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Madrid
1.661Grupo Barbillón
Alcorcón, ES
Junior Trade Marketing Product Manager - Grupo Barbillón
Grupo Barbillón · Alcorcón, ES
Office Excel PowerPoint
Somos un grupo de restauración en constante crecimiento que busca revolucionar la experiencia gastronómica de nuestros clientes. Incorporamos a nuestro equipo un/a Junior Trade Marketing Product Manager en prácticas, con ganas de aprender, aportar ideas y desarrollarse en un entorno dinámico y creativo.
Responsabilidades principales
En apoyo directo al área de Marketing, sus funciones serán:
- Dar soporte al Director de Marketing en la ejecución de planes de trade marketing y activaciones en restaurantes.
- Colaborar en el desarrollo de materiales promocionales (POP, cartelería, menús, displays, etc.) en coordinación con el equipo de diseño.
- Apoyo en la gestión de campañas y promociones para aumentar la visibilidad de productos y nuevas aperturas.
- Análisis de la competencia y tendencias de consumo en el sector restauración.
- Seguimiento de campañas en punto de venta y reporte de resultados.
- Coordinación con proveedores y equipos internos para la correcta implementación de materiales y acciones.
- Propuesta de ideas creativas para reforzar el posicionamiento de marca.
- Conocimientos de análisis de mercado y métricas de marketing.
- Experiencia previa en prácticas en marketing o trade marketing.
- Nivel alto de inglés.
- Contrato en prácticas con posibilidad de continuidad en la empresa.
- Formación y aprendizaje directo del Director de Marketing y del equipo.
- Participación en proyectos reales con impacto en el negocio.
- Ambiente dinámico y de crecimiento dentro de un grupo de restauración en expansión.
Requisitos
- Estudiante o recién graduado/a en Marketing, ADE, Publicidad, Comunicación o similar.
- Pasión por el marketing, la gastronomía y el sector restauración.
- Conocimientos básicos de trade marketing, branding y campañas promocionales (se valorará experiencia previa en prácticas).
- Manejo de paquete Office (Excel, PowerPoint) y familiaridad con herramientas digitales.
- Capacidad de organización, iniciativa y ganas de aprender en un entorno exigente.
- Habilidades de comunicación y trabajo en equipo.
Senior Product Manager
12 sept.Farmasi
Madrid, ES
Senior Product Manager
Farmasi · Madrid, ES
Farmasi is a global direct-selling leader in beauty and personal care, with over 70 years of experience and presence in more than 40 countries. The company offers a portfolio of over 1,000 innovative products across cosmetics, personal care, wellness, and home essentials, developed under high standards of quality, safety, and science, certified by international certifications.
Job Overview:
We are seeking a Senior Product Manager to manage the nutricosmetics category. This professional will be responsible for overseeing the entire product lifecycle, from concept development to market launch and follow-up. The role requires close collaboration with the product team based in Turkey to ensure alignment with the global brand strategy and to lead innovative projects within the nutricosmetics category.
Location: Madrid
Department: Marketing and Product Development
Reports to: Global Marketing Team based in Madrid
Responsibilities:
Market Research- Understand emerging trends and competitive behavior with support from the marketing department, ensuring product offerings remain relevant and competitive. Competitive analysis - claims, launches, ingredients, packaging, etc.
Product Lifecycle Management- Define and oversee the complete product development process, from creating innovative product concepts to market launch. Monitor market performance with a focus on nutricosmetics and general consumer wellness trends.
Product Development Coordination- Review and approve formulas in close collaboration with the product and R&D teams in Turkey.
Collaboration with- R&D/Laboratory, Formula, texture, and ingredient definition.
Packaging- Design of packaging and labels with the global creative team.
Regulatory- Ensure compliance (INCI, claims, registration).
Suppliers- In case of outsourcing development and production processes.
Product Launch and Follow-up- Continuously monitor the product's performance in the market, analyzing sales results and adjusting strategies as necessary.
