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1Ciencia e Investigación
1Deporte y Entrenamiento
1Editorial y Medios
0Omnitel
Madrid, ES
Product Manager (Accesories)
Omnitel · Madrid, ES
Office Excel Power BI Tableau PowerPoint
For one of our main customers based in Sant Cugat (Barcelona), Omnitel is looking for a Product Manager
General Data:
- Type of contract: Indefinite
- Hours: 09:00h - 18:00h (40 hours/week)
- Location: Barcelona
- Start Date: Immediate
- Salary Range: 25K - 29k
Key Responsibilities:
- Product management for accessories (EMEA).
- Portfolio understanding and management, being the link between sales, GBU and Supply Chain & making sure there's a healthy stock of peripherals in EMEA, including NPIs and EOLs.
- Point of contact for alliance partners.
- Order tracking & escalations from sales. Dealing with regular requests from sales to prioritize or unblock orders and provide availability details.
- Reporting: Financial Reporting for sales & management and product related (PPM) reports. Including: forecast files, Backlog, order tracking, E&O, etc.
Skills needed:
- Strong analytical, organizational and reporting skills for a fast-paced environment, with the ability to analyse, prioritize and solve problems.
- Dynamic personality and high communication level, both verbal and written skills, to be able to interact with colleagues throughout the division and company, team work spirit and collaboration.
- Ambition, high energy and will to succeed.
- Passion for technology and proactivity in staying current on the latest products to market.
- Flexible and creative approach.
Required Qualifications:
- Bachelor's Degree in appropriate field of study, BA, Economics, Marketing or similar fields.
- Equivalent work experience will be a plus.
- Experience and knowledge of Microsoft Office environment, specially PowerPoint and Excel.
- Experience with other analytical tools such as PowerBI, Tableau, or similar would be a plus.
- Mandatory demonstrable Fluent English level.
Please attach your CV in ENGLISH. Thank you!
Aktios
Viladecans, ES
Data / BI - Vacantes Perfiles Junior
Aktios · Viladecans, ES
TSQL Bases de datos Análisis de datos Aviación Tableau Microsoft Power BI R (Lenguaje de programación) R Power BI
Buscamos mentes ambiciosas para formar parte de un Programa de Data y BI con uno de nuestros proyectos en el sector de la aviación. ¿Estás listo para despegar? ✈️
Tendrás la oportunidad de expandir tus habilidades técnicas y de negocio, trabajando en proyectos y adquiriendo experiencia en consultas a bases de datos, conocimientos de SQL, programación con R, y herramientas como Power BI y Tableau.
🎓 Tu perfil:
> Tienes una titulación o estás a punto de finalizar tus estudios relacionados con ADE, económicas, empresariales, matemáticas, estadística o similares.
> Tienes experiencia en el ámbito de Data, BI o relacionados, o con alguna de las tecnologías del puesto.
> Eres buen/a comunicador/a y estás orientado/a negocio.
> Muy valorable dominio del inglés.
💻 Entorno tecnológico:
> Resolución de consultas a BBDD, con SQL principalmente, para acceder, manipular y analizar grandes volúmenes de datos.
> Programación con R para análisis de datos y estadísticas para desarrollar soluciones personalizadas y automatizadas.
> Herramientas de visualización de datos como Power BI y Tableau.
> Entorno tecnológico específico del sector de la aviación.
🎓 Ofrecemos:
> Modalidad híbrida con 2-3 días presenciales en las oficinas de Viladecans.
> Progresión salarial.
> Participación en proyectos tecnológicos punteros en el sector.
¡Aplica ahora y únete a esta carrera llena de desafíos y oportunidades a través de la Data!
