¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraTransporte y Logística
1.488Comercial y Ventas
1.008Informática e IT
898Adminstración y Secretariado
810Desarrollo de Software
671Ver más categorías
Comercio y Venta al Detalle
530Industria Manufacturera
459Ingeniería y Mecánica
445Educación y Formación
420Derecho y Legal
360Instalación y Mantenimiento
323Marketing y Negocio
311Sanidad y Salud
219Arte, Moda y Diseño
180Diseño y Usabilidad
137Construcción
124Alimentación
117Publicidad y Comunicación
108Recursos Humanos
108Contabilidad y Finanzas
99Hostelería
98Atención al cliente
82Artes y Oficios
81Turismo y Entretenimiento
69Cuidados y Servicios Personales
65Inmobiliaria
46Seguridad
44Producto
37Banca
32Farmacéutica
29Ciencia e Investigación
26Energía y Minería
24Social y Voluntariado
14Telecomunicaciones
3Deporte y Entrenamiento
1Editorial y Medios
1Seguros
1Agricultura
0Deloitte
Desarrollador Frontend en React - IA Factory
Deloitte · Madrid, ES
Teletrabajo React Javascript API Java Node.js Python CSS HTML Azure Angular Cloud Coumputing TypeScript UX/UI Redux
¿Te imaginas participando en la transformación de las principales organizaciones nacionales e internacionales?
En Deloitte estamos comprometidos con generar un impacto en la sociedad, en nuestros clientes y en ti.
En Deloitte Technology, estamos creando una AI Factory, con el objetivo integrar los procesos y recursos necesarios, para la producción sistemática de soluciones basadas en inteligencia artificial.
Nuestro equipo, de nueva creación, se encargará de la conceptualización, desarrollo, puesta en producción y mantenimiento de soluciones IA hechas a medida, para atender a las necesidades de los profesionales de Deloitte España.
Estamos en búsqueda de un Desarrollador Frontend con experiencia demostrable de 2 años en React y UX, para unirse a nuestra AI Factory.
¿Cómo será tu día a día?
- Participarás en la creación de la AI Factory de Deloitte Technology.
- Formarás parte de un equipo multinacional.
- Desplegarás toda tu creatividad identificando áreas de mejora y posibilidades de automatización, proponiendo mejoras que cubran dichas oportunidades .
- Diseñar, desarrollar y mantener el frontend de los casos de uso basados en inteligencia artificial, asegurando una experiencia de usuario intuitiva y eficiente en nuestra plataforma.
- Colaborar con el equipo técnico en la integración de componentes de backend, utilizando tecnologías como Python, Java y frameworks de IA.
- Identificar y proponer mejoras en los casos de uso para potenciar la automatización de procesos en diferentes áreas de negocio.
- Implementar y ajustar componentes de IA desde la interfaz de usuario, optimizando la interacción y la visualización de los resultados.
Ante todo, buscamos a alguien con iniciativa, espíritu crítico y facilidad para trabajar en equipo y para encontrar entre todos la mejor solución para los retos de nuestra Firma.
Técnicamente, encajarás en el puesto si cumples con estos requisitos:
- Grado o grado superior en Ingeniería de Informática, Matemáticas o carreras afines.
- Experiencia mínima de 2 años en desarrollo frontend utilizando React. Se valorarán conocimientos de otras tecnologías web modernas (HTML5, CSS3, JavaScript, TypeScript, Node.js, Angular).
- Conocimientos en integración de APIs y gestión de estado en React (Redux, Context API, etc.).
- Experiencia demostrable en desarrollo de software y conocimientos en programación en Python.
- Nivel alto de inglés hablado y escrito, para colaborar en un entorno multinacional.
- Persona organizada, polivalente y analítica, con capacidad para gestionar tareas y encontrar soluciones.
- Capacidad de trabajo en equipo y compromiso con los objetivos comunes. Capacidad de trabajo en equipo con una actitud proactiva y enfocada en la colaboración.
- Certificaciones técnicas en desarrollo frontend o en tecnologías de inteligencia artificial.
- Conocimientos o experiencia en despliegue de soluciones en entornos cloud, preferentemente en Azure.
- Capacidad de comunicación, organización y trabajo en equipo, con iniciativa y sentido común para resolver problemas de manera autónoma.
- Motivación para el aprendizaje, proactividad, adaptabilidad, flexibilidad y fuerte compromiso con los objetivos del equipo.
