¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraTransporte y Logística
1.012Informática e IT
928Comercial y Ventas
924Adminstración y Secretariado
671Desarrollo de Software
488Ver más categorías
Ingeniería y Mecánica
416Comercio y Venta al Detalle
393Derecho y Legal
350Educación y Formación
336Industria Manufacturera
306Instalación y Mantenimiento
219Marketing y Negocio
218Sanidad y Salud
192Diseño y Usabilidad
176Publicidad y Comunicación
114Construcción
113Arte, Moda y Diseño
106Contabilidad y Finanzas
89Recursos Humanos
75Artes y Oficios
69Hostelería
64Alimentación
62Atención al cliente
59Turismo y Entretenimiento
50Producto
48Banca
41Farmacéutica
40Inmobiliaria
40Seguridad
23Cuidados y Servicios Personales
21Energía y Minería
14Social y Voluntariado
12Telecomunicaciones
7Deporte y Entrenamiento
3Seguros
2Agricultura
1Editorial y Medios
1Ciencia e Investigación
0Google Analytics
WikipediaGrupo Arestora
Especialista en contenidos
Grupo Arestora · Rozas de Madrid, Las, ES
Teletrabajo Google Analytics SEO
En Marketing Medianet, somos una agencia de marketing digital en crecimiento, especializada en SEO y estrategias digitales. Estamos buscando incorporar a nuestro equipo un/a Consultor/a SEO con grandes habilidades de redacción y optimización de contenidos, que quiera desarrollarse en un entorno dinámico, creativo y profesional.
LO QUE OFRECEMOS:
- Salario entre 20.000 € y 26.000 €, a negociar según valía.
- Contrato indefinido a jornada completa (40h/semana).
- Flexibilidad horaria.
- Teletrabajo los viernes y durante julio y agosto.
- Jornada intensiva en agosto y todos los viernes del año.
- Plan de formación con certificaciones pagadas por la empresa.
- Integración en un equipo multidisciplinar del marketing digital.
- Plan de crecimiento profesional dentro de la empresa.
- Participación global en el desarrollo de proyectos.
- Pequeños detalles que nos hacen diferentes:
- Cesta de frutas semanal en la ofi.
- Tarjeta regalo de 50 € de Amazon en tu cumpleaños o ese día libre.
LO QUE HARÁS EN TU DÍA A DÍA:
- Planificación, ejecución y seguimiento de estrategias SEO.
- Creación de calendarios editoriales y estrategias de contenido efectivas.
- Redacción y optimización de contenidos web con enfoque SEO.
- Uso estratégico de herramientas de IA para mejorar la redacción de contenidos, siempre aportando toque humano y valor diferenciador.
- Investigación de palabras clave y análisis de la competencia.
- Adaptación del contenido a cualquier sector, con capacidad de investigación en temáticas especializadas.
- Extracción de información clave de los clientes para transformar sus servicios en contenidos atractivos, con enfoque marketiniano y optimización SEO.
- Auditorías de contenido para la mejora de posicionamiento.
- Colaboración con el equipo de marketing digital (PPC, social, diseño y desarrollo).
- Reportes periódicos de resultados y propuestas de mejora.
Requisitos mínimos
- Experiencia en SEO on-page y off-page.
- Capacidad de redacción impecable y creativa, orientada a resultados.
- Conocimiento y experiencia en el uso de IA aplicada a la generación de contenidos, con criterio para optimizarla y adaptarla al estilo humano.
- Versatilidad para trabajar contenidos de diferentes sectores, incluso en ámbitos técnicos o especializados.
- Capacidad de análisis e investigación para aportar valor en sectores complejos.
- Habilidad para entrevistar y colaborar con clientes, transformando sus conceptos en textos persuasivos y optimizados.
- Experiencia en planificación y gestión de calendarios editoriales.
- Conocimiento en herramientas como Google Analytics, Search Console, Screaming Frog, SEMrush, Ahrefs u otras similares.
- Ganas de aprender y crecer profesionalmente.
SE VALORARÁ POSITIVAMENTE:
- Conocimientos en estrategias de link building, búsqueda de medios y oportunidades de guest posting.
- Experiencia previa en un puesto similar dentro de agencia o empresa.
- Tener y mantener un blog personal o profesional, como muestra de iniciativa y pasión por la creación de contenidos.
