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WikipediaCAS TRAINING
Desarrollador/a Back Node.Js AWS
CAS TRAINING · Barcelona, ES
Teletrabajo Node.js NoSQL Linux Angular Oracle AWS ITIL
🚀 Buscamos un/una Backend Developer con +3 años de xperiencia en Node.js y ecosistema AWS, para integrarse en un proyecto internacional en colaboración con equipos de Francia y Barcelona.
La persona seleccionada desarrollará nuevas funcionalidades, participará en la toma de decisiones técnicas y dará soporte a perfiles junior del equipo local. El rol requiere un profesional autónomo, comunicativo y con mentalidad organizada, capaz de trabajar en un entorno multinacional.
🏡 Modalidad: Hibrida, Barcelona, (2 días de oficina, 3 teletrabajo)⚠️Spain Only⚠️
🌐 Idiomas: Inglés B2+, ya que la comunicación diaria será con el equipo internacional.
🎯 Responsabilidades
• Desarrollar servicios backend eficientes y escalables con Node.js y TypeScript/JavaScript.
• Participar en el diseño técnico de soluciones basadas en AWS.
• Colaborar estrechamente con el equipo de Francia (comunicación en inglés).
• Dar soporte y mentoría técnica a desarrolladores junior del equipo de Barcelona.
• Asegurar la calidad del código, buenas prácticas y principios de clean architecture.
• Contribuir a la mejora continua del proyecto y procesos del equipo.
🧩 Requisitos técnicos
• 3–5 años de experiencia como Backend Developer.
• Dominio de Node.js y TypeScript/JavaScript.
• Experiencia trabajando con AWS.
• Capacidad de comunicación, proactividad y organización.
• Disponibilidad para acudir 2 días/semana a la oficina del cliente en Barcelona.
💬 Competencias valoradas
• DynamoDB u otras bases NoSQL.
• Conocimientos básicos de Angular.
• Francés (no obligatorio).
🎁 Ofrecemos:
• Contrato indefinido con CAS Training
• Formar parte de un equipo europeo de alto nivel técnico en un entorno innovador
• Paquete retributivo atractivo y flexible, negociado según tu experiencia
• Acceso gratuito a nuestro Catálogo Anual de Formación con fabricantes top: Microsoft, Linux, Oracle, ITIL, ¡y muchos más!
IT Project Leader
NuevaHIPRA
Riudellots de la Selva, ES
IT Project Leader
HIPRA · Riudellots de la Selva, ES
.
HIPRA es una empresa farmacéutica y biotecnológica enfocada en la prevención y diagnóstico para salud animal y humana, con una amplia gama de vacunas altamente innovadoras y un avanzado servicio de diagnóstico.
Tiene una sólida presencia internacional en más de 40 países con filiales propias, 11 centros de diagnóstico y 6 plantas de producción ubicadas estratégicamente en Europa (España) y América (Brasil).
La investigación y el desarrollo constituyen el núcleo de su conocimiento. HIPRA dedica el 15% de su facturación anual a actividades de I+D que se concentran en la creación y aplicación de los últimos avances científicos para el desarrollo de vacunas innovadoras de la más alta calidad. Para darle un valor añadido a su experiencia en vacunación, la empresa también desarrolla dispositivos médicos y servicios de trazabilidad. En HIPRA estamos buscando perfiles para la vacante de IT Project Leader formando parte del equipo de IT y ubicado en Riudellots de la Selva. Será el/la responsable de liderar proyectos de diferente alcance, junto al IT Business Partner y coordinando los diferentes equipos de IT, usuarios clave de HIPRA y Partners.
Es responsable de liderar y entregar proyectos centrados en la tecnología que se alineen con los objetivos estratégicos de la organización. Lidera las fases de toma de requerimientos con los usuarios clave, planificación, gestión del Partner, ejecución y entrega del alcance.
Buscamos Personas Que
- Dispongan de un grado/licenciatura en informática, electrónica, industrial o similar.
- Aporten mínimo de 3 años de experiencia en gestión de proyectos.
- Nivel alto de inglés, tanto hablado como escrito.
- Conocimientos en herramientas de gestión de proyectos.
- Demuestren capacidad de gestionar proyectos tecnológicos, gestión de proveedores tecnológicos. Deseable experiencia en gestión de proyectos tecnológicos en entornos regulados Farma/Química.