🤩 Proyectos de alto impacto donde tendrás un largo recorrido y aprendizaje
☯️ Un día a día híbrido-flexible: tendrás horario flexible y un buen equilibrio entre el teletrabajo y el trabajo en equipo en nuestras oficinas o las de nuestros clientes
⚽ Buen ambiente dentro y fuera de la oficina: disfrutarás de varios teambuildings al año, actividades culturales y deportivas… ¡y mucho más!
🧘♀️ Bienestar integral: cuídate con nuestro programa de salud física, mental y financiera… ¡y con equipo médico en las oficinas!
🤲 Impacto social: Podrás apuntarte a una gran cantidad de voluntariados de alcance nacional e internacional y a proyectos pro-bono con los que poner tu tiempo y talento al servicio de quienes más lo necesitan
🗣️ Cultura del feedback y aprendizaje continuo: crecerás en un entorno inclusivo donde la igualdad de oportunidades y tu plan personalizado de formación impulsarán tu desarrollo. ¿Ya te visualizas en la Deloitte University de París?
🤝 Beneficios exclusivos por ser parte de Deloitte: podrás disfrutar de un gran catálogo de beneficios y de un completo plan de retribución flexible
Si te gusta lo que lees, estos son tus próximos pasos:
- Aplica a la oferta haciendo clic en ‘Enviar candidatura ahora’ y completa tu perfil
- Si encajas en el puesto, nuestro equipo de talento te contactará para conocerte mejor
Operations Intern
NuevaFever
Madrid, ES
Operations Intern
Fever · Madrid, ES
Python TSQL Office Excel Power BI Tableau PowerPoint
Hey there!
We’re Fever, the world’s leading tech platform for culture and live entertainment,
Our mission? To democratize access to culture and entertainment. With our proprietary cutting-edge technology and data-driven approach, we’re revolutionizing the way people engage with live entertainment.
Every month, our platform inspires over 300 million people in +40 countries (and counting) to discover unforgettable experiences while also empowering event creators with our data and technology, helping them scale, innovate, and enhance their events to reach new audiences.
Our results? We’ve teamed up with major industry leaders like Netflix, F.C. Barcelona, and Primavera Sound, presented international award-winning experiences, and are backed by several leading global investors! Impressive, right?
To achieve our mission, we are looking for bar-raisers with a hands-on mindset who are eager to help shape the future of entertainment!
Ready to be part of the experience?
Now, let’s discuss this role and what you will do to help achieve Fever’s mission.
About Operations:
Having many products and countries, we need to make sure everything runs smoothly. As the operation team, we help supervise operations across Fever teams and identify and prioritize needs. Our goal is to help Fever grow, increasing the efficiency in our ways of working and maintaining a best-in-class experience for all stakeholders.
We are seeking a highly motivated and enthusiastic individual to join our company as a Global Operations Intern. As a Global Operations Intern, you will have the opportunity to gain practical experience and contribute to various aspects of our Operations. This internship will provide you with valuable exposure to international business operations and a chance to develop your skills in a fast-paced, dynamic environment.
Your process-oriented personality, data-driven approach, and optimization and automation skills are exactly what we are looking for.
About the role:
We are looking for an Operations Intern who loves to create better processes and always finds a way to get things done! Some of your responsibilities will include:
- Contribute to the development and implementation of process improvement initiatives to enhance operational efficiency and effectiveness. Collaborate with team members to identify areas for improvement, streamline workflows, and drive operational excellence.
- Support the operations team in managing and coordinating various global operational activities, including event planning, logistics, vendor management, and customer experience optimization
- Identify opportunities for automation, process improvement, and cost optimization while developing and implementing strategies to mitigate risks and resolve project-related issues
- Collect, analyze, and interpret data related to operational performance, identifying trends and opportunities for improvement. Prepare reports and presentations to communicate findings to the operations team and assist in making data-driven decisions.
- This is a high-visibility role, as you will be in continuous interaction with other teams inside Fever!
- Currently pursuing a bachelor's or master's degree in engineering, business administration, operations management, data analytics, or related fields.
- Strong analytical skills with the ability to collect, analyze, and interpret data to derive meaningful insights.
- Excellent organizational and time management skills, with the ability to prioritize tasks and meet deadlines in a fast-paced environment.
- Effective communication skills, both written and verbal, with the ability to collaborate and present information in a clear and concise manner.
- Detail-oriented mindset with a focus on accuracy and quality of work.
