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Barcelona, ES
Junior Sales Representative - Barcelona based
New Balance · Barcelona, ES
. Office Excel PowerPoint Word
Who We Are:
Since 1906, New Balance has empowered people through sport and craftsmanship to create positive change in communities around the world. We innovate fearlessly, guided by our core values and driven by the belief that conventions were meant to be challenged. We foster a culture in which every associate feels welcomed and respected, where leaders and creatives are inspired to shape the world of tomorrow by taking bold action today.
MISIÓN DEL PUESTO:
El rol proporcionará apoyo integral al equipo de ventas de Iberia, asegurando la gestión eficiente de las tareas diarias del equipo comercial. Esto incluye garantizar que los pedidos se procesen y entreguen a tiempo, que los materiales de ventas estén preparados y listos para las campañas, y que las políticas y documentación comercial se mantengan actualizadas. Además, se monitorizarán y respaldarán las actividades cotidianas del equipo de ventas, brindando soporte en la resolución de incidencias y en la optimización de procesos. Se ofrecerá capacitación continua, permitiendo adquirir un conocimiento profundo del funcionamiento de un departamento de ventas en una marca líder de artículos deportivos, con oportunidades para contribuir activamente al éxito del equipo.
RESPONSABILIDADES PRINCIPALES:
- Seguimiento y actualización de los servicios de pedidos programación y de reposición, así como notificación a los clientes sobre cancelaciones de productos, cambios en las fechas de entrega, listas de precios, códigos EAN, entre otros.
- Punto de contacto con el departamento de Administración para solicitar toda la información necesaria en la tramitación de cambios en la entidad legal, nuevas aperturas, contratos comerciales, etc.
- Gestión de devoluciones e incidencias en coordinación con el departamento de Devoluciones.
- Revisión y confirmación a los clientes estratégicos de los pedidos recibidos, incluyendo fechas de pedido, valores, precios, entre otros detalles.
- Envío de información actualizada a los clientes estratégicos acerca de la cartera de pedidos, estado, fechas previstas de entrega y cancelaciones.
- Coordinador comercial en relación a la monitorización, control y comunicación a los clientes sobre las políticas de empresa.
- Análisis y propuesta de oportunidades adicionales de venta basadas en la disponibilidad de stock en coordinación con el equipo de planificación.
- Envío de materiales de campaña a los clientes estratégicos, tales como información de productos, tarifas, composiciones, imágenes, etc.
- Apoyo al equipo de ventas en la atención al cliente, incluyendo la preparación de surtidos, propuestas de compra, y el seguimiento de campañas y promociones específicas.
- Seguimiento y análisis mensual de la base de clientes para proporcionar informes a los equipos de Ventas y Planificación de Ventas, identificando modelos y tendencias clave.
- Supervisión de las acciones de marketing en el punto de venta (PDV), escaparatismo, visual merchandising y cualquier otra solicitud proveniente de los equipos de Retail y Trade Marketing.
- Recopilación de datos, análisis de tendencias del mercado y preparación de informes detallados.
- Formación: Estudios en Administración, Comercio, Ventas, Marketing o áreas similares.
- Idiomas: Nivel medio-alto de inglés.
- Buena expresión oral y escrita, tanto para la atención al cliente como para la redacción de informes y correos.
- Habilidades interpersonales, de comunicación y trabajo en equipo.
- Habilidades analíticas: Capacidad para analizar y reportar sobre datos de ventas, impacto de la competencia y otros indicadores.
- Orientación al cliente.
- Dominio de herramientas ofimáticas: Manejo avanzado de software como Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) y sistemas de gestión.
- Competencia en reportes: Habilidad para generar informes de ventas, indicadores clave de rendimiento (KPIs) y gestión de stock o inventarios.
- Orientación a resultados.
- Organización y capacidad de gestión y planificación.
- Proactividad e iniciativa personal.
- Oportunidad de recibir un bono discrecional.
- Descuento en el seguro médico.
- Horario laboral flexible.
- Trabajo híbrido.
- Descuento para empleados.