- Sean personas analíticas, meticulosas y organizadas, a las que les guste trabajar en equipo y tengan buen nivel de comunicación tanto con usuarios clave dentro de HIPRA como externos como Partners, fabricantes.
- Muestren proactividad, capacidad para trabajar de manera autónoma, flexibilidad ante los cambios y tolerancia al trabajo bajo presión.
- Habilidad para la resolución de problemas y toma de decisiones.
- Conocimientos en metodologías clásicas y ágiles de gestión de proyectos.
- Liderar y gestionar proyectos de diferentes tipos de tecnología, departamentos de HIPRA.
- Interactuar con Usuarios Clave de HIPRA para entender, recoger requerimientos. Definir el alcance, los objetivos y los criterios de éxito del proyecto en colaboración con las partes interesadas.
- Alinear los objetivos del proyecto con las iniciativas estratégicas del departamento de IT.
- Coordinar equipos multidisciplinares para asegurar el éxito del proyecto, siguiendo alcance, tiempo, coste y satisfacción de Usuarios Clave.
- Asegurar y seguir la normativa de los estándares de entornos regulados.
- Comunicar el progreso y el estado de los proyectos. Escucha activa para comprender las necesidades del equipo y de las partes interesadas.
- Identificar y gestionar riesgos del proyecto, así como desarrollar estrategias de mitigación para minimizar el impacto.
- Gestión del cambio en el alcance del proyecto.
- Habilidades de negociación.
- Proponer soluciones innovadoras para mejorar procesos, sistemas.
- Una empresa en plena expansión, multinacional
- Equipo diverso y multidisciplinario con mucho talento.
- Entorno de alta autonomía para conseguir los objetivos.
- Puesto de trabajo estable.
- Un departamento con un gran rendimiento, con un crecimiento importante.
- Ambiente abierto y con ganas de adquirir nuevas ideas.
Inycom
València, ES
Consultor/a comercial Especialista en soporte IT
Inycom · València, ES
.
¿Te apasiona la tecnología y las soluciones que transforman la forma en que trabajamos?
En Inycom - Grupo Nunsys seleccionamos Comercial Especialista en soporte IT para impulsar soluciones tecnológicas orientadas al puesto de trabajo (hardware, software, colaboración, movilidad, digital workplace, soporte, etc.).
¿Qué harás en tu día a día?
- Identificar, desarrollar y cerrar oportunidades comerciales relacionadas con soluciones tecnológicas para el puesto de trabajo (hardware, software, colaboración, movilidad, digital workplace, soporte, etc.), asegurando el cumplimiento de los objetivos de ventas y la satisfacción del cliente.
- Generar nuevas oportunidades de negocio en empresas objetivo (B2B).
- Analizar necesidades del cliente y proponer soluciones tecnológicas adecuadas.
- Gestionar todo el ciclo de ventas: prospección, presentación, propuesta, negociación y cierre.
- Crear y mantener relaciones comerciales sólidas con clientes clave y partners tecnológicos.
- Elaborar propuestas comerciales y participar en licitaciones cuando corresponda.
- Mantener actualizado el CRM y reportar actividad comercial y previsiones de ventas.
- Coordinarse con equipos técnicos, preventa y posventa para asegurar la correcta entrega de las soluciones.
- Mantenerse actualizado sobre tendencias de Digital Workplace, soluciones de productividad y novedades del mercado.
- Formación mínima: FP2 en Informática (valorable estudios superiores).
- Conocimientos de soluciones para el puesto de trabajo. Soluciones colaborativas de M365, gobierno de puesto de trabajo (MDM), VDI, ciclo de vida del puesto de trabajo (venta de dispositivo, explotación, mantenimiento, servicios y monitorización).
- Experiencia contrastada de al menos 10 años en ventas relacionadas con el puesto de trabajo y tecnología.
- Conocimiento avanzado de los principales vendors de puesto de trabajo y configuración de los mismos.
- Inglés alto (muy valorable).
- Vehículo propio y disponibilidad para viajes nacionales.
- Incorporación al mayor proyecto de sector TIC de capital 100% español, un grupo tecnológico consolidado, innovador y con fuerte presencia en proyectos de distintos mercados.