Growth Marketing Analyst
NuevaKaplan Languages Group
Barcelona, ES
Growth Marketing Analyst
Kaplan Languages Group · Barcelona, ES
TSQL Google Analytics Power BI Office
Company Description
Part of Kaplan Inc., the Kaplan Languages Group (KLG) is made up of Kaplan International Languages, ESL Education, and Alpadia. Language travel is an inspiring business sector with lots of scope for fun and creative work. Our student’s study from 2 weeks up to a full academic year and we are proud to welcome language learners from over 100 countries, ensuring a great cosmopolitan mix in our classrooms across the globe. With a network of Kaplan International Languages and Alpadia -branded schools spanning seven countries, KLG has the largest presence of any international language school in the English-speaking world, as well as France, Germany and Switzerland. In addition, ESL, Europe’s largest language education travel agency matches students with the right language course for them.
Job Description
We’re looking for an analytical and impact-oriented data analyst to drive insight generation across our marketing organization. This role is central to identifying opportunities for growth through deep analysis of marketing performance, lead generation trends, and customer behaviour.
You will act as the data engine behind our marketing and growth strategy—working across teams to deliver actionable insights, build predictive models, and inform marketing decisions with a clear understanding of business impact. You’ll help translate data into growth by shaping how we acquire, engage, and convert potential customers more effectively.
Key Responsibilities
INSIGHTS
- Transform data collected across multiple touchpoints into strategic insights and quantifiable business opportunities.
- Develop reports and dashboards to improve business processes, provide visibility and accelerate data-driven decision making as well as drive Key Performance Indicator (KPI) reporting, ad hoc business reporting and analysis as needed.
- Communicate insights, strategic recommendations, and clear and actionable insights to marketing stakeholders and executives through presentations and workshops.
- Feed into the overall tracking and reporting roadmap. Work with Digital Analytics and Data teams to validate data sources, improve collection methods, and maintain documentation and integrity.
- Work with all the areas of the Marketing team to build a cross function understanding of user behaviour, product performance and marketing dynamics to inform overall strategy and department-level decisions.
- Provide strong business analytics and performance optimization recommendations to drive better business decisions for the Marketing area.
- Build a deep understanding of our users’ behaviours, markets’ dynamics, and competitor analyses for the different company brands.
Aggregate and analyse marketing and sales performance data—covering lead generation channels, website analytics, CRM, and customer behaviour—to identify trends, conversion bottlenecks, and growth opportunities.
Qualifications
Required Skills and Qualifications
- Previous solid experience in data analysis or insights generation roles, with a track record of driving significant business value.
- Excellent communication skills. Master at sharply and concisely communicating advanced insights to stakeholders, both written and verbally.
- Strong analytical, critical thinking, and problem-solving skills
- Experience in data visualization tools, such as Microsoft Power BI or Google Looker Studio, for automation of dashboards.
- Strong knowledge and experience with Google Analytics.
- Creative thinker able to find innovative solutions to complex and ambiguous business problems.
- Can-do attitude, attention to detail, and ability to multitask.
- Bachelor’s degree in business, mathematics or relevant field.
- Good SQL skills, ability to write complex SQL queries is preferred.
What We Offer You
- Creative and rewarding work
- Ticket restaurant
- Discount on private medical insurance
- Half day off on your birthday
- Unlimited tea & coffee
- Free breakfast on Mondays, Free Fruits on Thursdays!
- A stimulating and dynamic work environment
- Free languages courses abroad
This role is based at KLG’s offices in Barcelona. Kaplan uses a hybrid working model, and we’ll be asking you to join us for a minimum of three days a week in the office.
If you are interested in this position, please attach your CV and cover letter in English.
Diversity and inclusion are important to us, and we’re constantly working to improve these aspects. At KLG and all our brands, we don’t just accept our differences, we fully support and celebrate them.
We’re committed to equal opportunity employment regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender, or gender identity or expression. We strive to be an equal-opportunity workplace.
Fever
Madrid, ES
BI Analyst - Data Visualization
Fever · Madrid, ES
TSQL R Google Analytics
Hey there!
We’re Fever, the world’s leading tech platform for culture and live entertainment,
Our mission? To democratize access to culture and entertainment. With our proprietary cutting-edge technology and data-driven approach, we’re revolutionizing the way people engage with live entertainment.
Every month, our platform inspires over 300 million people in +40 countries (and counting) to discover unforgettable experiences while also empowering event creators with our data and technology, helping them scale, innovate, and enhance their events to reach new audiences.
Our results? We’ve teamed up with major industry leaders like Netflix, F.C. Barcelona, and Primavera Sound, presented international award-winning experiences, and are backed by several leading global investors! Impressive, right?
To achieve our mission, we are looking for bar-raisers with a hands-on mindset who are eager to help shape the future of entertainment!
Ready to be part of the experience?
