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0Deutsche Bank
Barcelona, ES
Middle Office Operations Analyst (f/m/x)
Deutsche Bank · Barcelona, ES
Office Excel
Position Overview
The International Operations Hub delivers Middle Office services to one of the key branches across Europe within the DB Group. It oversees all transactions processed and ensures a smooth transition between Front, Back and Support functions.
The role ensures that the trades and operations are correctly processed, monitored and recorded to meet compliance and regulatory standards. Business interactions are required, together with working with various local and global Teams. The candidate will be expected to deliver and utilize their technical and communication skills to effectively meet the Business requirements.
Responsibilities
- Handle post trade activities (corporate event management, pricing monitoring, reconciliation, amongst other tasks) as well as regulatory reporting tasks.
- Oversight of payment transfers, controlling incoming and outgoing wires.
- Oversight of the end-to-end transaction management lifecycle. (All asset classes, Equity, Fix Income, Mutual Funds, Alternative Funds, Derivatives).
- Drive continuous process improvement and opportunities seeking.
- Manage timely issues escalation and reconciliation tasks.
- Completed Bachelor studies in Finance, Economics, Business or related certifications.
- Experience in Middle or Back Office Roles within the Banking industry or related sectors will be highly valued.
- Problem-solving, time management and analytical skills to meet internal and external deadlines/cutoffs.
- Languages required: English (C1 level equivalent or higher). Any additional language will be considered an advantage.
- Expertise in Microsoft Office (Excel) and Bloomberg are valuable.
- Emotionally and mentally balanced: We support you in dealing with life crises, maintaining stability through illness, and maintaining good mental health.
- Physically thriving: We support you managing your physical health by taking appropriate preventive measures and providing a workplace that helps you thrive. For example, d iscounts and offers in gyms, culture, and shopping.
- Socially connected: We strongly believe in collaboration, inclusion and feeling connected to open up new perspectives and strengthen our self confidence and well being .
- Financially secure: We support you to meet personal financial goals during your active career and for the future. For example, m eal allowance, benefits in bank products (loans, credit cards, accounts...).
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.
Deutsche Bank
Business Banking Manager (f/m/x)
Deutsche Bank · València, ES
Teletrabajo Excel
Position Overview
En dependencia del Business Banking Regional Manager, deberá liderar el equipo comercial a su cargo de forma inspiradora, facilitando un entorno de trabajo de alto rendimiento con libertad para expresarse y proponer mejoras focalizadas en la propuesta de valor para nuestros clientes, coordinando la colaboración con otras divisiones del Banco tanto en el marco del Bank for Entrepreneurs con Wealth Management y Banca Privada, como con Personal Banking.
Se responsabilizará de la captación de nuevos clientes y negocio en su Centro de Empresas. También deberá atender y gestionar su propia cartera de clientes, debiendo mantener e incrementar su actividad mediante la comercialización de productos y servicios financieros orientados a este segmento.
Responsabilidades
- Estudiar los nuevos productos y servicios lanzados por Banca de Empresas para organizar y planificar su venta a clientes/prospects. Ser proactivo en la propuesta a su Director Regional de nuevas ideas y/o mejoras del servicio, productos ofrecidos a nuestros clientes y prospección del mercado.
- Conocer el micro-mercado del entorno de su Oficina. Conocer los objetivos comerciales y distribuirlos entre su equipo en coordinación con su Director Regional, asegurando la mayor eficiencia en el servicio y eficacia comercial.
- Realizar todas las acciones necesarias encaminadas a conseguir los objetivos de negocio establecidos tanto para su equipo como para su cartera de clientes, supervisando e impulsando las políticas comerciales definidas a tal efecto.
- Asegurar una adecuada rentabilidad para el Banco del negocio captado de acuerdo con los parámetros establecidos, siempre velando por los intereses del cliente. Trasladar a su equipo los objetivos a alcanzar de las campañas, y definir conjuntamente las acciones concretas para lograrlos.
- Realizar el seguimiento de la información comercial: revisión de su consecución presupuestaria y la del CEM, en coordinación con su Director Regional; análisis de resultados, evolución de campañas e informes de rentabilidad, y puesta en común con su equipo para acordar acciones de mejora.
- Se valorará experiencia mínima de 5 años en la gestión de equipos comerciales, así como de clientes y comercialización de productos y servicios bancarios.
- Buena capacidad de relación y comunicación, generando impacto entusiasta e inspirador.