- Plan de formación técnica personalizado (certificaciones oficiales, idiomas...).
- Plan de carrera profesional con seguimiento y evolución continua.
- Beneficios sociales: seguro médico privado, cheque guardería, retribución flexible.
- Acceso a nuestra plataforma de descuentos corporativos: Nunsys BenefitsAtWork.
- Participación en el programa de bienestar integral "Healthy Inycom".
DotGainen Consulting
Barcelona, ES
Junior IT Infrastructure Engineer
DotGainen Consulting · Barcelona, ES
. Azure Cloud Coumputing AWS
¿Quiénes somos?
En Dotgainen Consulting estamos especializados en servicios profesionales de consultoría y gestión de proyectos de transformación digital. Llevamos más de 20 años transformando digitalmente organizaciones líderes de todos los sectores de actividad ofreciendo una gran variedad de soluciones y servicios de innovación, ciberseguridad, cloud, digital workplace, colaboración y transformación digital.
No importa lo complejo que sean los proyectos, somos INCONFORMISTAS, siempre trabajamos en equipo para conseguir nuestro objetivo principal: “apoyar a nuestros clientes en su camino hacia un éxito duradero”
Nuestra empresa fue fundada por ingenieros para ingenieros, por lo que tenemos bastante claro el tipo de personas que queremos que formen parte de nuestro EQUIPO: “Aquellas personas que propongan iniciativas nuevas, que tengan ganas de CRECER con nosotros, con sentido del compromiso; y lo más importante, que se enamoren cada día de lo que hacen, ya que nosotros sí lo hacemos”.
¿Qué buscamos?
En DotGainen Consulting continuamos en un proceso de expansión. Queremos incorporar Junior IT Infrastructure Engineer un perfil técnico al que le apasione el sector y que cuente con una experiencia mínima de 2 años en REDES y SISTEMAS.
¿Cuáles serán las funciones a desempeñar?
- Implementación y documentación de proyectos de redes, sistemas y ciberseguridad.
- Soporte técnico a clientes de servicios gestionados
- Análisis, resolución y/o escalado de incidentes de ciberseguridad
- Participación activa en la mejora continua del equipo.
- 2 años de experiencia en implementación de proyectos de IT o tareas de soporte a cliente (N1 y N2)
- Deseable conocimientos en entornos Cloud (Azure, AWS), virtualización (VCenter, Horizon, FSLogix, VMware DEM), sistemas (MS Windows, GPOs, AD, EntraID, OneDrive) y redes.
- Deseable Conocimientos de Ciberseguridad (Firewall, MFA, XDR)
- Excelentes habilidades de comunicación.
- Capacidad de aprendizaje, motivación y ganas de seguir creciendo profesionalmente.
- Orientación a cliente, cercanía y transparencia.
- Titulación universitaria o Grado Superior en Administración de Sistemas Informáticos y Redes, Ciberseguridad. Formación vinculada al ámbito de las telecomunicaciones o la informática.
- Certificación CCNA.
- Idiomas: Inglés / Castellano / Catalán.
En DotGainen Consulting ofrecemos a nuestros trabajadores:
- Horario: Jornada Completa (flexible).
- Modalidad: Presencial.
- Un desarrollo del plan de carrera a medida adaptado a las expectativas profesionales de la persona.
- Certificaciones oficiales y formación especializada en las últimas tecnologías, en un entorno profesional comunicativo, motivador y dinámico.
- Incorporación en una compañía joven y dinámica.
- Muy buen ambiente de trabajo, donde se fomenta el trabajo en equipo.
- Retribución acorde a la experiencia y valía del candidato/a.
- Participación en distintos entornos y en interesantes proyectos.
¡Te estamos esperando!
Requisitos:
- 2 años de experiencia en implementación de proyectos de IT o tareas de soporte a cliente (N1 y N2).
- Excelentes habilidades de comunicación.
- Capacidad de aprendizaje, motivación y ganas de seguir creciendo profesionalmente.
- Orientación a cliente, cercanía y transparencia.
IT Support INTERN
25 nov.ifeel
Madrid, ES
IT Support INTERN
ifeel · Madrid, ES
. Azure AWS Office
About us
ifeel is a unique, comprehensive, and scalable solution that uses data to provide a holistic understanding of the employees' mental well-being, inspire human growth, and guide organizations toward cultivating a positive mental well-being culture.