Strategy and Positioning Definition- Define product concept-benefits, target, message.
Establish value proposition and competitive positioning. Coordinate with branding to ensure image consistency.
Product Manager
10 sept.Wyser
Madrid, ES
Product Manager
Wyser · Madrid, ES
Estamos buscando a un Product Manager, en Madrid, para una compañía especializada en la fabricación de productos químicos para los sectores profesional y gran consumo.
Buscamos una persona con experiencia solida en gestión de producto y con gran capacidad analítica y enfoque comercial, que lidere el desarrollo de nuevos productos e impulse su lanzamiento al mercado.
Entre sus funciones:
- Identificación de oportunidades de innovación junto a I+D.
- Definición y ejecución de estrategias de lanzamiento.
- Gestión del ciclo de vida del producto y optimización del portafolio.
- Diseño de programas de formación técnica para clientes y distribuidores.
- Detección de nuevas oportunidades de negocio.
- Análisis de mercado y seguimiento de la competencia.
Experiencia:
- 5 a 7 años de experiencia en gestión de producto.
- Experiencia preferente en sectores como adhesivos, productos químicos, materiales industriales o construcción.
- Experiencia en lanzamiento de productos, análisis de mercado y colaboración con equipos técnicos (I+D).
- Capacidad para liderar proyectos de desarrollo de producto con impacto comercial.
- Experiencia en formación técnica a clientes y soporte postventa.
- Dominio de herramientas de análisis y presentación.
- Nivel alto de inglés (valorable otros idiomas).
Senior Product Manager
3 sept.viterbit
Senior Product Manager
viterbit · Madrid, ES
Teletrabajo Scrum Agile Kanban
No empezaremos contándote lo increíbles que somos (pero no estamos mal 🤭). Lo realmente importante es que estamos buscando a alguien que nos ayude a llevar nuestra misión al siguiente nivel y revolucionar el mundo del reclutamiento.
En Viterbit, cada persona del equipo tiene su propio rol clave dentro de esta misión compartida. Sabemos que los retos pueden ser emocionantes y, si éste te motiva, ¡queremos que lo explores a fondo! Aquí te dejamos algunos recursos para que nos conozcas mejor. Nada de lo que encontrarás será aburrido.
🎯 Estamos buscando Product Manager
👩🚀 Tu misión
Serás responsable de definir, priorizar y liderar la evolución del roadmap de producto de Viterbit. Su misión es alinear las necesidades del negocio, del mercado y de los usuarios para construir un producto innovador, escalable y de alto valor en el ámbito del reclutamiento. Actuará como puente entre negocio, tecnología y clientes, asegurando que el producto crezca con impacto y diferenciación.
¿Cómo será tu día a día?
🗺️ Definirás y priorizarás el roadmap de producto en alineación con la estrategia de la compañía.
🧠 Actuarás como líder de producto dentro del equipo, tomando decisiones basadas en datos y visión estratégica.
🎹 Priorizarás tareas del equipo y liderará sprints. Hará labores de project manager.
🛠️ Gestionarás y priorizarás el backlog de tareas siguiendo metodologías ágiles (Scrum/Kanban).
🕵️ Realizarás research continuo (mercado, competencia y usuarios) para detectar oportunidades de innovación.
💭 Recogerás feedback de clientes y stakeholders internos para iterar y mejorar la propuesta de valor.
🤲 Colaborarás con los equipos de marketing y customer success para garantizar entregas de valor.
✍️ Definirás, comunicarás y documentarás requisitos funcionales y especificaciones de producto claros y detallados.
📊 Establecerás KPIs para medir el impacto de las funcionalidades.
🧐 Asegurarás que las funcionalidades cumplirán con estándares de UX, escalabilidad y seguridad.
🤖 Realizarás análisis de calidad de las funcionalidades desarrolladas.
Sigue leyendo, para ver si eres a quién buscamos:
- Cuentas con visión estratégica y mentalidad orientada a negocio.
