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NuevaAlmanac Hotels
Barcelona, ES
Host / Concierge
Almanac Hotels · Barcelona, ES
Office
To satisfy, in accordance with the hotel's quality standards, the needs of the guests by offering a service of excellence.
Responsibilities And Tasks
40 hours per week
To offer the highest standards of service to the guests.
- To perform in a qualifies manner, with initiative and responsibility the reception of guests and all related tasks.
- Perform customer service tasks at the reception desk.
- To carry out the tasks related to the occupation and sale of the rooms (Reservations, check-in and check-out).
- To carry out tasks related to invoicing and collection, as well as the exchange of foreign currency.
- Receive, process and direct customer complaints using the SEDAS approach.
- Collaborate with and substitute for the head of Reception in his own tasks.
- To carry out in a qualifies manner, with initiative, autonomy and responsibility, the assistance and information to customers and the corresponding administrative work.
- Attending to customers in the concierge services.
- Informing customers about the hotel services.
- Performing customer service tasks in the services requested.
- Receiving, processing, and directing customer complaints to the corresponding services.
- Diploma in Hotel Management and/or Tourism, Intermediate Level Training Cycle in Hotel Management.
- Experience with PMS Opera.
- Knowledge of office automation at user level.
- High level of English, Spanish and other languages.
- Minimum 2-years experience in hotels of similar or higher category.
- Problem solving and decision-making skills
- service orientation and excellent organisational skills
- Positive attitude and excellent communication skills
- Good presence
- Ability to work as part of a team
- Able to work under pressure and remain calm in difficult situations
- Time availability
- Dynamic person
- People skills
- Barcelona Ambassador
Host/Recepcionista
5 jun.Almanac Barcelona Hotel 5*GL
Barcelona, ES
Host/Recepcionista
Almanac Barcelona Hotel 5*GL · Barcelona, ES
Alimentación y bebidas Hostelería Hablar en público Entretenimiento Gestión del tiempo Medios de comunicación social Producción de vídeo Retransmisión Locutor de radio Radiodifusión Cloud Coumputing
OFRECER EL MAYOR ESTANDAR DE SERVICIO A LOS/LAS HUESPEDES
- Realizar de manera cualificada, con iniciativa y responsabilidad la recepción de la clientela y todas las tareas relacionadas con ello.
- Ejecutar las labores de atención a la clientela en la recepción.
- Realizar las gestiones relacionadas con la ocupación y venta de las habitaciones (Reservas, Check In y Check Out).
- Realizar labores propias de la facturación y cobro, así como, el cambio de moneda extranjera.
- Recibir, tramitar y dirigir las reclamaciones de la clientela utilizando el enfoque SEDAS.
- Colaborar y sustituir al/la Jefe/a de Recepción de las tareas propias del mismo.
Conserjería:
- Realizar de manera cualificada, con iniciativa, autonomía y responsabilidad de la asistencia e información a la clientela y de los trabajos administrativos correspondientes.
- Atender al cliente en los servicios propios de conserjería.
- Informar a la clientela sobre los servicios del hotel.
- Ejecutar las labores de atención a la clientela en los servicios solicitados.
- Recibir, tramitar y dirigir las reclamaciones de la clientela a los servicios correspondientes.
Conocimientos y Experiencia
· Diplomatura en Hostelería y/o Turismo, Ciclo Formativo de Grado Medio en Hostelería.· Experiencia con PMS Opera Cloud.
· Conocimientos de ofimática a nivel usuario.
· Nivel alto de inglés, castellano y valorable otros idiomas.
· Experiencia mínima 2 años en hoteles de categoría similar o superior.
· Carnet de conducir.
Habilidades para el Desempeño del puesto
· Resolución de problemas y habilidades para tomar decisiones.
· Orientación al servicio y excelentes habilidades organizativas
· Actitud positiva y excelentes habilidades de comunicación
· Buena presencia
· Capacidad de trabajar en equipo
· Capaz de trabajar bajo presión y mantener la calma en situaciones difíciles.
· Disponibilidad horaria
· Persona dinámica
· Don de gentes
· Embajador/a de Barcelona