We impact society positively through our commitment and know-how, led by the best professionals. A challenging job to inspire & nurture a better future, every day.
What are we looking for?
We are looking for an IT Support INTERN to join our Tech Department.
This internship offers a great opportunity for a student interested in technology and systems administration to gain hands-on experience in a collaborative and international environment.
Main tasks and responsibilities:
- User support: Assist in resolving common technical issues (email, Wi-Fi, printers, VPN, video conferencing, etc.).
- Ticket management: Register and prioritize incidents, escalating when needed.
- Device management: Support in the setup, configuration, and maintenance of laptops and mobile devices.
- Systems administration: Assist in user account management, access control, and basic administration of Google Workspace, AWS, Azure, or MDM tools under supervision.
- Network and office support: Help ensure proper connectivity, equipment setup, and maintenance in the office environment.
- Documentation: Collaborate in updating guides, inventories, and the internal knowledge base.
The Ideal candidate will have:
- Currently enrolled in a FP or a Vocational Training degree in Computer Engineering, Telecommunications, Systems, Cybersecurity, or related fields.
- Interest in IT support and systems administration.
- Basic knowledge of operating systems, networking, and productivity tools (Google Workspace).
- Detail-oriented, eager to learn, and proactive.
- Intermediate English level (B2 Minimum)
Our Core Principles:
- Move the Needle: Focus on what truly drives impact. Busy work doesn't count results.
- Radical Candor: Say the hard thing with respect and hear what others say with openness.
- Own It Always: Take full responsibility-for wins, failures, and learning along the way.
- Raise the Bar: Excellence isn't just our goal; it's our standard.
- Stay Hungry: Never settle. Push for more growth, impact, and mastery but always with humility.
- We > Me mindset: Prioritize the team and company over personal gain.
- Customer Obsession: Put customers first. Anticipate needs and exceed expectations.
What do we offer?
- Remuneration: €400–500 gross per month.
- Hybrid format: office + remote.
- 20–25 hour workweek under an Internship Agreement (Monday to Friday).
- Multicultural, supportive, and dynamic work environment.
- Opportunity to learn and develop practical IT support skills in a real business context.
We highly appreciate your interest. ifeel an equal opportunity employer: all applicants will be considered for employment without attention to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, veteran or disability status. Please keep in mind that due to the high volume of applications, we will notify shortlisted candidates only.
The information you share with us will be treated confidentially and used exclusively for evaluation and selection purposes. Your resume and other related documentation, following the applicable regulation, will be stored during the recruitment process and will be deleted within two (2) years from the conclusion of the process, unless otherwise agreed. By submitting your application, you agree to the processing of your personal data in connection with this recruitment process.
Kämpe
Madrid, ES
Ayudante de Electricidad en Todo Madrid en ***RAD* S***CIO**S I***GR**ES **CI**AD ***ITA**
Kämpe · Madrid, ES
.
Aprender una profesión mientras trabajas es posible. Desarrolla habilidades, gana experiencia y construye tu futuro. ¡Inscríbete ahora!
Requisitos:
- Provincia: Madrid
- Zona: Todo Madrid
- Carnet de Conducir: no
- Experiencia relacionada: entre_1___3_meses
- Formación relacionada: si
- Disponibilidad para viajar a nivel nacional: no
- Disponibilidad de incorporación: No especificado
- PRLs: PRL 20h Electricidad
IT Business Analyst LIMS
24 nov.Eurofins
Barcelona, ES
IT Business Analyst LIMS
Eurofins · Barcelona, ES
. Azure DevOps ERP
Eurofins Scientific is an international life sciences company, providing a unique range of analytical testing services to clients across multiple industries, to make life and our environment safer, healthier and more sustainable. From the food you eat, to the water you drink, to the medicines you rely on, Eurofins laboratories work with the biggest companies in the world to ensure the products they supply are safe, their ingredients are authentic, and labelling is accurate.
Eurofins is dedicated to delivering testing services that contribute to the health and safety of society and the planet, and to its corporate responsibility to protect the environment and ensure diversity, equity, and inclusion across the entire network of Eurofins companies.
