Inglés Marketing Marketing de redes sociales Investigación Capacidad de análisis Satisfacción del cliente Recursos humanos (RR. HH.) C Liderazgo de equipos Reconocimiento de aprendizajes previos

1. Presentació institucional La Fundació Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (FIMIM), creada l’any 1992, és l’entitat responsable de la gestió de l’Hospital del Mar Research Institute (HMRIB), centre de recerca en ciències de la salut...

1. Presentació institucional 

La Fundació Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (FIMIM), creada l’any 1992, és l’entitat responsable de la gestió de l’Hospital del Mar Research Institute (HMRIB), centre de recerca en ciències de la salut acreditat com a Institut CERCA i com a Institut d’Investigació Sanitària (IIS-ISCIII). 

L’HMRIB desenvolupa recerca i innovació biomèdica en estreta integració amb l’Hospital del Mar, i disposa del reconeixement HR Excellence in Research de la Comissió Europea. 

Amb aquesta convocatòria s’obre el procés per contractar un/a Director/a Gerencial, responsable de la gestió executiva del centre.


2. Informació general sobre el lloc de treball 

Denominació: Director/a Gerencial. 

Contracte: Indefinit. 

Període de prova: 6 mesos. 

Centre de treball: Hospital del Mar Research Institute. 

Retribució: Segons experiència aportada i aptituds dels candidats/es. 


 3. Funcions 

El/la Director/a Gerencial, sota la direcció del Director/a, exercirà les responsabilitats següents: 

a) Donar suport a la direcció estratègica i a la institució CERCA/IIS 

  • • Donar suport a la Direcció en la definició i implementació de la política general i el pla estratègic institucional. 
  • • Traduir les necessitats científiques en estratègies operatives i de gestió. 
  • • Actuar com a Director/a de Gestió del IIS acreditat per l’ISCIII i assegurar el compliment dels requisits reguladors. 

b) Lideratge i supervisió d’àrees clau 

Direcció i coordinació dels serveis estructurals:

  • • Administració: comptabilitat, recursos humans, compres, gestió d’ajuts i contractes, assessorament legal i serveis generals. 
  • • Desenvolupament institucional: comunicació, mecenatge, digitalització, transferència i innovació, qualitat, talent i formació, RRI. 
  • • Serveis científic-tècnics: plataformes i serveis de suport. 

c) Gestió econòmica i financera 

  • • Supervisió del pressupost anual, planificació financera, tresoreria i execució del pla econòmic. 
  • • Seguiment de l’activitat econòmica derivada de la recerca: convocatòries competitives i no competitives, recerca clínica i projectes privats. 
  • • Anàlisi de comptes anuals, balanços i inversions, i interlocució amb auditors. 

d) Gestió de persones 

  • • Direcció de les polítiques de recursos humans: selecció, contractació, desenvolupament, estructures retributives i polítiques de talent. 
  • • Impuls de la cultura organitzativa i lideratge de processos de millora. 

e) Governança 

  • • Suport operatiu al Patronat i òrgans col·legiats. 
  • • Compliment de la normativa CERCA, ISCIII, de transparència i de contractació pública. 
  • • Actuar com a representant legal en l’autorització de totes les operacions de l’activitat (contractes, ajuts, etc.). 

f) Altres funcions 

  • • Execució d’actes i contractes segons les delegacions del Patronat. 
  • • Gestió del patrimoni i inventari. 
  • • Qualsevol altra funció delegada pels òrgans de govern. 


4. Requisits 

Requisits obligatoris 

  • • Màster o Postgrau rellevant per al lloc. 
  • • Experiència en direcció o gestió de centres de recerca, sanitaris o organitzacions equivalents. 
  • • Experiència demostrable en gestió econòmica i pressupostària, incloent anàlisi de comptes anuals i planificació financera. 
  • • Experiència en direcció de persones i equips multidisciplinaris. 
  • • Català, castellà i anglès: nivell operatiu per desenvolupar funcions directives.