BNP Paribas
Madrid, ES
Business Analyst/Project Manager
BNP Paribas · Madrid, ES
Scrum Cloud Coumputing Jira SharePoint Kanban Power BI Tableau
BNP Paribas is an international bank with leading positions in the European market. It is present in 74 countries and employs more than 192,000 people, 146,000 of whom are in Europe. The Group holds key positions in its three main areas of activity: Domestic Markets and International Financial Services (whose retail banking and financial services network is part of Retail Banking & Services), as well as Corporate & Institutional Banking, which offers services to corporate and institutional clients. The Group supports its customers (individuals, entrepreneurs, SMEs, large companies and institutions) to help them carrying out their projects by providing financing, investment, savings and insurance services.
In Europe, the Group has four domestic markets (Belgium, France, Italy and Luxembourg) and BNP Paribas Personal Finance is number one in retail financing in Europe.
BNP Paribas is developing its integrated retail banking model in the Mediterranean countries, Turkey, Eastern Europe and has an important network on the US West Coast. In both its Corporate & Institutional Banking and International Financial Services activities, BNP Paribas has leading positions in Europe, a strong presence in the Americas and a solid and growing network in the Asia-Pacific region.
CIB IT Spain is responsible for providing ADM (Application Development and Maintenance) and APS (Application Production Support) services to its internal clients. It's main responsibility is the planning and execution of BAU activities, initiatives and projects for all local BNPP applications within the European territories, delivering those with the respect of CIB IT rules, regulatory standards and compliance guidelines, implementing the overall strategy of CIB IT Clusters for developing and technology initiatives.
For the local European IT teams and in line with the overall BNP Paribas strategy, there is a successful extended team model where the services are managed from the European locations with the teams located in Spain, Portugal, Poland and India.
CIB London Organization & IT (LO&IT) As a Local IT Team, Is a Key IT Partner For The UK (United Kingdom) Territory And BNPP Group To Meet The Business, Regulatory And Functional Objectives
- Scope of the team reflects the UK regulatory & business landscape e.g. Health & Safety, Risk & Compliance, Building Security, Diversity & Inclusion, Sustainability, Tax & Finance
- They supply IT solutions that involve in-house development, automation, reporting solutions and onboarding vendor tools. There is a diverse portfolio of applications and services that require continuous engagement with stakeholders at every level.
- They also provide UK project support services when required by global projects managed outside of the UK.
Mission
Holding a position within the Project management/Business Analyst team of CIB IT Spain, your mission will be:
- To deliver IT solutions for the local UK and its global stakeholders. It will require working with multiple teams spread across multiple locations and functions, including their own extended team.
- The successful candidate is expected to be comfortable operating in a hybrid PM/BA capacity as well as a standalone PM or BA service depending on individual project needs
Understand and analyze the needs of the Business related to one or more functional domains, with the aim of enhancing the IS with appropriate and sustainable solutions in line with the entity's strategic plan and the related request portfolio:
- Handle demands from different stakeholders on several topics
- Contribute to preliminary studies with the Business
- Participate, as necessary, in monitoring the portfolio and prioritizing requests in their scope of activity
- Clarify, analyze from a critical and constructive perspective and, as necessary, challenge the need expressed by the Business regarding the entity's strategic plan
- Create business case including alternatives
- Design practical solutions within the budget and technical constraints of the team
- Ensure that the solution is compatible with the requirements derived from the Business's needs
- Formalize the statement of requirements and have it validated by the Business
- Define, formalize and request validation of requirements related to the need with the contributors involved, in compliance with the entity's applicable practices
- Closely collaborate with the development team to ensure correct solution.
- Create test plans and show entry/exit criteria for each test
- Execute system testing, record all results, and supply input for defect prioritisation
- Assist the Business in conducting user tests
- Develop user training requirements and conduct trainings where needed
- Contribute with the Business to change management activities and deployment for the end customer.
- Help identify Business impacts caused by the solution and prepare action plans
- Provide level 3 production support when needed
- Management of projects and initiatives in the scope
- Engage and build strong relationships with all the stakeholders including the UK management, project team for the project success.
- Participate and contribute to team catch up, reviews, retrospectives, progress updates and planning forums.
- Create project schedules and keep realistic project plan – including risks, issues, and interdependencies with actions to manage the impact.
- Set the project budget and manage any deviations on time.
