¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraInformática e IT
905Comercial y Ventas
807Adminstración y Secretariado
584Transporte y Logística
504Desarrollo de Software
389Ver más categorías
Educación y Formación
359Marketing y Negocio
339Comercio y Venta al Detalle
328Derecho y Legal
272Ingeniería y Mecánica
256Diseño y Usabilidad
243Instalación y Mantenimiento
160Industria Manufacturera
131Publicidad y Comunicación
113Recursos Humanos
112Construcción
110Sanidad y Salud
110Contabilidad y Finanzas
95Arte, Moda y Diseño
70Hostelería
69Inmobiliaria
48Artes y Oficios
45Producto
44Seguridad
34Atención al cliente
31Turismo y Entretenimiento
31Alimentación
29Banca
29Cuidados y Servicios Personales
12Social y Voluntariado
11Energía y Minería
9Farmacéutica
7Telecomunicaciones
3Agricultura
1Editorial y Medios
1Ciencia e Investigación
0Deporte y Entrenamiento
0Seguros
0Alsa
Data Analyst - Analista de Datos
Alsa · Gijón, ES
Teletrabajo . Python TSQL Excel Power BI Tableau
¿Quiénes somos?
Somos una empresa Top Employer, con un equipo de más de 20.000 personas que operamos en diversos países y compartimos un propósito común: construir una movilidad sostenible, multimodal y conectada.
Llevamos más de 100 años movilizando personas, implantando los más altos niveles de seguridad y excelencia en lo que hacemos. Respetamos el medio ambiente y cuidamos de las personas que forman parte de nuestra empresa.
Nos mueve la innovación, la sostenibilidad y la búsqueda de nuevas formas de hacer las cosas.
Actualmente, nos encontramos en una fase de expansión y de diversificación, habiendo incluido en nuestro portfolio de activos diferentes opciones de movilidad y/o afines a la misma: ambulancias, áreas de servicio, transporte de mercancías por ferrocarril, etc.
Creemos firmemente que contar con un equipo diverso e inclusivo es clave para lograr nuestro éxito y ofrecer un servicio de calidad. Si quieres unirte a una compañía que valora las diferencias, ¡te estamos buscando!
¿Cómo sería tu día a día?
- Diseñar, elaborar y mantener dashboards para las diferentes áreas de la compañía, atendiendo además las solicitudes de información y análisis.
- Realizar el análisis y seguimiento diario de KPI’s de Customer Experience en todos los negocios y servicios.
- Analizar tendencias, correlaciones y patrones a partir de las distintas fuentes de datos disponibles, relacionándolas con otras fuentes internas y aplicando diversas técnicas (correlaciones, regresión, análisis de escenarios, análisis de sentimiento, etc.).
- Colaborar en el diseño, elaboración y difusión de estudios y análisis relacionados con la experiencia de cliente.
- Definir requisitos técnicos para la implantación de nuevos sistemas de medición de experiencia de cliente y calidad del servicio.
- Dar apoyo a proyectos de transformación digital relacionados con el almacenamiento, manejo, análisis y reporte de indicadores de experiencia de cliente, en colaboración con los equipos de BI, IT y CRM.
- Interactuar con consultoras y proveedores externos para proyectos analíticos y de IA.
- Participar en proyectos internos de mejora del servicio ofrecido al cliente.
- Contrato indefinido.
- Horario de trabajo flexible y 1 día de teletrabajo + 1 extra al mes.
- Descuentos de staff para viajar en ALSA y en compañías colaboradoras.
- Programas de desarrollo profesional.
- Movilidad geográfica internacional dentro del grupo.
- Remuneración flexible: tickets restaurante, abono transporte, seguro de salud y cheques guardería.
- Programa Alsalud y acceso a una amplia red de gimnasios.
- Posibilidad de participar en nuestro programa de voluntariado.
- Trabajar en nuestras oficinas de invocaicón en Gijon.
- Y por último… ¡café y fruta gratis!
Mentalidad analítica y orientación al cliente, con pasión por entender el “por qué”. Curiosidad, creatividad e innovación, trabajando con precisión incluso en plazos ajustados. Proactividad, mejora continua y excelentes habilidades comunicativas y organizativas.
- 2 años de experiencia previa como Data Analyst.
- Titulación en Investigación de Mercados, ADE, Estadística, Marketing o similar, con formación o experiencia demostrable en análisis de datos.