- Alta orientación al cliente, y a la consecución de objetivos en equipos de alto rendimiento.
- Capacidad de planificación y orientación del equipo; iniciativa y colaboración con otras divisiones.
- Generar reconocimiento de marca en su plaza con asistencia y promoción de eventos de foros de empresarios.
- Mental y emocionalmente equilibrado: te ofrecemos apoyo para ayudarte a gestionar situaciones difíciles, poniendo el foco en cuidar y mantener una buena salud mental. Benefíciate de iniciativas ligadas al apoyo psicológico, así como de una cultura en la que se puede hablar abiertamente de salud mental.
- Físicamente saludable: te apoyamos en el cuidado de tu salud física implantando las medidas preventivas adecuadas y proporcionando un lugar de trabajo óptimo. Por ejemplo, descuentos en gimnasios, chequeos médicos anuales, escritorios elevables, etc.
- Socialmente conectado: creemos firmemente que la colaboración, la inclusión y la conexión entre empleados abre nuevas perspectivas y fortalece nuestra confianza y bienestar. Los beneficios van desde vacaciones y excedencias a derecho a un modelo de teletrabajo híbrido (para algunas posiciones).
- Financieramente seguro: te apoyamos para alcanzar tus objetivos financieros personales durante tu carrera y de cara al futuro. Benefíciate de nuestra ayuda alimentaria, plan de pensiones, condiciones ventajosas en servicios y productos bancarios, compensación flexible.
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.
KYC Analyst (f/m/x)
7 jun.Deutsche Bank
KYC Analyst (f/m/x)
Deutsche Bank · Barcelona, ES
Teletrabajo Excel Office Word
Position Overview
Te invitamos a unirte a nuestro equipo Client Lifecycle Managemente como KYC Analyst en Deutsche Bank, división de Private Bank. Forma parte del equipo dedicado a conocer el cliente, que pueden ser tanto particulares como empresas y por tanto prevenir que el Banco entre en relaciones con clientes que le puedan suponer un riesgo reputacional.
Responsabilidades
- Recepción, registro y análisis de documentación necesaria para los expedientes de KYC, así como tramitación de los mismos, de acuerdo con los procedimientos establecidos en el departamento.
- Reconocer los riesgos relacionados con la adopción y revisión de clientes, realizar los análisis correspondientes para su correcta identificación, verificación, clasificación, escalado y aprobación.
- Asegurar la consecución de los objetivos de revisión y control establecidos para el grupo así como controlar y facilitar reporting del estatus y situación de los expedientes en revisión.
- Trabajar en equipo con analistas y responsables, así como otros departamentos de servicios centrales y red de oficinas, contribuyendo a una adecuada detección de riesgos y aportando eficiencia en el análisis de los casos asignados.
- Mantener una actualización constante en las reglas y normativas de aplicación relacionadas con su función. Actualización de las normas y procedimientos de aplicación.
- Es necesario estar familiarizado con documentación mercantil, fiscal e identificativa básica, tales como escrituras e impuestos.
- Experiencia en Contacto con Cliente y facilidad de uso de herramientas Office (Excel, Word, Access)
- Conocimiento básico de productos bancarios y formación en aspectos, legales, fiscales, AML, KYC, AFC.
- Tener un carácter positivo y comunicativo; facilidad para trabajar en equipo y en colaboración en proyectos colaborativos con otras unidades.
- Nivel intermedio de Inglés A2 hablado y escrito
Una plantilla comprometida y con el apoyo y los recursos necesarios está mejor equipada para hacer bien su trabajo y, lo que es más importante, para disfrutar de un mayor bienestar y equilibrio entre su vida personal y profesional. Por este motivo nos comprometemos a crear un entorno de trabajo en el que tu desarrollo y bienestar están en el centro.
- Mental y emocionalmente equilibrado: te ofrecemos apoyo para ayudarte a gestionar situaciones difíciles, poniendo el foco en cuidar y mantener una buena salud mental. Benefíciate de iniciativas ligadas al apoyo psicológico así como de una cultura en la que se puede hablar abiertamente de salud mental.
- Físicamente saludable: te apoyamos en el cuidado de tu salud física implantando las medidas preventivas adecuadas y proporcionando un lugar de trabajo óptimo. Por ejemplo descuentos en gimnasios, chequeos médicos anuales, escritorios elevables, etc.