- Proactive project status reporting to management, sponsors and stakeholders and running steering committees.
- Promptly escalate issues requiring support from line management and sponsors.
- Ensure testing for all projects
- Manage vendors for third party system implementation.
- Ensure that the project is closed in a controlled manner, communicate learnings, providing final budget versus actuals status, and ensuring handover to production support teams.
Training:
- Bachelor degree Business, Finance or IT engineeering
- 5 years of Business Analyst
- 3 years of Project manager
- English:Fluent
- Spanish:Fluen
Technical:
Tools / Technologies / Methodologies
- Skilled at various business analyst practices – Produce clear user stories, create well-defined acceptance criteria, create test cases and executing testing activities
- Skilled at various project management practices e.g. Scrum, Kanban, Waterfall
- Understanding of reporting tools e.g. Power BI, Tableau / Knowledge of Jira, Confluence Wiki, Sharepoint (Desirable)
- Understanding of cloud infrastructure & knowledge of current automation tools ( Desirable)
- Organizational skills
- Ability to develop and adapt a process
- Communication skills
- Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
- Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
- Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
- Flexible compensation plan
- Hybrid telecommuting model (50%)
- 31 vacation days
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients
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Data Analyst
25 abr.Konecta
Coruña, A, ES
Data Analyst
Konecta · Coruña, A, ES
Python TSQL R Excel Tableau
¿Te atreves a embarcarte en un nuevo proyecto profesional de nuestra mano como DATA ANALYST del CAU Técnico de uno de nuestros clientes, que es una importante compañía internacional?
Somos una empresa que apuesta por la diversidad, la igualdad, la equidad y la sostenibilidad, ¡somos Konecta, empresa líder multinacional del sector de la externalización de servicios y experiencia de cliente!
¿Cuál es el objetivo del puesto?
Analizar e interpretar datos para proporcionar información que respalde las decisiones operativas del servicio, proponiendo la creación de nuevos informes y dashboards para un mejor control y seguimiento de la actividad.
¿Cuáles serán tus principales funciones?
● Recopilar y analizar los datos para identificar y recomendar acciones que ayuden en la toma de decisiones.
● Crear y mantener reportes y dashboards para el seguimiento de indicadores. Identificar tendencias.
● Colaborar con los responsables de los servicios para entender las necesidades de reporte, análisis y sus requerimientos.
● Desarrollar e implantar controles de calidad para asegurar la exactitud y consistencia de los datos.
● Interlocución con áreas transversales de la compañía para la creación de Dashboards.
¿Qué necesitamos?
● Al menos 2 años de experiencia en análisis de datos, reporting o inteligencia de negocio.
● Titulación Superior: Analítica de Datos, Inteligencia de Negocio, Estadística, ADE o Economía.
● Conocimiento y manejo avanzado de herramientas de visualización de datos (Power
Bi, Tableau, etc.), y Microsoft Excel. Valorable conocimiento de SQL, Python o R.
● Habilidad para trabajar con extensos datasets y para el análisis de datos complejos.
● Habilidades de comunicación y presentación.
¿Qué ofrecemos?
●Trabajar en una multinacional líder en servicios BPO.
●Ambiente de trabajo colaborativo.
●Oportunidades de desarrollo profesional.
●Objetivo y compromiso interno del impulso continuo de tu rol.
●Estabilidad.
●Jornada completa presencial en nuestra sede de Avda. Finisterre (A Coruña)
¿Quieres saber más? ¡Inscríbete y Konectamos!
Omnitel
Scaled Analytics Insights Manager
Omnitel · Madrid, ES
Teletrabajo Excel Power BI Tableau PowerPoint
For one of our main customers we are looking for a Scaled Analytics Insights Manager. The candidate should be passionate about analytical storytelling and experienced capabilities working with advertising Sales materials. The scope of the role will be to enhance the Sales and Marketing enablement by expanding the scope of GMI ‘s analytical offerings.