- Nivel de inglés mínimo B2.
- Manejo de herramientas de visualización (Tableau, Power BI), Python, SQL y alto dominio de Excel.
- Nivel de inglés mínimo B2.
- Valorable experiencia con APIs y webscraping.
- Valorable conocimiento en modelos de IA.
En Alsa apostamos por la diversidad y la igualdad de oportunidades. Estamos comprometidos con la creación de un entorno inclusivo donde cada persona, independientemente de su nacionalidad, cultura, género, identidad de género, edad, orientación sexual, discapacidad o cualquier otra condición personal, tenga las mismas oportunidades para desarrollar todo su potencial.
Por eso, tomamos nuestras decisiones de contratación basándonos en tu perfil, conocimientos, experiencia y talento, porque valoramos tu pasión por aportar y mejorar con nosotros el futuro de la movilidad sostenible. Además, garantizamos un proceso de selección justo y accesible. Si tienes una discapacidad o necesitas alguna adaptación durante el proceso de selección o incorporación, no dudes en comunicárnoslo.
Continúa tu camino con nosotros/as. ¿Te subes?
#HastaDondeTúQuieras #TalentoAlsa
Provectus
ML Practice Leader (GenAI)
Provectus · Madrid, ES
Teletrabajo . Python
A Practice Leader is the first point of contact for their direct reports, and they liaise and relay information between senior leaders, HR, and engineers.
The role of a Practice Leader is probably the most important because this is the first line of people management, and it provides things to be done. On the one hand, a PL is a part of the Practice, so this person must be at least senior-level in their specialty. On the other hand, a Practice Leader is a people manager.
The complete list of requirements looks like the following:
- Practical experience and strong understanding of Python patterns & best practices
- Strong understanding of ML project lifecycle
- Practical experience with creating training datasets involving human annotators
- Experience with writing Deep Learning models from scratch
- Experience in >1 of the following areas: NLP, CV, forecasting, recommender systems
- Strong experience with agentic workflows, RAG architecture, and GraphRAG
- Experience and in-depth understanding of transformers
- Practical experience with /AWS/other cloud/open source alternatives/ MLOps platforms, frameworks, and libraries
- Practical experience with model post-production & maintenance: model and data monitoring, retraining automation, etc
- Ability to make reusable components of ML pipelines
- Practical experience with a variety of data sources (OLTP, OLAP, DataLake, Streaming)
- Experience in DataOps or ML/MLOps would be a significant plus
- Ability to explain decisions, status, and roadmap to non-technical customer representatives
- Experience in team/department leadership
- Ability to teach and mentor. The role assumes providing employees with their career path and helping them achieve goals
- Diplomatic skills. It means more than just "communication skills" and includes ethics, empathy, compassion, and the ability to resolve conflicts
- Calmness. People are complicated, and you need to be ready for any objectives or misunderstandings
- Build effective teams
- Participate in meetups, conferences, and build community
- Share best practices and culture with the team
- Mentor engineers, coach Team Leads, and encourage others to share knowledge
- Have technical excellence and be an influencer in different teams/projects
- Hire and onboard newcomers
- Conduct performance reviews, 1-on-1 meetings
- Identify and address team gaps in knowledge
- Evaluate, improve, and maintain processes
- Сollaborate with other managers across the company
- Communicate and follow the company's mission, vision, and values
Coca-Cola Europacific Partners
Sevilla, ES
Data Scientist - Commercial
Coca-Cola Europacific Partners · Sevilla, ES
. Python Azure Cloud Coumputing R Machine Learning Office
Data Scientist Manager:
About the Role:
We are seeking a Data Scientist Manager to join our team and drive impactful AI initiatives. In this hands-on role, you will support the Lead Data Scientist in delivering advanced AI explorations identified through our AI Incubator process. Your expertise in Bayesian techniques, machine learning, and commercial data science models will help shape data-driven decisions that influence business outcomes.
What you will be doing:
- Develop and implement commercial data science solutions using Bayesian methodologies.
- Collaborate with business stakeholders to align AI initiatives with strategic objectives.
- Build and optimize market mix models and similar solutions to inform decision-making.
- Provide actionable insights and recommendations based on statistical analysis and machine learning.
- Stay current with advancements in Bayesian modelling and its commercial applications.
- Master’s degree in Statistics, Data Science, or a related field.