- Proficiency in Microsoft Office suite, particularly Excel and PowerPoint. SQL, Python, Power BI, Tableau, or similar tools are a plus.
- Fluent English and Spanish. Other languages are a plus.
- Strong problem-solving skills and a proactive approach to finding innovative solutions.
- Prior experience or internships in operations or related fields is preferred but not required.
- Avaliability to start in September
- Opportunity to have a real impact in a high-growth global category leader
- 40% discount on all Fever events and experiences
- Work in a location in the heart of Madrid - Home office friendly
- Great work environment with a young, international team of talented people to work with!
- We have free food, drink and fruit at the office!
If you want to learn more about us: Fever's Blog | Tech.Eu |TechCrunch
Fever is committed to creating an inclusive and diverse workspace where everyone's background and ideas count. Our main goal is to find the best possible talent regardless of place of birth, racial or ethnic origin, gender, gender identity, religion, opinion, sexual orientation, disability, pregnancy, marital status, age or caring responsibilities. We encourage everyone to apply!
If you require any kind of accommodation during the selection process please contact our Talent team so we can help you by providing a welcoming and seamless journey.
If you want to know more about how Fever processes your personal data, click here Fever - Candidate Privacy Notice
QGMI
Madrid, ES
Human Resources Payroll Assistant
QGMI · Madrid, ES
Python TSQL Excel Spark Office
Hello! We are waiting for you 😊
Who we are?
QGMI is a global infrastructure group specialised in the development, structuring and implementation of infrastructure projects.
Within our company, we're dedicated to exceeding the expectations of our clients, navigating the intricate pathways of even the most complex projects. From the initial spark of an idea to the final flourish of completion, we're there every step of the way, seamlessly blending design, procurement, and construction.
But our commitment doesn't end there. We're also passionate about guiding our clients through the financial landscape, tailoring solutions that not only meet their needs but also uphold the highest international standards of sustainability. Together, we're building a future where innovation and responsibility walk hand by hand.
Discover more about our great company: https://qgmi.eu/
What We’re Looking For a highly qualified and motivated Human Resources Payroll Assistant to join our team in Madrid. The successful candidate will be responsible for ensuring the correct and efficient execution of all labour-related activities within our headquarters, as well as providing support to our international offices.
This role requires strong technical knowledge in labour management, a high attention to detail, analytical skills, and the ability to work in a fast-paced, international environment.
Key Responsibilities:
- Oversee all labour-related processes for the head office and other national and international offices: contracts, payroll, social security, income tax (IRPF), and other HR administrative tasks.
- Provide guidance and support on labour matters to our international offices.
- Maintain and update the company’s international HR database.
- Monitor all employee lifecycle changes in HR System: new hires, contract modifications, and terminations.
- Keep internal documentation systems and signed records up to date.
- Prepare monthly labour analysis and reports for national and international consolidation.
- Manage monthly labour cost forecasts and budgets.
- Serve as point of contact for employee queries regarding labour matters, both locally and across international offices.
- Proven experience in labour/payroll management within an international company.
- Relevant academic background in Labour Relations, Human Resources, or related fields.
- Fluency in Spanish and English is essential. Additional languages such as French, Portuguese, or German are a plus.
- Advanced proficiency in Excel (including formulas, pivot tables, and data analysis).
- Experience managing HR databases and platforms (Workday, Factorial or similar tools).
- Knowledge of any programming language (e.g., Python, SQL) will be considered a plus.
We are looking for someone who is:
- Communicative and approachable
- Meticulous and detail-oriented
- Strong in organisational skills, with the ability to manage tasks and priorities independently
- Full-time permanent position
- Competitive remuneration package
- Flexible working hours
- A multicultural, international work environment
People at the core of what we do; Because together we achieve great challenges. Our group is an innovative place to work. We work in a stimulating and safe environment where differences are valued and mistakes are an opportunity for reflection and improvement.
- Work/life balance
- Flexibility, dynamic and team-work culture
- Diverse and inclusive environment
- Good working environment within a multicultural company
Analista de datos
NuevaNTT DATA Europe & Latam
Analista de datos
NTT DATA Europe & Latam · Madrid, ES
Teletrabajo Python Kafka Spark Big Data
NTT DATA somos todas las personas que la formamos. Un equipo de más de 139.000 profesionales, tan diverso como diversos son los 50 países en los que estamos presentes y los diferentes sectores en los que desarrollamos nuestra actividad.