The role will provide end-to-end support to the Iberia sales team, ensuring the efficient management of the day-to-day tasks of the commercial team. This includes ensuring that orders are processed and delivered on time, that sales materials are prepared and ready for campaigns, and that commercial policies and documentation are kept up to date. In addition, the day-to-day activities of the sales team will be monitored and supported, providing support in resolving issues and optimising processes. Ongoing training will be provided, allowing you to gain an in-depth understanding of the workings of a sales department in a leading sporting goods brand, with opportunities to actively contribute to the success of the team.
MAJOR ACCOUNTABILITIES:
- Tracking and updating order scheduling and replenishment services, as well as notifying customers of product cancellations, changes in delivery dates, price lists, EAN codes, among others.
- Point of contact with the Administration Department to request all the necessary information for processing changes in the legal entity, new openings, commercial contracts, etc.
- Management of returns and incidents in coordination with the Returns department.
- Review and confirmation to strategic customers of orders received, including order dates, values, prices, among other details.
- Sending updated information to strategic customers on order backlog, status, expected delivery dates and cancellations.
- Sales coordinator in relation to monitoring, control and communication to customers on company policies.
- Analysis and proposal of additional sales opportunities based on stock availability in coordination with the planning team.
- Sending campaign materials to strategic customers, such as product information, price lists, layouts, images, etc.
- Supporting the sales team in customer service, including preparation of assortments, purchase proposals, and follow-up of specific campaigns and promotions.
- Monthly monitoring and analysis of the customer base to provide reports to the Sales and Sales Planning teams, identifying key patterns and trends.
- Monitoring of POS marketing actions, window dressing, visual merchandising and any other requests from the Retail and Trade Marketing teams.
- Collecting data, analysing market trends and preparing detailed reports.
- Education: Studies in Administration, Commerce, Sales, Marketing or similar areas.
- Languages: Medium-high level of English.
- Good oral and written expression, both for customer service and for writing reports and emails.
- Interpersonal, communication and teamwork skills.
- Analytical skills: Ability to analyse and report on sales data, impact of competition and other indicators.
- Customer orientation.
- Proficiency in office automation tools: Advanced use of software such as Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) and management systems.
- Reporting skills: Ability to generate sales reports, key performance indicators (KPIs) and stock/inventory management.
- Results oriented.
- Organisation, management and planning skills.
- Proactivity and personal initiative.
- Discretionary Bonus Opportunity.
- Discount on the health insurance.
- Flexible Working Hours.
- Hybrid working.
- Employee Discount.
PROTECCIÓN DE DATOS: De conformidad con el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo de 27 de abril de 2016 y la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales, le informamos de que ALFICO, S.A.U., como responsable del tratamiento, tratará sus datos para gestionar su participación en sus procesos de selección. Podrá ejercitar los derechos de acceso, rectificación, supresión y portabilidad de sus datos, la limitación u oposición a su tratamiento, el derecho a retirar el consentimiento prestado y a reclamar ante la Autoridad de Control, tal como se indica en la información adicional que está a su disposición en nuestras instalaciones o enviando un correo electrónico a [email protected]
Equal Opportunity Employer:
New Balance is committed to equality of opportunity for all current and prospective associates regardless of age, disability, race, religion or belief, gender, sexual orientation, pregnancy and maternity, marriage and civil partnership and gender reassignment. We are an equal opportunity employer and support a culture of diversity and inclusion.
If you have not already done so, please let us know if you require any support so we can make the right adjustments and considerations should they be required.
New Balance
Redondela, ES
Becario Administrativo de Marketing en New Balance Iberia - Beca FEUGA
New Balance · Redondela, ES
. Office
Who We Are:
Since 1906, New Balance has empowered people through sport and craftsmanship to create positive change in communities around the world. We innovate fearlessly, guided by our core values and driven by the belief that conventions were meant to be challenged. We foster a culture in which every associate feels welcomed and respected, where leaders and creatives are inspired to shape the world of tomorrow by taking bold action today.