The Business Analyst ensures the liaison between the business side and the IT side of an IT project. The Business Analyst is knowledgeable in the business and in the applications of his area and bridges both. The Business Analyst is responsible for the analysis and all related documentation for his allocated IT projects. The Business Analyst defines how the scope of the IT project will be implemented within the existing applications, working closely with the software development team. Their role includes establishing and maintaining strong regional relations for knowledge sharing and activities to achieve synergy with other BAs in the region, as well as with business units and regional/group teams.
Business requirement management
- Bridges business and IT solutions manages business relations with stakeholders (including key users, lab managers, and business unit managers) on IT initiatives to ensure successful implementation.
- Manages and tracks the status of requirements throughout the project lifecycle
- Prepares specifications, documentation
- Providers regular updates on assigned requirements
- Ensures proper documentation,
Technical tasks
- Defines requirements, user stories, test cases
- Work with the Product Owner to prioritise requirements
- Prepares changes for Change Advisory Board
- Supports master data migration during projects
- Provides training to users on its application scope
- Provides post go live support of any new solution deployed (« HyperCare Support »).
- Prepares training materials, technical and end-user documentations
Education Background:
- Educational background in the fields of Healthcare and/or information systems.
Experience:
- Proven experience with business and technical requirements analysis, elicitation, modelling, verification, and methodology development.
- Experience in using Azure DevOps
- Experience aligning IT with business initiatives.
- Experience in project coordination and project management.
- Experience in specifying requirements on business applications
- Experience with ERP like deployment projects in a mid-size organization
Language requirement:
- Near Fluent English is a must [C1 level proficiency is expected, B2+ is a minimum]
Personal profile:
- Excellent analytical and creative problem-solving skills
- Logical and efficient, with keen attention to details
- Strong customer orientation mindset
- Excellent listening, interpersonal, written, and oral communication skills
- Self-organised
- Able to exercise independent judgment and take action on it
- Ability to participate in several projects in parallel
- Hands on attitude
- Team player
We support your development! Do you feel you don’t match 100% of the requirements? Don’t hesitate to apply anyway! Eurofins companies are committed to supporting your career development.
We embrace diversity! As an Equal Opportunity Employer, the Eurofins network of companies believes in strength and innovation through diversity. We prohibit discrimination against employees or applications based on gender identity and/or expression, race, nationality, age, religion, sexual orientation, disability, and everything else that makes employees of Eurofins companies unique.
Sustainability matters to us! We are well on our way to achieving our objective of carbon neutrality by 2025, through a combination of emission reduction and compensation initiatives. We encourage our laboratory leaders to make sustainable changes at their local level, and in addition to their initiatives we count on our dedicated carbon reduction team to help us to achieve this goal!
Find out more on our Careers page: https://careers.eurofins.com/
Company description: Eurofins Scientific is an international life sciences company, providing a unique range of analytical testing services to clients across multiple industries, to make life and our environment safer, healthier and more sustainable. From the food you eat, to the water you drink, to the medicines you rely on, Eurofins laboratories work with the biggest companies in the world to ensure the products they supply are safe, their ingredients are authentic and labelling is accurate.
The Eurofins network of companies believes that it is a global leader in food, environment, pharmaceutical and cosmetic product testing and in discovery pharmacology, forensics, advanced material sciences and agroscience contract research services. It is also one of the market leaders in certain testing and laboratory services for genomics, and in the support of clinical studies, as well as in biopharma contract development and manufacturing. It also has a rapidly developing presence in highly specialised and molecular clinical diagnostic testing and in-vitro diagnostic products.
In over 37 years, Eurofins has grown from one laboratory in Nantes, France to over 65,000 staff across a decentralised and entrepreneurial network of more than 950 laboratories in over 1,000 companies across 60 countries. Eurofins companies offer a portfolio of over 200,000 analytical methods to evaluate the safety, identity, composition, authenticity, origin, traceability and purity of biological substances and products.
In 2024, Eurofins generated total revenues of EUR 6.95 billion, and has been among the best performing stocks in Europe over the past 20 years.
Minsait
Madrid, ES
Consultor/a Senior de Transformación Digital | 100% remoto 🚀
Minsait · Madrid, ES
. Agile Cloud Coumputing ITIL
Este es el reto 📣
En Minsait, creemos en el talento que impulsa el cambio. Únete a nuestro equipo como Consultor/a de Gestión del Cambio y Transformación Digital y sé parte de esta transformación.