¿Nuestra misión? Ofrecer soluciones estratégicas, de negocio y tecnológicas, así como el desarrollo y mantenimiento de aplicaciones, siendo un referente en consultoría. Todo gracias a la colaboración entre equipos, la calidad humana de nuestra gente y a que no nos conformamos con lo establecido, buscamos siempre la innovación que nos acerca al futuro.
Nuestra esencia nos ha llevado a romper paradigmas y a brindar las soluciones que realmente se corresponden a las necesidades de cada cliente. Nuestro talento nos ha hecho poder decir con orgullo que somos una de las empresas reconocida un año más como Global Top Employer en este 2025.
El modelo de Consultoría en Banca de NTT DATA se basa en el asesoramiento integral a nuestros clientes, desde el ámbito estratégico al operativo, de procesos y tecnológico.
Estamos buscando analistas de datos con conocimientos técnicos en Big Data, cinco años de experiencia mínima en proyectos de desarrollo, participando en procesos de aprovisionamiento de datos y que quiera desarrollar su carrera profesional en el campo de Soluciones de Datos para el sector bancario.
Esta posición te permitirá formar parte de un equipo multidisciplinar de Banca desde el que acompañamos a las entidades financieras en su trasformación hacia entidades Data & AI driven, ofreciendo la oportunidad de unir finanzas y tecnología, brindando la posibilidad de influir directamente en las decisiones estratégicas de la empresa a través de la aplicación de análisis avanzados y soluciones automatizadas.
¿Qué necesitamos de ti?
- Experiencia sólida en análisis y comprensión de datos.
- Perfil referente en tareas de análisis y diseño de procesos en entornos Big Data.
- Habilidades analíticas y de resolución de problemas.
- Liderazgo de equipos.
¿Cuáles son los requisitos deseables?
- Conocimiento funcional en Banca.
- Experiencia con Kafka, Apache Airflow, Spark y Python.
- Conocimiento sobre modelado de datos, procesos de optimización y análisis de rendimiento.
- Experiencia en gestión y ejecución de proyectos de desarrollo en entornos Big Data.
¡Valoramos personas con iniciativa, alto grado de autonomía, capacidad de adaptación y flexibilidad!
¿Qué te ofrecemos?
💼 Estabilidad laboral: Contrato indefinido y participación en proyectos punteros de consultoría tecnológica con tecnologías de nueva generación.
📈 Retribución competitiva: Reuniones de objetivos con tu responsable y revisiones de categoría y salario. Contamos con un modelo de carrera profesional adaptado a ti.
🔝 Plan de carrera flexible e individualizado: Queremos que crezcas y llegues hasta donde te propongas; además de nuestro programa de mentoring, tendrás referentes de los que podrás aprender cada día.
📝 Formación ajustada a tus necesidades: Acceso gratuito a nuestra Universidad Corporativa para realizar formaciones técnicas, certificaciones, cursos de idiomas, formaciones en soft skills y mucho más.
👩🏽💻 Facilidad de conciliación: Modalidad de trabajo híbrido (teletrabajo) y flexibilidad horaria gracias a nuestro modelo beflex.
🏥 Beneficios sociales y corporativos: Ayuda flex, seguro médico, seguro de vida y accidentes, tickets restaurant, salario flexible, descuentos en numerosos productos y servicios por ser profesional de NTT DATA y muchos más.
🌏 Programas solidarios: Podrás participar en numerosos programas solidarios, voluntariados y actividades sociales enfocados a mejorar el mundo a través de la tecnología.
¡Te esperamos! Únete al movimiento #TheDigitalLovers.
Plexus
Senior Python-Django Developers
Plexus · Madrid, ES
Teletrabajo Python Django
Join Plexus Tech. We are looking for new colleagues with at least 4 years of professional experience developing with Python and Django.
Requirements:
- Python and Django
With our hybrid model, Flexology allows you to work from wherever your talent flows best: from any of our 24 work centers in Spain, from home, or a combination of both. The Plexus Tech work ecosystem allows for a collaborative environment within the company.
Work with leading professionals
Access to ongoing training
Career advancement
Flexible compensation for health insurance, meal vouchers, childcare, and transportation
Krell Consulting & Training
Madrid, ES
Desarrollador/a de Informes con SAS
Krell Consulting & Training · Madrid, ES
Python Oracle Big Data
En IT Partner, estamos buscando un/a profesional con al menos 6 meses de experiencia en el desarrollo de informes utilizando la herramienta SAS Visual Analytics, para colaborar en un proyecto dentro del sector tecnológico.
