1. Presentació institucional
La Fundació Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (FIMIM), creada l’any 1992, és l’entitat responsable de la gestió de l’Hospital del Mar Research Institute (HMRIB), centre de recerca en ciències de la salut acreditat com a Institut CERCA i com a Institut d’Investigació Sanitària (IIS-ISCIII).
L’HMRIB desenvolupa recerca i innovació biomèdica en estreta integració amb l’Hospital del Mar, i disposa del reconeixement HR Excellence in Research de la Comissió Europea.
Amb aquesta convocatòria s’obre el procés per contractar un/a Director/a Gerencial, responsable de la gestió executiva del centre.
2. Informació general sobre el lloc de treball
Denominació: Director/a Gerencial.
Contracte: Indefinit.
Període de prova: 6 mesos.
Centre de treball: Hospital del Mar Research Institute.
Retribució: Segons experiència aportada i aptituds dels candidats/es.
3. Funcions
El/la Director/a Gerencial, sota la direcció del Director/a, exercirà les responsabilitats següents:
a) Donar suport a la direcció estratègica i a la institució CERCA/IIS
- • Donar suport a la Direcció en la definició i implementació de la política general i el pla estratègic institucional.
- • Traduir les necessitats científiques en estratègies operatives i de gestió.
- • Actuar com a Director/a de Gestió del IIS acreditat per l’ISCIII i assegurar el compliment dels requisits reguladors.
b) Lideratge i supervisió d’àrees clau
Direcció i coordinació dels serveis estructurals:
- • Administració: comptabilitat, recursos humans, compres, gestió d’ajuts i contractes, assessorament legal i serveis generals.
- • Desenvolupament institucional: comunicació, mecenatge, digitalització, transferència i innovació, qualitat, talent i formació, RRI.
- • Serveis científic-tècnics: plataformes i serveis de suport.
c) Gestió econòmica i financera
- • Supervisió del pressupost anual, planificació financera, tresoreria i execució del pla econòmic.
- • Seguiment de l’activitat econòmica derivada de la recerca: convocatòries competitives i no competitives, recerca clínica i projectes privats.
- • Anàlisi de comptes anuals, balanços i inversions, i interlocució amb auditors.
d) Gestió de persones
- • Direcció de les polítiques de recursos humans: selecció, contractació, desenvolupament, estructures retributives i polítiques de talent.
- • Impuls de la cultura organitzativa i lideratge de processos de millora.
e) Governança
- • Suport operatiu al Patronat i òrgans col·legiats.
- • Compliment de la normativa CERCA, ISCIII, de transparència i de contractació pública.
- • Actuar com a representant legal en l’autorització de totes les operacions de l’activitat (contractes, ajuts, etc.).
f) Altres funcions
- • Execució d’actes i contractes segons les delegacions del Patronat.
- • Gestió del patrimoni i inventari.
- • Qualsevol altra funció delegada pels òrgans de govern.
4. Requisits
Requisits obligatoris
- • Màster o Postgrau rellevant per al lloc.
- • Experiència en direcció o gestió de centres de recerca, sanitaris o organitzacions equivalents.
- • Experiència demostrable en gestió econòmica i pressupostària, incloent anàlisi de comptes anuals i planificació financera.
- • Experiència en direcció de persones i equips multidisciplinaris.
- • Català, castellà i anglès: nivell operatiu per desenvolupar funcions directives.
Es valorarà
- • Coneixement del sistema de recerca espanyol i europeu (CERCA, ISCIII, AEI, H2020/HE, AGAUR, AECC, etc.).
- • Formació en alta direcció o gestió sanitària.
- • Experiència en processos de transformació organitzativa i gestió del canvi.
- • Experiència prèvia en entorns d’innovació, transferència i projectes europeus.
- • Doctorat en disciplines relacionades amb ciències de la vida, ciències de la salut o gestió.
Incompatibilitats
No mantenir, després de la incorporació, participació o interessos en entitats que puguin generar conflicte d’interès amb la Fundació.
5. Documentació requerida
1. Pla d’acció institucional a dos anys (prioritats, accions, indicadors).
2. Carta de presentació.
3. DNI/NIE/passaport.
4. CV complet.
5. Acreditació de la titulació requerida.
6. Documentació addicional en cas de discapacitat.
6. Presentació de candidatures
Fins al 1 de gener de 2026 (prorrogable).
La candidatura es presentarà mitjançant el formulari disponible al web de l’HMRIB, adjuntant tota la documentació requerida.
Consultes: [email protected]
7. Procediment de selecció
a) Admissió de candidatures
- • Publicació de la llista provisional d’admesos/es i exclosos/es.
- • Termini d’al·legacions abans de la resolució definitiva. 5 dies hàbils des de la publicació de la llista d’admesos/es i exclosos/es.
b) Avaluació de mèrits
El Tribunal Qualificador seleccionarà fins a 4 candidats/es amb millor puntuació parcial, d’acord amb els criteris següents:
- • Formació (20%)
- • Adequació al perfil (40%)
- • Qualitat de la proposta de pla d’acció (40%)
c) Defensa del Pla d’acció
Les candidatures seleccionades presentaran i defensaran el pla d’acció davant del Tribunal (en català, castellà o anglès).
Es podran realitzar entrevistes d’aprofundiment.
Es seleccionarà 1 candidat/a.
8. Desistiment
La Direcció del HMRIB podrà desistir de la convocatòria en qualsevol moment per causes justificades.
9. Protecció de dades personals
Segons la Llei 3/2018 i el Reglament (UE) 2016/679.
Responsable: Fundació IMIM.
Drets: [email protected]
Ver más
¡No te pierdas nada!
Únete a la comunidad de wijobs y recibe por email las mejores ofertas de empleo
Nunca compartiremos tu email con nadie y no te vamos a enviar spam
Suscríbete AhoraÚltimas ofertas de empleo de Director/a en Barcelona
Proarcai
Barcelona, ES
AdQualis Human Results
Barcelona, ES
Director de compras
NuevaGranier
Vilanova i la Geltrú, ES
Director de expansión
NuevaProarcai
Barcelona, ES
Catalonia Hotels & Resorts
Barcelona, ES
Transformation Director
13 dic.elop
Director/a comercial
13 dic.Learning Heroes
Barcelona, ES
ATREVIA
Barcelona, ES
Associate Director of Events
12 dic.Grand Hyatt
Barcelona, ES
Chief Technology Officer (CTO)
12 dic.INGENIEROJOB
Barcelona, ES