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0etalentum Selección
Madrid, ES
Head of Operations and Growth
etalentum Selección · Madrid, ES
ERP Excel Power BI
A multinational logistics and transportation company established in Europe and expanding internationally is seeking a US-based Head of Operations and Growth. This individual will be responsible for leading and driving the company growth in the US, ensuring the standardization of strategy and commercial development for each product line (Warehouse, FTL, LTL, Distribution) in accordance with the group philosophy and standards. He will be responsible for forming, developing, and leading teams, ensuring goal achievement and quality across all processes and services. Responsibilities will include:
- Leading the execution of critical operational projects, managing resources, schedules, and budgets, and ensuring milestones and key performance indicators (KPIs) are met.
- Defining and implementing the growth and commercial development strategy for each product in the US, aligned with the group overall vision.
- Developing and leading teams, promoting collaboration, communication, and accountability.
- Participate in customer acquisition and retention for transportation providers in the US, as well as in the defense of financial and operational bids.
- Oversee compliance with procedures, quality standards, and reporting to clients and central services.
- Lead the implementation of HR policies, talent development, and staff training in the US.
Requirements:
- Knowledge of the logistics and transportation industry.
- Leadership, organizational, and team management skills.
- Customer and results-oriented, with a strategic vision.
- Strong negotiation and communication skills (oral and written).
- Proactive, decisive, responsible, and highly adaptable.
- Good command of tools and systems (ERP, TMS, WMS, advanced Excel,
Power BI, or similar).
- Profile accustomed to working under pressure and in changing environments.
- Involved in the project.
- Knowledge of KPI analysis and monitoring tools.
- Availability for international travel (as an expatriate).
Offered:
- Management position.
- Stability and professional development within an international group.
- Attractive compensation package.
- Company vehicle.
- Health insurance.
Required Experience
- Between 8 and 10 years in management positions in the logistics and
transportation sector.
- Experience leading international expansion teams and projects.
- Experience in operations, negotiation, and team leadership.
Required Education
- University degree in Industrial Engineering, Logistics, Administration, or
similar.
- Postgraduate degree in Supply Chain Management or similar.
Required Languages
- Spanish (native).
- English (B2-C1 level).
Preferred Requirements
- MBA, PMP, or similar.
- Knowledge and use of ERP (SAGE X3, SAP).
- French or German.
Adjunto/a a Gerencia
19 jul.etalentum Selección
Gandía y alrededore, ES
Adjunto/a a Gerencia
etalentum Selección · Gandía y alrededore, ES
Excel PowerPoint
¿Buscas dar un salto profesional y tener un impacto real sobre la organización trabajando junto con gerencia?
Desde Etalentum seleccionamos, para una empresa líder en el desarrollo y fabricación de productos químicos, un/a Adjunto/a a Gerencia para incorporarse en su sede central, situada en la comarca de La Safor. La persona seleccionada trabajará en estrecha colaboración con la Dirección General, dando soporte en tareas estratégicas dentro del área de marketing y ventas. Se trata de una posición transversal y de confianza, ideal para perfiles analíticos, con iniciativa y visión global de negocio.
Principales funciones y responsabilidades de la posición:
- Asistir a gerencia en la planificación, seguimiento y ejecución de proyectos estratégicos en el área de marketing y comercial.
- Recopilar, analizar y presentar información clave para la toma de decisiones.
- Participar en el control de indicadores de gestión y eficiencia operativa.
- Apoyar en el desarrollo de nuevos procesos internos o mejoras organizativas.
- Representar ocasionalmente a la empresa en eventos institucionales, así como en ferias comerciales.
Requisitos como candidato/a:
- Perfil polivalente, con capacidad analítica, visión estratégica y orientación a resultados.
- Elevado nivel de comunicación, habilidades interpersonales y liderazgo natural.
- Dominio de herramientas ofimáticas (Excel, PowerPoint, etc.).
- Conocimientos y habilidad gestionando equipos/departamentos comerciales.
- Alto nivel de iniciativa y proactividad.
Se ofrece:
- Incorporación a una empresa con fuerte posicionamiento en el mercado y en fase de expansión.
- Puesto estratégico, con contacto directo con la gerencia y visión global del negocio
- Contrato estable e indefinido.
- Jornada completa de Lunes a Viernes en horario intensivo.
- Atractivo paquete salarial acorde a la experiencia y habilidades del candidato/a.
- Excelente ambiente de trabajo en un entorno de aprendizaje constante.
Estudios mínimos
- Formación profesional en Marketing, Comercio, Ventas, Dirección de Equipos o similar.
Experiencia mínima
- Se requiere al menos 3 años de experiencia en un puesto similar, y/o habiendo liderado equipos como responsable o jefe/a de equipos comerciales.
Idiomas mínimos
- Español: nivel experto.
- Inglés: nivel avanzado. Nivel C1.
Requisitos valorables
- Se valorará positivamente tener experiencia previa en el sector químico industrial o similar.
- Se valorará positivamente haber trabajado previamente con CRM y/o uso de cuadros de mando.