Now, let’s discuss this role and what you will do to help achieve Fever’s mission.
Business Intelligence & Data Visualization Analyst
About The Role
Fever is looking for an Analyst that will play a vital role in taking our products to the next level, deepening/ widening our current understanding of our users and identifying improvement opportunities for our product. We're looking for someone with great analysis skills, the ability to get things done and a genuine interest in our customers.
This is the perfect position for someone who knows a variety of techniques and tools related to data analysis (examples of techniques: SQL, clustering, predictive models, pattern recognition, examples of tools: R, Google Analytics, Mixpanel, etc), enjoys working in a team and loves digging into data to uncover product/business problems and opportunities. You will work closely with different areas of the business. We also value the ability to understand how to prioritize, think on how things will scale, make tradeoffs and balance the business needs with technical constraints.
Key Responsibilities
- Create new visualizations according to all Fever teams needs and new requests
- Optimize and maintain all those visualizations
- Fully understand Fever's data model to be on top on new visualization requests and study their viability
- Auditing of current reporting & analytics
- Auditing any changes to ensure data accuracy and normalization of data
- Working to develop meaningful segmentation models, behavioral analysis of key user segments to analyze churn including elements like origin source, onboarding, plan types and feature retention
- Completing critical analysis that will drive growth and provide insights
- Bachelor’s degree with Engineering/Technical background required.
- 0-2 Years of relevant experience
- Strong analytical and quantitative skills; strong bias towards data-based decision.
- To love everything data - designing models, reporting, driving results/growth
- Excellent written and spoken English
- Good time management skills.
- Ability to communicate clearly and effectively with developers, business owners, and senior business leaders.
- High sense of ownership, urgency, and drive.
- Top-tier grades
- An excellent understanding of SQL or other query languages preferred
- Experience in a cross-functional team.
- Experience working in Strategy (MicroStrategy) is a plus
- Attractive compensation package
- Opportunity to have a real impact in a high-growth global category leader
- 40% discount on all Fever events and experiences
- Work in a location in the heart of the city, with possible travel across our markets
- Home-office friendly
- Responsibility from day one and professional and personal growth
- Great work environment with a young, international team of talented people to work with!
- Health insurance and other benefits such as Flexible remuneration with a 100% tax exemption through Cobee
- English Lessons and Gympass
- Possibility to receive in advance part of your salary by Payflow
- We have free snacks, drinks and fruit at the office!
Thank you for considering joining Fever. We cannot wait to learn more about you!
If you want to learn more about us: Fever's Blog | Tech.Eu |TechCrunch
Fever is committed to creating an inclusive and diverse workspace where everyone's background and ideas count. Our main goal is to find the best possible talent regardless of place of birth, racial or ethnic origin, gender, gender identity, religion, opinion, sexual orientation, disability, pregnancy, marital status, age or caring responsibilities. We encourage everyone to apply!
If you require any kind of accommodation during the selection process please contact our Talent team so we can help you by providing a welcoming and seamless journey.
If you want to know more about how Fever processes your personal data, click here Fever - Candidate Privacy Notice
Ecommerce Specialist
NuevaEl Corte Inglés
Madrid, ES
Ecommerce Specialist
El Corte Inglés · Madrid, ES
TSQL Google Analytics Excel Power BI
¿Te apasiona el mundo Ecommerce y te interesa formar parte de un sector clave como la alimentación?
Si te motiva trabajar en retail dentro de un entorno en transformación, asegurando la consecución de los objetivos comerciales a través de la animación comercial, la rentabilidad de las campañas y la mejora continua de la experiencia de cliente, ¡tenemos el reto perfecto para ti!
Buscamos una persona con pasión por el comercio digital para incorporar a nuestro equipo Growth – Alimentación del área Ecommerce, Clientes y Omnicanal.
¿Qué harás en tu día a día?
- Asegurar la correcta ejecución de las campañas comerciales, maximizando su impacto mediante una estrecha colaboración con los equipos de Compras y Supply.
- Detectar desviaciones y activar palancas digitales y omnicanales para mejorar resultados.
- Trabajar junto a Compras y marcas en la definición del calendario comercial, trasladando acciones y promociones al Ecommerce.
- Proponer iniciativas “drive to store” y colaborar con equipos de performance para mejorar tráfico, resultados de búsqueda y venta cruzada.
- Realizar seguimiento del proceso de compra E2E para garantizar una experiencia de cliente óptima.
- Monitorizar KPIs del Ecommerce y resultados de promociones, colaborando con áreas especialistas en CRM, performance y Front Digital.