General Data:
- Type of contract: Indefinite
- Hours: 08:00 - 17: 00h / Flexibility (40 hours)
- Location: Madrid
- Start Date: Immediate
- Salary range : 45K-50K
Responsibilities:
- Pull insights and trends for vertical/seasonal moments from proprietary GMI tools.
- Package & deliver Sales enablement decks (vertical playbooks) for prioritized seasonal moments. Support deck delivery to Sales with one-pager summaries and, when appropriate, written blogs.
- Plan quarterly vertical deliverables focused on advertisers needs and influenced by 3rd party research and vertical industry trends.
- Program management: extending current programs to new scope or standing up new support workstreams.
- Blinding GMI content for external consumption on the Marketing website, this includes editing to adhere to Brand guidelines and compliance requirements.
- Redesigning GMI Playbook Content into scaled packaging. This may include manipulating materials to fit a specific deck length, creating one-pagers summarizing key takeaways, reorienting the content to fit a particular Sales segment’s need, etc.
Skillsets needed:
- Experience in a data-focused role pairing data visualization with storytelling to deliver persuasive presentations.
- Experience using analytical tools such as PowerBi/Tableau usage of Excel and PowerPoint
- Creative problem-solving skills, with an ability to think out of the box.
- Strong communication skills and experience managing multiple stakeholders.
- Self Starter, comfortable with an autonomous, virtual work environment.
- Strong written skills, experience writing or editing blogs/essays/whitepapers a plus.
Candidate Requirements:
- More marketing / sales-oriented type of analytics experience (as opposed to the technical type)
- Confidence with data
- Power BI, Tableau, and such tools / Pivot tables knowledge
- Presentation skills PPT / storytelling experience
- Sales or client support exp (client facing / understanding and responding to a user’s need)
Languagues:
- English: minimum C1
Please attach your CV in English. Many thanks.
Analista de Datos
24 abr.NA
Anchuelo, ES
Analista de Datos
NA · Anchuelo, ES
MySQL Excel Power BI Tableau
¿Tienes ganas de un nuevo reto laboral? ¿Quieres empezar tu carrera profesional en una de las empresas top en electrónico/a de consumo?
En Adecco estamos buscando el mejor talento para una beca de Analista de Datos.
¿Cuáles serán tus funciones?
Diseño de estrategia de reporting de compañía para todas las unidades de negocio.
Mantenimiento, desarrollo y tratamiento de bases de datos internas (Access, MySql).
Generación de informes y plan de distribución para los equipos de ventas (ventas por tienda, cliente, zona, delegado/a de ventas, vs año anterior).
Análisis de resultados comerciales.
Resolución de incidencias.
¿Qué necesitamos de ti?
ADE, Empresariales o Económicas
Valorable Máster en Business Intelligence
Conocimientos de Excel a nivel medio-avanzado y Power point
Valorable nociones adquiridas en herramientas de Business Intelligence (Tableau,Power BI)
Inglés nivel medio-alto
Capacidad de análisis, comunicación, organización y para trabajar con deadlines
¡Te esperamos!
AMLG24
NA
Bergondo, ES
INGENIERO/A PROCESOS INGLÉS A CORUÑA
NA · Bergondo, ES
Excel Power BI Tableau
¿Te gustaría formar parte de una gran empresa internacional cuyos valores son la integridad, la seguridad, la mejora continua y el trabajo en equipo? ¿Te apasiona el sector industrial? ¿Buscas un proyecto en donde poder desarrollar tu carrera profesional? Si es así, y dispones de un buen nivel de inglés, apúntate a la oferta y nos pondremos en contacto contigo para facilitarte más información.
Tu misión principal es contribuir al análisis y mejora, tanto en calidad, rendimiento y eficiencia de los métodos, procesos y elementos fabricados en la planta.
En tu día a día, trabajarás sobre el control de los procesos y estándares de producción, para asegurar la calidad del producto.
Análisis de datos de los elementos y piezas elaboradas, propiedades, características, tiempos, costos y comparativas.