- Strong expertise in Bayesian modelling and statistical techniques.
- Proficiency in R, Python, and cloud platforms (e.g., Databricks, Azure).
- Experience in developing market mix models and other commercial data science applications.
- Excellent communication skills to convey technical insights to stakeholders.
- Opportunity to work on cutting-edge AI projects.
- Hybrid working model with a minimum of 3 days per week in the office.
- Collaborative and innovative environment.
If you’re passionate about leveraging data science to drive business impact, we’d love to hear from you! Submit your application today.
Sustainability Analyst
NuevaNatureRe Capital AG
Sustainability Analyst
NatureRe Capital AG · València, ES
Teletrabajo . Python R Excel PowerPoint Word
Are you passionate about tackling climate change and driving impactful solutions? Join our team as a Sustainability Analyst, where your skills will contribute to advancing natural climate solutions and fostering sustainable growth.
We actively encourage applications from diverse backgrounds, especially from women and underrepresented groups, as we strive to create an inclusive and empowering workplace.
About the Role
This 6-12 month internship position offers a unique opportunity for a motivated individual to grow professionally while contributing to advancing natural climate solutions. You’ll collaborate closely with our carbon intelligence team, gaining hands-on experience in ecosystem monitoring, data analysis, and carbon market research.
Key Responsibilities:
- Data Analysis and Reporting: Analyze ecosystem indicators to assess the health of tropical forest projects and generate actionable insights.
- Project Monitoring and Evaluation: Utilize GIS tools, remote sensing technology, and relevant methodologies to support monitoring efforts for natural climate solutions and forest restoration initiatives.
- Market and Methodology Research: Conduct in-depth research on the Voluntary Carbon Market (trends, competitors, and Verra methodologies) to inform project design.
- Strategic Support and Collaboration: Collaborate with cross-functional teams to develop sustainability strategies, prepare reports for stakeholders, and support efforts to measure and communicate project impacts.
What We’re Looking For
We understand no single candidate meets every qualification. If you’re excited about this role and our mission, we encourage you to apply!
Required Skills:
- Advanced data analytics skills with strong attention to detail.
- Proficient use of Microsoft Applications (Word, Powerpoint, Excel).
- Fluency in English and French (written and spoken).
- Ability to work autonomously and diligently in remote settings.
- Familiarity with Google Suite, amongst other remote working tools.
- Familiarity with key tropical forest ecosystem indicators (Biomass, Biodiversity, Ecological Connectivity).
Desired Skills (Not Mandatory):
- Experience in a startup environment is a plus.
- Familiarity with GIS tools (e.g., QGIS, ArcGIS) and data analysis (e.g., Python, VBA, R).
- Experience with remote sensing tools (forest monitoring).
- Knowledge of the voluntary carbon market is highly desirable.
- Knowledge of natural climate solutions is highly desirable.
- Knowledge of Verra AFOLU Methodologies is a strong plus.
About NatureRe Capital
At NatureRe Capital, we are dedicated to “investing in nature, restoring biodiversity and removing carbon at scale.” Our innovative business model integrates carbon, biodiversity and financial expertise to deliver impactful natural climate solutions with sound returns.
Here’s why you’ll love working with us:
- A Mission-Driven Culture: Join a passionate and mission-driven team tackling both climate change and biodiversity loss.
- Learning Opportunities: We prioritize training and mentorship to support your growth.
- Flexibility: Remote work with a focus on work-life balance.
- Balanced Leadership: A multi-faceted and international team (40% women, 16 nationalities, significant age range), striving to increase female representation in leadership roles and valuing balanced perspectives in decision-making.
Work Expectations
We value balance and inclusivity. While this internship requires full-time availability, we respect personal commitments and encourage healthy work-life integration.
Application Deadline: 31/01/2026
How to Apply: Please submit your CV and a brief cover letter outlining your interest in the role to [email protected].
By submitting your application, you consent to the processing of your personal data for recruitment purposes, in accordance with EU data protection regulations (GDPR). Your information will be handled confidentially and used solely for evaluating your candidacy for this role.
Aubay
Barcelona, ES
Desarrollador/a Inteligencia Artificial
Aubay · Barcelona, ES
Python Azure Angular Docker Cloud Coumputing REST AWS DevOps React Machine Learning
Funciones
- Diseñar e implementar soluciones de IA Generativa (LLMs, RAG, agentes) y Machine Learning tradicional.