- Realizar benchmarking de la competencia y otros retailers omnicanales, incluyendo test continuos y mystery shopping para detectar incidencias y oportunidades de mejora.
¿Qué necesitamos?
- Experiencia de 3 a 5 años en un puesto similar, preferiblemente en el sector Gran Consumo y entorno digital.
- Nivel avanzado de Excel, Power BI, SQL, Google Analytics y Microstrategy.
- Formación universitaria en ADE, Marketing Digital, Estadística, Ciencia de Datos o titulaciones afines.
- Habilidades de comunicación para trabajar de forma transversal con equipos internos.
- Perfil proactivo, con iniciativa y capacidad para identificar oportunidades de mejora y activar palancas de crecimiento.
¿Te interesa el desafío?
Si tienes pasión por las ventas dentro del sector Ecommerce y buscas un nuevo reto en tu carrera profesional, ¡queremos conocerte!
GSC Senior Advanced Analytics Master
15 sept.Sanofi
Barcelona, ES
GSC Senior Advanced Analytics Master
Sanofi · Barcelona, ES
Python Agile TSQL NoSQL C++ Cloud Coumputing Scala AWS R SharePoint Spark Machine Learning
GSC Senior Advanced Analytics Master
- Location: Barcelona - Spain
- Hybrid
- Full time
Our Team:
At Sanofi we are chasing the miracles of science to improve people’s lives. We at Global Supply Chain Strategy & Excellence support this ambition by driving strategy and excellence through innovation and digitalization, redesigning work, enabling people, and providing expertise.
At Supply Chain Business Analytics Center of Excellence, we are on a mission to ensure everyone can harness the power of data in every decision. Our ambition is to transform and disrupt the SC practice to make it data-driven and digitally enabled to simplify, accelerate and improve the impact of the decision making processes steering for best-in-class SC performance.
We believe in empowering the business with execution visibility, advanced analytics and with interactive data visualizations from multiple data sources.
Our scope includes all Supply chain processes: Customer Care, Logistics (Warehousing, Distribution and transportation), Supply chain planning (Distribution requirements planning, Demand planning, Integrated Business Planning, Inventory and Supply Planning) and Production/Scheduling Planning, across all Plants, Regions and Markets and for all Business units (GBUs).
You will contribute to empower the life of our patients worldwide by extracting meaning from data and providing tangible and actionable outcomes using the latest available technics and technologies (AI/ML/GenAI).
Join us in this adventure!
Main Responsibilities
- Our ideal candidate will have strong technical skills such as Optimization, Statistics, Machine Learning and will be proficient using tools as R/Python.
- Build end-to-end data science pipelines to generate insights and business value from complex datasets
- Investigate, explore and evaluate new and existing datasets in order to leverage their potential usage in different datascience projects
- Design, implement and run experiments to validate performance of existing and new models
- Build advanced analytics solutions and ensures seamless integration within SC processes and adoption
- - Translates business needs into analytics/reporting requirements to support executive decisions and workflows with required information
- Build and adapt machine learning models to improve performance of existing forecasting, classification, segmentation and NLP pipelines
- Work on full spectrum of activities from conducting ML experiments to delivering production ready models and creation of ML libraries to facilitate ML scaling
- Contribute to the scaling and industrialization of innovative ML initiatives by writing highly optimized and reusable code, following MLOps best-practices and using state-of-the art technologies
- Evaluate and leverage the usage of new data-oriented technologies within the Sanofi cloud & data environments
- Proactively mines data warehouses to identify trends and patterns and generates insights for business units and senior leadership in SC
- Performs large-scale experimentation to identify hidden relationships between variables in large datasets in SC
- - Implements cutting-edge techniques and tools in machine learning/deep learning/artificial intelligence to make data analysis more efficient
- Develops frameworks and processes to analyze unstructured information collected through social media platforms i.e., wikis, blogs, instant messaging, etc. and traditional sources such as e-mail and SharePoint
- Work with user experience specialists to enhance user experience and drive adoption
- Advise product teams on new products, features, or updates
- Visualize information and develop reports on the results of data analysis using data visualization tools
- Help building a solid data culture within the Sanofi community
- Support applications through life cycle management, and steer continuous improvement.
- Interact with the community of practice for analytics.
- Gather from them the business needs in terms of data, data visualization, self-service analytics, automation, and value-driven optimization.
- - Understand the complexity of the required solution and define the right design approach to the developing team.
- Deliver projects with Agile methodology
- Build advanced analytics and optimization tools that will enable Sanofi to increase efficiency and competitiveness for instance:
- Optimization: Multi-Echelon Inventory Optimization, SC facilities localization, Milk run optimization, Routes determination.