Liderarás ensayos en los diferentes procesos de fabricación para la mejora y desarrollo de los productos, dirigiendo al equipo de laboratorio.
Apoyarás al departamento técnico de clientes en dudas o fallos que pudieran producirse.
Colaborarás de manera habitual con otros/as ingenieros/as de procesos, calidad, tecnología y producción para identificar propuestas de mejora continua y de optimización de la producción y la calidad.
En Adecco creemos en la igualdad de oportunidades y apostamos por el Talento Sin Etiquetas
Requisitos
Aunque lo más valorado es tu capacidad para trabajar en equipo, compromiso y orientación a la mejora continua, es necesario que cuentes con los siguientes requisitos:
Grado en Ciencias (Ingeniería industrial, químico/a, ciencia de los materiales o cerámica o similar)
Experiencia en el desarrollo de funciones como ingeniero/a de procesos, valorando que haya sido en plantas de producción de mediano o gran tamaño.
Imprescindible alto nivel de inglés (mantenimiento de conversaciones diarias con personal internacional dentro de la planta).
Imprescindible conocimientos en análisis de datos con Excel y/o software de business inteligence como Power BI, Tableau o cualquier otro programa similar.
¿Qué ofrecemos?
Te ofrecemos una incorporación directa a través de un contrato indefinido en nuestro cliente, importante empresa industrial, con gran reconocimiento, tanto a nivel local, como internacional, enfocada a la formación continua y al desarrollo de sus trabajadores.
La empresa te ofrece diferentes beneficios sociales, retribución flexible, ayuda a estudios, comedor subvencionado, incentivos. Todo ello en un inmejorable ambiente laboral, en el que tendrás la posibilidad de participar en interesantes proyectos internacionales dentro del área de la tecnología industrial.
Jornada completa: horario de invierno de lunes a jueves partida, con flexibilidad en entrada u salida, viernes intensivo; horario de verano intensivo de 8 a 14:30.
Salario competitivo.
Data & Martech Specialist
20 abr.Mahou San Miguel
Madrid, ES
Data & Martech Specialist
Mahou San Miguel · Madrid, ES
AWS Salesforce Tableau
¡ÚNETE A NUESTRO EQUIPO!
¿Te gustaría formar parte de la compañía española líder de bebidas de nuestro país y crear momentos de unión y conexión para mejorar la vida de las personas y del planeta? ¿Tienes Sed de Avanzar? ¡Ahora es tu oportunidad de demostrarlo!
Sobre nosotros
Somos una compañía familiar, líder de bebidas en España. Contamos con 10 centros de elaboración de cerveza –ocho en España y dos en Estados Unidos–, cuatro manantiales de agua y un equipo cercano a los 4.000 profesionales. Estamos presentes en más de 70 países.
Nuestro compromiso con el empleo de calidad y el bienestar de las personas, nuestros valores, nuestro propósito y nuestro espíritu innovador y transformador, desde hace más de 130 años, definen una forma única de hacer las cosas que nos permite avanzar hacia el futuro.
¿Por qué te estamos buscando?
Colabora en la identificación, desarrollo, implantación y seguimiento de herramientas de Martech así como del desarrollo de las políticas de captura y gestión de uso de datos de consumidores, con el objetivo de consolidar el Ecosistema de Data de MSM y hacerlo accesible a toda la organización
Tu día a día en Mahou San Miguel
MARTECH
• Detecta las necesidades de Martech, propone la herramienta y realiza benchmarkcs de proveedores para su desarrollo.
• Impulsa el desarrollo del ecosistema data cookieless y eRetail con el objetivo de generar audiencias para PAID MEDIA.