- Integrar herramientas de IA en sistemas empresariales existentes.
- Desarrollar pipelines full-stack con Angular/React y APIs REST (FastAPI).
- Gestionar infraestructuras en la nube (Docker, AKS) y procesos DevOps/CI-CD.
- Supervisar el despliegue y mantenimiento de modelos en producción.
- Realizar investigación continua en tecnologías emergentes.
Requisitos
- Experiencia en proyectos con inteligencia artificial, machine learning, deep learning y modelos generativos.
- Conocimiento y experiencia en el despliegue de soluciones de IA en entornos Cloud (AWS, GCP, Azure u otros).
- Dominio de Python y familiaridad con frameworks orientados a IA conversacional, como LangChain o similares.
- Valorables conocimientos de: Docker, Azure DevOps, Azure AI, Angular, React.js
Modelo híbrido de trabajo (1 día a la semana presencial) en Barcelona Centro.
Se valorará positivamente certificado de discapacidad 33%
Se ofrece
En AUBAY seleccionamos un/a Desarrollador/a de Inteligencia Artificial (IA) para Barcelona.
Ofrecemos la posibilidad de formar parte de una Compañía en continuo crecimiento, participando en innovadores proyectos que te permitirán completar tu formación y potenciar tus capacidades. Valoramos el compromiso y la dedicación en el trabajo realizado.
En Aubay somos una multinacional de servicios digitales (DSC) fundada en 1998. Actualmente, con un fuerte crecimiento. Operamos en mercados con un alto valor agregado, tanto en Francia como en otras partes de Europa. En Aubay actualmente tenemos 5 000 personas trabajando.
Desde el asesoramiento hasta todo tipo de proyectos tecnológicos, acompañamos la transformación y modernización de los sistemas de información en todos los sectores, incluidos la industria, I + D, telecomunicaciones e infraestructura, y especialmente los principales bancos y compañías de seguros, que representan más del 80% de nuestra facturación francesa. y el 65% de nuestra facturación europea.
Únete a nosotros, te esperamos!
#LI-AL1
sg tech
Madrid, ES
FullStack Developer (AI-Native)
sg tech · Madrid, ES
React API Node.js Python TypeScript Postman Terraform
Descripción
At sg tech we are looking for a AI-Native Full Stack / Developer Experience Engineer responsible for designing and delivering next-generation developer experiences for the Global BaaS platform. The role owns developer portals, SDKs, sandbox environments, and AI-driven documentation and support agents.
Mid-senior profile with strong front-end and API DevEx expertise. AI experience is desirable but not mandatory.
Primary Responsibilities
Developer Portals & Frontend
• Build and maintain API developer portals using Apigee Developer Portal, React, Next.js, and TypeScript.
• Implement developer-facing features: SDK generation (multi-language), semantic API discovery, usage analytics, and API monetization support (metering hooks).
• Implement front-end tools for SLA tracking, developer telemetry, and visualization of API workflows.
Sandbox, Testing & Documentation
• Own sandbox and testing environments (Postman collections, contract tests) for external partners and internal teams.
• Automate documentation and changelog generation with LLM-assisted tools; own versioning and validation of docs.
Conversational Support & Developer Tools
• Provide conversational developer support (ChatOps) via ChatGPT Enterprise-backed agents, integrated into the portal and Slack.
• Collaborate with Platform (Global BaaS) for gateway integrations and Backend Leads for sample apps and domain examples.
DevEx Operations
• Maintain CI/CD for DevEx services and ensure observability (Prometheus, Datadog).
AI-related responsibilities are optional and can be acquired during onboarding.
Core Tech Stack
Frontend: React, Next.js, TypeScript
Backend: Node.js (NestJS/Express), Python (FastAPI)
API Management & Portal: Apigee Developer Portal
Testing & Sandbox: Postman, Pact, JMeter, K6
Observability: Prometheus, ELK, Datadog
CI/CD & IaC: GitHub Actions, ArgoCD, Terraform
AI Tools: ChatGPT Enterprise, GitHub Copilot, OpenAI/Azure AI for doc automation
Security: OAuth 2.1, OIDC, mTLS where applicable
AI-native components (semantic search, LLM agents, automation) are desirable but not mandatory.
AI-Native & DX Practices
• Use LLM-based generation for docs, changelogs, SDKs, and example code; enforce review gates.