✅ Requisitos obligatorios:
Experiencia mínima de 6 meses desarrollando informes con SAS Visual Analytics.
Capacidad de trabajar con autonomía y buena organización.
💡 Tecnologías deseables:
Conocimientos en BBDD Oracle.
Experiencia o familiaridad con Big Data.
Conocimientos de Python.
📍 Ubicación y presencialidad:
Ubicación ideal: Jaén.
También se valoran perfiles ubicados en otras ciudades donde tengamos sede:
Madrid: modelo híbrido (3 días oficina / 2 días remoto).
Andalucía: modelo híbrido (4 días oficina / viernes remoto).
🌍 Idioma:
No es necesario nivel de inglés.
💰 Condiciones:
Proyecto estable y con posibilidades de crecimiento.
Si tienes experiencia con SAS Visual Analytics y buscas una nueva oportunidad en un entorno colaborativo y con buen ambiente, ¡queremos conocerte!
Data Science
NuevaIncoming Domain
Data Science
Incoming Domain · Madrid, ES
Teletrabajo React API .Net C# Java Python Agile CSS TSQL HTML Azure NoSQL Scrum Maven Jenkins Linux Angular Docker Cloud Coumputing Kubernetes Ansible Git Android REST Jira Groovy OpenShift AWS Spring iOS PowerShell Sass Bash DevOps jUnit QA MVC Gradle Eclipse Microservices Perl SQL Server
TELETRABAJO para Desarrolladores (AF, AT, AP, PS) en alguna de las siguientes OFERTAS.
OFERTAS ACTIVAS (*) : / * DATA SCIENTIST / * CLOUD ENGINEER - AMAZON WEB SERVICES /
* DATA SCIENTIST :
-SE REQUIEREN EXPERTOS EN CUALQUIERA DE LAS VERTICALES IA
-Extraer y analizar datos de las bases de datos de la empresa para impulsar la optimización y la mejora del
desarrollo de productos de la Segunda Ola Digital.
-Evaluar la eficacia precisión de las nuevas fuentes de datos y aplicar técnicas de recopilación de datos.
-A partir de los datos disponibles y haciendo uso de algoritmos o de componentes de RAIP desarrollar
modelos personalizados para resolver las iniciativas de IA existentes.
-Utilice el modelado predictivo para aumentar y optimizar las experiencias de los Clientes, la generación de
ingresos, la segmentación de anuncios y otros resultados empresariales.
-Diseñar marcos de pruebas A/B y determinar siempre una métrica para evaluar los modelos.
-Desarrollar procesos y herramientas para analizar el rendimiento del modelo y la precisión de los datos.
-Habilidades fuertes de resolución de problemas con énfasis en el desarrollo del producto.
-Experiencia en el uso del lenguaje Python.
* CLOUD ENGINEER / AMAZON WEB SERVICES :
-Desarrollo y soporte de Arquitectura Gen AI para cliente bancario.
-Experiencia previa en soporte IT, DevOps o administración de sistemas en entornos cloud.
-Conocimiento en AWS (IAM, EC2, S3, Lambda, CloudWatch, etc.)
-Familiaridad con Azure y GCP (no excluyente)
-Manejo de Bases de Datos SQL y NoSQL
-Experiencia con herramientas de monitoreo y logging en la nube
-Capacidad de ejecutar y depurar scripts en Python, Bash ó PowerShell
-Familiaridad con API REST y herramientas de integración SaSS.