- Discrete Event simulation: Identification of bottle necks, validation of the inventory policy determined by MEIO
- Machine learning: KPI target settings, product segmentation, detection of abnormal patterns in systems usage
- AI/GenAI: SC GenAI assistant, OOS probabilistic prediction.
- Partner with Digital to deliver robust, reliable solutions meeting business requirements.
- Apply best practices in analytics to delivery robust and reliable solutions meeting business requirements.
- Strive for standardization, simplification & digitization.
- Ensure that data is managed/analyzed in compliance with applicable quality, regulatory (Data Privacy, GxP, SOX, etc.) and cybersecurity requirements
About you
- Solid of experience in Supply chain
- Background developing at scale AI, Digital, Data & Analytics solutions
- Significant Project Management experience (Agile and Digital methodologies).
- Proven experience working in a data-centric business environment.
- Proven track record delivering business value through disruptive solutions
- Experience in a complex global organization
- Background in Supply Chain Management is a plus
- Ability to engage and collaborate with external partners to develop and deliver short, medium- and long-term projects; demonstrated ability to collaborate & influence. High level of emotional intelligence and business integrity;
- Advanced software development skills in at least two of the standard data science languages (such as Python, R, Scala, C++, Julia), and with database systems (e.g. SQL, NoSQL, graph,..).
- Experienced working in cloud high-performance environments (e.g. Snowflake, AWS, GCP, Apache Spark).
- Advanced in AI, ML, GenAI solutions development (MLOps, CI/CD).
- Expertise in advanced statistical modelling, or broader aspects of mathematics such as optimization or deep ML expertise e.g NLP, imaging
- Degree in Business Administration, IT, Mathematics, Statistics, Supply Chain Management, Engineering or similar.
- APICS certification is an asset.
Manufacturing & Supply - Leadership Skills
Enterprise Leaders: Are able to have the E2E vision of the business, prioritizing the common interest for the benefit of Sanofi and the patients. Are able to connect the dots for their teams and keep them engaged with the vision.
Transformation Leader: Acts as change management and culture role model to foster employee’s engagement and build a psychologically safe and collaborative workplace.
Decision Maker: Takes timely and data-based decisions in a fast moving and complex environment to drive performance and progress. Promotes an environment where decisions are taken at the right level.
Performance Champion: Embrace digital innovation, AI, GenAI to democratize data and drive continuous improvement initiatives to enhance efficiency, quality, safety, and cost effectiveness.
Business Ally: Understand business landscape Industry & business/client groups knowledge to translate the challenges & bring added value. Stay current with global external trends and integrate insights into strategies achieving sustainable competitive advantage.
People Developer: Unleashes the potential of each one and prepares the leaders of the future. Takes bold decisions to ensure the right talents are at the right place.
Pursue progress, discover extraordinary
Better is out there. Better medications, better outcomes, better science. But progress doesn’t happen without people – people from different backgrounds, in different locations, doing different roles, all united by one thing: a desire to make miracles happen. So, let’s be those people.
At Sanofi, we provide equal opportunities to all regardless of race, colour, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, or gender identity.
Watch our ALL IN video and check out our Diversity Equity and Inclusion actions at sanofi.com!
nullPursue Progress. Discover Extraordinary.
Join Sanofi and step into a new era of science - where your growth can be just as transformative as the work we do. We invest in you to reach further, think faster, and do what’s never-been-done-before. You’ll help push boundaries, challenge convention, and build smarter solutions that reach the communities we serve. Ready to chase the miracles of science and improve people’s lives? Let’s Pursue Progress and Discover Extraordinary – together.
At Sanofi, we provide equal opportunities to all regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity, protected veteran status or other characteristics protected by law.
GESTOR/A SENIOR DIGITAL DATA ANALYST
15 sept.CaixaBank
Barcelona, ES
GESTOR/A SENIOR DIGITAL DATA ANALYST
CaixaBank · Barcelona, ES
TSQL Google Analytics
Palabra clave
Ubicación
Borrar
Seleccione la frecuencia (en días) para recibir una alerta:
Seleccione la frecuencia (en días) para recibir una alerta:
Enviar candidatura ahora »
- Iniciar la solicitud con LinkedIn
- Enviar candidatura ahora
- Espere...
Ubicación
BARCELONA, B, ES, 08014
CaixaBank es un grupo financiero con un modelo de banca universal socialmente responsable con visión a largo plazo, basado en la calidad, la cercanía y la especialización, que ofrece una propuesta de valor de productos y servicios adaptada para cada segmento, asumiendo la innovación como un reto estratégico y un rasgo diferencial de su cultura, y cuyo posicionamiento líder en banca minorista en España y Portugal le permite tener un rol clave en la contribución al crecimiento económico sostenible.