• Provide semantic search (vector DB-backed) in the portal for API discovery.
• Offer a conversational assistant with governed LLMOps practices and audit logging.
AI requirements can be acquired during onboarding.
Requisitos
Required Skills & Qualifications
• Strong proficiency in React, Next.js, TypeScript, and Node.js.
• Experience with Apigee Developer Portal and API SDK generation.
• Familiarity with OpenAPI 3.1, contract testing, and sandbox management.
• Experience integrating LLM-based documentation tooling and ChatOps assistants.
Solid front-end and API DevEx fundamentals are prioritized over AI expertise.
Preferred Qualifications
• Experience with semantic search, vector stores, and conversational AI for developer support.
• Familiarity with Camunda or Apache Camel for orchestrating developer tooling workflows.
• Proficiency in English and Spanish (tested).
AI-related experience is optional; not a blocker.
About the Role
Owner of the developer experience: making APIs easier to discover, adopt, and integrate through excellent tooling, smart automation, and conversational support.
Data Architect
Nuevasg tech
Madrid, ES
Data Architect
sg tech · Madrid, ES
MySQL Python Azure Scrum Hadoop AWS R Agile Cloud Coumputing Kanban Spark Big Data
En SG Tech buscamos un/a Arquitecto/a de Datos para incorporarse a un proyecto en Madrid, en modalidad híbrida.
Su misión será diseñar, desarrollar y mantener sistemas de datos eficientes y escalables, garantizando que sean accesibles, fiables y fácilmente analizables por las distintas áreas de la compañía, participando activamente en la definición de la arquitectura de datos y en la mejora continua de los procesos de ingesta, transformación y gobierno del dato.
Funciones principales
- Colaborar con los equipos internos para definir requisitos funcionales y técnicos de cada iniciativa de datos.
- Analizar, combinar y preparar datos en función de los requisitos de negocio y las especificaciones de diseño.
- Diseñar y desarrollar canalizaciones de datos y procesos ETL/ELT.
- Optimizar y reformular estructuras de datos existentes para mejorar su calidad, rendimiento y fiabilidad.
- Documentar de forma estructurada procesos, flujos de datos, modelos y reportes.
- Implementar y aplicar métodos de supervisión de la calidad del dato, garantizando su precisión y disponibilidad.
- Desarrollar y mantener un plan de arquitectura de la plataforma de datos a largo plazo.
- Asegurar buenas prácticas de gobernanza, integración, almacenamiento y modelado de datos, alineadas con la estrategia de la compañía.
Condiciones de la posición
- Ubicación: Madrid.
- Modalidad: Híbrida (presencial en cliente + remoto).
- Horario:
- Jornada habitual de oficina Getronics: 8,5 horas de lunes a jueves.
- Viernes y meses de verano: jornada intensiva.
- Flexibilidad horaria de entrada y salida.
Requisitos
Imprescindibles
- Mínimo 5 años de experiencia demostrada como Arquitecto/a de Datos o en un rol similar (Data Engineer senior, Data Platform Architect, etc.).
- Experiencia sólida en entornos de computación en la nube (Azure, AWS o GCP).
- Experiencia con herramientas ETL y plataformas de datos, tales como:
- Azure Data Factory, Microsoft Fabric, Pentaho, RStudio u otras similares.
- Experiencia con bases de datos relacionales y no relacionales (MySQL, MSSQL, etc.).
- Habilidad práctica con lenguajes de programación:
- Python, R y scripting en Shell.
- Conocimientos avanzados en:
- Infraestructura de datos, gobernanza (gestión y responsabilidad del dato), integración, almacenamiento y modelado de datos.
- Experiencia en tecnologías Big Data (Hadoop, Spark, Flink, etc.).
- Manejo de herramientas de orquestación y automatización como Airflow, ADF u otras similares, así como tecnologías tipo Delta Lake, Polars, PySpark u otras librerías de alto rendimiento para procesamiento de datos.
- Orientación al detalle, capacidad analítica y fuerte orientación a resultados en entornos ágiles y dinámicos.
- Buenas habilidades de comunicación e interlocución con distintas áreas de negocio y equipos técnicos.
- Motivación por estar al día en las últimas tendencias en ingeniería y arquitectura de datos y disposición para el aprendizaje continuo.
Valorable
- Licenciatura o Máster en Ingeniería de Datos o campo relacionado (Informática, Telecomunicaciones, Matemáticas, Ingeniería, etc.).
