyo para sobresalir en el trabajo y los recursos para desarrollar una carrera de la que pueda estar orgulloso.
¿Qué estamos buscando?
Ahora estamos buscando un Stock Controller que controlará y organizará las operaciones y flujos de mercancías del almacén, definiendo y mejorando las condiciones de almacenamiento de la mercancía del almacén.
¿Qué harás en el día a día?
Las funciones que realizarás son:
- Organiza el espacio y vela por la calidad de las mercancías almacenadas
- Define los procedimientos y métodos de control para garantizar la fiabilidad de los stocks.
- Define y mejora las condiciones de almacenamiento, manutención (picking), carga con el fin de asegurar la disponibilidad de las existencias.
- Organiza sistemas de control físico y/ o documental periódico de los inventarios con el sistema informático.
- Define y controla los índices de rotación y la obsolescencia de los stocks. Establece estrategias para optimizar el picking (preparación de pedidos) y organiza la clasificación de los stocks y su distribución.
- Controla las desviaciones e investiga sus causas.
- Controla las desviaciones del plan de producción en términos de tiempo y cantidad.
- Gestiona el control y el coste de las roturas e incidencias
- Gestiona y se asegura que se cumplan los plazos de reaprovisionamiento.
- Mejora la calidad y prepara las certificaciones después de los análisis de los flujos y colocación de indicadores de calidad.
- Gestiona y supervisa su equipo de trabajo.
- Elaboración de informes y optimización de costes
Cualificación
- Licenciados y diplomados con experiencia en el área logística, Ciclos formativos de grado superior y /o curso superior en Logística.
- Experiencia mínima de 5 años en gestión de plataformas logísticas o similares y gestión de equipos.
- Conocimientos y radiofrecuencia, preparación de pedidos y logística inversa
- Paquete Office e Internet a nivel avanzado
- Conocimientos de programas informáticos de gestión de almacenes
Qué se necesita para tener éxito en GXO:
- Fuertes habilidades de comunicación escrita y verbal
- Demostrada capacidad para realizar múltiples tareas y trabajar con una supervisión mínima.
- Habilidad comprobada para hacer fluir relaciones positivas y fomentar el trabajo en equipo dentro del departamento y en toda la organización.
- Excelente resolución de problemas, pensamiento crítico y habilidades de toma de decisiones
- Capacidad para interactuar con varios niveles tanto interna como externamente.
- Buenas habilidades analíticas y alta orientación al cliente
Data Analyst
13 de junyGXO Logistics, Inc.
Marchamalo, ES
Data Analyst
GXO Logistics, Inc. · Marchamalo, ES
Javascript Azure Cloud Coumputing Oracle SaaS AWS Excel Power BI
Logistics at full potential
We are currently looking for a talented and passionate certified Data Analyst. The successful candidate will turn data into information, information into insight and insight into business decisions.
Reporting to the Contract Director, you will be working closely with an international team in Europe conducting full lifecycle analysis to include requirements, activities and design. You will develop analysis and reporting capabilities. You will also monitor performance and quality control plans to identify improvements.
Location: Marchamalo
What you will do:
- Collect, interpret data, analyze results using statistical techniques and provide ongoing reports.
- Develop and implement databases, data collection systems, data analytics techniques and models, and other strategies that optimize statistical efficiency and quality.
- Acquire data from primary or secondary data sources and maintain databases / data systems
- Identify, analyze, and interpret trends or patterns in complex data sets
- Filter and “clean” data by reviewing computer reports, printouts, and performance indicators to locate and correct code problems
- Work with management to prioritize business and information needs
- Identify and define new process improvement opportunities
- Collect, interpret data, analyze results using statistical techniques and provide ongoing reports.
- Develop and implement databases, data collection systems, data analytics techniques and models, and other strategies that optimize statistical efficiency and quality.
- Acquire data from primary or secondary data sources and maintain databases / data systems
- Identify, analyze, and interpret trends or patterns in complex data sets
- Filter and “clean” data by reviewing computer reports, printouts, and performance indicators to locate and correct code problems
- Work with management to prioritize business and information needs
- Identify and define new process improvement opportunities
Required Education and Experience
To be successful in this role it is essential that you have the following skills:
- Proven working experience as a Data Analyst or Business Data Analyst
- Technical expertise regarding data models and database design development.
- Strong knowledge of and experience with reporting packages and BI tools (Business Objects, Microstrategy, Power BI, etc.), databases (Oracle, DB2, etc.), programming (XML, Javascript, or ETL frameworks)
- Knowledge of statistics and experience using statistical packages for analyzing datasets (Excel, SPSS, SAS, etc.)
- Strong technical knowledge of MS Excel.
- Strong analytical skills with the ability to collect, organize, analyze, and disseminate significant amounts of information with attention to detail and accuracy.
- Adept at queries, report writing and presenting findings
- Preferred Education: Bachelor's degree in Mathematics, Computer Science, Information Management or Statistics
- Language skills: English B2 or more
- Preferible: Technical knowledge of SaaS cloud environments (AWS or Azure)
Talent Acquisition Partner
6 de junyGXO Logistics, Inc.
Madrid, ES
Talent Acquisition Partner
GXO Logistics, Inc. · Madrid, ES
Office
Logistic at full potential.
We are looking for a Talent Acquisition Partner to join the HR team in Madrid office.
Reporting to HR Director the main responsabilities of this position are:
- Act as the head of function for the talent acquisition department within country.
- Lead on all talent acquisition related initiatives and become the key point of contact for all talent acquisition queries.
- Define, launch, and own the talent acquisition roadmap, ensuring GXO remain an employer of choice within the country.
- Develop and implement recruitment strategies to meet hiring needs on a national basis for operational and head office roles. Always ensuring the department is resourced to meet country needs.
- Collaborate with senior management and operational leaders to understand workforce requirements and align recruitment efforts accordingly.
- Oversee the end-to-end recruitment process, including sourcing, screening, interviewing, and onboarding.
- Build and maintain strong relationships with external partners, such as staffing agencies and job boards.
- Continuously evaluate and improve recruitment processes and tools to enhance efficiency and effectiveness, staying up to date with the latest technologies available.
- Monitor and report on recruitment metrics and KPIs to track in-country performance.
- Ensure compliance with all relevant employment laws and regulations.
- Serve as a point of escalation for complex recruitment challenges.
Skills & Experience Required:
- Proven experience in talent acquisition preferably in logistics, production, manufacturing or another similar industry.
- Strong leadership, influencing and team management skills.
- A complete understanding of the talent acquisition process including attraction, assessment and onboarding.
- Excellent communication and interpersonal skills.
- Proficiency in using recruitment software and applicant tracking systems.
- Ability to work in a fast-paced, dynamic environment.
GXO es un proveedor líder de soluciones de cadena de suministro de vanguardia de las empresas más exitosas del mundo. Ayudamos a nuestros clientes a administrar sus productos de manera más eficaz mediante nuestra tecnología y servicios. Nuestra mayor fortaleza es nuestro equipo global: personas enérgicas e innovadoras de todos los niveles de experiencia y talentos que hacen de GXO un excelente lugar para trabajar.