* MIGRACION : COBOL, CICS, DB2 , JCL / MICROFOCUS ENTERPRISE DEVELOPER / SERVER
. . . . . . . . . . . . . : Conocimientos de ECLIPSE , LINUX ( bash scripting) , PYTHON
* CORE BANKING: CONOCIMIENTOS GENERALES DE BANCA
. . . . . 1.- ANALISTAS DE REQUERIMIENTOS , FUNCIONAL Y PRUEBAS DE USUARIO
. . . . . 2.- ANALISTAS CORE BANKING REGULATORIO ( MERCADOS FINANCIEROS Y MEDIOS DE PAGO )
. . . . . . . ( Business Analyst con Conocimientos amplios en CIRBE )
* HOST. . : ANALISTAS PROGRAMADORES MANTENIMIENTO : COBOL CICS DB2 JCL AS400
. . . . . . . . . : 1 AP CON NIVEL ALEMAN C1; 1 AP CON NIVEL DE INGLES B2 ; 1 PROGRAMADOR SENIOR
DWH / ETL . . : INFORMATICA, PL-SQL
FrontEnd. . . . : HTML5, HTML, CSS3,APPVERSE, QWT, JAVA SCRIPT , REACT
BackEnd. . . . : Indispensable APIs, Spring MVC, API, Maven, GIT, JIRA,
. . . . . . . . . . . . : Docker, Kubernetes, Openshift, JUnit, Nexus, SonarQ,
. . . . . . . . . . . . : Spring Data, Swagger, Agile
JAVA. . . . . . . : JAVA 8+, J2EE, J2SE,SCRIPT,(SHELL,PYTHON,PERL)
. . . . . . . . . . . . : MICROSERVICIOS , SPRINT BOOT ,
. . . . . . . . . . . . : (SVN,GIT) (API Rest,RAML,Springboot,)
. . . . . . . . . . . . : (JIRA,REMEDY,GITLAB)
Microsoft . . . : .NET, C#, VISUAL BASIC ANGULAR , SQL SERVER
Mobility. . . . . : IOS, ANDROID
Other . . . . . . : C/C++,VISUAL BASIC
Testing . . . . . : QA, SCRUM,AUTOMATION, MANUAL...
DBA . . . . . . . : LINUX,DOCKER,KUBERNETES,JENKINS,ANSIBLE
. . . . . . . . . . . .: (MAVEN,GRADLE)(JUNIT,KARMA,JASMINE)
. . . . . . . . . . . . : (PYTHON,JAVA,GROOVY)
. . . . . . . . . . . . : (ADMINISTRACION DE REDES)
DATABASE . . . : SQL Server, ETLs,DTSX, VISUAL BASIC , . NET , SAS
TIBCO . . . . . . . : BPM , LINUX
Data Analyst
NuevaSABSEG GROUP
Data Analyst
SABSEG GROUP · Barcelona, ES
Teletrabajo Python TSQL Power BI Tableau
¿Te apasiona convertir datos en decisiones estratégicas? 📊📈
¡Esta puede ser tu oportunidad! En Sabseg Group, estamos en búsqueda de un/a Data Analyst para unirse a nuestro equipo de Business Intelligence en Barcelona. 📍
¿Quiénes somos? 🌍
Sabseg Group es el bróker de seguros independiente líder en Iberia, especializado en empresas y grandes patrimonios.
Con más de 600 millones de euros en primas intermediadas, una cartera de 200.000 clientes, y presencia en más de 70 países, somos una compañía en plena expansión.
Nuestra misión: integrar corredurías líderes y crear sinergias que impulsen valor para nuestros clientes. 💼🚀
¿Cuál será tu rol? 💻
Como Data Analyst, serás una pieza clave en la generación de inteligencia de negocio dentro del grupo.
Formarás parte del equipo central de Business Intelligence, trabajando de forma transversal con áreas como Comercial, Operaciones o Finanzas, para transformar datos en decisiones y liderar proyectos de mejora del dato.
¡Tu trabajo tendrá un impacto directo en la estrategia de Sabseg!
¿Cuáles serán tus funciones? ✅
- Diseñar y desarrollar informes, cuadros de mando y análisis ad hoc para responder a las necesidades del negocio.
- Integrar y combinar datos internos y externos para generar conocimiento contextualizado.
- Gestionar la relación con proveedores de datos (aseguradoras, fuentes sectoriales, terceros), validando, ingiriendo y asegurando la calidad de la información.
- Ejecutar procesos de limpieza, transformación y enriquecimiento de datos.
- Liderar proyectos de mejora del dato (normalización de clientes, estandarización de nomenclaturas, auditorías, etc.).
- Colaborar con ingenieros de datos y desarrolladores para garantizar una correcta explotación del data lake.
- Automatizar procesos manuales y mejorar la eficiencia del reporting.
- Impulsar el uso del dato en los equipos de negocio, facilitando formación y adopción de herramientas analíticas.
- Formación superior o grado universitario relacionado (Estadística, Ingeniería, Matemáticas, ADE con especialidad en Data, etc.).
- 2-4 años de experiencia en análisis de datos o roles similares.
- Buen manejo de herramientas BI (Power BI, Tableau, Looker...) y de lenguajes como SQL o Python.