- Experiencia previa en entornos corporativos complejos o de alto volumen de datos.
- Experiencia trabajando con metodologías ágiles (Scrum, Kanban).
Data Scientist
NuevaGrup fedefarma
Gavà, ES
Data Scientist
Grup fedefarma · Gavà, ES
. Python TSQL Azure Cloud Coumputing AWS Spark Power BI Tableau
A Grup Fedefarma tenim clar que l’èxit dels nostres projectes es deuen a les persones que formem part del nostre equip. Els nostres quasi 100 anys d’experiència ens han ensenyat que el canvi és l’única constant. La nostra història és un testimoni d’adaptació, excel·lència i determinació. Per aquest motiu, si ets una persona amb mentalitat analítica, passió pel món de les dades i capacitat per transformar informació en coneixement accionable, continua llegint… perquè aquesta pot ser l’oportunitat que estàs buscant.
A Fedefarma busquem un/a Data Scientist amb un perfil analític, capaç de treballar amb grans volums de dades, desenvolupar models analítics i extreure coneixement que aportin valor al negoci. Si et motiva créixer dins d’una organització líder en el sector, amb valors cooperatius i una clara aposta per la presa de decisions basada en dades, volem conèixer’t.
Formaràs part d’un equip compromès, amb eines i suport, que treballa cada dia per consolidar vincles de confiança amb els nostres socis. Perquè aquí, esta a prop és acompanyar, entendre i oferir solucions que realment marquin la diferència.
Ens coneixes?
Tu, que busques un lloc on créixer, aportar valor i formar part d’un projecte amb propòsit real.
Tu, que vols sentir-te part d’un equip que transforma, que innova, que acompanya i que cuida.
A Grup Fedefarma, el primer ets tu.
Som una cooperativa amb més de 95 anys d’història al servei de la salut i al costat de la farmàcia. Però sobretot, som les persones que la fem possible. L’èxit dels nostres projectes comença amb cadascuna de les persones que en formen part. Sense elles, res no tindria sentit.
Som líders en distribució farmacèutica a Catalunya i estem presents també a la Comunitat Valenciana, Múrcia i Andorra. Aquest 2025, iniciem la nostra expansió a noves comunitats de l’estat espanyol, mantenint la mirada ferma cap al futur.
Ens mouen valors clars: la proximitat per estar sempre a prop de les farmàcies, la transparència i l’honestedat en totes les decisions, la passió per la nostra professió i la innovació com a motor de canvi constant.
Acompanyem la farmàcia com a agent imprescindible de la cadena de salut a través de quatre grans àmbits:
- Distribució farmacèutica: el cor de la nostra activitat, amb la màxima eficiència, tecnologia i compromís.
- Formació: amb Mentora, el nostre ecosistema formatiu per empoderar els farmacèutics/es i garantir el millor consell professional.
- Solucions de gestió i dinamització: serveis integrals que impulsen la farmàcia al llarg de tot el seu cicle de vida.
- Laboratori farmacèutic: a través de GSN Farma Labs Group, desenvolupem i comercialitzem medicaments, complements alimentaris i cosmètics exclusius per al canal farmàcia.
Actualment ...
Volem incorporar un/a Data Scientist com a figura clau per al creixement analític i la presa de decisions basada en dades. Cerquem una persona amb capacitat per analitzar i interpretar informació complexa, identificar patrons i oportunitats mitjançant dades, i assessorar de manera rigorosa i estratègica les diferents àrees del negoci.
En aquest rol, formaràs part d’una organització que s’enorgulleix del seu llegat i el seu compromís amb la qualitat en la distribució farmacèutica. La teva tasca serà fonamental per a continuar brindant els serveis de primera classe els nostres clients.
Per tant, la teva missió serà:
Transformar grans volums de dades en insights accionables que donin suport a la presa de decisions estratègiques del negoci.
Com serà el teu dia a dia a FedeFarma?
En el teu dia a dia, com a Data Scientist, assumiràs les responsabilitats següents:
- Analitzar dades complexes per identificar patrons, tendències i oportunitats de millora.
- Dissenyar i desenvolupar models analítics i mètriques de negoci.
- Construir, optimitzar i mantenir consultes SQL sobre grans volums de dades.
- Desenvolupar anàlisis i scripts en Python per a l’exploració, la neteja i el modelatge de dades.