Sobre el equipo y su impacto 🤝🏻
Se parte de nuestro equipo de Desarrollo de Soluciones facilitando la innovación y la excelencia en el desarrollo de software, diseñando y construyendo soluciones que impulsan el éxito de nuestros clientes. Aplicamos las metodologías ágiles y las tecnologías más avanzadas para garantizar eficiencia, escalabilidad y calidad en cada entrega. Por esta razón, en Minsait ofrecemos nuestra experiencia y enfoques en la mejora continua y las mejores prácticas de ingeniería nos permite optimizar el rendimiento de las aplicaciones y transformar los modelos productivos.
Motivos por los que ser un #Minsaiter 😎
En Minsait, trabajamos para que nuestros profesionales encuentren el equilibrio perfecto entre su vida personal y profesional. Por ello, ofrecemos:
💪Entorno humano y retador:
- Equipo excepcional y diverso, en el que podrás colaborar con profesionales especializados y siempre actualizados.
- Entorno que fomenta la innovación, el respeto y el crecimiento conjunto.
- Proyectos únicos y retadores con tecnologías punteras, donde tu talento será protagonista.
🏡Conciliación y Flexibilidad:
- Modelos de trabajo adaptados: 100% remoto o híbrido, dependiendo del puesto.
- Flexibilidad horaria.
- 32 días laborables de descanso anuales.
- Jornada intensiva en verano y todos los viernes.
👩 💻Desarrollo Profesional:
- Planes de carrera personalizados que te permitirán alcanzar todo tu potencial
- Formación continua con acceso gratuito a UDEMY.
💰Condiciones Competitivas:
- Contrato indefinido y retribución acorde a tu experiencia y perfil.
- Seguro de vida.
- Acceso a planes de retribución flexible: tarjeta restaurante, guardería, transporte y seguro médico privado.
🤸🏻 ♂️Bienestar Integral:
- Programa de bienestar: acceso a una red de gimnasios, revisiones médicas, fisioterapia en oficina, talleres de salud y servicios de telemedicina en línea.
Lo que harás con nosotros ✨
- Liderar proyectos de transformación digital y cambio organizacional.
- Implementar estrategias de gestión del cambio para asegurar la adopción de nuevas tecnologías.
- Asesorar en la adopción de Copilot y herramientas de IA para la automatización y optimización empresarial.
- Aplicar frameworks de buenas prácticas de Gestión y Gobierno TI como ITIL, COBIT, PMI, Agile, TOGAF.
- Colaborar con equipos multidisciplinares en la implantación de soluciones Cloud, Data, Plataformas digitales y Robotización/IA.
Lo que buscamos en ti para ser parte de esta transformación
- Experiencia en gestión del cambio y adopción de nuevas tecnologías.
- Experiencia en consultoría IT, gestión del cambio y transformación digital.
- Titulación superior en Ingeniería, Administración de Empresas o afines.
- Conocimientos en herramientas de IA y automatización, especialmente en Copilot.
- Certificación ITIL y conocimientos en COBIT, PMI, Agile, TOGAF.
- Nivel de inglés B2/C1 para interlocución con clientes internacionales.
- Compromiso, autonomía y orientación al cliente..
Minsait, technology for a more human future!
Nuestro compromiso es promover ambientes de trabajo en los que se trate con respeto y dignidad a las personas, procurando el desarrollo profesional de la plantilla y garantizando la igualdad de oportunidades en su selección, formación y promoción ofreciendo un entorno de trabajo libre de cualquier discriminación por motivo de género, edad, discapacidad, orientación sexual, identidad o expresión de género, religión, etnia, estado civil o cualquier otra circunstancia personal o social.
Eurofins
Barcelona, ES
IT Service Desk - Junior Team Leader (English, Spanish AND French - all three required)
Eurofins · Barcelona, ES
. Azure SharePoint ITIL Outlook
Eurofins Scientific is an international life sciences company, providing a unique range of analytical testing services to clients across multiple industries, to make life and our environment safer, healthier and more sustainable. From the food you eat, to the water you drink, to the medicines you rely on, Eurofins laboratories work with the biggest companies in the world to ensure the products they supply are safe, their ingredients are authentic, and labelling is accurate.