- Capacidad analítica y orientación a resultados.
- Habilidad para trabajar de forma transversal con distintas áreas y perfiles.
- Valorable experiencia en el sector asegurador o financiero.
- Inglés medio-alto deseable.
- Contrato indefinido.
- Modalidad híbrida: 3 días presenciales + 2 de teletrabajo (tras superar periodo de prueba).
- Jornada intensiva todos los viernes del año, julio y agosto.
- Horario flexible de entrada y salida.
- 25 días laborables de vacaciones.
- Excelente ambiente de trabajo, colaborativo y en constante crecimiento.
- Formación continua y plan de desarrollo profesional.
- Ser parte de una compañía en plena expansión y con proyectos de alto impacto.
¡Entonces queremos conocerte! 📧✨
Postúlate ahora y súmate a la revolución del seguro con Sabseg Group.
#WeAreSabsegGroup
Barcelona Supercomputing Center
Barcelona, ES
Researcher - High-resolution global climate modeller (R2)
Barcelona Supercomputing Center · Barcelona, ES
Python Git Bash LESS
Job Reference
476_25_ES_CVC_R2
Position
Researcher - High-resolution global climate modeller (R2)
Closing Date
Thursday, 24 July, 2025
Reference: 476_25_ES_CVC_R2
Job title: Researcher - High-resolution global climate modeller (R2)
About BSC
The Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) is the leading supercomputing center in Spain. It houses MareNostrum, one of the most powerful supercomputers in Europe, was a founding and hosting member of the former European HPC infrastructure PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe), and is now hosting entity for EuroHPC JU, the Joint Undertaking that leads large-scale investments and HPC provision in Europe. The mission of BSC is to research, develop and manage information technologies in order to facilitate scientific progress. BSC combines HPC service provision and R&D into both computer and computational science (life, earth and engineering sciences) under one roof, and currently has over 1000 staff from 60 countries.
Look At The BSC Experience
BSC-CNS YouTube Channel
Let's stay connected with BSC Folks!
We are particularly interested for this role in the strengths and lived experiences of women and underrepresented groups to help us avoid perpetuating biases and oversights in science and IT research. In instances of equal merit, the incorporation of the under-represented sex will be favoured.
We promote Equity, Diversity and Inclusion, fostering an environment where each and every one of us is appreciated for who we are, regardless of our differences.
If you consider that you do not meet all the requirements, we encourage you to continue applying for the job offer. We value diversity of experiences and skills, and you could bring unique perspectives to our team.
Context And Mission
The Earth Sciences Department of Barcelona Supercomputing Center (BSC-ES) led by Prof Francisco Doblas-Reyes develops, among other research tools, global climate models to perform a range of climate experiments at frontier (storm and eddy-resolving) spatial resolutions. The Department is looking for a research engineer or scientist to assist in the development of the high-resolution global simulations with the IFS/NEMO climate model. Applicants with a more scientific background are also encouraged.
The candidate will first participate in the development of a Climate Digital Twin for Climate Adaptation based on the IFS-NEMO-SI3 global model as part of the BSC contribution to the Destination Earth European initiative, to deliver cutting-edge climate simulations of unprecedented accuracy.
Key Duties
- Modify and test several model features to ensure that the IFS-NEMO-SI3 model is suitable to produce physically sound climate simulations
- Collaborate with members of the Earth Sciences Department to test the latest model and workflow developments, debug potential model errors, and ensure that the experiments are performed efficiently
- Conduct and evaluate numerical simulations for model tuning and spin-up
- Contribute to the production of the final Destination Earth experiments and their assessment from a physical point of view
- Support IFS-NEMO activities in other projects like EERIE, TerraDT and PREDDYCT
- Education
- Bachelor degree in computer sciences, applied mathematics or physics, or any related discipline
- A PhD and work experience in meteorology, oceanography or computational sciences will be considered an asset
- Essential Knowledge and Professional Experience
- Advanced knowledge in high-level computer languages (especially FORTRAN) and experience with UNIX/LINUX environments, scripting languages (bash, Python …) and debugging tools.
- Experience working with numerical models of ocean, atmosphere and other Earth system components.
- Experience in using HPC architectures and parallel programming will be valued.
- Experience with version control systems (e.g., SVN or Git) will be valued.