- Crear dashboards i informes interactius en Power BI (o eines similars) per a diferents stakeholders.
- Col·laborar amb equips de negoci, tecnologia i producte per definir necessitats analítiques.
- Documentar processos, models i resultats de manera clara i estructurada.
Com ens agradaria que fossis:
Que et podem oferir?
- Formació:
- Grau en Matemàtiques, Estadística, Enginyeria Informàtica, Física o similar.
- Es valorarà positivament Màster o formació especialitzada en Data Science / Analytics.
- Experiència:
- Mínim 1 any d’experiència com a Data Scientist, amb un fort enfocament analític.
- Experiència treballant amb grans volums de dades (molt recomanable).
- Hard Skills:
- Domini avançat de SQL.
- Experiència sòlida en Python (pandas, numpy, matplotlib/seaborn o altres llibreries analítiques).
- Experiència en Power BI, Tableau, Looker o eines de visualització similars.
- Soft Skills:
- Capacitat per interpretar dades i convertir-les en conclusions clares i accionables.
- Bones habilitats de comunicació i storytelling amb dades.
- Capacitat per treballar en equip, comunicar-se de forma clara i col·laborar amb diferents perfils tècnics i funcionals.
- Responsabilitat, organització i enfocament a la qualitat.
- I sí, el més important: que siguis un/a gran jugador/a d’equip!
- Molt recomanable:
- Experiència en ETL (extracció, transformació i càrrega de dades).
- Coneixements de Data Engineering (pipelines de dades, modelatge de dades, optimització).
- Experiència amb eines d’orquestració o processament de dades (Airflow, dbt, Spark, etc.).
- Coneixements de cloud (AWS, Azure, GCP).
- Oportunitats de desenvolupament professional: Apostem pel talent intern, oferint formació contínua i possibilitats de promoció dins de l'organització.
- Posició indefinida: Valorem la teva estabilitat laboral des del primer dia.
- Flexibilitat horària i jornades intensives: Facilitem la conciliació entre la vida laboral i personal.
- Retribució competitiva i flexible: Oferim un paquet salarial atractiu amb opcions de retribució flexible, incloent mútua mèdica, tiquets restaurant, descomptes en escoles i transport.
- Beneficis socials addicionals: Accés a catering, descomptes en productes de parafarmàcia, acords amb universitats i escoles de negoci (com la UOC, ESADE, ESIC), amb entitats financeres com Bankinter i altres avantatges que promouen el teu benestar.
- Ambient de treball col·laboratiu i dinàmic: Uneix-te a un equip humà excepcional, on la proximitat, la transparència i el compromís són valors fonamentals.
A Grup FedeFarma valorem la diversitat i estem compromesos amb la igualtat d’oportunitats.
Per tant, busquem persones com tu! Si desitges formar part de la nostra empresa amb un model de gestió basat en les persones, la innovació i l’excel·lència, vine a formar part del nostre equip, que com bé hem dit a l’inici, l’èxit dels nostres projectes es deuen a les persones que formem part d’ell.
Perquè a Grup Fedefarma construïm un projecte amb ànima, on cada persona suma i deixa empremta.
Creiem fermament que la diversitat ens fa més forts, més creatius i més humans.
Per això, fomentem un entorn laboral inclusiu, segur i respectuós, lliure de qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere, identitat o orientació sexual, origen ètnic, edat, religió, diversitat funcional o qualsevol altra condició personal o social. Animem especialment a postular-se a qualsevol persona que comparteixi els nostres valors de respecte, diversitat i inclusió.
ING España & Portugal
Contact Center Frontline Specialist
ING España & Portugal · Madrid, ES
Teletrabajo . Python Agile TSQL Excel Power BI Office
At ING we are looking for a Contact Center Frontline Specialist
Your role and work environment:
We are looking for a talented and enthusiastic Frontline Specialist to join our Contact Center team within the COO domain
The responsibility of this role is to oversee the day-to-day operations of our Contact Center front-line team. This role is pivotal in ensuring high-quality customer interactions, optimizing team performance, and driving continuous improvement in service delivery. Additionally, this role involves managing data extraction to provide the Contact Center Front team with the necessary insights for effective follow-up on customer support activities and strategic decision-making. This role will also be responsible for building consistent reports and dashboards to support decision-making in a fast-paced environment.