¿Qué proyectos desarrollamos?
Desde el equipo de Digital Data buscamos generar insights que permitan a CaixaBank impulsar la venta digital y la mejora de la experiencia de cliente. Actualmente estamos buscando un Senior Data Analyst que nos ayude a administrar y analizar las diferentes fuentes de información, permitiendo a CaixaBank mejorar la Web/App de CaixaBank mediante un test-and-learn continuado.
Las Principales Responsabilidades Serán
- Colaborar con equipos multidisciplinares y clientes internos para comprender sus necesidades de datos y proporcionar recomendaciones estratégicas basadas en el análisis de datos.
- Desarrollar análisis cuantitativos y cualitativos para impulsar decisiones y estrategias comerciales y de productos, extrayendo información útil y resolviendo problemas comerciales complejos.
- Utilizar técnicas de análisis avanzadas para analizar conjuntos de datos grandes y complejos, identificando patrones, tendencias y correlaciones.
- Realizar análisis de impacto en cambios de Producto / App, con visión integral desde conversión hasta impacto en métricas de Negocio
- Garantizar el cumplimiento, la gobernanza y la calidad de los datos.
- Limpiar y preprocesar datos para garantizar su integridad y facilidad de uso con fines de análisis y modelado.
- Licenciatura o máster en un grado STEM (ingeniería, estadística, matemáticas, física, …)
- Más de 5 años de experiencia laboral relevante como analista de datos, data scientist o puesto similar.
- Fuertes habilidades para resolver problemas, con capacidad de pensamiento analítico y crítico.
- Orientación a impacto en Negocio y Experiencia Cliente.
- Excelentes dotes de comunicación y presentación, con capacidad para explicar conceptos complejos de forma clara y concisa.
- Gran dominio de SQL y experiencia en la preparación, consolidación y normalización de datos.
- Dominio de herramientas de analítica web (e.g. Adobe Analytics, Google Analytics, Amplitude, …)
- Demostrada capacidad analítica y de resolución de problemas.
- Flexibilidad para trabajar con autonomía con calendarios ajustados.
- Orientación al detalle y con capacidad de priorización y coordinación de varios proyectos.
- Actitud proactiva y capacidad de trabajo en equipo y de forma transversal.
- Resiliencia y capacidad de adaptación a entornos cambiantes y de alta criticidad.
- Comunicación en español e inglés hablado y escrito
- Formar parte del Banco más innovador en Europa Occidental 2021 según los premios The Innovators de la revista estadounidense Global Finance.
- Desarrollar una carrera profesional interna.
- Programa de onboarding y seguimiento de desarrollo profesional, con evaluaciones individuales.
- Programa de desarrollo formativo individualizado. Acceso a nuestra plataforma online de formación con un amplio catálogo autoformativo, para que tu aprendizaje sea continúo.
- Atractivo paquete de beneficios sociales: seguro de salud, plan de pensiones, ayuda de estudios y condiciones financieras preferentes.
- Retribución flexible aplicada a transporte, formación, idiomas, entre otros.
- Medidas de flexibilidad
- Iniciar la solicitud con LinkedIn
- Enviar candidatura ahora
- Espere...
Talent Programs Young Management Program, Talent Programs Wonnow, Servicios Centrales (ES), Services, Movilidad Voluntaria (ES)
Web Specialist
15 sept.Ucademy
Madrid, ES
Web Specialist
Ucademy · Madrid, ES
Google Analytics Power BI SEO UX/UI
¡Hola crack!
Estamos buscando al futuro Web Specialist que quiera unirse a un equipo que sueña con cambiar la manera en la que las personas aprendemos.
¡2024 llega a Ucademy con muchos retos y queremos que nos ayudes a superarlos!
El sector educativo no evoluciona ni aprovecha el poder de la tecnología para maximizar las oportunidades de cada estudiante de sacar todo su potencial, y de esto nace Ucademy.
¿Te apuntas?
Nuestro objetivo es hacer el camino de nuestros alumnos más sencillo, corto y ameno.
Así de fácil.
Y para ello, ofrecemos un método de estudio flexible y 100% personalizado a través de una plataforma que aprende de los aciertos y fallos del alumno para recomendar qué camino seguir día a día
NOS PRESENTAMOS
Ucademy es un ejemplo claro de crecimiento personal y profesional. Desde nuestro nacimiento en 2021 y en menos de 2 años, hemos pasado de 3 miembros en el equipo, sin capital ni recursos, a contar con +50 personas (o animales… ya sabrás más adelante jejeje) con una misión clara: ¡Cambiar la educación!…Y nuestra alma/ estilo de vida es derribar puertas, no aceptar un NO sin reflexionar sobre ello y buscando siempre el beneficio del equipo y la compañía.