- Socialmente conectado: creemos firmemente que la colaboración, la inclusión y la conexión entre empleados abre nuevas perspectivas y fortalece nuestra confianza y bienestar. Los beneficios van desde vacaciones y excedencias a derecho a un modelo de teletrabajo híbrido (para algunas posiciones).
- Financieramente seguro: te apoyamos para alcanzar tus objetivos financieros personales durante tu carrera y de cara al futuro. Benefíciate de nuestra ayuda alimentaria, plan de pensiones, condiciones ventajosas en servicios y productos bancarios, compensación flexible…
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.
Principal Auditor
2 jun.Deutsche Bank
Principal Auditor
Deutsche Bank · Madrid, ES
Teletrabajo Excel
Position Overview
As a global function of approximately 850 team members, Group Audit (GA) is the bank's 'Third Line of Defence' acting as an independent and forward-looking challenger and adviser to Senior Management. We are also strongly relied upon by local regulators. We closely partner and collaborate with all Group business and infrastructure areas. This includes the Investment Bank, Corporate Bank and International Private Bank businesses, and Technology, Anti-Financial Crime, Compliance, Risk, Finance and Operations infrastructure functions.
A diverse and inclusive culture is at the core of our team dynamic, with strong corporate and ethical governance as a driving philosophy. New joiners are supported with a structured and comprehensive career programme.
Details of the role and how it fits into the team
Join Deutsche Bank Global Internal Audit Team as an AVP in the Validations team in Madrid. You will handle validations of Significant Findings across the team, for completion on time, on quality, and on budget. You will assess finding validations by conducting walkthroughs, identify risks and controls, define test plan, and conclude on the test plan.
Your Key Responsibilities
- You will escalate key emerging risks to senior management through the appropriate forums – such as ad hoc communications, monthly/quarterly control reports, and management meetings.
- You will build strategic relationships internally and externally to enhance the department’s performance and maximize stakeholder support for the department.
- You will Support the Principal Audit Manager by regularly reporting on the status of the validation coverage and timely escalate any delays or coverage gaps, if required
- You will keep abreast of regulatory and audit related developments in the industry and ensure effective communication to enhance regulatory knowledge throughout the wider GA team.
- You will act as a role model by being proactive and support the team and broader department.
- Relevant work experience, with professional/industry recognized qualifications; related qualifications would be beneficial.
- In depth experience of working in an audit function within the financial services industry, with strong experience of leading audits or finding validations within a fast-paced business environment.
- Excellent verbal and written communication skills, with the ability to articulate complex issues/data simply and clearly.
- Good knowledge of regulatory requirements, and a thorough understanding of the risk and control environment within the financial services industry.
A healthy, engaged and well-supported workforce are better equipped to do their best work and, more importantly, enjoy their lives inside and outside the workplace. That’s why we are committed to providing an environment with your development and wellbeing at its centre.
- Emotionally and mentally balanced: We support you in dealing with life crises, maintaining stability through illness, and maintaining good mental health. Benefit from initiatives such as counseling and support in difficult life situations and a culture where you can openly speak about mental health.
- Physically thriving: We support you managing your physical health by taking appropriate preventive measures and providing a workplace that helps you thrive. For example, discount in gyms, annual medical check up's, standing desks, ...
- Socially connected: We strongly believe in collaboration, inclusion and feeling connected to open up new perspectives and strengthen our self confidence and well being. Benefits vary from different types of paid and unpaid leave, hybrid model of remote working (for some positions …)
- Financially secure: We support you to meet personal financial goals during your active career and for the future. Benefit from meal allowance, pension contribution plans, banking services for employees, flex compensation program...
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.
Deutsche Bank
Barcelona, ES
Middle Office Operations Analyst (f/m/x)
Deutsche Bank · Barcelona, ES
Office Excel
Position Overview
The International Operations Hub delivers Middle Office services to one of the key branches across Europe within the DB Group. It oversees all transactions processed and ensures a smooth transition between Front, Back and Support functions.
The role ensures that the trades and operations are correctly processed, monitored and recorded to meet compliance and regulatory standards. Business interactions are required, together with working with various local and global Teams.
The candidate will be expected to deliver and utilize their technical and communication skills to effectively meet the Business requirements.
Responsibilities
- Handle post trade activities (corporate event management, pricing monitoring, reconciliation, amongst other tasks) as well as regulatory reporting tasks.