- Tienes Buenas habilidades de comunicación verbal y escrita
- Capacidad de organización.
- Empatía con el usuario y orientación a la experiencia del cliente.
- Capacidad de influencia para alinear equipos y stakeholders.
- Capacidad analítica y toma de decisiones de priorización.
- Capacidad de adaptación rápida en entornos dinámicos y de alto crecimiento.
Salario competitivo acorde al mercado
Trabajamos de Lunes a Jueves en horario flexible, y los viernes en jornada intensiva
Modalidad de trabajo full remote
Contamos con retribución flexible vía Cobee
¿Quieres seguir conociéndonos más?
✨ Descubre nuestro producto.
✨ Descubre nuestros valores.
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¡Ven a transformar el mundo del recruiting con nosotros!
Requisitos:
Tu background profesional
Tienes al menos 6 años de experiencia como product manager
Has trabajado en empresas que hayan desarrollado un productos tecnológicos similares a Viterbit desde el inicio o en fases iniciales (Software de HR, ATS, CRM, gestores de proyectos...)
Tienes experiencia en la definición y lanzamiento de productos en España y Latam.
Tienes Experiencia en startups y/o scaleups
Tu background técnico
Tienes conocimiento sólido en metodologías ágiles de producto (Scrum, Kanban, Lean Product)
Tienes experiencia en análisis de mercado y usuarios.
Eres capaz de traducir necesidades de negocio y clientes en soluciones técnicas viables.
Tienes experiencia definiendo requisitos y especificaciones de producto.
Tienes un nivel de inglés avanzado.
Tienes experiencia definiendo y haciendo seguimiento de métricas de producto.
NA
Nuevo Baztán, ES
Jefe/a de Producto y Competitividad (sector automóvil) - Alcobendas
NA · Nuevo Baztán, ES
Excel Office
Desde Adecco estamos en búsqueda de un/a Jefe/a de Producto y Competitividad para cubrir una baja maternal en el equipo de Marketing de una importante multinacional del sector automoción ubicada en la zona de Alcobendas.
Tus principales tareas serán:
-Analizar el mercado español de automoción, precios, descuentos y estrategias de la competencia, trasladando esta información a la estrategia comercial de la marca.
- Gestionar un modelo de la gama Renault desde la fase previa al lanzamiento hasta su evolución en el mercado.
- Definir precios, versiones y fichas de gama, coordinando los hitos de lanzamiento y colaborando con los equipos locales.
- Validar y elaborar materiales de apoyo: catálogos, configuradores, formación, comunicación y soportes para la red de concesionarios.
- Proponer acciones de promoción de producto y reposicionamiento comercial para reforzar la competitividad en el mercado.
- Colaborar estrechamente con equipos de ventas, marketing, comunicación, distribución, controlling y flotas.
Requisitos
Formación ADE, Marketing o similar
Experiencia previa en gestión de producto y/o análisis de mercado en el sector automoción (o sectores afines).
Conocimiento avanzado de Office (Excel avanzado).
Nivel alto de inglés y/o francés (uso profesional).
Buen conocimiento del mercado del automóvil en España.
Alta capacidad analítica, orientación a resultados y habilidades de coordinación.
Permiso de conducir B.
¿Qué ofrecemos?
- Contrato de sustitución IT + maternidad + lactancia y vacaciones
- Jornada completa en horario de 8h30 a 17h30 de lunes a jueves y 8h30 a 14h00 los viernes.
- Salario entre 32.000 - 35.000 € b/anuales.
Lenovo
Madrid, ES
4P Commercial Product Manager
Lenovo · Madrid, ES
We are Lenovo. We do what we say. We own what we do. We WOW our customers.