Pasamos de formar en acceso a la universidad a tener ahora mismo 4 mercados consolidados (oposiciones, acceso a la universidad/selectividad, Masters, nosotros les llamamos WorkCamps y formaciones profesionales) y abriendo desde el equipo de expansión unos cuantos más en los próximos meses.
Tareas
¿QUÉ ESPERAMOS DE TI?
Te imaginamos siendo una persona “terremoto” es decir, todo terreno, sin miedo a nada y con ganas de todo. Si tu pasión es el mundo de la tecnología, comunicación y todo relacionado, seguro que aquí es tu lugar.
Es muuuy importante que seas una persona con don de gentes, que tengas mucha paciencia, seas resiliente y te guste la locura del mundo del emprendimiento. Tendrás que saber gestionar todo tipo de cambios y abrazar el caos, hoy puede ser “A” y mañana “B”, lo importante es que te adaptes y disfrutes del proceso.
Te preguntarás ¿Cómo va a ser tu día a día? ¿Qué esperamos de tí?
Para entender por qué eres esa pieza del rompecabezas que seguimos armando, te contamos las hard y soft skills que si o si son un “must” para ser nuestro futuro web specialist.
1. Desarrollar un marco completo de indicadores clave de rendimiento para medir con precisión el rendimiento del sitio web, va a ser una de las primeras funciones que tendrás que hacer al aterrizar a la jungla
2. Vas a identificar oportunidades para la optimización de la tasa de conversión y definir estrategias de pruebas A/B en colaboración con diferentes mercados. Creemos que tu talento e intelecto serán el ingrediente ideal para el equipo.
Algo fundamental: Deberás crear informes y análisis ad hoc en colaboración con diferentes áreas del equipo de marketing en función de las necesidades del negocio.
3. Serás el responsable de coordinar las necesidades de contenido e imágenes. ¡Sí cómo el maestro de orquesta, tú llevas el ritmo!
4. Vas a apoyar el lanzamiento, creación, mantenimiento y mejora de la landing page. No perdemos de vista el detalle, así que todas las mejoras que puedas hacer lo vemos fundamental.
5. Vas a optimizar los tiempos de carga y posicionamiento SEO de nuestra web. ¡Vamos a tope! esperamos lo mismo de tí y si has trabajado antes en startups entenderás que vamos rápido.. muy rápido.
6. La resolución de incidencias y problemas de la web también tendrás que estar a cargo. Nos gusta arriesgarnos pero perdemos ni un minuto cuando la cag**mos.
7. Analizar la conversión de las páginas. Si te gustan los datos, eres un friki de la interpretación y todo lo que hay detrás de ello, no tendrás ningún problema, garantizando la significación estadística, y comunicar las conclusiones claramente a las partes interesadas.
8. Vas a ser el apoyo en los costes digitales y mantenimiento de las previsiones. ¿Lo has hecho anteriormente? ¡seguro que tendrás mucho que aportarnos!
Requisitos
Será necesario que sepas:
+ Utilizar herramientas como Google Analytics, Power BI, Crazy Egg, Hotjar y VWO para analizar el tráfico del sitio web, el comportamiento de los usuarios y los datos de conversión.
+ Conocimientos SEO y linkbuilding
+ Conocimientos de UX/UI
+ Interpretar y analizar los resultados de las pruebas, garantizando la significación estadística, y comunicar las conclusiones claramente a las partes interesadas.
Beneficios
TE OFRECEMOS
⚡Total libertad de decidir, opinar y crear. ¡Sin miedo al éxito!
💰Salario a partir de 22K-25K (dependiendo el expertise)
💸Retribución flexible con PayFlow
🚑Tu salud como prioridad: Seguro médico privado
🫂Eventos de Ucademy y teambuilding
💸Bonus por conseguir objetivos
🚀Plan de desarrollo y formación para que sigas creciendo en Ucademy
❤️Además de muchos otros más que están por venir porque nos gusta ampliar la lista siempre que podemos
¿Con quién vas a trabajar?
Ahora que ya sabes qué estamos buscando y lo que harás , querrás conocer ¿con quién vas a trabajar? será parte fundamental en tu día a día
1. Pablo Prieto (CRO)
2. Xavi Martínez (Paid Media Manager)
- Alvaro Muñoz (Paid Media Specialist)
4. Arianne Olucha (Brand Manager)
- Sergio Fernández (Brand Specialist)
6. Paloma Sanchez (Brand Intern)
6. Pietro Zandrino (Revenue Ops)
¡Echa un vistazo a estos cracks!
