No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araTransport i Logística
1.275Comercial i Vendes
1.179Informàtica i IT
939Administració i Secretariat
849Comerç i Venda al Detall
659Veure més categories
Enginyeria i Mecànica
511Desenvolupament de Programari
438Indústria Manufacturera
396Educació i Formació
384Instal·lació i Manteniment
311Màrqueting i Negoci
307Dret i Legal
286Disseny i Usabilitat
184Art, Moda i Disseny
168Sanitat i Salut
156Construcció
138Publicitat i Comunicació
129Comptabilitat i Finances
117Recursos Humans
100Arts i Oficis
83Hostaleria
82Alimentació
81Atenció al client
68Turisme i Entreteniment
58Immobiliària
51Producte
34Banca
31Cures i Serveis Personals
31Farmacèutica
31Seguretat
23Social i Voluntariat
16Energia i Mineria
10Telecomunicacions
5Assegurances
3Editorial i Mitjans
2Esport i Entrenament
2Ciència i Investigació
1Agricultura
0IDC S.L.
Paterna, ES
Tecnico de soporte N2
IDC S.L. · Paterna, ES
SEM windows Publicidad en Internet VMware Sistemas operativos Publicidad de búsqueda Windows Server Hyper-V Ritmo Máquinas virtuales
Consultor Técnico de Sistemas Windows
Tu misión
Consultoría y soporte técnico genérico en tecnología Microsoft para plataforma servidor en CAU, (Centro de Atención a Usuarios).
Soporte a clientes de una manera óptima y eficiente, con tal de ofrecer un servicio de calidad que satisfaga plenamente sus necesidades . En resumen: Un consultor de TI con experiencia demostrable en sistemas Microsoft para plataforma servidor, (Windows Server), de Nivel 2.
Tus funciones
- Soporte técnico N2 para CAU, (Centro de Atención a Usuarios).
- Capacidad para realizar mantenimientos preventivo, correctivo y predictivo de equipos informáticos del área de valor, (servidores, cabinas de almacenamiento, etc.).
- Coordinación y contacto con personal técnico de la empresa cliente para obtener información concreta sobre posibles datos, incidencias o particularidades de la empresa que requieren ser sabidas para mejorar la eficiencia del servicio.
- Planificación propia de procedimientos, cumplimiento de fases de procesos, fechas y timing.
- Apoyo genérico a la dirección técnica.
Habilidades
· Creatividad
· Empatía
· Proactividad
· Escucha activa
· Cercanía
· Disciplina
· Capacidad de trabajo en equipo
Experiencia requerida:
Experiencia mínima de 10 años en alguno de los siguientes campos:
- Como Técnico de TI especialista en sistemas Windows Server en cliente.
- Manejo y trato habitual de Sistemas operativos de plataforma servidor, (Windows Server).
- Manejo y trato habitual de algún Sistema de virtualización, (Hyper-V Server, o VMWare).
Formación:
Grado Superior en informática, o telecomunicaciones o superior, (titulación universitaria).
Se valorarán muy positivamente certificaciones oficiales de fabricantes, (Microsoft, o VMWare)
Otros conocimientos:
- Se valorará, (aunque no es indipensable), un nivel aceptable de inglés.
Actitud:
"La actitud es algo que valoramos profundamente en IDC.
- Se requiere una persona dinámica
- Se requiere persona ilusionada con las nuevas tecnologías y que sea capaz de transmitirlo tanto al cliente como a nuestro equipo interno
- Se requiere persona proactiva ya que somos una empresa que valora tus aportaciones
- Se requiere persona que le apasionen los retos
- Se requiere persona que se adapte rápido a entornos cambiantes
Que ofrecemos:
Empresa enteramente valenciana líder en el sector, con más de 25 años en el mercado.
Empresa en continuo crecimiento con un entorno joven y dinámico.
Plan de carrera estructurado y personalizado, lo que implica un conocimiento técnico y de negocio, y el incentivo para desarrollar nuevas habilidades.
Disponibilidad para el aprendizaje continuo, capacitaciones más accesibles y ligadas a la realidad del trabajo. Certificaciones de fabricantes cubiertas en el plan de carrera.
Trabajo presencial.
Horario de 8:00 a 15:00 de lunes a viernes
Dependencia de: ”Dirección Técnica”
Windows Administrator
6 d’oct.Social You
Barcelona, ES
Windows Administrator
Social You · Barcelona, ES
MySQL Python TSQL Ansible Jira PowerShell Bash PostgreSQL Terraform SQL Server
We are looking for an Windows Administrator to join our growing IT department in Barcelona!
Responsible for delivery of End User Computing services, technologies, processes, impactful to productivity of our Spain workforce.
Hands-on and working directly with our providers will be accountable for daily support and ongoing improvement of our Windows and MAC toolset as well as other tools and solutions, such as meeting rooms, laptops, printers, LAN/WAN connectivity.
This key role manages all End User Windows & Mac images and devices, mobile device / application management, other EUC technologies, with responsibilities for effective delivery and operational support for PC imaging, packaging, software distribution, patching and overall PC lifecycle management.
Service NOW Ticketing tool & JIRA Services Management (Incident, Service Requests, Asset management)
Serve as the escalation point for End User issues and problems
Lead and drive continuous improvement opportunities in end user computing experience.
Primary operational point of contact for our strategic EUC outsourcing partner/s.
Build strong internal customer relationships to ensure we are aligned to customer and business needs while prioritizing key initiatives.
Interface with Senior IT leadership on problem/incident calls and acts as an escalation point.
Develops and maintains a solution roadmap, product catalog and vision for End User Computing technologies and processes.
Manage an endpoint software distribution solution that encompasses modern imaging, packaging, and software deployment best practices.
Engage external partners to create and maintain a hardware and client software roadmap that will contribute to a productive workforce.
Maintain awareness of changing IT trends and regulations which might impact the company and develop strategies that will mitigate any incoming risks and/or take advantage of any future benefits.
Assess upcoming technologies and recommend innovative use of new features and technologies related to desktop management with the objective of enhancing end user experience.
Develop and sustain current documentation relating to areas of responsibility.
Work within established configuration, change management policies, security policies for ensuring awareness, approval and success of changes made to the areas of responsibility.
Work and communicate with a wide range of people – leadership, peers, vendors, staff members, and others.
Qualifications:
Spanish native speaker & good understanding of written and oral English
5+ Years of experience architecting EUC solutions and processes
5+ Years of experience with managing Microsoft end user technologies: SSO, Networking, Active Directory, LDAP, End Point Security, Antivirus
Networking knowledge, experience in managing IPSec VPN’s, Firewalls, Switches, LAN and WLANs.
Experience in monitoring tools (Zabbix , Nagios or similar)
Experience in Managing relational databases MS SQL Server, MySql or PostgreSQL
Experience working with automatization tools like Ansible, Terraform or similar
Experience in scripting and automating tasks using languages such as Python, Bash, PowerShell, or similar, to streamline workflows and enhance operational efficiency
Experience with virtualization technologies like VMWare or similar
Experience in managing backup technologies
Experience in End-User Security best practices
Good at creating technical documentation and process definition
Customer focus & Ownership mindset
Results oriented and a bias for action , with a can-do attitude
Embraces change and innovation
Bachelor degree in the area of Information Systems Management, Computer Science or similar
We offer:
A very competitive fixed plus variable compensation package
A stimulating career plan with a collaborative and personal growth environment.
Hybrid work format with offices in the center of Barcelona city