- Oversight of payment transfers, controlling incoming and outgoing wires.
- Oversight of the end-to-end transaction management lifecycle. (All asset classes, Equity, Fix Income, Mutual Funds, Alternative Funds, Derivatives).
- Drive continuous process improvement and opportunities seeking.
- Manage timely issues escalation and reconciliation tasks.
- Completed Bachelor studies in Finance, Economics, Business or related certifications.
- Experience in Middle or Back Office Roles within the Banking industry or related sectors will be highly valued.
- Problem-solving, time management and analytical skills to meet internal and external deadlines/cutoffs.
- Languages required: English (C1 level equivalent or higher). Any additional language will be considered an advantage.
- Expertise in Microsoft Office (Excel) and Bloomberg are valuable.
- Emotionally and mentally balanced: We support you in dealing with life crises, maintaining stability through illness, and maintaining good mental health.
- Physically thriving: We support you managing your physical health by taking appropriate preventive measures and providing a workplace that helps you thrive. For example, d iscounts and offers in gyms, culture, and shopping.
- Socially connected: We strongly believe in collaboration, inclusion and feeling connected to open up new perspectives and strengthen our self confidence and well being .
- Financially secure: We support you to meet personal financial goals during your active career and for the future. For example, m eal allowance, benefits in bank products (loans, credit cards, accounts...).
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.
Deutsche Bank
Private Banking Specialist - Valladolid (f/m/x)
Deutsche Bank · Valladolid, ES
Teletrabajo Excel
Position Overview
Buscamos un perfil senior en Banca Privada con sólida experiencia en el sector. Será responsable de gestionar y desarrollar la cartera de clientes asignada, proporcionando servicios y asesoramiento financiero según el modelo del banco.
La persona seleccionada deberá trabajar en profunda colaboración con el resto de los segmentos del banco con los que cooperará para la prospección del mercado y la captación de nuevos clientes.
Responsabilidades
- Gestionar la cartera de clientes designada a la que deberá dar servicio y proporcionar el asesoramiento financiero adecuado según el modelo del banco centrado en el cliente y sus necesidades.
- Hacer crecer dicha cartera a través del desarrollo de los clientes asignados, así como la captación de nuevos en estrecha colaboración con el resto de los segmentos del banco con los que trabajará en su día a día identificando oportunidades en el mercado.
- Consecución de los objetivos fijados por el banco acorde a su perfil y cartera.
- Implementar la estrategia y asegurarse del cumplimiento de los requisitos regulatorios en su área de responsabilidad.
- Colaborar con otros departamentos del banco de cara a la estrategia que tenemos de Bank for Entrepreneurs haciendo uso de los recursos de los que disponemos para ofrecer soluciones y servicios integrales a nuestros clientes.
- Deberá ser una persona con formación y titulación acreditada acorde a los requisitos del puesto, así como experiencia mínima de 5 años en puestos similares.
- Alta capacidad de comunicación y habilidades comerciales. Con aptitud para generar confianza y establecer relaciones sólidas con clientes de alto nivel.
- Visión estratégica y orientación a resultados.
- Nivel de inglés intermedio-alto.
- Mental y emocionalmente equilibrado: te ofrecemos apoyo para ayudarte a gestionar situaciones difíciles, poniendo el foco en cuidar y mantener una buena salud mental. Benefíciate de iniciativas ligadas al apoyo psicológico así como de una cultura en la que se puede hablar abiertamente de salud mental.
- Físicamente saludable: te apoyamos en el cuidado de tu salud física implantando las medidas preventivas adecuadas y proporcionando un lugar de trabajo óptimo. Por ejemplo descuentos en gimnasios, chequeos médicos anuales, escritorios elevables, etc.
- Socialmente conectado: creemos firmemente que la colaboración, la inclusión y la conexión entre empleados abre nuevas perspectivas y fortalece nuestra confianza y bienestar. Los beneficios van desde vacaciones y excedencias a derecho a un modelo de teletrabajo híbrido (para algunas posiciones).
- Financieramente seguro: te apoyamos para alcanzar tus objetivos financieros personales durante tu carrera y de cara al futuro. Benefíciate de nuestra ayuda alimentaria, plan de pensiones, condiciones ventajosas en servicios y productos bancarios, compensación flexible
Together we share and celebrate the successes of our people. Together we are Deutsche Bank Group.
We welcome applications from all people and promote a positive, fair and inclusive work environment.