¡Te estamos esperando!
Ciao
SAP Analytics
15 sept.HAYS
SAP Analytics
HAYS · Barcelona, ES
Teletrabajo Cloud Coumputing
Tu nueva empresa Partner de SAP con proyectos nacionales e internacionales con clientes fidelizados
Tu nuevo puesto
- Trabajar en la extracción de datos desde HANA
- Modelaje con las herramientas de SAP BW for HANA y SAP DataWareHouse Cloud
- Ayudar a terceras empresas haciéndolas más eficientes
- Trabajar en la extracción de datos (Extractores estándar y a medida)
- En el modelaje con las herramientas de DW (SAP BW)
- En la capa de presentación, SAP BO (Web Intelligence, Analyzer, AFO)
Qué necesitarás para encajar con el puesto
- Mínimo 6 años de experiencia en entorno SAP dentro del área de Data&Analytics
- Experiencia en la extracción de datos
- Experiencia en mantenimiento de SAP y plus si es en implantaciones
- Se valorarán conocimientos funcionales de distintos módulos de SAP
- Valorable experiencia en S/4 HANA
- Nivel de inglés medio / alto
Qué obtendrás a cambio
- Mucha flexibilidad en cuanto a teletrabajo y horarios
- Empresa familiar
- Trabajo muy dinámico en diferentes proyectos
- Plan de carrera
- Salario competitivo
- Contrato indefinido directo con la empresa
- Ubicación: Barcelona o alrededores
E-commerce & Marketplaces Specialist
14 sept.KOROSHI GROUP
Barberà del Vallès, ES
E-commerce & Marketplaces Specialist
KOROSHI GROUP · Barberà del Vallès, ES
Inglés Comercio electrónico Marketing Indicadores clave de desempeño Servicio de atención al cliente Publicidad CRM ERP Analítica Medios de comunicación social Google Analytics
Shopify & Marketplaces Specialist
Reports To: Head of Digital / E-Business Director
Department: E-Business / Digital
Job Purpose
Liderar las operaciones técnicas y comerciales del e-business de Koroshi, asegurando la correcta gestión de Shopify Plus, marketplaces (Zalando, Amazon , Miravia, Shein, TikTok Shop, etc etc ), integraciones con ERP/PIM y calidad de catálogo. Responsable de optimizar ventas digitales cross-channel, garantizando performance y crecimiento rentable en cada canal.
Key Responsibilities
- Gestionar las operaciones de Shopify Plus (catálogo, pricing, stock, integraciones conectoras marketplaces).
- Administrar y optimizar pral máximo la presencia en marketplaces (Zalando, Amazon, Shein, TikTok Shop, etc etc ).
- Coordinar integraciones vía conectores como Channable/Tradebyte/Lighthouse/Lengow, etc.
- Asegurar la disponibilidad, y correcta parametrización de todos los artículos, calidad del catálogo digital: datos, imágenes, tallas, descripciones, traducciones en todos los canales.
- Controlar stock e inventario junto a ERP/OMS, asegurando disponibilidad correcta por canal.
- Monitorizar y optimizar KPIs de performance: conversión, GMV, devoluciones, margen por canal.
- Coordinar promociones y campañas cross-channel junto al equipo de Marketing y CRM. (Asegurar la excelencia operacional)
- Realizar reporting semanal de ventas y performance digital (D2C vs MP).
- Identificar nuevas oportunidades de expansión internacional en marketplaces.
KPIs / Success Metrics a definir por canal:
- Go-live sin incidencias.
- % error catálogo <2%.
- % uptime integraciones >98%.
- Crecimiento GMV en marketplaces (+X% YoY).
- Conversión en eCommerce (>X%).
- Tasa de devoluciones por debajo de benchmark del sector.
- Contribución a GMV Digital total.
Skills & Requirements
- +3 años de experiencia en eCommerce / Marketplaces en retail o moda.
- Conocimiento avanzado de Shopify Plus, integradores (Channable, Tradebyte, etc.) y marketplaces europeos.
- Capacidad de gestión de datos de catálogo y coordinación con PIM/ERP.
- Experiencia en análisis de performance digital (Google Analytics, Data Studio, BI).
- Orientación a resultados, detalle y calidad de datos.
- Capacidad de trabajo transversal con Marketing, CRM y Customer Service.
- Inglés fluido; se valoran otros idiomas (FR, DE).