• Colabora, junto con el Manager, en la implementa las herramientas y el diseño de casos de uso
• Colabora en la definición y coordinación del modelo de governance relacionado con Martech
ECOSISTEMA DATA
• Colabora en la definición de las políticas de captura, gestión y uso de los datos de consumidor, dando soporte a la definición de los procesos de implementación
• Colabora en la activación de audiencias generadas desde BBDD MSM (i.e., 1st party data)
• Impulsa el uso del dato en la organización y da apoyo en la consolidación del ecosistema de Data y medición, haciéndolo fácilmente accesible por toda la organización
• Participa en la definición del dashboard que permita el seguimiento y la visualización para toda la compañía de los datos obtenidos de todos los puntos de contacto con consumidores y clientes
• Colabora con el Hub Conocimiento en la explotación de la información y participa en la definición de los casos de uso de dato: trabajo en conjunto identificando las mejores forma de explotar el ecosistema así como la ideación de nuevos casos de uso que puedan permitir la obtención de nueva información relevante
Requisitos
• Formación Universitaria en ADE o Empresariales.
• Experiencia en proyectos de Martech
• Experiencia en desarrollo de proyectos centrados en data con herramientas de Salesforce, LiveRamp, AWS.
• Experiencia en la elaboración de dashboard y/o en la utilización de cuadros de mando en Tableau
• Conocimiento y capacidades de data analytics
• Entendimiento y conocimiento digital
• Conocimiento de herramientas de IT y digitales
• Experiencia y entendimiento de metodologías “agile”
La diversidad, clave en nuestra estrategia
Nuestro compromiso con la diversidad, la inclusión y la igualdad de oportunidades está presente desde nuestro nacimiento en 1890. Nuestra visión, es “construir el futuro a través de la suma de personas únicas, impulsando la diversidad de forma activa como fuente de riqueza en la sociedad”. Por eso, esta oferta está dirigida a cualquier persona que reúna los requisitos exigidos para el puesto, independientemente de sus características.
Michael Page
Madrid, ES
Data Analyst / Business Intelligence
Michael Page · Madrid, ES
Tableau
Perfil buscado (Hombre/Mujer)
• La compañía ahora mismo se encuentra en un momento donde se están implementando nuevas herramientas, por lo que lo principal será dar soporte en dicha implementación que en cuestión de unos meses quedará finalizada y, tras ello, el rol se centrará en funciones de analista de datos y desarrollo de negocio a través de la información extraída.
• Analizar y procesar datos complejos para extraer información valiosa.
• Crear informes personalizados utilizando Microstrategy.
• Colaborar con el equipo de análisis para identificar tendencias y patrones.
• Proporcionar recomendaciones basadas en los hallazgos de los datos.
• Mantener la integridad y seguridad de las bases de datos.
• Optimizar los sistemas de información para mejorar la eficiencia.
• Trabajar en estrecha colaboración con otros departamentos para entender sus necesidades de información.
• Empresa final|Internacional
El/la candidato/a seleccionado deberá cumplir los siguientes requisitos:
• Título en Informática o relacionado.
• Inglés B2
• Entre 1-5 años de experiencia en análisis de datos.
• Dominio en herramientas BI. Esta compañía usa Microstrategy, pero valoramos dominio con otras similares tipo Tableau, Qlik, PowerBI...
• Excelentes habilidades de análisis y resolución de problemas.
• Capacidad para trabajar en equipo y colaborar con otros departamentos.
• Excelentes habilidades de comunicación y presentación.
• Capacidad para manejar múltiples proyectos y cumplir plazos.
Nuestro cliente es una reconocida empresa del sector industrial y manufacturero. Con una plantilla de más de 500 empleados, opera a nivel nacional e internacional.
• Salario a valorar según expertise. Como el equipo está abierto a conocer recorridos juniors o seniors y ver la adaptación, la banda parte de 30.000 y podríamos llegar a 48.000-50.000 b/a.
• Contrato indefinido con la empresa.
• Seguro de vida incluido.
• Oportunidad de trabajar en una empresa líder en el sector industrial y manufacturero y ser pionero en el desarrollo del área de DATA en la compañía, teniendo la oportunidad de viajar a otras delegaciones y participar en reuniones internacionales.
• Ambiente de trabajo colaborativo y de apoyo.
• Modalidad 100% presencial
• Ubicación en Madrid, una ciudad con una gran calidad de vida y oportunidades de ocio.