Es valorarà 

  • • Coneixement del sistema de recerca espanyol i europeu (CERCA, ISCIII, AEI, H2020/HE, AGAUR, AECC, etc.). 
  • • Formació en alta direcció o gestió sanitària. 
  • • Experiència en processos de transformació organitzativa i gestió del canvi. 
  • • Experiència prèvia en entorns d’innovació, transferència i projectes europeus. 
  • • Doctorat en disciplines relacionades amb ciències de la vida, ciències de la salut o gestió. 


Incompatibilitats 

No mantenir, després de la incorporació, participació o interessos en entitats que puguin generar conflicte d’interès amb la Fundació. 

5. Documentació requerida 

1. Pla d’acció institucional a dos anys (prioritats, accions, indicadors). 

2. Carta de presentació. 

3. DNI/NIE/passaport. 

4. CV complet. 

5. Acreditació de la titulació requerida. 

6. Documentació addicional en cas de discapacitat. 


6. Presentació de candidatures 

Fins al 1 de gener de 2026 (prorrogable). 

La candidatura es presentarà mitjançant el formulari disponible al web de l’HMRIB, adjuntant tota la documentació requerida. 

Consultes: [email protected] 

7. Procediment de selecció 

a) Admissió de candidatures 

  • • Publicació de la llista provisional d’admesos/es i exclosos/es. 
  • • Termini d’al·legacions abans de la resolució definitiva. 5 dies hàbils des de la publicació de la llista d’admesos/es i exclosos/es. 

b) Avaluació de mèrits 

El Tribunal Qualificador seleccionarà fins a 4 candidats/es amb millor puntuació parcial, d’acord amb els criteris següents: 

  • • Formació (20%) 
  • • Adequació al perfil (40%) 
  • • Qualitat de la proposta de pla d’acció (40%) 

c) Defensa del Pla d’acció 

Les candidatures seleccionades presentaran i defensaran el pla d’acció davant del Tribunal (en català, castellà o anglès). 

Es podran realitzar entrevistes d’aprofundiment. 

Es seleccionarà 1 candidat/a. 


8. Desistiment 

La Direcció del HMRIB podrà desistir de la convocatòria en qualsevol moment per causes justificades.


9. Protecció de dades personals 

Segons la Llei 3/2018 i el Reglament (UE) 2016/679. 

Responsable: Fundació IMIM. 

Drets: [email protected] 


¡No te pierdas nada!

Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo


Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam

Suscríbete Ahora

Últimas ofertas de empleo de Director/a en Barcelona

Proarcai

Barcelona, ES

Mateco (www.mateco.es) es una empresa multinacional líder en el sector de alquiler de plataformas elevadoras. Precisa...

AdQualis Human Results

Barcelona, ES

SANT JOAN DE DÉU SERVEIS SOCIALS necessita incorporar al seu Centre Residencial d’Inclusió (CRI) , situat al carrer Creu...

Granier

Vilanova i la Geltrú, ES

Descripción del puesto En Granier, buscamos un/a Director/a del Departamento de Compras para liderar el área y garantizar...

Proarcai

Barcelona, ES

Nuestro cliente es una compañía del sector servicios y concesiones con más de quince años de experiencia, dedicada a la...

Catalonia Hotels & Resorts

Barcelona, ES

Catalonia Hotels & Resorts es una cadena hotelera de carácter familiar. Es una de las principales cadenas hoteleras de...

elop

Company Description elop is a conversational AI platform specialized in phone calls, designed to automate interactions...

Learning Heroes

Barcelona, ES

Empecemos por el principio: En Learning Heroes nacimos para romper con “lo de siempre”. Vimos que los caminos...

ATREVIA

Barcelona, ES

Somos ATREVIA, una consultora estratégica de Atracción, Influencia, Transformación y Anticipación, líder iberoamericana...

Grand Hyatt

Barcelona, ES

Organization- Grand Hyatt Barcelona Resumen Associate Director of Events – Grand Hyatt Barcelona Como Associate Director...

INGENIEROJOB

Barcelona, ES

Descripción de la oferta Chief Technology Officer (CTO) Descripción “Achieve Health And Social Care System Sustainability...