Fira de Barcelona és una de les institucions firals més importants d'Europa per la seva activitat, recintes, experiència i lideratge.
Actualment estem buscant un/a Periodista amb contracte laboral en pràctiques per a l'Àrea de Màrqueting corporatiu i projectes estratègics, la missió del qual serà planificar i executar les accions de comunicació definides per obtenir una presència òptima als mitjans de comunicació i fomentar la notorietat de Fira de Barcelona i dels seus salons.
Responsabilitats clau:
Planificació de la comunicació:
Definició de l'estratègia mediàtica online i offline dels salons assignats.
Disseny, en col·laboració amb el director de saló, del pla de comunicació en mitjans, i execució i seguiment del pla.
Construcció del storytelling i definició dels missatges clau a transmetre als mitjans per aconseguir repercussió mediàtica que aporti notorietat als salons i a Fira, així com a la seva promoció.
Control de riscos i minimització d'impactes negatius als mitjans.
Planificació i seguiment de les xarxes socials corporatives.
Gestió interna i externa:
Elaboració de continguts informatius en diferents formats d'interès per als mitjans.
Portaveu: definició de missatges clau i argumentaris, articles d'opinió, discursos i qüestionaris.
Relació amb mitjans generals i especialitzats (online i offline) nacionals i internacionals.
Aplicació dels acords amb mitjans generals i especialitzats; coordinació d'informació, edició de pàgines especials i elaboració de redaccions pactades.
Contribució amb continguts informatius als canals de comunicació i promoció dels salons (branded content / branding digital).
Participació en la comunicació corporativa i elaboració de continguts publicats en els diferents canals de Fira (web, firablog, firanews, memòria i RRSS).
Identificació d'oportunitats comunicatives associades als sectors dels salons; recerca i contacte amb fonts sectorials.
Coordinació amb els departaments de comunicació d'empreses expositores i institucions.
Suport a la comunicació de crisi segons les directrius de la Direcció de Comunicació de Fira.
Anàlisi del clipping dels salons.
Gestió de proveïdors:
Gestió d'agències de premsa, empreses de clipping, personal d'acreditació de la sala de premsa, periodistes o professionals externs creadors de continguts per als materials de les Unitats de Negoci de Fira (newsletters, web, memòria...).
Definició de temes, seguiment i edició de textos.
Requisits:
Què estem buscant?
· Titulació o experiència equivalent: Llicenciatura/ Grau en Periodisme, Comunicació Audiovisual o afins, o experiència equivalent.
· Ha de tenir els estudis finalitzats en els últims 3 anys (titulat entre 2022 i 2025).
· No ha d'haver treballat anteriorment amb contracte laboral en pràctiques.
· Coneixements tècnics:
Coneixement dels mitjans, la seva operativa i dels periodistes clau
Coneixement de mitjans de comunicació internacionals
Xarxes socials
Web (SEO/SEM)
Branded Content
Informàtica: Office i eines d'edició audiovisual
Idiomes: anglès nivell alt (C1)
Què oferim?
Contracte laboral en pràctiques a jornada completa (6 mesos prorrogable a altres 6 mesos)
Flexibilitat horària
Teletreball
Salari: 24.175 bruts/any
Veure més
No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araDarreres ofertes d'ocupació de Dret i Legal a Barcelona
MVGM Nederland
Personal Gerocultor
NovaAmavir
Barcelona, ES
Academic Officer
NovaVall d’Hebron Institute of Research (VHIR) - Vall d'Hebron Institut de Recerca
Barcelona, ES
Russell Bedford España
Moco Museum
Barcelona, ES
Nanonetworking Center in Catalunya (N3Cat)
Barcelona, ES
PIXX.agency
Barcelona, ES
Michael Page
Barcelona, ES
BDR Team Lead - Spain
14 de set.Skello
Barcelona, ES
Engineering and Maintenance Manager
14 de set.Sherwin-Williams
Barcelona, ES