- Competences
- Reliable and constructive interpersonal skills
- Excellent written and verbal communication skills
- Ability to take initiatives, prioritise and work under set deadlines
- Ability to work both independently and within a team
- Fluency in English
- The position will be located at BSC within the Earth Sciences Department
- We offer a full-time contract (37.5h/week), a good working environment, a highly stimulating environment with state-of-the-art infrastructure, flexible working hours, extensive training plan, restaurant tickets, private health insurance, support to the relocation procedures
- Duration: Open-ended contract due to technical and scientific activities linked to the project and budget duration
- Holidays: 23 paid vacation days plus 24th and 31st of December per our collective agreement
- Salary: we offer a competitive salary commensurate with the qualifications and experience of the candidate and according to the cost of living in Barcelona
- Starting date: 08/01/2025
All applications must be submitted via the BSC website and contain:
- A full CV in English including contact details
- A cover/motivation letter with a statement of interest in English, clearly specifying for which specific area and topics the applicant wishes to be considered. Additionally, two references for further contacts must be included. Applications without this document will not be considered.
The selection will be carried out through a competitive examination system ("Concurso-Oposición"). The recruitment process consists of two phases:
- Curriculum Analysis: Evaluation of previous experience and/or scientific history, degree, training, and other professional information relevant to the position. - 40 points
- Interview phase: The highest-rated candidates at the curriculum level will be invited to the interview phase, conducted by the corresponding department and Human Resources. In this phase, technical competencies, knowledge, skills, and professional experience related to the position, as well as the required personal competencies, will be evaluated. - 60 points. A minimum of 30 points out of 60 must be obtained to be eligible for the position.
In accordance with OTM-R principles, a gender-balanced recruitment panel is formed for each vacancy at the beginning of the process. After reviewing the content of the applications, the panel will begin the interviews, with at least one technical and one administrative interview. At a minimum, a personality questionnaire as well as a technical exercise will be conducted during the process.
The panel will make a final decision, and all individuals who participated in the interview phase will receive feedback with details on the acceptance or rejection of their profile.
At BSC, we seek continuous improvement in our recruitment processes. For any suggestions or comments/complaints about our recruitment processes, please contact [email protected].
For more information, please follow this link.
Deadline
The vacancy will remain open until a suitable candidate has been hired. Applications will be regularly reviewed and potential candidates will be contacted.
OTM-R principles for selection processes
BSC-CNS is committed to the principles of the Code of Conduct for the Recruitment of Researchers of the European Commission and the Open, Transparent and Merit-based Recruitment principles (OTM-R). This is applied for any potential candidate in all our processes, for example by creating gender-balanced recruitment panels and recognizing career breaks etc.
BSC-CNS is an equal opportunity employer committed to diversity and inclusion. We are pleased to consider all qualified applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability or any other basis protected by applicable state or local law.
For more information follow this link
Application Form
You are applying for the following job offer
Name and Surname *
Gender ** *
Female
Male
Other
Email *
Nationality** *
Where did you first see this job offer (Please indicate the name of the website, social media, referral etc.)? *
please choose one of this and if needed describe the option : - BSC Website - Euraxess - Spotify - HiPeac - LinkedIn - Networking/Referral: include who and how - Events (Forum, career fairs): include who and how - Through University: include the university name - Specialized website (Metjobs, BIB, other): include which one - Other social Networks: (Twitter, Facebook, Instagram, Youtube): include which one - Other (Glassdoor, ResearchGate, job search website and other cases): include which one
Indicate what BSC department/s you want to apply.
Computer Sciences
CASE
Life Sciences
Earth Sciences
Indicate what research group/s you want to apply.
Upload CV (select the file, then click the Upload button) *
Please, upload your CV document using the following name structure: Name_Surname_CV
Files must be less than 3 MB.
Allowed file types: txt rtf pdf doc docx.
Cover Letter (optional) (if so, select the file and then click the Upload button)
Please, upload your CV document using the following name structure: Name_Surname_CoverLetter
Files must be less than 3 MB.
Allowed file types: txt rtf pdf doc docx zip.
Other Documents (optional) (if so, select the file and then click the Upload button)
Please, upload your CV document using the following name structure: Name_Surname_OtherDocument
Files must be less than 10 MB.
Allowed file types: txt rtf pdf doc docx rar tar zip.
- Consider that the information provided in relation to gender and nationality will be used solely for statistical purposes.
I accept the data policy *
Other: *
I confirm that the information given in this form is true, complete and accurate.
Leave this field blank