Lenovo is a US$69 billion revenue global technology powerhouse, ranked #196 in the Fortune Global 500, and serving millions of customers every day in 180 markets. Focused on a bold vision to deliver Smarter Technology for All, Lenovo has built on its success as the world’s largest PC company with a full-stack portfolio of AI-enabled, AI-ready, and AI-optimized devices (PCs, workstations, smartphones, tablets), infrastructure (server, storage, edge, high performance computing and software defined infrastructure), software, solutions, and services. Lenovo’s continued investment in world-changing innovation is building a more equitable, trustworthy, and smarter future for everyone, everywhere. Lenovo is listed on the Hong Kong stock exchange under Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY).
This transformation together with Lenovo’s world-changing innovation is building a more inclusive, trustworthy, and smarter future for everyone, everywhere. To find out more visit www.lenovo.com, and read about the latest news via our StoryHub.
The 4P Product Manager is responsible for product portfolio definition, product pricing, promotion budget allocation and identifying internal/external opportunities to develop the marketing campaign plan. In this role you will need to work closely with Lenovo Operations, the marketing team and channel sales team cross functions. While working with Management team you will analyze and evaluate the market environment to support the business decisions. This also includes cooperation with the Operation Product team to define the product portfolio plan and manage the planning tool.
You will develop business tools to monitor major KPIs using these KPIs to ensure that the right actions are taken in country on promotions, portfolio, channel and marketing drive. You work independently and take initiative on complex issues and manage the full forecast for the region down to product and country level. You monitor the execution of the forecast and drive for higher forecast accuracy moving forward as well as set target too at a global level and at family level, monitor on a weekly basis and take corrective action if needed.
In This Role You Will
- Drive initiatives to maximize mix, margin and overall product contribution to the portfolio business
- Be responsible for building, implementing, executing countrys product demand generation programs, which align to quarterly annual financial goals
- Analyze market research, customer feedback, and campaign performance data to identify target markets, optimize marketing strategies, and measure campaign effectiveness.
- Evaluate performance against plan at appropriate intervals (e.g., daily, weekly) and instigate corrective actions to keep country on track to achieve LOB goals
- Provide relevant input to the annual quarterly planning cycles by LOB key financials (Platform Mix, Units, AUR, AUM, Rev$, Margin$)
- Identify opportunity to partner with alliances to grow business
- Effectively manage Product Transitions with a view to maximizing revenue profit
- Ensure accurate forecasting for relevant products; co-owner (with Sales) for countrys forecast
- Effectively differentiate Lenovo offerings from competitive alternatives and create distinct customer preference for Lenovo offerings. You will know when to bring elements of competitors' offerings or products into the equation to create the highest yielding deal for the customer and Lenovo
- Determine customer needs through participation in Sales Customer meetings. Recommend and position appropriate product to customers
- Feedback competitive price: spec details to COE product/pricing team to help arrive at appropriate positioning and product messaging
- Develop customer-facing presentations tailored to different audience segments, emphasizing the product's value proposition.
- Collaborate with sales and marketing teams to develop launch strategies for different distribution channels.
What is required for this role:
- Strong understanding of product life cycle management
- Strong understanding of promotional programs mechanics for SMB and consumer markets
- Good understanding of corporate customer buying behavior.
- Good understanding of PC and Workstation products and technology.
- Maintains mastery of competition's offerings, strategies, and plans.
- Strong drive for results
- Strong interpersonal skills keen attention to details
- Ability to manage through influence, negotiation
- Fluent in English and Spanish language
- Analytical mind with a data-driven approach to marketing.
- Ability to work independently and manage multiple projects simultaneously.
- Strong teamwork and collaboration skills.
- Passion for technology and a deep understanding of the PC landscape.
- Life Insurance
- Pension/ Retirement Plan
- Medical Plan
- Dental Scheme
- Meal Vouchers
- Employee Referral Bonus
- Children of Lenovo Employees Scholarship Program
- Lenovo and Motorola Product Discounts
- Employee Assistance Program, e.g., for health, legal financial consultancy
- Internal E-learning Development Platform Available for Employees