JOB MISSION
New Balance ofrece unas prácticas remuneradas de un año de duración, mediante beca FEUGA, a una persona con ganas de formarse en el área de Marketing. La posición servirá para dar apoyo al equipo de Marketing en tareas que faciliten la gestión de los pedidos a eventos/promotores y agencias de comunicación, así como otras labores administrativas que ayuden en el flujo de documentación interdepartamental y elementos del día a día.
Se proporcionará al candidato/a formación y apoyo en todas las áreas del departamento de tal forma que adquiera un amplio conocimiento dentro del departamento de Marketing de una de las mayores empresas internacionales del sector del deporte.
RESPONSABILIDADES PRINCIPALES:
- Carga, seguimiento e información sobre los servicios de pedidos de marketing relativos a producto
- Monitorización y gestión de incidentes logísticos
- Soporte administrativo del departamento de Marketing en relación con la carga de documentos en los sistemas de la empresa y seguimiento de los mismos con el Dpto. de Administración.
- Monitorización, control y cumplimentación del documento de seguimiento del presupuesto de marketing.
- Recopilación de las de las acciones de marketing en el Punto de Venta (PDV), escaparates, visual merchandising, así como de otras acciones de comunicación de forma ordenada y cronológica.
- Asistencia en las áreas de Brand Marketing, retail y eventos.
- Gestión y mantenimiento del banco de datos de imágenes de producto.
- Responsable del control y revisión de los viajes del equipo del departamento.
- Reunir las condiciones para una Beca FEUGA:
- Menores de 31 años
- Titulados de ciclo medio o superior de formación profesional.
- Finalización titulación en 3 últimos años.
- No haber trabajado profesionalmente.
- Excelente conocimiento de paquetes de MS Office.
- Capacidad organizativa y de enfoque al cliente, con el deseo de tener éxito con una marca de prestigio internacional.
- Automotivación, iniciativa y con habilidad para trabajar en equipo.
- Pensamiento creativo e innovador.
- Confianza para expresar ideas.
- Fuertes habilidades interpersonales y de networking.
- Buen nivel de inglés.
- Se valorarán positivamente el interés por la moda y el deporte
JOB MISSION
New Balance offers a one-year paid internship, through a FEUGA scholarship, to a person willing to train in the Marketing area. The position will support the Marketing team in tasks that facilitate the management of orders to events/promoters and communication agencies, as well as other administrative tasks that help in the flow of interdepartmental documentation and day-to-day elements.
The candidate will be provided with training and support in all areas of the department in such a way that he/she acquires a broad knowledge within the Marketing department of one of the largest international companies in the sports sector.
MAIN RESPONSIBILITIES:
- Loading, tracking and reporting on product related marketing order services Monitoring and management of logistical incidents.
- Administrative support to the Marketing department in relation to the uploading of documents into the company's systems and follow up with the Administration Dept.
- Monitoring, control and completion of the marketing budget tracking document.
- Compilation of the marketing actions at the Point of Sale (POS), shop windows, visual merchandising, as well as other communication actions in an orderly and chronological manner.
- Assistance in the areas of Brand Marketing, retail and events.
- Management and maintenance of the product image database.
- Responsible for the control and review of the department's team travel.
- Eligibility for a FEUGA Scholarship.
- Under 31 years of age
- Graduates of intermediate or higher vocational training.
- Completion of a degree in the last 3 years.
- Not having worked professionally.
- Excellent knowledge of MS Office packages.
- Organisational and customer-focused skills, with the desire to succeed with an internationally recognised brand.
- Self-motivated, initiative and ability to work as part of a team.
- Creative and innovative thinking.
- Confidence to express ideas.
- Strong interpersonal and networking skills.
- Good level of English.
- Interest in fashion and sport would be an asset.
New Balance is committed to equality of opportunity for all current and prospective associates regardless of age, disability, race, religion or belief, gender, sexual orientation, pregnancy and maternity, marriage and civil partnership and gender reassignment. We are an equal opportunity employer and support a culture of diversity and inclusion.
If you have not already done so, please let us know if you require any support so we can make the right adjustments and considerations should they be required.