Your key responsibilities:
As a Frontline specialist you will:
- Lead and supervise the BPO team of front-line agents, ensuring adherence to performance standards and KPIs.
- Monitor real-time operations, including call and chat volumes, agent availability, and service levels.
- Provide coaching, feedback, and support to BPO’s Force team to enhance customer experience and operational efficiency.
- Cooperate with Workforce Management to ensure optimal staffing and compliance with our requirements
- Collaborate with Quality Assurance teams to ensure service quality and enhance customer satisfaction
- Act as the first point of escalation for complex customer issues, ensuring timely and effective resolution.
- Analyze performance data and generate reports to identify trends, gaps, and opportunities for improvement.
- Support the implementation of new tools, processes, and training initiatives.
- Foster a positive and inclusive team culture focused on customer satisfaction and continuous learning.
What are we looking for?
Do you want to know if this job is made for you? These are some of the qualities that we value the most for this role. And if the shoe fits… don’t hesitate to apply!
- Desirable experience in a supervisory or lead role within a Contact Center environment.
- Strong leadership and interpersonal skills with the ability to motivate and develop teams.
- Experience with omnichannel support (voice and chat).
- Proficiency in Excel and SQL. Experience withSAS, Python and PowerBI is a plus
- High analytical skills and mindset, insights generation and critical mindset. Challenge the status quo.
- Familiarity with developing dashboards for the proper follow up of the team’s KPIs
- Excellent communication and problem-solving abilities.
- Knowledge in Contact Center technologies (e.g., CRM systems, telephony platforms, workforce management tools).
- Familiarity with performance metrics such as AHT, FCR, CSAT
- Ability to work in a fast-paced, customer-focused environment.
- Native in Spanish and fluent in English; additional languages are a plus.
- Enthusiasm for working in a multidisciplinary environment, and in strong coordination with another teams, inside the bank, and with our Partners.
- Stakeholders' management and Influence
- Problem solving
- Growth mindset
- “Makes things happens” attitude
- Accountability
What do we offer?
The time you spend at work, the challenges you face or the lessons you get are very important, but… What about your personal life? At ING we want your work to fulfill you in every way, and that is why we take care of even the smallest details.
Check out what is waiting for you!
Be flexible my friend.
Our model is all about flexibility and accountability. Keeping both our customers and our colleagues’ needs in mind, you determine together which days you work at home and which you come to ING MAD to offer your best self. Do your thing.
Restaurant card.
So that thinking about what to have for lunch doesn’t take up your time or your cravings.
Our house will be your home.
In our offices you can find electric mobility solutions, doctor, hairdresser, gym, The Good Service (to help you with your errands) and much more!
Health insurance.
For you and all your family (spouse/partner and children).
Life insurance.
We help you protect what matters most to you.
Flexible remuneration.
In addition, you will enjoy our flexible remuneration model, through a more tax-advantaged way, you will be able to access other services such as nursery, transport card, training aids…
Free company shuttle.
It doesn't matter where you live. We have 6 routes (North, Central, South, A5, A42 and A6) to get you to our ING office in Madrid comfortably.
Banking benefits.
Special loans with more beneficial conditions.
Special mortgage conditions after 6 months working at the bank.
And you can benefit from our pension plan after 1 month with us!
More vitality and more belonging
360º care of the employee (physical, mental, social connection & purpose).
Physiotherapy service on site.
Clinics with professional, world-class athletes.
Gympass service.
Employee Networks: Rainbow Lions (LGBTQI+), Leonas & RIÑG.
International Remote work program.
Get to know Us
We are a team of more than 1700 people sharing one idea: doing our bit in helping our clients create a better future for themselves, by providing them with the tools they need to get where they want to go.
A fully online bank where technology, innovation, simplicity and transparency are the main ingredients, and the first one to work with agile methodologies.
And although we are based in Spain, we are lucky to work in an international bank with presence in more than 40 countries.
We are proud to have a diverse team, and we are committed to continue developing a culture of Diversity, Inclusion and Belonging to foster a culture of collaboration and innovation that represents all collectives in the society.
And even though we look orange on the outside, we are green on the inside. Our ambition in Sustainability is Empowering (y)our Sustainability journey. We are embarking on our path, for us, but we are also there for when our clients decide to embark on this journey.
Making things happen, helping others be successful, always being one step ahead—that’s our DNA. If you look at yourself in the mirror and your reflection matches our way of being and working…