Eurofins is dedicated to delivering testing services that contribute to the health and safety of society and the planet, and to its corporate responsibility to protect the environment and ensure diversity, equity, and inclusion across the entire network of Eurofins companies.
Are you ready to take the next step in your IT career? We’re looking for a motivated and experienced service desk professional to take on a Team Leader role within our multilingual IT support team in Barcelona. You’ll split your time between providing high-level IT support and guiding a team of Service Desk Engineers to deliver outstanding service.
Your Mission
As a Team Leader, you’ll serve as a senior technical resource and informal coach to the team, helping to ensure smooth operations across 500+ sites in Europe. You’ll act as a point of escalation, support knowledge-sharing, and collaborate with the Service Desk Manager on daily team coordination.
What You’ll Do
- Provide expert-level 1st line IT support for users across Europe
- Troubleshoot a wide range of issues involving:
- Microsoft 365 (Outlook, Teams, OneDrive, SharePoint)
- Windows 10/11
- Identity & Access Management
- Printing and patching (desktop/server)
- Application triage and routing
- Assist in prioritizing and distributing incoming tickets
- Act as a go-to point for complex issues or user escalations
- Support onboarding of new team members and drive knowledge sharing
- Contribute to improving documentation and internal processes
- Foster team engagement, collaboration, and continuous learning
What You Bring
- Proven experience in a Service Desk or IT support role
- A strong customer service mindset and troubleshooting skills
- Fluency in English, French, and Spanish
- Confidence in guiding others and a natural ability to motivate teammates
- Excellent communication, interpersonal, and organizational skills
- A proactive, flexible approach and commitment to service excellence
Nice to Have
- Experience with Windows Server, Active Directory, or networking.
- Familiarity with BMC Helix ticketing system
- ITIL Foundation certification.
- Knowledge of Azure, SCCM, or Intune.
- Experience supporting multicultural or distributed teams
Additional information
What can we offer you?
- A competitive salary package, including bonus and benefits;
- Extensive on-the-job coaching and training opportunities;
- A hybrid working setup;
- Challenges within a multi-cultural and cross-regional team as part of the international and fast-growing Eurofins organization;
- A dynamic working environment with a good team spirit where personal development and growth are highly encouraged.
We support your development! Do you feel you don’t match 100% of the requirements? Don’t hesitate to apply anyway! Eurofins companies are committed to supporting your career development.
We embrace diversity! As an Equal Opportunity Employer, the Eurofins network of companies believes in strength and innovation through diversity. We prohibit discrimination against employees or applications based on gender identity and/or expression, race, nationality, age, religion, sexual orientation, disability, and everything else that makes employees of Eurofins companies unique.
Sustainability matters to us! We are well on our way to achieving our objective of carbon neutrality by 2025, through a combination of emission reduction and compensation initiatives. We encourage our laboratory leaders to make sustainable changes at their local level, and in addition to their initiatives we count on our dedicated carbon reduction team to help us to achieve this goal!
Find out more on our Careers page: https://careers.eurofins.com/
Company description: Eurofins Scientific is an international life sciences company, providing a unique range of analytical testing services to clients across multiple industries, to make life and our environment safer, healthier and more sustainable. From the food you eat, to the water you drink, to the medicines you rely on, Eurofins laboratories work with the biggest companies in the world to ensure the products they supply are safe, their ingredients are authentic and labelling is accurate.
The Eurofins network of companies believes that it is a global leader in food, environment, pharmaceutical and cosmetic product testing and in discovery pharmacology, forensics, advanced material sciences and agroscience contract research services. It is also one of the market leaders in certain testing and laboratory services for genomics, and in the support of clinical studies, as well as in biopharma contract development and manufacturing. It also has a rapidly developing presence in highly specialised and molecular clinical diagnostic testing and in-vitro diagnostic products.
In over 37 years, Eurofins has grown from one laboratory in Nantes, France to over 65,000 staff across a decentralised and entrepreneurial network of more than 950 laboratories in over 1,000 companies across 60 countries. Eurofins companies offer a portfolio of over 200,000 analytical methods to evaluate the safety, identity, composition, authenticity, origin, traceability and purity of biological substances and products.
In 2024, Eurofins generated total revenues of EUR 6.95 billion, and has been among the best performing stocks in Europe over the past 20 years.